Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, chtěl bych se zeptat majitelů octávií na průběh zahřívání motoru. Koupil jsem v květnu octávii 1.6 tdi 81kw r.v. 7/2016 a při zahřívání se mi teplota dostane na 65°C a pak hned spadne na 55°C jako by se otevřel termostat a pak teplota pomalu stoupá na 90°C a tam zůstane. Auto se nepřehřívá, topí asi dobře. (Od května nebylo až tak chladno, takže se uvidí až v mrazech.) Na autě byla měněna chladící kapalina. Na diagnostice to nepíše žádnou závadu.

 

Je tohle v pořádku? Stoupá vám teplota taky takto?

Mne to zahreje vodu na 90 st a tam to ostane ...

Takže asi vadný termostat.

No jestli byla měněna chladící kapalina, tak tam může být ještě vzduchová bublina. Ve SM psali, že to má složitý chladící systém a že se tam může držet hodně dlouho. 

Zkus ráno, když bude chladněji pustit topení na plno a nech to chvíli topit. Pak se podívej na rysku kapaliny. Dělá mi to taky, když topím na plno. Teplota vyleze na 90 stupňů, pak spadne a pak to vyleze zpátky na 90 stupňů a drží. Možná máš vzduch v topení a špatně to odvzdušnili. 

Mně se to chová podobně. Je ale nutný to pozorovat při rovnoměrný jízdě ustálenou rychlostí ideálně po rovině. Teplota vyleze na cca 60 stupňů, tam se růst na chvíli zastaví (otevře se velký okruh), případně klesne na 58-59 a pak zase stoupá normálně k 90 stupňům.

A podle čeho tu teplotu sledujete? Ručička na tacho neukazuje přesně. Držení stálé teploty po zahřátí motoru je do jisté míry softwarová záležitost, přes VAG je možné pozorovat kolikrát i znatelné výkyvy.

  • Autor

Pozoruju to podle budíku na přístrojovce.

Já to zase tak přesně nesleduju, jen vidím, že rafika spadne, když už je u 90 stupňů, když pustím topení naplno. Auto o něco méně topí, pak o něco málo spadne a za čas se vrátí k 90 a drží a pak to topí víc.

Je tam nafixlování, interval nevím, ale v něm se ukazuje přesně 90°C, mimo něj už se teplota na teploměru mění. Mně bylo doporučeno po výměně první jízdu nechat zapnutý motor, až se roztočí ventilátor (známka, že je termostat plně otevřený). To by mělo vzduch odstranit. Potom dolít.

Jestli to bude kolísat i potom, buď se generuje bublina, nebo je špatný termostat.

Ta ručička na přístrojovce se vůbec nedá brát vážně - ona totiž "zaokrouhluje", hlavně při té provozní teplotě. Když se u mě dostane na 90, tak VAG kolikrát neukáže ani 80. Zřejmě to má vytvořit iluzi rychlejšího ohřívání motoru.

Posuzovat teplotu motoru ma smysl predevsim podle teploty oleje. Mnohdy rucicka teploty vody ukazuje teply motor ale olej ma treba teprve 60-70 stupnu, tj. prakticky studeny motor. Dokud nemam alespon 80 stupnu teplotu oleje, tak jedu pianko...

 

  • Autor

Bohužel teplotu oleje nemůžu sledovat, protože ji nemám v nabídce PP. Takže prvních tak 15 km jezdím jen do nějakých 2300 ot/min.

Jde přes VAG nakódovat zobrazení teploty oleje na obyčejný základní displej?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.