H0nzus Vloženo 13. Srpen 2019 Vloženo 13. Srpen 2019 Dobrý den, chtěl bych se zeptat majitelů octávií na průběh zahřívání motoru. Koupil jsem v květnu octávii 1.6 tdi 81kw r.v. 7/2016 a při zahřívání se mi teplota dostane na 65°C a pak hned spadne na 55°C jako by se otevřel termostat a pak teplota pomalu stoupá na 90°C a tam zůstane. Auto se nepřehřívá, topí asi dobře. (Od května nebylo až tak chladno, takže se uvidí až v mrazech.) Na autě byla měněna chladící kapalina. Na diagnostice to nepíše žádnou závadu. Je tohle v pořádku? Stoupá vám teplota taky takto? Citovat
stafa Vloženo 13. Srpen 2019 Vloženo 13. Srpen 2019 Mne to zahreje vodu na 90 st a tam to ostane ... Takže asi vadný termostat. 1 Citovat
beuticek Vloženo 13. Srpen 2019 Vloženo 13. Srpen 2019 No jestli byla měněna chladící kapalina, tak tam může být ještě vzduchová bublina. Ve SM psali, že to má složitý chladící systém a že se tam může držet hodně dlouho. 1 Citovat
Fosgen Vloženo 13. Srpen 2019 Vloženo 13. Srpen 2019 Zkus ráno, když bude chladněji pustit topení na plno a nech to chvíli topit. Pak se podívej na rysku kapaliny. Dělá mi to taky, když topím na plno. Teplota vyleze na 90 stupňů, pak spadne a pak to vyleze zpátky na 90 stupňů a drží. Možná máš vzduch v topení a špatně to odvzdušnili. Citovat
Bubaq Vloženo 14. Srpen 2019 Vloženo 14. Srpen 2019 Mně se to chová podobně. Je ale nutný to pozorovat při rovnoměrný jízdě ustálenou rychlostí ideálně po rovině. Teplota vyleze na cca 60 stupňů, tam se růst na chvíli zastaví (otevře se velký okruh), případně klesne na 58-59 a pak zase stoupá normálně k 90 stupňům. Citovat
Wittmann Vloženo 14. Srpen 2019 Vloženo 14. Srpen 2019 A podle čeho tu teplotu sledujete? Ručička na tacho neukazuje přesně. Držení stálé teploty po zahřátí motoru je do jisté míry softwarová záležitost, přes VAG je možné pozorovat kolikrát i znatelné výkyvy. Citovat
H0nzus Vloženo 14. Srpen 2019 Autor Vloženo 14. Srpen 2019 Pozoruju to podle budíku na přístrojovce. Citovat
Fosgen Vloženo 14. Srpen 2019 Vloženo 14. Srpen 2019 Já to zase tak přesně nesleduju, jen vidím, že rafika spadne, když už je u 90 stupňů, když pustím topení naplno. Auto o něco méně topí, pak o něco málo spadne a za čas se vrátí k 90 a drží a pak to topí víc. Citovat
bouchy Vloženo 14. Srpen 2019 Vloženo 14. Srpen 2019 Je tam nafixlování, interval nevím, ale v něm se ukazuje přesně 90°C, mimo něj už se teplota na teploměru mění. Mně bylo doporučeno po výměně první jízdu nechat zapnutý motor, až se roztočí ventilátor (známka, že je termostat plně otevřený). To by mělo vzduch odstranit. Potom dolít. Jestli to bude kolísat i potom, buď se generuje bublina, nebo je špatný termostat. Citovat
Wittmann Vloženo 14. Srpen 2019 Vloženo 14. Srpen 2019 Ta ručička na přístrojovce se vůbec nedá brát vážně - ona totiž "zaokrouhluje", hlavně při té provozní teplotě. Když se u mě dostane na 90, tak VAG kolikrát neukáže ani 80. Zřejmě to má vytvořit iluzi rychlejšího ohřívání motoru. Citovat
Martin Bednář Vloženo 15. Srpen 2019 Vloženo 15. Srpen 2019 Posuzovat teplotu motoru ma smysl predevsim podle teploty oleje. Mnohdy rucicka teploty vody ukazuje teply motor ale olej ma treba teprve 60-70 stupnu, tj. prakticky studeny motor. Dokud nemam alespon 80 stupnu teplotu oleje, tak jedu pianko... Citovat
H0nzus Vloženo 15. Srpen 2019 Autor Vloženo 15. Srpen 2019 Bohužel teplotu oleje nemůžu sledovat, protože ji nemám v nabídce PP. Takže prvních tak 15 km jezdím jen do nějakých 2300 ot/min. Jde přes VAG nakódovat zobrazení teploty oleje na obyčejný základní displej? Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.