medveka.svp Vloženo 3. Září 2019 Sdílet Vloženo 3. Září 2019 Nazdar ,měnil už někdo z vás chladící kapalinu?Podle návodu jsem rozpojil hadice,ale vyteklo pouze asi 4,5 litru (dle návodu obsah 7,7 l).Nemusí se vypouštět v zahřátém stavu,když jsou oteřené termostaty?Díky za rady,V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effendi Vloženo 3. Září 2019 Sdílet Vloženo 3. Září 2019 Pokiaľ nie je motor zohriaty, termostaty sú zatvorené ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
medveka.svp Vloženo 4. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Září 2019 To chápu,že pokud není motor zahřátý,termostaty zavřené.Jiná věc je jestli vytečeče všechna chladící kapalina.Některé trubky a hadice nemají spád a pak v nich něco zůstane (chladič stlačeného vzduchu).Všem vřele doporučuji vyměnit stahovací spony,buď origo(špatně se s nimi manipuluje),nebo dát normální hadicové šroubovací.V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 6. Září 2019 Sdílet Vloženo 6. Září 2019 Divim se, že se timhle tématem u 1,2TSI nikdo ještě nezabejval (alespoň jsem to jinde nenašel) - nikdo nemění degradující chladící kapalinu? Čeká mě to u synkovo Pídi teď po 5 letech. U 1,2HTP to byl taky vopruz, vytekla možná půlka a osvědčilo se mi při druhé výměně a tudíž i zde zkusim: 1) Pořádně zahřátý motor - otevřený termostat, který se nachází na zpátečce z chladiče (proto to nevytejká) a jestli dobře chápu DP a schémata, tak 1,2TSI má taky jeden ze dvou termostatů na zpátečce - ten co otvírá při 87°C - takže vypnu motor po hřátí zpátečky z chladiče (máknu rukou) a v momentě, kdy sepne ventilátor chladiče (aby se to nestihlo dochladit) a vyrvu hadici (vypouštěcí kohouty, který měly i Octavie z 60. let, Š1000, 100 a ku podivu i to HTP, jsou zbytečný, tohle řešení, kdy to pochčije na všechny strany je naprosto perfektní a doklad supermoderního pokroku koncernu 21.stl) !Ohříval jsem pomalu, na místě s otevřeným víčkem vyrovnávačky, aby se nevytvořil přetlak a nevyprsklo to jako šílený! 2) U HTP pomohlo ještě našpulit papulu a foukat hned po vypuštění první várky do otvoru až do omdlení do nalévacího otvoru vyrovnávačky - dobrej litr, ne-li víc jsem ještě vyfoukal. Itak to nebylo všechno, ale alespoň většina. Zkusim to i u TSI, bude to prča. 3) Teprve potom vyrvu spodní mezichladiče - tenhle okruh termostat nemá, tak snad to vyteče. PS: Nerad to píšu, ale tohle snad vymýšlejí úplní DEBILOVÉ, každá stará Škodovka měla v nějnižších místech chladící soustavy VYPOUŠTĚCÍ KOHOUTY nebo aspoň vypouštěcí šroubovací zátky (Š120, Favorit...) A VYTEKLO OPRAVDU VŠECHNO. Nechápu, proč ve 21.stl to nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 7. Září 2019 Sdílet Vloženo 7. Září 2019 (editace) Aby bylo možné použít auto jako firemní tak je spousta věcí doživotních nebo intervalů hodně přetažených. Takže to nikdo neřeší. Asi tak.... A na závěr srovnávat HTP a TSI asi moc dobře nelze, tedy pod mně. Editováno: 7. Září 2019, autor: zwan 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 7. Září 2019 Sdílet Vloženo 7. Září 2019 Zvan: ale on Sir Jarek podle me nic nesrovnava. Jen pise jak to bylo u HTP a zde to bude hodně podobne co se tyče výměny chladící kapaliny. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
medveka.svp Vloženo 7. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 7. Září 2019 Ahoj,tak po celkovém dolití,tam zůstal asi 1l.Ono se to špatně měří,kolik toho vyteklo.Když to rozpojíte,tečete to všude možně jen ne do kýble.Na malém okruhu jsem rozpojoval ne na chladiči,ale na dalším spoji.Lépe se k tomu může a tečeto jen dolů.Zato velký okruh po rozpojení ,teče rovnou na svorkovnici ventilátoru chladiče.Chce to něčím zabalit,nebo já tam dal rozstřiženou pet láhev.Při vypouště zařátého motoru dávat opravdu bacha.Hadidice nejde vůbec jednoduše strhnout a o sponká ani nemluvě.Já ji měl v horní části přilepenou,nebo připečenou a musel jsem jí sundávat i s hadicí současně.I tak to potom stříká na všechny strany.Než jsem dal sponí kryt,tak jsem to umyl hadicí s vodou.V 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 7. Září 2019 Sdílet Vloženo 7. Září 2019 před 13 hodinami, Sir_Jarek napsal: Divim se, že se timhle tématem u 1,2TSI nikdo ještě nezabejval (alespoň jsem to jinde nenašel) - nikdo nemění degradující chladící kapalinu? Čeká mě to u synkovo Pídi teď po 5 letech. PS: Nerad to píšu, ale tohle snad vymýšlejí úplní DEBILOVÉ, každá stará Škodovka měla v nějnižších místech chladící soustavy VYPOUŠTĚCÍ KOHOUTY nebo aspoň vypouštěcí šroubovací zátky (Š120, Favorit...) A VYTEKLO OPRAVDU VŠECHNO. Nechápu, proč ve 21.stl to nejde. Kdyz jsem menil vodni cerpadlo tak vymenil jsem i kapalinu za novou. Ale to v Skodovce Ted' nejde tohle co slo driv np. chladicovky se nemeni, kapaliny u prevodovky se nemeni, filtra od benzinu se nemeni a dalsich jinch veci. V davne dobe to vsechno se menilo. byl interval a menilo se Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 7. Září 2019 Sdílet Vloženo 7. Září 2019 To je pravda, že oficiálně se nemění, nicméně u řady oprav se "vypouští". A není nic horšího, než to dělat rozpojováním hadic. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malarkey Vloženo 7. Září 2019 Sdílet Vloženo 7. Září 2019 Nedělá se to dnes v servisech odsátím kapaliny přes vyrovnávací nádržku ? A vzhledem k tomu že není předepsaná výměna a děla se jen při poruše, tak prostě výměna samo - domo a proto i nějaký ventil pod chladičem je pro ně už zbytečná záležitost ? Tzn. Kapalinu nemen a když máš poruchu tak běž do servisu kde žádný trubky nerozdelavaji a mají na to techniku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 7. Září 2019 Sdílet Vloženo 7. Září 2019 Rozpojování hadic má za následek jenom problémy s dalšími úniky kapaliny a to už taky ze starších modelů dobře známe. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 7. Září 2019 Sdílet Vloženo 7. Září 2019 Možná by stálo za to napsat, které 1.2 TSI se to týká. Proč se na to nepodíváte do dílenské příručky? Chladící soustava přece má u tohoto motoru dva okruhy, proto se mohlo zdát, že kapaliny je méně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 7. Září 2019 Sdílet Vloženo 7. Září 2019 před 4 hodinami, Malarkey napsal: Nedělá se to dnes v servisech odsátím kapaliny přes vyrovnávací nádržku ? ne, povolují se hadice podle toho, odkud (z jakého okruhu) tu vodu potřebuješ dostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malarkey Vloženo 8. Září 2019 Sdílet Vloženo 8. Září 2019 (editace) K čemu je tady u AS tohle? Na odvzdusneni ? To by ale v přívodní hadici nebyla g13. Nebo se takto má jen dolévat. Editováno: 8. Září 2019, autor: Malarkey Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 8. Září 2019 Sdílet Vloženo 8. Září 2019 před 12 hodinami, Pawouk napsal: Možná by stálo za to napsat, které 1.2 TSI se to týká. Proč se na to nepodíváte do dílenské příručky? Chladící soustava přece má u tohoto motoru dva okruhy, proto se mohlo zdát, že kapaliny je méně. Koukal jsem do DP pro F3 tak předpokládám že to tam bude stejné. Je tam postup jak na to. Dále asi nemá cenu diskutovat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
medveka.svp Vloženo 8. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 8. Září 2019 Ahoj,to co je na obrázku od Malarkey,je přístroj na na plnění pod tlakem.Jinak kapalina se mění každých 5 let,(jako ostatní filtry a kapaliny)sice neztrácí tolik svojí schopnost nezamrznout,ale antikorozní vlastnosti ano.Ona totiž i slitina hliníku použitá na na celém motoru koroduje.Dost špatně asi budete čistit ucpané kanálky v hlavě válců.Co se motoru týká - 1,2 TSI 63-77 kW do MR 2014 je zapojení a vypouštění chl.kaaliny stejné.V 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 8. Září 2019 Sdílet Vloženo 8. Září 2019 přesně tak, je to k plnění, případně natlakování pro zjištění úniku. Nedokážu si představit, jak by se kapalina dala přes nádržku odsát. Zkus si vzít lahev s vodou, hrdlo strč celé do pusy a schválně kolik toho nasaješ proti gravitaci :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 9. Září 2019 Sdílet Vloženo 9. Září 2019 V 7. 9. 2019 na 8:30, medveka.svp napsal: Ahoj,tak po celkovém dolití,tam zůstal asi 1l..... Když jsi naplnil chladící systém novou kapalinou - musel jsi dolévat vícekrát - po ohřátí, po jízdě (jízdách), kdy zpravidla vybublá nějaký vzduch z okruhu do expanzky? Neboli samoodvzdušnění proběhlo hladce? Já výměnu chladící kapaliny zatim odložil a provedl ostatní servisní úkony (olej, filtry...), po proštudování schémat, zkouknutí hadic a přečtení "skvělých zážitků s rozpojováním hadic" chystám vlastní technologii vypouštění bez rozpojování spodních hadic - když se to osvědčí, dám sem návod + foto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
medveka.svp Vloženo 10. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Září 2019 Ahoj,po naplnění se tam vešly asi 3l a nádobka plná na max.Po nastartování a ohřátí tam padly další cca 2l.A už neubývalo.Druhý den kousek pod minimem,po dolití už drží hladinu na max.V 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 25. Září 2019 Sdílet Vloženo 25. Září 2019 @medveka.svp Ahoj - nevim jestli tě dobře chápu - kolik se ti tedy podařilo vypustit rozpojenim těch 2 hadic - resp. celkem pak nalít litrů? Vypouštěl jsi ze zahřátého motoru (otevřené termostaty (podstatnej je ten spodní na zpátečce otvírá už při 80°C))? Použil jsi jen tento postup nebo nějaké doplňkové "akce" (foukání do vyrovnávačky, naklánění auta, rozpojení další hadice apod.)? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
medveka.svp Vloženo 6. Říjen 2019 Autor Sdílet Vloženo 6. Říjen 2019 Ahoj,nalil jsem tam celkem 5,5 l.Vypouštěl jsem ze studeného motoru,neumím si představit ,jak to vypouštět horké,teče to úplně všade..Do vyrovnávačky jsem foukal,taky něco vyteče.Myslím ,že ani není podstatné jestli jsou otevřené termostaty,některé hadice jsou prostě jinak spádované a rozebírat to nemá cenu.Měl jsem namícháno 6 l fridexu.když už to neubývalo,tak jsem odcucnul asi litr z vyrovnávačky a dolil neředěným fridexem.Motor už si to zamíchá sám.Po konrole hustoměrem,to ukazuje -30 a inhibitorů tam bude taky dost.V. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.