0prcek1 Vloženo 8. Září 2019 Sdílet Vloženo 8. Září 2019 Zdravím. Potřeboval bych radu. Auto do teď startovalo úplně v pohodě a teďka se mi stalo,že po cca 3 hodinách přijdu k autu a chci nastartovat a nic. V první poloze vše ok a kontrolky normálně svítí a dám do druhej polohy a nic to nedělá. Ale všimnul jsem si,že při tej druhej poloze pohasnou světla,ale startér neotočí. Baterka je tedy ještě původní 2013. Jednou jsem jsi ji vybil teda omylem sám a to pak když byla slabá tak to po otočení klíčku to jen zacvakalo a nic,dobil jsem ji a pak už zas ok. Ale teďka to necvaká,ale startér ani nehlesne. Předem díky za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 8. Září 2019 Sdílet Vloženo 8. Září 2019 Nemáš doma multimetr na změření napětí na baterce, nebo možnost si ho někde půjčit? Seženeš ho i za cca 200,- Kč někde v Hornbachu apod, a bude se Ti hodit i do domácnosti. To je základ, napřed změř baterii a od toho výsledku se odvíjí další věci a postupy při hledání závady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 9. Září 2019 Sdílet Vloženo 9. Září 2019 Jak se to správně měří (kam se dají svorky) ? Na + pól jednu a druhou na - pól asi ne? Na kostru a na + pól? Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malarkey Vloženo 9. Září 2019 Sdílet Vloženo 9. Září 2019 To je určitě baterka. Z ničeho nic se takhle pokazit snad nic nemůže a špatný startér by jsi musel slyšet už dřív. Mě teda Rapid hlásí nízké napětí baterie před startem, ale nevím jak starší MR. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0prcek1 Vloženo 9. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 9. Září 2019 Tak jsem to měřil a baterka měla před startem 12,2V a při startu to kleslo na 9,1V a pak to dobíjelo na 14,1V. Ještě jsem to připojoval na diagnostiku a nikde to žádnou chybu nehlásí. A poslední dva dny se tu chová zatím úplně normálně,zkoušel jsem to už x krát nastartovat a vše v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 9. Září 2019 Sdílet Vloženo 9. Září 2019 Ale 12,2V je málo. Myslím, že nabití by ji prospělo. Kdyby byl v pytli článek tak má pod 12V. Taky už nemusí držet kapacitu, volty má, ale nemá sílu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 9. Září 2019 Sdílet Vloženo 9. Září 2019 Na test baterky je jednoduchy trik. Rozsvitis svetla a zkusis nastartovat. Pokud zhasnou, je baterka vybita. Baterie potrebuje poradne nabit do plna na 12.9 voltu. Pokud se situace bude po case opakovat, musis koupit novou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abusklibi Vloženo 10. Září 2019 Sdílet Vloženo 10. Září 2019 A jakou máš verzi motoru TSI 1,2? Pokud je to ta novější se stop-startem, tak je tam pravděpodobně i tento systém udržující baterku na pokraji smrti: https://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770 ...pak ani nízké napětí neznamená níc neobvyklého. Na druhou stranu je asi obvyklé, že baterka moc nevydrží... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0prcek1 Vloženo 10. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Září 2019 Mám 1,2 tsi 63 kw a rok výroby 2013 bez start-stop. Dneska baterku dobiju a uvidím co to bude dělat dál. Zatím to do teď už nic neuďálo a vše funguje normálně a chytá to hned. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Podívej se na konec "-" kabelu u baterie, jestli tam není malý konektor se dvěma drátky (sonda proudu). Pokud ano, baterie se ti "inteligentně" dobíjela jen na 80%, což jí mohlo zničit. Nech si někde udělat zátěžový test. Pokud klesla kapacita baterie pod 60%, je hotová, kup novou a nech rozpojený ten malý konektor. Baterie se bude nabíjet na 100%. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0prcek1 Vloženo 22. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 22. Září 2019 Nic na ton - polu nemám. Možná blbá otázka,ale proč by to inteligentní dobíjení dobíjelo jen schválně na 80%? Mě je pořát jen divný to,že kdyby byla přece vybitá baterka,tak by přece při startování pohasínali kontrolky. A tohle prostě jde vše v pohodě,jen nenaskočí startér,jestli tedy do něj jde proud na cívku ve startovací poloze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 23. Září 2019 Sdílet Vloženo 23. Září 2019 Na test baterky je jednoduchy trik. Rozsvitis svetla a zkusis nastartovat. Pokud zhasnou, je baterka vybita.... Není tohle hloupost? Světla se odpojí při každým startování bez ohledu na stav nbeterky ne? Jinak taky mám 63kW z roku 2013 a řeším jestli baterku preventivně nevyměnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 23. Září 2019 Sdílet Vloženo 23. Září 2019 (editace) Baterku z prvomontáže bych nechal co nejdéle, žádná náhrada už nevydrží déle. V O1 ji mám 10 let a to jsem preventivně koupil už předloni novou a pak šla do F1 z roku 2005. Před 8 roky mi dal kolega starou baterku z pažouta, že prý nestartuje a dodnes mi točí při občasných startech traktoru. Editováno: 23. Září 2019, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 23. Září 2019 Sdílet Vloženo 23. Září 2019 Tak nechám udělat zátěžový test a pokud bude OK, měnit nebudu. Všichni říkají, že ta původní vydrží nejdýl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 23. Září 2019 Sdílet Vloženo 23. Září 2019 Mám tam také původní Exide 36Ah (výroba rapida 03/2013) a zátěžový testem v srpnu prošla. S pohasínáním světel to platilo u Š120 u našich strojů se to při startování odpojuje jak píšeš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 23. Září 2019 Sdílet Vloženo 23. Září 2019 Díky tomu rádoby inteligentnímu dobíjení se snażím změnit styl jízdy, ale jsem už starý pes 50+ a Rapid oproti O1 nemá takovou setrvačnost aby opravdu "rekuperoval" takže půjdu do chytřejší nabíječky a to mám doma 2 nebo 3 obyčejné, které sloužily desítky let. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 23. Září 2019 Sdílet Vloženo 23. Září 2019 (editace) před 22 hodinami, 0prcek1 napsal: Nic na ton - polu nemám. Možná blbá otázka,ale proč by to inteligentní dobíjení dobíjelo jen schválně na 80%? Mě je pořát jen divný to,že kdyby byla přece vybitá baterka,tak by přece při startování pohasínali kontrolky. A tohle prostě jde vše v pohodě,jen nenaskočí startér,jestli tedy do něj jde proud na cívku ve startovací poloze. Nemáš li startstop nabijis standardně na 14.4 vzdy. Nový rapid myslím od roku 16 ma novou elektroinstalaci se starstopem. K tomu je nutná baterie efb nebo agm. Tyto baterie jsou odolnější a snesou to nízké napětí a opět přebíjení při rekuperaci kdy se nabíjí až na 15V. Pokud klesne teplota pod určitou mez nabíjí stále na maximum, případně pokud brzis motorem. Jináč se nabíjí ruzne od 12.4 po klidně až 14. Auto si samo spočte kolik potřebuje energie na další start a podle toho nabíjí. Vyřadit to lze buď vypojenim onoho konektoru nebo kódováním ale toto nechce nikdo zveřejnit. A teď proč pouze 80%. Pokud brzis motorem což samo u TSI moc nejde tak jede altik opět naplno a tim zatěžuje motor. Pokud altik nejede naplno tak nezatezuje motor a klesá množství CO2. Které je diky EU nejdůležitější. Jde tedy o jakou si rezervu. Sám jsem na své F3 vysledoval že přes léto mám nabití na 70-90%, z v zime tak 60-70%. Stačí takto ? Editováno: 23. Září 2019, autor: zwan 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 23. Září 2019 Sdílet Vloženo 23. Září 2019 Jojo, Euhujeři a Greta jsou určitě spokojeni a já mám aspoň SS system odstaven. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0prcek1 Vloženo 11. Srpen 2020 Autor Sdílet Vloženo 11. Srpen 2020 Zdravím. Mám rapida 2013 a přestal mi startovat uplně. Při otočení klíčku do startovací polohy je slyšet pod polubovkou,jak tam sepne nějaké relé,ale motor netočí,ani to nehlesne a kontrolky nepohasnou. Na startéru je 12V na tom silném kabelu od baterky a na konektoru u cívky z klíčku je taky 12V po sepnutí startovací polohy,ale motor ani nehlesne. Myslel jsem,že je tedy startér vadný,tak jsem ho vyndal a byl mi z opravny vrácen s tím,že je v pořádku. Ale i tak pořád netočí. Nějaký nápad v čem by to mohlo být? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vosa88 Vloženo 12. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2020 Zdravím, mám rapida r.v. 2014 . Mám podobný problém, začalo zlobit startování, strčím klíček do spínačky do první polohy rozsvítí se všechny kontrolky začne hrát rádio prostě klasika. Ve chvíli kdy chci nastartovat nic se nestane, startér se ani nehne. Takhle to opakuju třeba 10 x a na 11. pokus auto nastartuje. Zkoušel jsem i vytáhnout klíč a postup opakovat a nic. Někdy auto startuje např. se sekundovou prodlevou, někdy startuje na první dobrou. Napadlo mě, že by to mohl být imobilizér nebo spínačka. Nemá tu někdo podobnou zkušenost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0prcek1 Vloženo 12. Srpen 2020 Autor Sdílet Vloženo 12. Srpen 2020 vosa88 Přesně tohle samí dělalo i mě až pak teď najednou to nestartuje vůbec,ani na x pokusů. Měl jsem i startér na opravě a tím to taky nejní. Diagnostika mi nic nehlásí nějakou chybu. Mám kámoše ve škodovce,tak zjišťuje co a jak,ale je 120 km daleko a to se těžko radí na dálku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 12. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2020 A co zkusit druhej klíč? Sice možná blbost, ale třeba je problém v tom čtení kódu imob., ikdyž to by hlásilo chybu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vosa88 Vloženo 12. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2020 (editace) Zkoušel jsem i druhej klíč a žádnej rozdíl. Teď jsem to měl napíchlí a žádný chyby to nehlásí, tak mě napadlo jestli neni špatná spínačka. Nebo jestli neni v obvodu nějaký relé, který by bylo špatný. Editováno: 12. Srpen 2020, autor: vosa88 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0prcek1 Vloženo 12. Srpen 2020 Autor Sdílet Vloženo 12. Srpen 2020 Tak po dnešním bádání a zkoušení,je verdikt asi takovej,že je špatná spínací skříňka. Zejtra si ji budu objednávat,tak až ji budu mít namontovanou,tak dám vědět jak to dopadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vosa88 Vloženo 13. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2020 To je verdikt od známého ze škodovky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.