Přejít na obsah

nestartuje


0prcek1

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Potřeboval bych radu. Auto do teď startovalo úplně v pohodě a teďka se mi stalo,že po cca  3 hodinách přijdu k autu a chci nastartovat a nic. V první poloze vše ok a kontrolky normálně svítí a dám do druhej polohy a nic to nedělá. Ale všimnul jsem si,že při tej druhej poloze pohasnou světla,ale startér neotočí.

Baterka je tedy ještě původní 2013. Jednou jsem jsi ji vybil teda omylem sám a to pak když byla slabá tak to po otočení klíčku to jen zacvakalo a nic,dobil jsem ji a pak už zas ok. Ale teďka to necvaká,ale startér ani nehlesne.

Předem díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš doma multimetr na změření napětí na baterce, nebo možnost si ho někde půjčit?  Seženeš ho i za cca 200,- Kč někde v Hornbachu apod, a bude se Ti hodit i do domácnosti. To je základ, napřed změř baterii a  od toho výsledku se odvíjí další věci a postupy při hledání závady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to měřil a baterka měla před startem 12,2V a při startu to kleslo na 9,1V a pak  to dobíjelo na 14,1V.

Ještě jsem to připojoval na diagnostiku a nikde to žádnou chybu nehlásí. A poslední dva dny se tu chová zatím úplně normálně,zkoušel jsem to už x krát nastartovat a vše v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jakou máš verzi motoru TSI 1,2? Pokud je to ta novější se stop-startem, tak je tam pravděpodobně i tento systém udržující baterku na pokraji smrti:

https://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770

 

...pak ani nízké napětí neznamená níc neobvyklého. Na druhou stranu je asi obvyklé, že baterka moc nevydrží...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se na konec "-" kabelu u baterie, jestli tam není malý konektor se dvěma drátky (sonda proudu). Pokud ano, baterie se ti "inteligentně" dobíjela jen na 80%, což jí mohlo zničit. Nech si někde udělat zátěžový test. Pokud klesla kapacita baterie pod 60%, je hotová, kup novou a nech rozpojený ten malý konektor. Baterie se bude nabíjet na 100%.

 

d-c-jednotka.jpg

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic na ton - polu nemám. Možná blbá otázka,ale proč by to inteligentní dobíjení dobíjelo jen schválně na 80%?

Mě je pořát jen divný to,že kdyby byla přece vybitá baterka,tak by přece při startování pohasínali kontrolky. A tohle prostě jde vše v pohodě,jen nenaskočí startér,jestli tedy do něj jde proud na cívku ve startovací poloze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na test baterky je jednoduchy trik. 
Rozsvitis svetla a zkusis nastartovat. 
Pokud zhasnou, je baterka vybita....

Není tohle hloupost? Světla se odpojí při každým startování bez ohledu na stav nbeterky ne? Jinak taky mám 63kW z roku 2013 a řeším jestli baterku preventivně nevyměnit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterku z prvomontáže bych nechal co nejdéle, žádná náhrada už nevydrží déle. V O1 ji mám 10 let a to jsem preventivně koupil už předloni novou a pak šla do F1 z roku 2005. Před 8 roky mi dal kolega starou baterku z pažouta, že prý nestartuje a dodnes mi točí při občasných startech traktoru.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky tomu rádoby inteligentnímu dobíjení se snażím změnit styl jízdy, ale jsem už starý pes 50+ a Rapid oproti O1 nemá takovou setrvačnost aby opravdu "rekuperoval" takže půjdu do chytřejší nabíječky a to mám doma 2 nebo 3 obyčejné, které sloužily desítky let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, 0prcek1 napsal:

Nic na ton - polu nemám. Možná blbá otázka,ale proč by to inteligentní dobíjení dobíjelo jen schválně na 80%?

Mě je pořát jen divný to,že kdyby byla přece vybitá baterka,tak by přece při startování pohasínali kontrolky. A tohle prostě jde vše v pohodě,jen nenaskočí startér,jestli tedy do něj jde proud na cívku ve startovací poloze.

Nemáš li startstop nabijis standardně na 14.4 vzdy.

Nový rapid myslím od roku 16 ma novou elektroinstalaci se starstopem. K tomu je nutná baterie efb nebo agm. Tyto baterie jsou odolnější a snesou to nízké napětí a opět přebíjení při rekuperaci kdy se nabíjí až na 15V. Pokud klesne teplota pod určitou mez nabíjí stále na maximum, případně pokud brzis motorem. Jináč se nabíjí ruzne od 12.4 po klidně až 14. Auto si samo spočte kolik potřebuje energie na další start a podle toho nabíjí. Vyřadit to lze buď vypojenim onoho konektoru nebo kódováním ale toto nechce nikdo zveřejnit. A teď proč pouze 80%. Pokud brzis motorem což samo u TSI moc nejde tak jede altik opět naplno a tim zatěžuje motor.  Pokud altik nejede naplno tak nezatezuje motor a klesá množství CO2. Které je diky EU nejdůležitější. Jde tedy o jakou si rezervu.

Sám jsem na své F3 vysledoval že přes léto mám nabití na 70-90%, z v zime tak 60-70%.

Stačí takto ?

 

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím.

Mám rapida 2013 a přestal mi startovat uplně. Při otočení klíčku do startovací polohy je slyšet pod polubovkou,jak tam sepne nějaké relé,ale motor netočí,ani to nehlesne a kontrolky nepohasnou. Na startéru je 12V na tom silném kabelu od baterky a na konektoru u cívky z klíčku je taky 12V po sepnutí startovací polohy,ale motor ani nehlesne. Myslel jsem,že je tedy startér vadný,tak jsem ho vyndal a byl mi z opravny vrácen s tím,že je v pořádku. Ale i tak pořád netočí. Nějaký nápad v čem by  to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám rapida r.v. 2014 . Mám podobný problém, začalo zlobit startování, strčím klíček do spínačky do první polohy rozsvítí se všechny kontrolky začne hrát rádio prostě klasika. Ve chvíli kdy chci nastartovat nic se nestane, startér se ani nehne. Takhle to opakuju třeba 10 x a na 11. pokus auto nastartuje. Zkoušel jsem i vytáhnout klíč a postup opakovat a nic. Někdy auto startuje např. se sekundovou prodlevou, někdy startuje na první dobrou. Napadlo mě, že by to mohl být imobilizér nebo spínačka. Nemá tu někdo podobnou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vosa88

Přesně tohle samí dělalo i mě až pak teď najednou to nestartuje vůbec,ani na x pokusů. Měl jsem i startér na opravě a tím to taky nejní. Diagnostika mi nic nehlásí nějakou chybu. Mám kámoše ve škodovce,tak zjišťuje co a jak,ale je 120 km daleko a to se těžko radí na dálku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem i druhej klíč a žádnej rozdíl. Teď jsem to měl napíchlí a žádný chyby to nehlásí, tak mě  napadlo jestli neni špatná spínačka. Nebo jestli neni v obvodu nějaký relé, který by bylo špatný.

Editováno: , autor: vosa88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...