PeterToretto Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 ... čo zakon nezakazuje .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave33 Vloženo 15. Březen 2014 Sdílet Vloženo 15. Březen 2014 (editace) Já mám Kleber Kristalp HP2 185/60 R 14 a po zimě je dojedu. Byl jsem s nima moc spokojený a mají najeto 50 tis. km Editováno: 16. Březen 2014, autor: Dave33 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 29. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2014 (editace) Pokud použijete šrouby z letních hliníkových disků na zimni plechové disky, dáváte na šrouby i plastové krytky, které jsou na šroubech na hliníkových letních discích? Editováno: 29. Prosinec 2014, autor: MirekM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 29. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2014 já mám sice i na zimu další sadu elektronů, ale používat krytky na šrouby u plecháčů je úplně zbytečný, je to čistě designová věc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 A neochrání krytky šrouby proti zrezavění i u plecháčů nebo origo šrouby nerezaví? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 nezrezaví... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Nerezaví ani ten bezpečnostní s vnitřním stohranem? PS: ještě minulou zimu jsem jezdil po soli a sněhu se Š105L a neměl jsem pro Fabii zimní pneu na plecháčích. Proto můj dotaz na krytky a rezivění. Dík za ifo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 1. leden 2015 Sdílet Vloženo 1. leden 2015 Když se tak dívám na Fabie s plecháči až na vyjímky jezdí bez krytek šroubů. Na druhou stranu mají některé šrouby na kolech, zvláště vnitřek bezpečnostních pěkně rezivé. Že by rezivěly jen neorigo Made in China? Na Š105 byly plastové krytky matic na kolech celých 31 let a matice pod krytkami nebyly téměř rezivé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 1. leden 2015 Sdílet Vloženo 1. leden 2015 Já jezdím se stále stejnými šrouby na zimu i na léto a nereziví. A ten bezpečnostní je nejméně pozinkovaný. Takže začne reznout jedině když ho kus uštípneš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qid Vloženo 25. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2015 Jaký je váš názor na rozměr zimních pneumatik u jedničkové Fabky 1,4MPI, 44kW (165 versus 185 R14) a proč? Disky mám od předchozího majitele. Fabka je provozována na spolehlivou, 20ti km cestu do práce a zpět (klobouková jízda ) na úzkých, klikatých, severních kopcovitých silnicích v oblasti NP ČŠ (300 - 800 m. n. m.), prohrnovaných pozdě odpoledne s inertním posypem (až když jsou ošetřeny hlavní tahy, tudíž mají silničáři čas na okrajové okresky).Řetězy prosím neřešte (nasazuji až když není vyhnutí při uježděné a zmrzlé spodní vrstvě pod nánosem čerstvého sněhu - řetězy pak musím zase sundat , neb část cesty je po prosolené hlavní silnici udržované pro kamiony). Doteď jsem neměl s vyjetím neprohrnutých kopců problémy , díky používání zadohrabu Š105L s využitím pneu Debica Frigo celoročně. Ročně najedu do práce a zpět 10000 km, proto ani u Fabky neplánuji užívání dvou druhů obutí a zůstanu jen u zimáků (stejně se mají každé 4 roky měnit s ohledem na tvrdnutí směsi). Je do čerstvě napadaného sněhu (momentálně ještě neprohrnutá vozovka) lepší zimní pneumatika užší (prý se více "zařízne" do sněhu a tím má větší záběrovou schopnost na stlačené sněhové vrstvě) nebo širší (sice větší záběrová plocha, ale tím prý také menší zaříznutí do sněhu = menší záběrová schopnost)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 25. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2015 já jdu do : http://www.pneuok.cz/m7|mt291|mo51406/pneu-vranik-195-55-r-15-hpl-4-85t-green-diamond-zimni-protektor/ křemičitý písek to jistí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 25. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2015 dle mého názoru je to úplně jedno a je otázka, jestli by jsi ten rozdíl poznal. Já osobně měl 165 Continental TS8XX a úplně super... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 25. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2015 Jj,protektor za cenu nových.A to se vyplatí.Z důvodu finanční úspory mám na zimu 185/60r15,Semperitky za cenu Vraníků.Tyhle protektory si k nám vozil jeden zákazník,měl víc aut a šetřil.Zhruba polovina z nich se nedočkala poloviny životnosti,o tom,jak šli vyvážit raději nemluvit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 25. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2015 Myslím, že kdyby jsi jezdil jen ve vrstvě sněhu, tak budou lepší užší. Protože ale jsou cesty většinou nějak ujeté nebo protažené a budeš pneu jezdit i v létě, tak jsou podle mě vhodnější širší. Ale ten rozdíl závratný asi nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2015 No měl by jsi mít v techničáku že 185/60 R14 nejdou se sněhovými řetězy .. Já je měl a auto a nich sedělo docela fajn a mnohem méně se naklánělo než na užších ale ve škodovce říkali že řetězy by mě nedoporučili k nim, že je možná ani nenasadím a nebo to něco rozseká při jíždě.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 24. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2016 v techničáku mám, že jen na některý rozměr ráfku nejdou řetězy, o samotných pneu nic. Zrovna včera jsem koukal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 7. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2016 V 25. 7. 2015 at 14:49, qid napsal: Jaký je váš názor na rozměr zimních pneumatik u jedničkové Fabky 1,4MPI, 44kW (165 versus 185 R14) a proč? ... Já jezdím čtvrtým rokem letní 185 a zimní 165. V jízdních vlastnostech rozdíl nepoznám, ale okamžitě po přezutí poznám rozdíl ve spotřebě tak o 0,8 l/100km (na zimákách to žere víc) (letní Barum Brilantis, zimní Polaris) Zajímal by mě rozdíl ve spotřebě na obou rozměrech 185/60 14 gumy už maj před smrtí, ráfky taky zrezly. Budu muset koupit asi vše nové, tak do kterýho rozměru mám jít Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 7. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2016 Já jsem loni v zimě přešel ze starých zimních 165 na nové zimní 185 (Polaris 3) a rozdíl ve spotřebě jsem nezaznamenal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 7. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2016 (editace) Jezdím v létě na Barum Brilantis na hliníku a v zimě na Barum Polaris na plechu, obojí stejný rozměr 185/60 14. Naopak vůči teorii o zimních pneumatikách mám pocit, že na zimních mám spotřebu v průměru o málo nižší. PS: Tento víkend na zimních na 63 km bez zastávky s pomalejší jízdou potmě 4,9 l /100 km benzin VERVA 100, měřil palubní počítač. Toto číslo ale není průměr . Editováno: 8. Listopad 2016, autor: MirekM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
street-dog Vloženo 8. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2016 Letní mám 195/50 R15 (Contipremiumcontact 5) a zimní 185/60 R14 (continental TS850) a spotřeba je pořád +/- stejná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 8. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2016 Dík všem, vydím že užší guma je k ničemu, pořídím 185 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 8. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2016 Dle specialistů na pneumatiky je v zimě širší pneumatika vhodnější do městského provozu s několika centimetry sněhové slané kaše, kdežto do hlubokého sněhu (vyšší polohy, hory, silnice nejnižší třídy) je vhodnější užší pneumatika neboť se hlubokým sněhem lépe prořezává. Jak jsem koupil tak prodávám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischicka Vloženo 8. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2016 Obecně se na zimu doporučuje užší pneu, takže jsi koupil dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 8. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2016 před 4 hodinami, MirekM napsal: Dle specialistů na pneumatiky je v zimě širší pneumatika vhodnější do městského provozu s několika centimetry sněhové slané kaše, kdežto do hlubokého sněhu (vyšší polohy, hory, silnice nejnižší třídy) je vhodnější užší pneumatika neboť se hlubokým sněhem lépe prořezává. Jak jsem koupil tak prodávám. Já bych řekl, že je to přesně naopak. Do sněhové břečky je lepší užší pneu protože užší pneu není tak náchylná na aquaplaning, se sněhovou břečkou je situace ještě horší, protože brečka má vyšší viskozitu a hůře ze stykové plochy odtéká. Široká pneu je lepší na sněhovou pokrývku, protože je v záběru víc lamel. Na ledu je to jedno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 8. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2016 Podle mě platí oboje, jak větší záběr u širší pneu tak naopak proříznutí se užší pneu. Pokud ale je větší vrstva sněhu, tak užší pneumatika se dostane k podkladu nebo zhutněnému sněhu rychleji. Jezdím obě sezóny stejný rozměr 185 a alespoň nepociťuji výraznou změnu jízdních vlastností na suchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.