Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Nevím jak je to důvěryhodná informace, ale je to jediné co jsem našel na https://www.viessmann.cz/cs/rady-a-tipy/uhlikova-stopa.html A nebo jinak, v roce 2016 Slovnaft vyprodukoval 2,2 mil. tun CO2, asi 75% na výrobu paliv kterých bylo 4 424 000 tun. Na 1kg paliva vychádza 375g CO2.

 

Každopádně množství CO2 vyprodukované výrobou paliva je nezanedbatelné a dost mění situaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí si porovnat např. je ty dva číselné údaje co odněkud vytáhl, možná spočítal  a zveřejnil zde @McMatej V posledním svém příspěvku dle údajů ze Slovnaftu uvedl, že při výrobě 1 kg paliva se vyprodukuje 375g CO2 a ve svém předposledním příspěvku zase uvedl, možná vypočítal , že výroba 1l benzínu vyprodukuje 3150g CO2.

Na první dobrou zde  vidíte ten  obrovský, několikanásobný  nepoměr v údajích a to i když beru v potaz, že 1 l benzínu váží cca 700-750g a 1 litr nafty váží cca 800-880 g. 

Takových to údajů, výpočtů totálně si odporujících najdeme na webu milióny a milióny a právě proto veškeré zde udávané údaje hážu osobně za hlavu. Ono je  to ve skutečnosti tak, jak to  tady uvedli někteří kolegové a ptám se tedy s prominutím, kolik toho tzv. vyprdí člověk, kolik kráva, kolik veškeré oceány, veškeré bažiny a močály  někde na sibiři, v tundře, tajze, podmořské sopky o kterých ani nevíme kolik jich je  a to uvádím jen volný tzv. přírodní výron tzv. emisních plynů, atd., atd., atd?. Dá se tohle všechno nějak relevantně spočítat? Je to všechno o přesných výpočtech z nepřesných a skoro nezjistitelných čísel a údajů. 

Doporučil bych, přestaňme se zde na fóru bombardovat a argumentovat si navzájem  změtí výpočtů z nepřesných, zavádějících čísel a berme  obyčejný selský rozum do hrsti. Stačil by odkaz na nějaké stránky, údaje a čísla , která se tam nacházejí, nechť si to  každý přebere sám. 

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už si mně jmenoval, se zaváděním si začali "odpůrci" elektro aut (nejen tady) tím, že při svých výpočtech ignorovali množství CO2 vzniklé pří výrobě benzínu ale elektroautům se nestyděli započítat i několika procentní ztráty v přenosové soustavě.

 

Slovnaft vyprodukoval ..... to jsou emise Slovnaftu, nejsou  v tom započítány emise za spotřebovanou energii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá tedy, beru, že tam nejsou  u toho Slovnaftu započítány emise za tu spotřebovanou energii, ale při takových to odkazech a argumentacích , by se mělo tohle všechno uvádět do komentáře, pak dochází k neustálému zkreslování pro čtenáře a zájemce o tuto problematiku. Čtu jedno, čtu druhé a porovnávám a divím se číslům a  výpočtům. No ale i tak, kdybych pro zjednodušení  a názornost předpokládal, že 1l benzínu by měl hmotnost 1 kg, tak se mi nechce moc  věřit, že  z 3150g emisí CO2 při produkci 1l benzínu  připadá jen 375 g na emise výrobního závodu a celý zbytek je za spotřebovanou energii při výrobě, těžbě a dopravě, distribuci. To je to, co jsem naznačoval, jakýkoliv výpočet, tabulku si kdokoliv dokáže upravit k obrazu svému, a dosazovat tam hodnoty jaké uzná zrovna on za vhodné,  nebo je přejímáme z veřejně dostupných zdrojů o jejichž věrohodnosti se můžeme jen dohadovat a nedokážeme si je jako běžný občan nikde ověřit. Jak máme tomu vůbec a čemu  věřit, když tyhle všechny údaje, ke kterým máme oficiální přístup,  se tak diametrálně liší. 

I ta diskuse,  kdo první přicházel s čísly a výpočty (relevantními a třeba i zavádějícími) ohledně škodlivosti, či prospěšnosti jedné a druhé technologie a způsobu pohonu  by byla asi nekonečná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rostoucí podíl benzinových aut je problém: Pomoci mají nová opatření státu viz. článek dole. 

Po přečtení by se dalo říci, že  omezování vznětových  motorů se moc nepovedlo, neboť  tím to zvedlo podíl prodeje nových zážehových motorů (ach ta logika systému pokus/omyl a jejich důsledky), no a  tím pádem i emise CO2. Takže jeden kopanec se udělal, tak to musíme nějak napravit. Bude zajímavé sledovat, co náš stát, nám  z toho vývoje legislativně a i jinak nachystá, ale že bychom se mi milovníci aut na fosilní paliva měli z toho radovat, tak to určitě nečekejme.

https://www.autojournal.cz/rostouci-podil-benzinovych-aut-je-problem-pomoci-maji-nova-opatreni/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší sranda na tom je, že stejně jako se diametrálně liší čísla různých studií ohledně produkce CO2, liší se i závěry různých studií ohledně vlivu CO2 na klima. To, že má pouhé zvyšování jeho koncentrace v atmosféře přímý a bezprostřední vliv na zvyšování globální teploty bohužel dosud NENÍ spolehlivě prokázáno. Studie, které toto rozporují, jsou zamlčovány, zlehčovány atd. a seriózní výzkum není financován. Naopak ve prospěch boje proti CO2 se klidně uplácí, lže a podvádí. No a my na té "pravdě" i účelových manipulacích stavíme politiku, která nás velice rychle přivede ekonomicky na buben. Kdyby to nebylo k pláči, tak by se tomu člověk docela zasmál. :(

 

To říkám, jako velký fanda elektromobilů pro městský a příměstský provoz. Ono se to totiž nevylučuje a elektromobily jsou pro daný účel fajn bez ohledu na CO2 status.

Editováno: , autor: JayBee1
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JayBee1 Jsem v podstatě zajedno s poslední větou tvého příspěvku, nakonec i s předchozím jeho obsahem. Ano,  elektromobily v současnosti zavádět tam a pro toho, kde a komu se to vyplatí a je ochoten akceptovat jejich výhody a nevýhody. Pořád je to technologie v plenkách, jen si namlouváme, jak jsme schopnosti elektromobility ohromným způsobem  posunuli dále. Pro ostatní, pokud nebude  možnost vlastní volby, tak je to diktát, ať už politický, ekonomický, mocenský. 

Uznávám, je nás na naší planetě moc, každý by se chtěl mít co nejlépe a nevíme, jestli to tahle planeta je schopna vůbec v reálném čase strávit.  A ano uznávám, zasíráme si naši Zemi vším možným i nemožným, ale pokud 1/3 lidstva bude praktikovat tzv. násilnou zelenou politiku a 2/3  na to budou kašlat, nebo nebudou na to mít prostředky, tak v globále se moc nepohneme, jen si nasereme další lidi na obou stranách, se všemi z toho možnými, plynoucími důsledky.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až tak problematicky bych neviděl činnost lidstva na přírodu a třeba globální oteplování. Jednak tyto jevy jsou v cyklech a to je prokázané na miliony let zpětně, tedy i bez zásahu lidstva a dále stačí jedna zuřicí sopka v Itálii a další v Gronsku a hned jsou emise daleko větší než vyprodukuji všechna Evropská auta. Taky zachraňovat svět jen na území Eu je blbost a nemá to význam.

Dnes jsem volal známénu v MS kraji a řekl mi informaci z DP Ostrava a jejich slavné elektrobusy spotřebovaly na vytápění naftovým bufíkem v letošních mrazech více nafty za den než klasický naftový autobus a jeho celodenní provoz. Taky kapacita aku šla do háje a dojezd se hodně zkrátil. A již po 4 letech byl akumulátor v háji a jeho výměna stála přes milion. Tedy i tato cesta je totálně nesmyslná, ostatně jako celá elektromobilita která se za více než 100 let nedaří dotáhnou do úspěšného konce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vliv CO2 a jiných skleníkových plynů na klimatickou změnu je jasně dokázán. Ano planeta má cykly, ale ty jsou mnohonásobně delší, než změna, kterou zažíváme nyní.

 

Evropa a severní amerika dosud vypustila 62% všech skleníkových plynů. V poměru k počtu obyvatel zdaleka nejvíce. Opravdu nám zbytek světa něco dluží a měli by se snižováním začít oni a my na to nemáme žádný vliv? Když nadále v přepočtu na obyvatele patříme k nejhorším? Zatímco největší dopad to má na krajiny, kde je stopa nejmenší? 

 

Říkáš, že data jsou rozdílná, no i v tom nejhorším scénáři pro elektro má to nejúspornější spalovací auto cca 2x větší zátěž na planetu než běžné elektro. Ano, elektro má limitace kvůli kterým momentálně nemůže nahradit všechny použití konvenčních aut, ale slepá cesta to rozhodně není.

Pro jakékoliv porovnání CO2 se pro spalováky vždy vybere ten s nejmenší CO2 stopou, podle normy, kterou všichni ví, že není přesná a reálně je jejich dopad větší. To je jednoduše dokazatelné podle toho že nikdo nejezdí za spotřebu udávanou v technických listech. Jiné fakty tady popíráte, ale sami se oháníte nepravdou.

 

V DP Ostrava jezdí jen 2 elektrobusy+prototyp, všechno typ Ekova Electron 12, které mají ve všech materiálech napsáno "fully electric". Ani nedává smysl proč by měli mít naftové "bufíky". Logicky elektrobusy spotřebují více energie na vyhřívání, protože mají mnohem méně odpadní energie. I kdyby měli bufíky, tak bych ze vzorku 2+1 řekl, že problém je v návrhu vyhřívání a ne problém elektrobusu jako celku.

Mimojiné minulý rok vypsali řízení na dalších 24 autobusů. Kdyby to bylo provozně ztrátové, tak by si to v této době nemohli dovolit, což jak vidíme, není pravda.

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Electron 12 má teplovodní ELEKTRICKÉ topení: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwismev_v8TvAhV5A2MBHYZcD3QQFjAAegQICRAD&url=https%3A%2F%2Fsmlouvy.gov.cz%2Fsmlouva%2Fsoubor%2F7964859%2FP%C5%99%C3%ADloha%20%C4%8D.%201%20-%20tech.%20specifikace%20ELECTRON%2012_EBB1%20%288%29.pdf&usg=AOvVaw1KH_PtsdXi1-wz-Y65brWV

dojezd výrobce udává 140km bez vytápění a 100km s vytápěním (s nižší z dostupných kapacit baterie 189 kWh). A ikdyby tam nějaké Webasto na naftu bylo, tak bych docela rád viděl, jak při své spotřebě bude mít větší spotřebu nafty než autobus kde ten motor pohání vše (leda že by ten bufík jel 24/7)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Kuolematon napsal:

Vliv CO2 a jiných skleníkových plynů na klimatickou změnu je jasně dokázán.

Co se týče CO2, tak to rozhodně není pravda.

Jsou přírodovědci, kteří tvrdí, že zvýšení objemového procenta CO2 v ovzduší vede ke zvýšení teploty na Zemi.

Ale jsou i jiní (ti ovšem takový prostor v médiích nedostanou), kteří tvrdí, že zvýšení teploty na Zemi souvisí se zvýšenou sluneční aktivitou a že teprve s 6 až 11-ti měsíčním zpožděním dojde ke zvýšení objemového procenta CO2 v atmosféře.

A že bojovat proti CO2 je nesmysl, kdy zaměňujeme příčinu a následek.

Já nejsem přírodovědec, takže nevím kdo z nich má pravdu, ale rozhodně odmítám uvěřit zamračené a nedovzdělané holce.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výsledek elektromobility bede ten že auta na elektriku ztratí cenu téměř okamžitě a budou jako ojeté skoro neprodejné. Auta se spalovákem půjdou v ceně nahorů a možná se vyplatí když budou více zdaněná nebo omezená ve městech. Při velkém astronomickém zdanění v budoucnu by taky šlo založit pobočku firmy mimo Eu a pak auto se spalovákem s tamní registrací tady provozovat. Jako se to podobně dělalo na začátku 90 let u nás. Myslím že v čechách se vždy najde řešení když jde do tuhýho. A jako veterán by to taky šlo provozovat, tam platí jiná pravidla u registrace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch možností jak si pořídit nové auto na fosilní paliva, které nebude splňovat tzv. předepsané limity CO2 je zatím ještě několik. Třeba nyní je možnost koupit některé s tzv. emisně nepřijatelnými motory , např. Dacie Duster v kategorii N1 tj.  definováno jako nákladní vůz do 3,5 t, Dacia  má myslím omezený počet sedadel z 5 na 4.  Dále se sem bude brzo dovážet opět Suzuki Jimny v N1 a ten  bude mít 2 sedadla a úložný prostor. Dále je možno dovést skoro jakékoliv vozidlo,  které ani nemusí  splňovat emisní limity i některé jiné  evropské homologační  předpisy a normy a je definováno jako  tzv. speciální vozidla. Zabývá se tím hodně firem, akorát to vozidlo je zapsané např.  jako požární vozidlo a tím pádem musíte mít v kufru na STK  třeba hasící přístroje o určitém objemu atd., atd.., prostě možností je více.  Některé firmy sem takto dovážejí a legalizují velké vozy,  např. s motory V8, V6, které se jinak oficiálně přes dealery nenabízejí a neprodávají (např. Toyota LC 200, LC 70). Samozřejmě se tohle všechno hodně prodraží a je to hlavně pro solventnější lidi a pro fanoušky.

 Prostě "Na hrubý pytel, hrubá záplata" čili nutí nám násilím něco, co naprostá většina nechce a tak lidi se snaží najít nějaké jiné východisko. Otázka jak dlouho taková možnost ještě bude schůdná. 

PS: S registrací auta jako veterána je to složitější, tam myslím platí podmínka minimálně 30. let od výroby.

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém všech těchto neoficiálních dovozů je, že je to limitováno počtem, takže určitě to není na naplnění požadavků všech a co se stane potom s cenami lze jen očekávat. On systém je tak hloupě nastaven, že nedávno se prodávala nová (nikdy neregistrovaná) FI myslím, ale registrovat již nešla (a ani nepůjde), protože nesplňuje současní limity. Přitom v bazaru si člověk může koupit to samé auto které po 300tis. km asi nebude tak čisté, jako když bylo nové...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, DušanV napsal:

PS: S registrací auta jako veterána je to složitější, tam myslím platí podmínka minimálně 30. let od výroby.

Ano je to tak, ale i luxusní auta z roku 1991 udělají ještě hodně služby. A jsou to nezmaři, tedy pokud je koroze nesežrala. Ale dají se sehnat bez koroze ze zemí kde se nesolí a není to zrovna u moře. Takové Volvo 850 T a podobné je i dnes super.

Dále je možnost přesedlat na dodávky, tam to omezení není takové a asi ani nebude v budoucnu tak jako u klasiky osobní. Já mám Boxera 2,8 HDI a jezdí se sním skvěle a ještě je jako M1 a tedy zákazy nákladní dopravy neřeším. Přitom hodně odveze a dvě tuny odtáhne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne velmi zajímavý článek s nadpisem EU CHCE ZAKÁZAT PRODEJ SPALOVACÍCH AUT. PROČ VÁM TO MŮŽE BÝT BUŘT, i když ten nadpis je trochu zavádějící. 

Je to dosti dlouhé, ale celkem čtivě napsaná úvaha o budoucnosti elektromobility a hlavně je to úplně prosté čísel, o kterých se tady fanoušci, či odpůrci  neustále dohadují a podle mne nedávají navzájem při srovnávání moc smyslu. . Po celou dobu čtení jsem přemýšlel, jestli to píše zarytý fanoušek elektromobility, nebo její zarytý odpůrce, nakonec jsem si řekl, že to píše realista, ale celkové vyznění článku nahrává příznivcům elektromobility. Přesto, nebo právě proto to doporučuji k přečtení i jejím odpůrcům.

Na závěr jen chci dodat, že mě osobně to BUŘT není ,ale co asi s tím tak moc nadělám.........

 

https://finmag.penize.cz/ekonomika/425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=bMdCgPKS7m8-202103240641

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela realistický názor od TOYOTY na zavádění elektromobility. Stručně řečeno, tam , kde jsou na to podmínky tak ano, tam kde podmínky v současnosti nejsou a někde možná nikdy ani nebudou, tak se nemáme unáhlovat. Je to celkem pochopitelné od globálního výrobce, který prodává auta nejen pro tzv. vyspělý svět, ale i pro ten tzv. rozvojový. Jen si tak říkám, proč má Diess z koncernu VW AG názor skoro opačný, tedy v delší budoucnosti  jen elektrika a to prosím je taky celosvětově globální automobilka. Nebo snad již nechce být globální  automobilkou a bude se zaměřovat jen a jen  na tzv. civilizovaný svět?  Nebo novináři tak nějak účelově překrucují, to co kdy řekl?

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/toyota-varuje-pred-unahlenou-a-nasilnou-elektrifikaci-aut-radi-poucit-se-minulosti/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jel s tím Taycanem, mi to nepřijde až tak špatné, kdžy se podívám na Google, tak tvrdí že autem se to dá zajet za cca 6h a něco:

image.thumb.png.3167ddafcfd5b711c22063f2fa8a161d.png

A v principu cestu tam je o hodinu déle a narazil na problém infrastruktury (což prostě je dnes problém elektromobilů, to je prostě fakt) a cestu zpět zvládl za cca normální čas. A když se člověk podívá na mapu Teslích Superchargerů tak cestou do Saltzburku jsou 3, v Saltzburgu je další a cestou do Záhřebu další 4 kousky. Tím nechci obhajovat elektro, ale přijde mi ten článek trochu zaujatý...

Jinak VW myslím mluví o čistě elektro jen v souvislosti s evropou, v Rusku nebo Indii toto nezmiňuje a zatím tam ani nemá nic elektrického (resp. vivinuté přímo pro ně jako u spalováků).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...