Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, silarm napsal:

Tak špatně jak bylo za komunistů s ohledem na osobní dopravu myslím, že už být znovu nemůže.

Jistě - zase budou volné silnice a k tomu velký výběr parkovacích míst.

A ohánět se výší platu - no vzhledem k cenám všeho ostatního jaksi mnoha lidem nezbyde v peněžence přebytečných 600 tisíc na nákup nového (malého) elektrovozu.

před 3 hodinami, silarm napsal:

s tímto názorem se ztotožňuji já, a to včetně těch levných ojetin

No tak třeba nejlevnější Tesla je v současnosti deset let stará a cenu má okolo 700 tisíc. (O Tesle psali, že si drží cenu nejlépe). Takže v článku zmiňovaný Nissan LEAF zhruba 10 let starý je k mání za cenu okolo 200 tisíc.

Pokud odhlédnu od velikosti, tak nejlevněji lze koupit aktuálně také deset let starý Smart za 159 tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Martab napsal:

Tak nějak se začít musí a to jestli je to 0.3 nebo 40 procent je asi úplně jedno… Také se tak trochu zapomíná na to, že emise nejsou jen ty globální, ale i ty lokální. Navíc se zde nějak vytratil rozdíl mezi “emisně neutrální” a “bez emisní”, což jsou dva často zaměňované pojmy, ale nejsou to synonyma. 

To rozhodně, to nikdo nerozporuje, ale jak se snažíme s @Bubaq vysvětlit (myslím, že tobě je to jasné ale spíš pro ostatní), že to 0,3% by mělo adekvátně odpovídat investicím... Protože těch miliard eur, co už na elektromobilitu padlo a ještě padne, tak i když jsem relativně ekologický lajk, tak věřím, že by se za ně dalo udělat nesmírně více dobrého v průmyslu, zalesňování, atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, stanmar napsal:

No tak třeba nejlevnější Tesla je v současnosti deset let stará a cenu má okolo 700 tisíc. (O Tesle psali, že si drží cenu nejlépe)

To proč si staré Tesly drží cenu je docela jednoduché -> mají nabíjení zdarma

@Tonda-B Ale já už několikrát psal, že postup jak se toho chce momentálně dosáhnout je z mého pohledu né zrovna šťastný. Ale to neznamená, že by jsme se o ten výsledek neměli snažit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to opravdu nejsou tak jednoduché kupecké počty 0,3% vs. investice.... ve hře je toho daleko víc. Nezavírám před nevýhodami elektromobility oči - zamyslel jsem se dostatečně nad SWOT analýzou. 

 

dle jednoho scénáristy a publicisty a mimo jiného odborníka na elektromobilitu a její společensko-ekonomické dopady:

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-D-bilni-Brusel-zeleni-sr-ci-Expertovi-ruply-nervy-Pry-je-cas-povstat-Cesko-v-cele-688569 

 

Teď už podle mého musí ti Blaničtí rytíři konečně vyjet!!! 

 

Jeden z problémů dnešní doby je, že ten kdo hlasitěji vykřikuje názory, které chce publikum slyšet, ten má pro mnohé pravdu.  Vědci stojí potichu opodál. Odbornost upadá. Kdo si dovolí pochybovat s tím zatočíme...

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, silarm napsal:

Jeden z problémů dnešní doby je, že ten kdo hlasitěji vykřikuje názory, které chce publikum slyšet, ten má pro mnohé pravdu.  Vědci stojí potichu opodál. Odbornost upadá. Kdo si dovolí pochybovat s tím zatočíme...

Pokud to správně chápu, tak ty myslíš že Vrtal je jedním z těch vykřikujících ... tak na tohle pozor - ono je to spíše obráceně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar všem,

přidám jen SVŮJ soukromý názor. Obávám se, že nikdo z politiků nechce říct pravdu. Ono po vyslovení pravdy už dotyčný totiž nemá moc šanci na znovuzvolení.

Auto nebude běžná věc, individuální doprava bude luxus, určitě klesne životní úroveň, protože ochrana prostředí je prostě drahá. Peníze nerostou na stromech, i když by to bylo hezké.

Nyní fungujeme v nějakém poměru cena - energie. Je to v tuto chvíli asi ten nejvýhodnější poměr, co lidé umí, nacpat do jednoho kilogramu tolik energie, co je v kilogramu "uhlíkového paliva" za podobné peníze prostě neumíme. Bohužel do toho vstupují další věci, ekologie, politika, zájmy určitých skupin atd...

Asi nikdo nebude tvrdit, že spotřebovat kilogram uhlí, nebo ropy, plynu atd přírodě prospívá. Takže pokud chci omezit spotřebu, mohu míň jezdit, míň topit, atd, prostě se omezit. Nemyslím si ale, že se již teď neomezujeme, to, že vše stojí peníze už určitou úroveň omezení samo vytváří, takže až na výjimky se snad moc neplýtvá.

Omezení z pohledu ČR - máme přes půl roku topnou sezónu, to je nevýhoda, prostě se tady topí... Struktura naší výroby - průmysl energii prostě potřebuje... Bohužel čím více energie potřebujeme, tím více zaplatíme.

Pravdou je, že ještě naši dědové topili v jednom pokoji, nebyla běžná teplá voda, elektřina sloužila hlavně pro svícení, ale asi nikoho nenalákáte na to, ať se do tohoto "komfortu" s radostí vrátí. Taky se asi nechce nikomu chodit do práce pěšky 10 km.

A mimo jiné to ovlivňuje i auta. Je u nás dost velká skupina lidí, pro kterou bude auto nedostupné. Jako politik toto nemůžete nahlas vyslovit, protože volič to slyšet nechce. Bohužel elektromobilita v tuto chvíli a za stávajících podmínek tuto skupinu lidí, pro které je auto nedostupné neskutečně zvětší. 

To, že by elektroauta příliš zlevnila, tomu už snad nevěří nikdo, mimo pár jedinců, kteří na to mají "svůj pohled".

Nejsou k tomu ani podmínky - zapomeňte, že by vám Čína dala něco bez zisku, nemají důvod a bohužel pro nás mají většinu potřebných surovin "pod palcem".

A nejsou k tomu ani důvody - politici si přisadí, protože co jde zdanit, to oni potřebují a ještě se to zdůvodní například tím, že auto je luxus a když máš na auto, můžeš ještě dát pořádnou daň, takový odpustek.

Jsem už dost starej na to, abych přišel o asi naivní pohled na věc a zkušenosti už mne naučily, že většina věcí dopadne hůř, než politik prezentuje.

A ještě drobnost a osobní zkušenost: byl jsem pracovně mimo jiné i v Indii, Číně i Rusku a to, jak se tam starají o životní prostředí, to nechcete nikdy zažít, to je peklo. Co tam teče v řece, že nevidíte na druhý konec náměstí, protože smog, to opravdu nechcete. Oproti tomu se v Evropě, případně v ČR staráme o přírodu luxusně.

A jestli chci, nebo nechci elektrauto? Zkušenosti jsem zde již uváděl, stále to vidím stejně, jako druhé auto, pro někoho kdo může doma dobíjet a nemá jako prioritu cena/výkon je to použitelné, osobně to ale jako ideální řešení v tuto chvíli nevidím.

Zvažovali jsme doma nákup elektroauta, máme RD, máme FVE, dávalo by nám smysl něco jako eCitigo, které už není, měli jsme na delší dobu možnost otestovat Enyaqa obyč i RS, ale shodli jsme se doma, že pro nás elektroauta ještě mají omezení, která nehodláme akceptovat. Ale za 5 let to může být celé úplně jinak.

Stávající vozový park máme: Kodiaq nafta 2017, Fabia 2020 benzín, Kodiaq 2023 nafta. 

Odpad třídíme, letadlem nelétáme, ani jednoho z nás to nebaví, každý rok jezdíme sázet stromky do lesa, staráme se o náš kousek lesa, snažíme se planetu moc neprudit.

J.

 

 

  • Díky 1
  • Pozitivní 6
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně snažit se neprudit planetu!!! to je pěkně řečeno. A do toho mi zapadá i BEV. Ale to  samotné nestaci. Snažím se málo jezdit, jezdit úspornější, po městě MHD, když je venku teplo tak žádná sušička, snížil jsem teplotu vytápění o 3 stupně, na dovolenou nelétám, lépe plánujeme nákupy jídla aby se nevyhazovalo. Maso každý den nepotrebuju, kupuju second hand. Aktivně kopat tunky, zakládat biokoridor… ale rozhodne neříkám ze to je nějaké náboženství. Rozhodne nemůžu nikoho poučovat, není to dlouho co jsem takto uvědomělý….

 

Ano individuální osobní doprava svůj vrchol už zažila. I kdyby zůstala klasická auta, tak to bude stále více drahé. Ale myslím že kvalita života není určena počtem aut a najetých km.

 

Ano Pepa je řvoun, to je snad jasné z toho rozhovoru. Můj názor je že si tím pouze generuje publikum - sledovanost.

 

Když jsme u toho co Čert s hodnosti vranika? Ten za to promo dostal zaplaceno? Jinak samozřejmě asi tušíte, ze se mi to líbí. Pekně natočeno. Jen ta kamera nemusela byt tak pořad v pohybu 

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, jakoubek_ napsal:

Zdar všem,

přidám jen SVŮJ soukromý názor. Obávám se, že nikdo z politiků nechce říct pravdu. Ono po vyslovení pravdy už dotyčný totiž nemá moc šanci na znovuzvolení.

Auto nebude běžná věc, individuální doprava bude luxus, určitě klesne životní úroveň, protože ochrana prostředí je prostě drahá. Peníze nerostou na stromech, i když by to bylo hezké.

Nyní fungujeme v nějakém poměru cena - energie. Je to v tuto chvíli asi ten nejvýhodnější poměr, co lidé umí, nacpat do jednoho kilogramu tolik energie, co je v kilogramu "uhlíkového paliva" za podobné peníze prostě neumíme. Bohužel do toho vstupují další věci, ekologie, politika, zájmy určitých skupin atd...

Asi nikdo nebude tvrdit, že spotřebovat kilogram uhlí, nebo ropy, plynu atd přírodě prospívá. Takže pokud chci omezit spotřebu, mohu míň jezdit, míň topit, atd, prostě se omezit. Nemyslím si ale, že se již teď neomezujeme, to, že vše stojí peníze už určitou úroveň omezení samo vytváří, takže až na výjimky se snad moc neplýtvá.

Omezení z pohledu ČR - máme přes půl roku topnou sezónu, to je nevýhoda, prostě se tady topí... Struktura naší výroby - průmysl energii prostě potřebuje... Bohužel čím více energie potřebujeme, tím více zaplatíme.

Pravdou je, že ještě naši dědové topili v jednom pokoji, nebyla běžná teplá voda, elektřina sloužila hlavně pro svícení, ale asi nikoho nenalákáte na to, ať se do tohoto "komfortu" s radostí vrátí. Taky se asi nechce nikomu chodit do práce pěšky 10 km.

A mimo jiné to ovlivňuje i auta. Je u nás dost velká skupina lidí, pro kterou bude auto nedostupné. Jako politik toto nemůžete nahlas vyslovit, protože volič to slyšet nechce. Bohužel elektromobilita v tuto chvíli a za stávajících podmínek tuto skupinu lidí, pro které je auto nedostupné neskutečně zvětší. 

To, že by elektroauta příliš zlevnila, tomu už snad nevěří nikdo, mimo pár jedinců, kteří na to mají "svůj pohled".

Nejsou k tomu ani podmínky - zapomeňte, že by vám Čína dala něco bez zisku, nemají důvod a bohužel pro nás mají většinu potřebných surovin "pod palcem".

A nejsou k tomu ani důvody - politici si přisadí, protože co jde zdanit, to oni potřebují a ještě se to zdůvodní například tím, že auto je luxus a když máš na auto, můžeš ještě dát pořádnou daň, takový odpustek.

Jsem už dost starej na to, abych přišel o asi naivní pohled na věc a zkušenosti už mne naučily, že většina věcí dopadne hůř, než politik prezentuje.

A ještě drobnost a osobní zkušenost: byl jsem pracovně mimo jiné i v Indii, Číně i Rusku a to, jak se tam starají o životní prostředí, to nechcete nikdy zažít, to je peklo. Co tam teče v řece, že nevidíte na druhý konec náměstí, protože smog, to opravdu nechcete. Oproti tomu se v Evropě, případně v ČR staráme o přírodu luxusně.

A jestli chci, nebo nechci elektrauto? Zkušenosti jsem zde již uváděl, stále to vidím stejně, jako druhé auto, pro někoho kdo může doma dobíjet a nemá jako prioritu cena/výkon je to použitelné, osobně to ale jako ideální řešení v tuto chvíli nevidím.

Zvažovali jsme doma nákup elektroauta, máme RD, máme FVE, dávalo by nám smysl něco jako eCitigo, které už není, měli jsme na delší dobu možnost otestovat Enyaqa obyč i RS, ale shodli jsme se doma, že pro nás elektroauta ještě mají omezení, která nehodláme akceptovat. Ale za 5 let to může být celé úplně jinak.

Stávající vozový park máme: Kodiaq nafta 2017, Fabia 2020 benzín, Kodiaq 2023 nafta. 

Odpad třídíme, letadlem nelétáme, ani jednoho z nás to nebaví, každý rok jezdíme sázet stromky do lesa, staráme se o náš kousek lesa, snažíme se planetu moc neprudit.

J.

 

 

K tomuto, co sem @jakoubek_ napsal nemám jedinou připomínku, vše je srozumitelné, logicky podané, jen opravdu nechápu kolegu z fóra @McMatej proč na takový příspěvek dává negativní hodnocení? Ty tady  tedy  sázíš negativa jak na běžícím páse. To máš člověče paranoiu na kohokoliv, kdo není 100% fanoušek elektromobility, nebo co ti vadí na jeho příspěvku? To o těch politicích, nebo to, že zasírá ovzduší svými 2 Kodiaqy?

A neboj se, dej mi klidně třeba 10 negativ naráz, já to unesu, jen to tvoje myšlení by mě zajímalo, co tě k tomu bohatému rozdávání tak popohání.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To McMatej

tak každý má právo na svůj názor, můžete jít příkladem, říká se, že dobré příklady táhnou. Já jsem rád, že jsem si stihl užít auta, ještě když byla svoboda. Ale když jsem koukal, co za problémy s autem řešíte jinde, tak se obávám, že budete časem patřit k těm, kteří o možnost individuální dopravy přijdou, to ale vůbec neznamená, že vám to přeji. Pak třeba sám uznáte, že tolik obětovat pro "CO2/ ekologii" jste nechtěl. A smutné bude, že v té době klidně dál Číňan bude topit v uhelných elektrárnách, Ind bude jezdit v autě, které žádnou euronormu řešit nebude, černý muž dál bude sypat odpad do moře atd, atd. Ale vás v potemnělé místnosti při 15st bude hřát jen to, že zachraňujete planetu. K tomu vám Číňan za "výhodnou cenu" dopomůže solárním panelem a baterií. 

Evropa má v tomto smůlu, pokud nebudeme schopni prodávat technologie a OHLÍDAT si, aby je nezkopíroval každý, nemáme co nabídnout, suroviny má Číňan všechny, rád nám cokoliv prodá, samozřejmě se ziskem a protože peníze nerostou na stromech, časem v Evropě dojdou. Když nemám výrobu věci, o kterou má někdo zájem, nemám co prodat a časem mi dojdou peníze. A my třeba časem zjistíme, že  místo boje o planetu, bojujeme o přežití. Ale snad to jen vidím příliš černě a Evropa se vzpamatuje a bude to celé jinak.

Nechci, aby to vyznělo, že mi je ekologie ukradená, to vůbec ne! Ale mít ji na prvním místě a obětovat se jen tomu, to také není řešení. 

A číňan vám rád prodá své elektrauto, klidně to i zadotuje, ale o průběhu výroby a její ekologii si nedělejte nejmenší iluze. Je to velká země, platí tam pravidla, která si v Evropě už ani nedovedeme a nechceme představit. Viděl jsem tam na poli celý den makat děti, kterým v Evropě ještě čteme pohádky a dáváme jim dobrou noc, stejné dítě pomáhá rodičům v dílně, klidně může být tím, kdo pomáhal s výrobou vašeho elektromobilu, třídil suroviny na baterie atd, atd... Pokud musíte řešit takové věci, věřte mi, že CO2 je jim úplně ukradené. A pokud by se něco takového časem stalo i tady, rázem je nám CO2 taky úplně ukradené... Tak snad budeme mít štěstí...

Je to velká a pro našince hrozně zvláštní zem. 

J.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To o té Číně co psal jakoubek bych si tady dovolil  potvrdit, měl jsem tam roky známého, co tam pomáhal zavádět textilní průmyslovou výrobu a co ten tam zažil a popisoval, by se tady ani nemohlo pomalu vyslovit a to ho přitom nepustili všude, kde by sám chtěl.  Evropa  a celá tzv. západní kultura se  považuje pomalu za pupek světa, který má dle jejich vize v ekopočínání následovat každý, ale ty podmínky tam pro tohle  prostě nemají.   Čína jako autoritářský režim by to asi obyvatelstvu a průmyslu mohla přikázat, ale ani tamní politické špičky nemohou tzv. utahovat obyvatelstvo donekonečna. To samé Indie, Africké státy, státy střední Asie, státy Jižní  Ameriky.

Evropa, Sev. Amerika si asi mohou dovolit o něco zchudnou, ale zchudnout z bídy o stupeň níž už moc nejde.  Nedokáži si třeba představit, že by  někteří tzv. zelení příznivci, např.  i z našeho fóra, byli ochotni a vůbec vydrželi kvůli čistšímu ovzduší  jíst místo 3 x denně jen 1 x denně. Svět v globálu nefunguje tak přímočaře, jak si to mnozí představují.  Mnohým dnešním mladým idealistům a aktivistům stačí na pár hodin vypnout internet a již pomalu plní čekárny psychiatrů a tahle generace chce přikazovat zbytku světa, aby si utáhli opasky a to  kvůli tomu, aby Evropané  dýchali čistší vzduch. Takhle jednoduše to tedy milá Evropo přes tvoje představy a vize  nepůjde. Ale vysvětlujme to některým......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se opravuje baterie elektromobilu, jak dlouho to trvá a kolik to stojí? A docela by mě zajímalo, jak to udělají s naformátováním při výměně třeba jen jednoho vadného modulu, který by měl mít dle videa stejné parametry jako ty původní (neměněné) moduly, ale  zpravidla  již  s větším vnitřním, ale ještě ucházejícím odporem, nebo menší, ale ucházející  kapacitou, apod.? To jako ten nový modul se naformátuje (zdegraduje), neboli uměle zestarší na úroveň těch starších? Nebo snad po záruce na baterii (zpravidla 160.000 km/8 let) již pouhá výměna modulu nepřipadá raději ani do do úvahy z důvodu značné nekompaktibility starých a nových modulů, nebo z důvodu značných nákladů na malý užitek, takto provedené opravy? Nebo výměna modulu u starších baterií po záruce se dělá jen  vysloveně na naléhání zákazníka, ale s upozorněním, že může zaplatit hodně a výsledek  stejně nebude tak docela odpovídající? Docela mně to v principu přijde, jako kdybych u spalováku dělal generální opravu jen na jednom válci, tedy kde naměřím největší opotřebení  a ostatní válce nechal jen tak, z důvodu značných nákladů na celkovou GO motoru.  Příliš mnoho nezodpovězených otázek i po shlédnutí tohoto videa. 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 4. 2023 na 13:28, Martab napsal:


@Tonda-B Ale já už několikrát psal, že postup jak se toho chce momentálně dosáhnout je z mého pohledu né zrovna šťastný. Ale to neznamená, že by jsme se o ten výsledek neměli snažit.

Je cílem snažení zabránit oteplování?

Pokud je pravda, že teplota na Zemi závisí na sluneční aktivitě, pak je to celé nesmysl a vyhazování peněz, protože sluneční aktivita je lidmi neovlivnitelná.

Pokud je pravda, že teplota na Zemi závisí na objemovém procentu CO2 v atmosféře, je to nesmysl znovu, protože i kdyby EU zastavila veškeré emise CO2, je to jen 8% celosvětových emisí.

Tak proč si zdevastovat energetiku a následně ekonomiku s vědomím, že emise neznají hranice a klidně se k nám nastěhují odjinud?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přestože se to, co každý z nás dělá, zdá bezvýznamné, je to právě to nejdůležitější, co můžeme udělat. - Mahátma Gándhí 

 

Souhlasí s  citátem od Johannes Rau: občane musí vědět, že méně aut v naších městech neznamená nižší nýbrž vyšší kvalitu života. 
 

mě osobně velmi zajímá problematika klimatické neutrality - je to opravdu velká celospolečenská celosvětová transformace a chci tomu rozumět. Zdaleka to není jen o ekologii. 
 

Kdo by chtěl něco o tom přečíst, tak mužů doporučit tyto dvě knihy: 

- Petr Daniš: Klima je příležitost

- John E. Doerr: Speed and Scale

 

nebo kdo nemá čas a chuť číst, může si poslechnout podcast https://2050podcast.cz/epizody je tam přes 40 epizod

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, silarm napsal:

Proč je nejlépe prodávané auto v EU27 za Q1/2023 Tesla Y??? 
 

Proč kraluje prodejům v Evropě americký elektromobil nabíjený z čínského solárního panelu?

 

jaktože nenajdu evropskou konkurenci např. VW ID 4  ani v první 25? 
 

 

Protože spalovací auta zdražují? Protože si Teslu koupí pracháči jako druhé, třetí auto ke spalovacímu, když šla Tesla s cenou dolů?

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotace v Německu klesají - myslím současné dostane člověk 2-3t eur. Norové tak zrušili osvobození od daně… zbytek Evropy netuším, ale myslím, že dotace jsou stále menší a menší. jestli se pletu, tak mě prosím opravte…

 

V ČR nikdy nebyly jen pro Instituce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, silarm napsal:

Dotace v Německu klesají - myslím současné dostane člověk 2-3t eur. Norové tak zrušili osvobození od daně… zbytek Evropy netuším, ale myslím, že dotace jsou stále menší a menší. jestli se pletu, tak mě prosím opravte…

 

V ČR nikdy nebyly jen pro Instituce

Nejvyšší dotaci nabízí v roce 2023 Nizozemsko, kde dosahuje pobídka až 14 383 eur (338 300 Kč). Následuje Francie s 7 773 eury (183 000 Kč), Německo s 4 987 eury (117 300 Kč), Polsko s 3 969 eury (93 400 Kč), Belgie s 1 480 eury (34 800 Kč), Velká Británie s 855 eury (20 100 Kč) a Itálie s 786 eury (18 500 Kč).

(viz. https://fdrive.cz/clanky/ktera-zeme-ma-nejvyssi-dotace-na-nakup-elektromobilu-10309 )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty dotace těch prvních třech statu jsou fakt šílene... Respektive nevíte jestli se dá nějak přihlasit auto v Nizozemí? :)  Tesla model 3 long range 1,2mio-338tis to mi dává smysl. 0-100km/h 4,4s (nebo ten performance myslím 3,3s)  dojezd 600km v českém mrazu určitě i 500km, super powermanagement, supercharger, neni to težke velke jako SUV, šetřil bych na palivu. Vrzání interieru fakt neřeším... Jediná vada na kráse spotřeba pneu, tam by ekologie trpěla... Toto auto je pro mě zase o emoci... 95% ekologické ježděni a 5% fakt zábava, když se člověk obtiskne do opěradla. Něco jako když jsem před 13lety prostě musel mít petiválcový turbobenzin volvo.  

 

čísla aktualních prodeju v evropě např. tady:

https://www.jato.com/tesla-model-y-becomes-europes-best-selling-car-for-q1-2023/?from_newsroom=true

 

Asi většina z vás z toho bude mít radost. ČR je skoro poslední v registraci nových EV, zase v něčem nejlepší. Stejně jako s emisemi na hlavu :(

 

JATO-Sales-Q1-2023-1.webp

image.png

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě dotace pokřivují trh. Minimálně v tomto odvětví. A hlavně někdo to musí zaplatit, potažmo stát si to vybere jinde. 

Nástup Tesly je slušný, zlevnění zřejmě zapracovalo. Dalším aspektem by také mohl být tlak na obměnu firemních flotil. Hlavně v západní části Evropy se na to začíná klást důraz, takže i to by mohlo mít vliv. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...