Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, silarm napsal:

já jsem příznivce klimatické neutrality a elektromobilita je toho přirozenou součástí. Z mého pohledu je to příležitost, jak si udržet současný životní standard i v budoucnu.

 

 

Tak proč se nezbavíš svých aut se spalovacími motory okamžitě? Někdo nám přece musí jít příkladem, ne? Když už jsi ten příznivec klimatické neutrality. Určitě tedy nakupuješ jen zboží místních producentů, atd, atd, atd. a taká jistě sleduješ svou uhlíkovou stopu na nějaké aplikaci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Bubaq napsal:

Z mnoha příspěvků výše je více než jasné, že se tady bavíme především o EU. Ne jenom o ČR.

Logika úvahy "příspěvek celé EU v produkci CO2 z osobní dopravy je v celosvětovém měřítku celkové produkce CO2 zcela zanedbatelný" je naopak velmi na místě při posuzování, jakou cenu (ekonomickou, ekologickou a společenskou) zaplatíme za to, že celosvětové celkové emise CO2 snížíme o 0,00něco.

 

Vždycky je nezbytně nutné posuzovat zdravé vyvážení mezi cenou nějakého opatření a jeho přínosem. V případě elektromobility je ten poměr extrémně nevýhodný. Za cenu drastických opatření, extrémních výdajů a značného zhoršení životní úrovně získáme zcela zanedbatelný efekt.

 

 

Zamýšlí se někdo nad tím, co budou dělat 3 miliony lidí v panelácích? To rozkopeme celá sídliště, abychom přivedli dostatečnou nabíjecí kapacitu pro 10 aut do každého sloupu veřejného osvětlení? Lidi budou ve dvě ráno běhat ke svým dobitým e-autům, aby si je přeparkovali od dobíjecího místa, protože zbytečné blokování dobíjecího místa po úplném nabití je draze zpoplatněno? To je ta ekologie a ekonomická výhodnost elektromobility?

 

Zamýšlí se někdo nad tím, co budou dělat lidé na vesnici, kde často musejí mít 2-3 auta na rodinu a kde se houfně kupují auta za 50 tis. Kč, protože to stačí a na výrazně dražší ti lidé prostě nemají?

 

Podívejte se, jaký je dnes frmol na čerpacích stanicích kolem hlavních tahů. 6-10 stojanů, jedno auto za druhým při délce zastávky do 5 minut. Kolik nabíjecích stanic bude nutné vybudovat, kolik zeminy přemístit, betonu vyrobit a dopravit (bezemisně samozřejmě, že...?), aby se uspokojila poptávka po nabíjení 10x delší dobu na jedno auto, až tady bude elektromobilů jezdit 20, 30, 70 %?

 

 

To prostě v celkovém součtu nedává absolutně žádný smysl z pohledu ekonomiky, ekologie, společnosti. Sami sobě si to tady dobrovolně takhle masivně posereme kvůli zanedbatelnému efektu.

Co budou dělat miliony lidí, co na to nemají, nebo nikdy nebudou mít možnost vlatního nabíjení? No to je snadné - je to konec svobodné volby způsoby dopravy a konec svobodné mobility tak, jak ji známe. A jestli si někdo myslí, že tady bude provozovat stará vozidla, když už nové se spalovacém motorem nekoupí (ty bláhové sny o syntetických palivech pomíjím), tak to jistě nebude. Jejich postupná nepřímá likvidace je nejspíš dávno vymyšlena, stačí to jen realizovat - razantní zvýšení daní (z paliv, z emisí, registračních, ročních), případně jiná šikana jejich majitelů a je vymalováno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, silarm napsal:

Ale myslím, že když se podívám do roku 1892, tak taky nikde nenajdu benzinku. První benzinová pumpa v ČR vznikla v roce 1923, předtím benzin leda v lékárně.

 

 


Jenže to se nedá srovnávat. Je rozdíl když něco není vůbec a pomalu se to rozšiřuje vs něco existuje, zakáže se to a náhrada se teprve pomalu rozšiřuje.

 

Podle mně politici udělali svým tlačením elektromobility spíš medvědí službu. Místo zákazů měli být pobídky na stavbu nabíjecích stanic, úřady/vlády atd měli už léta nakupovat pouze elektromobily a lidi by pomalu začali přicházet sami na to že to je třeba výhodné.

 

Ale současný způsob kdy je infrastruktura minimální, stát mně tlačí do elektroauta a říká že se problémy infrastruktury do roku 2035 vyřeší... Vždyť my ani nemáme dostavěnou dálniční síť, železnice jsou o 50 let pozadu za sousedy, proč by zrovna nabíječky měli být výjimka?
 

Editováno: , autor: ideal.bed6902
oprava překlepů
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, silarm said:

já jsem příznivce klimatické neutrality a elektromobilita je toho přirozenou součástí. Z mého pohledu je to příležitost, jak si udržet současný životní standard i v budoucnu.  

 

Ano dnes nemáme nabíječku na každém kroku. Ale myslím, že když se podívám do roku 1892, tak taky nikde nenajdu benzinku. První benzinová pumpa v ČR vznikla v roce 1923, předtím benzin leda v lékárně. Kolik se asi muselo investovat do silniční sítě. Z vyprávění mého dědy, si vzpomínám, že první traktory zemědělci taky nechtěli. Změnil to až Zetor 25 po válce.  Ano tenkrát šlo jen o to, kolik daný stroj udělá práce. Dnešní svět už řeší i vliv činnosti člověka na klima.  

 

 

...a podle očekávání chybí jakékoliv smysluplné odpovědi na reálné otázky spojené s násilným zavedením e-aut  Zato prázdného blábolení o nerealizovatelných idealistických fantaziích zelenomozkového fanatismu plná klávesnice...

 

Jak konkrétně zajistíš "současný standard" obyvatelům velkých sídlišť? Jak konkrétně bude vyřešeno nabíjení, přeparkování aut po dobití, kde se vezme potřebná infrastruktura?

Jak konkrétně zajistíš "současný standard" lidem, kteří cílí na auta do 50 tis. Kč?

 

První benzínka v ČR vznikla v důsledku zákonného příkazu nějaké skupiny zemí nebo vznikla jako výsledek volného fungování trhu? Jsi schopen vnímat ten drastický rozdíl mezi přirozeným vývojem směrem, který je lidem prospěšný (proto to dělají)  a dogmatickým destruktivním příkazem, který kvůli vymyšlené chiméře lidem výrazně zhorší jejich život? Nebo už máš příliš zeleno a rozdíl mezi volbou a zákazem už nechápeš?

 

Z mého pohledu je tohle podobná míra primární lidské zaslepené tuposti, jako když jistá skupina postižených tvrdí, že pohlaví je otázkou rozhodnutí...

 

"Dnešní svět už řeší i vliv činnosti člověka na klima." - Idealistická obsahově prázdná teze, na které ale samo o sobě není nic špatného. Velmi špatný je způsob, jakým je nám nucena ne skutečná ekologie, ale pomatená pseudoekologie. I kdyby se v celé EU zítra proměnila všechna spalovací auta na elektrická, v globálním měřítku ekologie se to projeví naprosto zanedbatelným způsobem. A to do toho nepočítám extrémní zcela uměle a nesmyslně vyvolanou ekologickou zátěž plynoucí z nutnosti budování stovek tisíc dobíjecích stanic, ani energetický mix zdrojů evropské elektřiny po vypnutí "neekologických" atomových elektráren...

 

Nad tím se vymytí zelenomozci nezamýšlejí. Ti mají své frázičky "musí se vyřešit, je to příležitost, dobíjení na sídlišti vyřešíme rychlodráhou" apod.

Pomatenci ženou Evropu do dobrovolné záhuby a ještě si u toho prozpěvují...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, lojzik76 said:

před deseti lety se za ekologické auto s nízkými CO2 považoval nafťák nebo auta na plyn. Nikdo nemohl tušit, jaká infrastruktura bude potřeba. EV byl považován za jednu z alternativ a někteří to považovali za stejný nesmysl, jak dnes považují někteří zastánci BEV za nesmysl auta na vodík. Třeba bychom dnes místo nabíječek měli začít stavět vodíkové stanice, nebo nějaké výměnné baterie či buhví co. Problém je v tom, že místo evoluce je snaha to protlačit revolucí a ta revoluce je založena na víře, že se v neřešených aspektech stane zázrak.

+1

Velmi přesně vystiženo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 55 minutami, Pawouk napsal:

Tak proč se nezbavíš svých aut se spalovacími motory okamžitě? Někdo nám přece musí jít příkladem, ne? Když už jsi ten příznivec klimatické neutrality. Určitě tedy nakupuješ jen zboží místních producentů, atd, atd, atd. a taká jistě sleduješ svou uhlíkovou stopu na nějaké aplikaci?

 

Jednoho už jsem se bez náhrady zbavil. A rozhodnutí koupit elektroauto, už taky padlo. Ty jsi na nás fandy elektromobility přísnější než EU. 

A ano snažím se nakupovat zboží od lokálních producentů. A dělám další věci, aby byla moje uhlíková stopa co nejmenší. Aplikaci nemám. Ale uhlíkovou stopu jsem si už počítal. Ale rozhodně nechci nikomu zakazovat cestovat nebo jiné radosti. Nejsem, žádný fanatický ekolog.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Pawouk napsal:

Co budou dělat miliony lidí, co na to nemají, nebo nikdy nebudou mít možnost vlatního nabíjení? No to je snadné - je to konec svobodné volby způsoby dopravy a konec svobodné mobility tak, jak ji známe.......

 No co by dělali? Budou muset držet hubu a krok, tedy chovat se tak, jak si to současná EU maluje a představuje. Zatímco mi  zde po sobě navzájem štěkáme, tak  karavana (EU) táhne dál.  Samozřejmě neštěkáme (diskutujeme), ale napadlo mne to jako trefná metafora, hlavně v kontextu toho, že  dnes (tj. 18.4.2023),  nám europoslanci  v rámci balíčku Fit For 55 schválili zpoplatnění emisí z vytápění budov a silniční dopravy od roku 2027. Zatímco mi  zde diskutujeme o smysluplnosti či nesmyslu plné elektromobility, tak nám europoslanci mezitím opět zdražili  a udělali zase o něco  složitější naše živobití.  Nebylo smysluplnější, když kdysi dávno EU fungovala ještě jako EHS a starala se hlavně  o hospodářskou politiku a spolupráci mezi zeměmi Evropy. Dnes má starost o všechno (migrace, obrana, gender politika, justice) a přitom potíže skoro ve všem......

 

https://eurozpravy.cz/zahranicni/europoslanci-schvalili-zmeny-v-obchodovani-s-emisnimi-povolenkami.j2bq9ne7

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

34 minutes ago, silarm said:

Ale rozhodně nechci nikomu zakazovat cestovat nebo jiné radosti. Nejsem, žádný fanatický ekolog. 

Naoko možná ne, ale reálně ano, když nadšeně tleskáš zákazu, který o individuální svobodné cestování a jiné radosti připraví obrovské množství lidí...

 

Máš pračku, sušičku, troubu? Jezdíš jen tak na výlety? Létáš na dovolenou? Lyžuješ? Napustíš si někdy vanu nebo zajdeš do sauny? Kupuješ si oblečení z druhé strany zeměkoule?

Co z toho je přijatelně eko a co už přes čáru neeko? A kdo o tom za tebe rozhoduje? Hledej paralelu s elektroauty.

 

Tihle zelenomozci... :-(.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, DušanV napsal:

 No co by dělali? Budou muset držet hubu a krok, tedy chovat se tak, jak si to současná EU maluje a představuje. Zatímco mi  zde po sobě navzájem štěkáme, tak  karavana (EU) táhne dál.  Samozřejmě neštěkáme (diskutujeme), ale napadlo mne to jako trefná metafora, hlavně v kontextu toho, že  dnes (tj. 18.4.2023),  nám europoslanci  v rámci balíčku Fit For 55 schválili zpoplatnění emisí z vytápění budov a silniční dopravy od roku 2027. Zatímco mi  zde diskutujeme o smysluplnosti či nesmyslu plné elektromobility, tak nám europoslanci mezitím opět zdražili  a udělali zase o něco  složitější naše živobití.  Nebylo smysluplnější, když kdysi dávno EU fungovala ještě jako EHS a starala se hlavně  o hospodářskou politiku a spolupráci mezi zeměmi Evropy. Dnes má starost o všechno (migrace, obrana, gender politika, justice) a přitom potíže skoro ve všem......

 

https://eurozpravy.cz/zahranicni/europoslanci-schvalili-zmeny-v-obchodovani-s-emisnimi-povolenkami.j2bq9ne7

Já to říkám pořád, že lidi vůbec netuší, co se na ně (nás) chystá a řítí. A to je pořád jenom část. Zachvilku bude bušit ouřada na dveře, že nemáš zatepleno, že nemáš ten jedině správný zdroj tepla, etc... Ale nikdo nám přece nechce nic zakazovat. Nebo je to jinak? To opravdu toto všechno chce většina občanů EU? Jistě, máme zvolené poslance v europarlamentu, ale kdo se vlastně zajímá, co se tam děje? A proč by vlastně měli, když v Bruselu vědí naprosto přesně, jak máš žít a co máš dělat (ty k tomu totiž nejsi dostatečně způsobilý a kompetentní), jenom ti to musí vhodným způsobem "vnutit". Jenže v našich končinách je na takové způsoby řada lidí alergická, neboť má neblahé osobní zkušenosti se stejným systémem a stejnými způsoby vládnutí a ovládnutí.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, silarm napsal:

Ale rozhodně nechci nikomu zakazovat cestovat nebo jiné radosti.

Už to bylo citováno i nade mnou - častá výmluva fanatiků: Já nic nezakazuju, ať si jezdí každý kam chce (někdy jak chce). Jasně ty nic nezakazuješ, jenom to podporuješ. Jako voliči KSČ ve 48. roku a později, oni nikomu nic nebrali, jenom to komunistům dovolili. Kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k smíchu.

Editováno: , autor: panet
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, Pawouk napsal:

Já to říkám pořád, že lidi vůbec netuší, co se na ně (nás) chystá a řítí. A to je pořád jenom část. Zachvilku bude bušit ouřada na dveře, že nemáš zatepleno, že nemáš ten jedině správný zdroj tepla, etc... Ale nikdo nám přece nechce nic zakazovat. Nebo je to jinak? To opravdu toto všechno chce většina občanů EU? Jistě, máme zvolené poslance v europarlamentu, ale kdo se vlastně zajímá, co se tam děje? A proč by vlastně měli, když v Bruselu vědí naprosto přesně, jak máš žít a co máš dělat (ty k tomu totiž nejsi dostatečně způsobilý a kompetentní), jenom ti to musí vhodným způsobem "vnutit". Jenže v našich končinách je na takové způsoby řada lidí alergická, neboť má neblahé osobní zkušenosti se stejným systémem a stejnými způsoby vládnutí a ovládnutí.

 

 

Ano, pravděpodobně dle smýšlení  EU nejsem jako jedinec kompetentní  a způsobilý, abych o něčem takovém, jako je "komplexní zelená politika a její výstupy" samostatně rozhodoval. Ale jsem určitě kompetentní hlasovat příští rok při volbě nových europoslanců. Koho volit budu, to ještě nevím (to záleží kdo vlastně bude kandidovat), ale rozhodně vím již dnes, koho volit nebudu. A jako pomůcku jsem si stáhl mimo jiné i dnešní hlasování českých europoslanců ohledně výše zmiňovaného  schválení zpoplatnění emisí z vytápění budov a silniční dopravy od roku 2027. I když..... i když......, kdo ještě dnes věří na něco takového, jako je právo a možnost  občana ovlivnit svým hlasem vůbec něco, i ten největší dosavadní dobrák a svatý mezi svatými  je schopen pod tlakem ostatních a tlakem peněz změnit názor a košilatě a umně to zdůvodnit. Ideu o pravdě a lásce, jak umí zvítězit přenechám jiným, bláhovým......

I ta celá zelená politika je pro určitou  a vlivnou skupinu lidí pouhý byznys a hlavně prostředek jak  manipulovat s lidstvem pro svoje zájmy a potřeby, ale média jsou schopna přesvědčit mnohé, že to tak není. No když se tedy mnozí necháte přesvědčit, tak pak v budoucnu neplakejte, že vy jste to mysleli upřímně a opravdově a že  jste chtěli pro svoje potomky něco pořádného a ekologického  udělat a jiní na tom jen a jen zase vydělávali, nebo navíc našli další prostředek jak ostatní ovládat. Historie se pořád a neustále opakuje, jenom lidi zas a znovu věří, že tentokrát to už bude jinak, no stačí si prostudovat dějiny......

 

image.thumb.png.303ae2c4110ade21d5b1d31b39c3a230.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to tady někdy v minulosti napsal, že proti elektromobilitě obecně celkem nic nemám. Například pro městský a příměstský provoz je jistě vhodná. Třeba já bych pro menší elektromobil v zaměstnání měl využití a vůbec by mi nevadilo, že nebudu jezdit tankovat, ale budu muset dobíjet. Ovšem pro služební auto mám parkování ve dvoře a dokonce i garáž. Pro soukromé použití už je ale při mém způsobu využití auta zcela mimo realitu. Jezdit od nabíječky k nabíječce nehodlám, a to už se ani nebavím o cenách těchto vozidel. Nicméně v této vynucené formě mi to bytostně vadí. Stejně tak další (bohužel skoro nekonečný) seznam dobroserství a jiných zhovadilostí z Bruselu. Bohužel v tomto státě a regionu to jde vždy z jednoho extrému do druhého. A tím nemyslím jenom posledních pár let. Ale hluboko do minulosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, silarm napsal:

já jsem příznivce klimatické neutrality a elektromobilita je toho přirozenou součástí. Z mého pohledu je to příležitost, jak si udržet současný životní standard i v budoucnu.  

 

Dnešní svět už řeší i vliv činnosti člověka na klima. 

To jsem pochopil, ale životní standard jde do háje už teď natož v budoucnu.

Že elektromobilita není žádná spása planety je zřejmé:

- napřed je třeba vytěžit za ohromných ekologických škod rudy lithia v Chile, kobaltu v Kongu a niklu v Austrálii

- ty se pak se značnou uhlíkovou stopou dopraví do Číny

- tam proběhne rafinace - s pomocí levné elektřiny z uhelných elektráren a milionů tun CO2 ze spáleného uhlí

- pak uvedené materiály čeká cesta do Evropy - také nikolv uhlíkově neutrálně

- a tady z toho vzniknou "ekologické" automobily

Takže než se nový elektromobil dostane ke svému majiteli, má už na kontě značnou emisní zátěž.

 

To dnešní svět opravdu řeší, ale nesmyslným způsobem. Takže spíš "řeší".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, JirikHL napsal:

 

No nějaké náznaky už jsou z míst, kde je BEV rozšířeno trochu více - Kalifornie. Tam měli za rok 2020 16% podíl nově prodaných aut full EV (nově prodaných, ne celkem!) a loni v září nepovinně povinně doporučili, aby lidi nenabíjeli odpoledne jak přijedou z práce... A to je těch aut minimum a už pro ně není dostatek elektrické energie pro ně...

Mne pobavil republikánský senátor Jim Anderson (Wyoming). který hodlá sněmovnou i senátem nechat projít návrh zákona, který zakáže ve Wyomingu v roce 2035 prodej elektromobilů.

Ano, elektromobilů.

Ve Wyomingu se těží plyn i ropa ve značném množství, takže by to dávalo smysl.

A nebo tím nastavuje zrcadlo nesmyslnému zákazu aut se spalovacími motory.

Nevím. Uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, silarm napsal:

A ano snažím se nakupovat zboží od lokálních producentů. A dělám další věci, aby byla moje uhlíková stopa co nejmenší.

Tak to si počínáme podobně.

Já si třeba ke kávě objednávám neperlivou (v nejhorším jemně perlivou) vodu. Prostě minimum CO2...

V rámci boje s apartheidem a podpory hnutí Black Lives Matter

si o víkendů dávám skleničku Black and White.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě, ony totiž benzínové auta jsou na výrobu plně bezemisní a není třeba to u nich započítávat...


7FE75FDB50DD438F810BDD68A00EF10A.ashx?h=498B5F63E7D3450E8EEF06A3AD8421F2.ashx?h=

namátkou:
https://www.transportenvironment.org/discover/how-clean-are-electric-cars/
https://www.epa.gov/greenvehicles/electric-vehicle-myths

https://www.alexirpan.com/2020/12/30/car-co2.html

https://greet.es.anl.gov/

https://www.allego.eu/blog/2019/october/circular-thinking--carbon-footprint

 

EDIT: Je třeba doplnit, že nepočítají s žádnou údržbou to vypadá, tam to může být taky zajímavé, kdy u EV bude téměř jistě větší spotřeba pneu, u ICE to zase "povytáhnou" výměny provozních kapalin atd.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Bubaq napsal:

Už jsem psal, že bych byl rád, kdyby mé další druhé auto do rodiny bylo elektro. Jako hlavní auto ale elektro nechci za žádnou cenu. Znamenalo by to pro mě nechtěnou a poměrně výraznou komplikaci, kterou vzhledem k naprosto mizivému ekologickému přínosu nejsem ochotný podstupovat.

Elektromobil jako jediné auto je skvělá hračka pro člověka, který auto vůbec nepotřebuje.

Pak mu může být jedno jak daleko dojede, kdy tam dojede, kde bude nabíjet, jak dlouho to bude trvat a za kolik to bude.

Pokud ale někdo musí být včas u zákazníka a objet jich za den několik, chce mít jistotu že babičku odveze do města, kdyby se její zdravotní stav náhle zhoršil a pod., tak potřebuje ještě druhé auto se spalovacím motorem.

Je to podobné jako s OZE - potřebujete mít ještě zálohu v plynové elektrárně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

51 minutes ago, Tonda-B said:

Elektromobil jako jediné auto je skvělá hračka pro člověka, který auto vůbec nepotřebuje.

Pak mu může být jedno jak daleko dojede, kdy tam dojede, kde bude nabíjet, jak dlouho to bude trvat a za kolik to bude.

Pokud ale někdo musí být včas u zákazníka a objet jich za den několik, chce mít jistotu že babičku odveze do města, kdyby se její zdravotní stav náhle zhoršil a pod., tak potřebuje ještě druhé auto se spalovacím motorem.

Je to podobné jako s OZE - potřebujete mít ještě zálohu v plynové elektrárně.

+1

Několikrát mě na mých cestách napadlo, jak by to vypadalo, kdybych seděl v e-autě. Výsledek? Buď bych zbytečně najel o dost km navíc nebo bych domů přijel o hodinu dvě později. Tedy o čas, který jinak věnuju psovi, dětem, koníčkům, manželce... Děkuji, ale nechci tohle obětovat kvůli nulovému efektu pseudoekologie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Martab napsal:

Tak samozřejmě, ony totiž benzínové auta jsou na výrobu plně bezemisní a není třeba to u nich započítávat...

 

před 9 hodinami, Tonda-B napsal:

A tenhle nesmysl ti řekl kdo?

 Tondo, tak snad od Martaba to byla ironie, ne? To z té věty a jak známe názory Martaba je snad zřejmé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...