Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

před 27 minutami, Pawouk napsal:

Nepřistoupit na Green Deal, třeba. Akorát si myslím, že my tady nemáme šanci obsáhnout všechno, co by to znamenalo.

Pro začátek by stačilo odstoupit od systému emisních povolenek.

Při současných vysokých cenách energií, kdy všichni ve vlastním zájmu sešlapali jejich spotřebu, přestávají povolenky mít smysl a staly se jen nástrojem spekulací.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, emisní povolenky nikdy neměly být nástrojem obchodování mimo energetiku a další oblasti, pro které platí. O spekulantech ani nemluvě. Bohužel EU funguje stylem "Mysleli jsme to dobře. Dopadlo to jako vždy...". A další emisní povolenky se na nás řítí - od roku 2027 na paliva (navýšení ceny o cca 3-4 Kč na litr) a na vytápění budov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nebuď.

Všechno to začalo šíleně drahými energiemi. Populisté by se snažili cenu energií snížit, aby se lidem zalíbili. Politici nepopulističtí jsou i v této věci zásadoví. Občanům se nepodbízejí, nechají je platit část přemrštěných cen přímo, druhou část uhradí prodejcům z daní od lidí vybraných. Zvýší tím sice zase o něco zadlužení státu, ale to nijak nevadí, protože lidé to stejně zaplatí i s úroky. Beztak je mezi lidmi zbytečně mnoho peněz, což víme zcela nepochybně z toho, že roztočili inflaci.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No už i VW AG a jeho v poslední době ne až tak dobře prodejné  a pro našince dost drahé elektromobily, se musí chtě, nechtě cenově přizpůsobovat o něco levnější čínské konkurenci, no a v neposlední řadě i nižším cenám Tesly.

Na českém webu VW se objevila slevová akce  na skladové vozy a to na ID.3 (zvýhodnění až 150.000,- Kč), na ID.4 (zvýhodnění až 400.000,- Kč) a na ID.5 (zvýhodnění až 450.000,- Kč). Tak trochu je pro nás našince potíž v tom, že ty největší slevy jsou samozřejmě pro ty nejdražší vozy, alias z ceny třeba 1.800.000,- Kč nám ID.5 spadne na cca 1.350.000,- Kč. No nekupte to za tuhle cenu, že ?  Za mne asi ne, zvlášť po tom, co jsem si včera u dealera Toyoty prohlížel Toyotu Corollu Cross, tedy daleko univerzálnější, všestrannější a akčnější vůz oproti veškerým elektromobilům a to prosím v akční ceně od 714.900,- Kč. Na baterii tohoto hybridu má Toyota záruku 10 let a to prosím podle dealera Toyoty bez toho, že musíte těch 10 let mít nějaké ty záznamy v servisní knížce ( záruka na vůz, jako takový vám v tom případě padá, ale na samotnou baterii prý  ne), no  a cena nové baterie cca 80.000,- Kč.  Jestli měl ten dealer pravdu (hlava mi to nebere, ale ptal jsem se dvakrát???), tak je to tedy od Toyoty gól. No, každopádně oproti náhradní  baterii hybridů od Hondy, např. pro Civic cca 200.000,- Kč,  je u Toyoty za ni o dost lepší cena. 

 

image.thumb.png.e05715d9e8c05e4020fff0137cc6cd69.png  image.thumb.png.8bb2d3d52d42b3650f8e0cb65abe8315.png 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a co mají dealeři VW dělat? Jak se mají skladových zásob zbavit, aby je nemuseli financovat?

Jsou dealerství, která z ID-ček neprodala ani jeden kus soukromé osobě už několik let.

PR-ové nákupy firem, státních institucí a i samotných dealerů prodeje nechtěných aut nezachrání.

Je to výsledek tlaku českého zastoupení VW, které nutí dealery auta odebírat a nezajmu kupujících.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U dveří mého domu zazvonila komise a přinesla si dva kanystry. „Vaši spoluobčané nemají benzín, takže se s nimi musíte podělit,“ prohlásili, odčerpali mi z nádrže 40 litrů a také zaplatili. Zůstalo mi tak sotva na dojezd k nejbližší pumpě.

Připadá vám tohle jednání absurdní? Ano, tedy prozatím. Ale v případě elektromobility, kterou silou prosazuje vedení Evropské unie, je už připravovaný právě obdobný výše zmíněný scénář. Bude-li v budoucnu nedostatek el. energie a Vy budete zrovna mít připojený svůj elektromobil k nabíjecí stanici/wallboxu, tak se může stát, že ráno když vstanete, tak místo toho aby jste měli dobitou baterii a tím třeba připravený elektromobil  na cestu do práce, na výlet, dovolenou apod., tak místo toho budete mít baterii nabitou ještě méně než večer, i když údajně máte mít v baterii aspoň zachovanou  kapacitu na nějaké to nouzové dojetí k nejbližší veřejné nabíječce, nebo taky třeba můžete doma začít nabíjet znova. 

A to ani nemyslím na to, že za takhle odebranou el. energii z mého elektromobilu mě sice zaplatí, ale kdo mi zaplatí dřívější opotřebení baterie? Vždyť kromě časové degradace baterie je do životnosti baterie také započítáván počet nabíjecích/vybíjecích  cyklů.   A má vůbec někdo ponětí, jak časté mohou být tyhle výpadky a nedostatky el. energie a jak často nám budou ždímat naše baterie? Pořád jaksi nedokážeme poručit větru, dešti, i když v minulosti tady již pokusy byly, ale sami víme jak to pak dopadalo.

Nebo distribuční síť bude mít přehled o konkrétní baterii konkrétního elektromobilu, aby ho opakovaně nevybíjela a zase nenabíjela často, aby majiteli nezkrátila životnost baterie, nebo i za zvýšený počet vybíjení/nabíjení bude majiteli taky platit? 

To je docela dost otázek a zatím žádná relevantní odpověď asi není k dispozici. To se to plánuje a nařizuje, když  někdo jen úřednicky teoretizuje a druhý musí konat a činit, abychom nepadali z těch teoretiků v budoucnu na hubu......

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-nova-zelena-evropa-kapacita-baterii-elektroauta-neni-az-tak-soukroma-26570#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na podstatu problémů elektromobilů přijdeme hned  v  prvních řádcích článku, "Lži z Autoforum.cz" a to s přečtením popisku prvního obrázku tj. "Elektromobily jsou terčem kritiky nikoliv kvůli svým vlastnostem, ale v Evropě především kvůli přístupu samotné EU."

Co dodat? Snad jen to, že normálně uvažující člověk si dokáže vyfiltrovat informace i z Autofóra. To, že je někdo označuje za demagogy (což  i pro  mne  z některých jejich článků někdy tak vyznívá), ještě neznamená, že celý web je jen demagogický.  Svými odkazy dokáží nasměrovat na články a statistiky, které naše mainstreamová média moc nepřebírají.  Doporučuji  spíše po přečtení jejich článků kliknout  na odkaz, z kterého čerpali a tam máme možnost si přečíst zdroj bez těch pro někoho  až demagogických vyznění na Autofóru...

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde-li něco zavádět a prodat dostatečně rychle a kupci se do toho moc nehrnou (myšleny elektromobily), tak se musí někde patřičně zatlačit. Jak jinak si vysvětli iniciativu automobilek Volvo, Ford, Renault Group a kupodivu i řetězce IKEA aj., k novému komisaři EU pro emise (Šefčovič nahradil "úspěšného" Timmermanse), aby tzv. popohnal Regulační rámec, který  zajistí, že všechny firemní flotily budou hrát v elektrifikaci významnou roli. 

A ano, nový komisař pro klima Maroš Šefčovič uvedl: „Komise zahájí veřejné konzultace v rámci přípravy na budoucí opatření k urychlení elektrifikace firemních flotil do roku 2030.“ Nyní tedy  víc než 40 organizací – včetně firemních flotil, spotřebitelských skupin a ekologických organizací – vyzývá Šefčoviče, aby splnil svůj slib.

To docela vypadá tak, že je vše směřováno k tomu, že mi soukromníci si tzv. neškrtnem o nový spalovák po roce 2035, no a firmy možná již po roce 2030. Každopádně někde se musí začít pořádně tlačit, aby elektrifikace mobility dopadla úspěšně....

 

image.thumb.png.f545cd324d5bd16a3ef7c43ef7a045e6.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 10. 2023 na 16:56, Pawouk napsal:

Je, cílem každé normální obchodní korporace je maximalizovat zisk.

Dobře.

Ať je po tvém.

ČEZ ať si maximalizuje zisk jak uzná za vhodné.

Stát ale může jako většinový akcionář rozhodnout, že se celý převede do rezervního fondu.

Aby se pak z toho fondu mohly budovat další jaderné bloky.

Takže žádné dividendy nebudou ani windfaltax.

Akcionáři uvidí, že se vláda stará o budoucnost a ne že pošle peníze do státního rozpočtu na financování nejrůznějších ptákovina a zbytek dá 30% akcionářů.

To přece žádný soud nemůže napadnout a kdyby to mělo znamenat, že akcie menšinových akcionářů ztratí na hodnotě, žádná škoda, budou levněji k mání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tonda-B Tak  si uhodil hřebíček na hlavičku, tedy tím, že když ČEZ nebude vyplácet dividendy, ale zisk se převede do  rezervního fondu (třeba i pro ty příští investice), tak právně by to mělo i proti protestujícím minoritním akcionářům  (důchodovým fondům z USA, aj.) šanci. Ale jak je známo, jednak stát potřebuje dojit vše, co se dojit dnes dá a na druhou stranu, pokud by si ztěžovaly ty důchodové fondy aj. akcionáři z USA, tak silně pochybuji, že by se naše vláda z toho nepokadila a pod tlakem politických, amerických špiček necouvla.

Jak píšeš, v normálních podmínkách systém nevyplacených dividend a rezervního fondu funguje (sám jsem členem jednoho s.r.óčka, kde to nyní tak, i když nuceně praktikujeme), ale u nás v ČR nemáme nyní normální podmínky, bohužel......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výběr z článku, který vyšel v MF Dnes.

 

Bývalý ministr průmyslu a obchodu a dnes už i bývalý šéf Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý, v současnosti stojící v čele největší podnikatelské platformy Evropy- Eurochambers, se staví ke Green dealu a k jeho EK a úředníky EU rychlému prosazování  takhle: „Buďme připraveni, že v těch dekarbonizací nejvíce postižených českých regionech bude dopad Green Dealu skutečně běh údolím smrti.“

Tento podnikatelský svaz bude požadovat po nové Evropské komisi vzešlé z blízkých voleb: „Stop stav, revizi toho, co je to Green Deal a jak se kde projeví. A uvidíme, třeba v něčem zmírníme, hlavně z hlediska dekarbonizačních lhůt.“

Bohužel tyto racionální obavy stále naráží na neochvějné postoje vedení Evropské komise nebo úřední aparát bruselských kanceláří. V. Dlouhý k tomu v již zmiňovaném rozhovoru lakonicky podotkl: „Když to dnes řeknu úředníkům v Bruselu, skoro omdlévají.“

Bruselské úřednictvo také v současnosti povětšinou katapultuje snahy po revizi přísných regulací, jako se to stalo v případě e-paliv, za něž lobovalo mj. i tradičně nejzelenější Německo. Po počátečním příslibu zakomponovat tento směr jako další možný k preferované elektromobilitě, vymysleli takový požadavek, který je technicky nesplnitelný – nepožadují totiž nic jiného, než aby e-paliva neměla žádný dopad na klima…

 

PS: sice se tenhle dodatek netýká přímo elektromobility, ale úzce to souvisí s dalšími plánovanými kroky EK a EU třeba i v této oblasti, tedy Výbor pro ústavní záležitosti Evropského parlamentu (AFCO) ve středu 25.10.2023 odhlasoval Němci a Francouzi připravený dokument, který výslovně navrhuje zrušit členským státům právo veta a předat jejich další kompetence do Bruselu, jako jsou obrana, zahraniční politika, energetika a další. Evropský parlament se bude zprávou AFCO zabývat na svém plenárním zasedání ve dnech 20.–23. listopadu 2023. Aby mohl Evropský parlament formálně zahájit řádný postup pro změnu Smluv EU, musí předložit Radě EU návrh na změnu Smluv, a k tomu je třeba hlasování na plenárním zasedání, samotná zpráva není závazná. Čili je to jen začátek určité zamýšlené legislativní změny, ale jak jsem psal dříve mnohokrát "buldozer EU má času dost a hrne a hrne..."

 

https://medium.seznam.cz/clanek/petr-bayer-zelene-zrcadlo-smrti-zadne-inovace-eu-nevyrobi-ani-auto-27497?utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Green deal, elektromobilita a spravedlnost v rámci politicko-ideologických rozhodnutí? Celé to dění okolo daného tématu  rozhazuje "spravedlnost" po celém světě přímo po hrstech.... 😞 No jen si nechejme lézt po zádech, ono se nám to vrátí i s úroky....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vláda ČR 18.10.2023 schválila aktualizaci "Vnitrostátního plánu České republiky v oblasti energetiky a klimatu",  autor  přiloženého článku to nazval schválením energetické a sociálně-ekonomické sebevraždy ČR.  Svůj  velký podíl na tomto "bohulibém plánu" má jistojistě i předešlá vláda, premiéři jak současný, tak ten předešlý si asi nemají v tomto směru co vyčítat.  Nakonec, pokud bude mít někdo tu chuť si pročíst těch cca 470 stránek tohoto materiálu, tak taktéž přikládám v souboru, pokud je toho na někoho moc, tak nějaké ty údaje jsou v článku.  Budiž otázkou, jestli vize a úkoly vycházející z  tohoto plánu (má jej schvalovat ještě EK) náš tuzemský průmysl jako takový (v mantinelech současné produkce) vůbec zvládne, myšleno nejen předpokládanou drahotu energie, ale  pravděpodobně i její deficit. O občanech ani nemluvě. Aby toho nebylo málo, tak dle analýzy  státní firmy ČEPS má dojít v důsledku dekarbonizace a přechodu řady emisních zdrojů na elektřinu (tepelná čerpadla, elektromobilita atd.) ke vzrůstu spotřeby elektřiny v ČR z loňských cca 60 TWh (netto) na 119 TWh, čili na dvojnásobek. Tak nějak mě to všechno připadá (když jsem si tu aktualizaci hrubě pročítal) jako nějaké perpetuum-mobile, anebo se holt uskrovníme, nebo že by  po tom, co zjistíme, že teorie je zase jen teorie, ale zelený je strom života a tvrdý je náraz do zdi, tak  zase změníme/zkorigujeme  svoje plány....?

 

https://svethospodarstvi.cz/komentare/vlada-schvalila-energetickou-i-socialne-ekonomickou-sebevrazdu-cr/?

 

Aktualizace_NKEP_10_2023_final.pdf

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravděpodobně opravdu netuší, ale možná mají jednu z posledních možností něco s tím udělat ve volbách do Europarlamentu příští rok. Pro mne ti lidé, co toto za každou cenu prosazovali a dále prosazovat chtějí tam nemají co dělat. Pokud to obyčejní lidé opět hodí za hlavu a většinově řeknou, že k takovým volbám stejně nepůjdou (jako že skoro vždycky), tak národní, parlamentní volby u nás za cca 2 roky již vůbec nic na tom nezmění a to tam může být zvolen kdokoliv.  Holt takhle  je to  v zemích EU nastavené. Kdy lidé (i v tzv. západních zemích EU) na tohle  konečně přijdou.....?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak obavy se potvrdily, žádné velké zlevnění konečných cen za elektřinu se nekoná, pro mnohé spíše  zdražování, i když ne tak skokové, spíše mírné.  Ačkoliv  silová složka cen energií klesá, regulovaná část od ledna vzroste. Energetický regulační úřad (ERÚ)  zveřejnil 30.10.2023 návrh nových regulovaných cen elektřiny a plynu pro rok 2024.  A to podle mne jsme teprve někde na začátku postupného, plíživého a pravděpodobného dlouhodobého zdražování cen energií.   A to si teprve počkejme, pokud tedy v budoucnu projde aktualizovaný "Vnitrostátní plán ČR v oblasti energetiky a klimatu", viz. příspěvky výše.  Pro někoho to bude teď bolestné více, pro někoho méně, záleží na tarifu, oblasti, smlouvě aj, okolnostech, blíže v článku.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-obavy-se-potvrdily-velke-zlevneni-energii-se-nekona-239099#dop_ab_variant=1180911&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest198_novy_panel_sluzeb_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

PS: pro doplnění ještě přidávám jiný článek, kde se konstatuje, že pokud návrh ERÚ projde bez zásadních připomínek, tak cena za dodané  3 MWh  el. energie (průměrná domácnost za rok) vzroste v příštím roce o cca 4.200,- Kč, pokud tedy nespadne podstatně cena silové elektřiny.

Návrhy cenových rozhodnutí ERÚ ruší mnoho subvencí a velmi hrubě řečeno připravují odběratelský sektor na novou epochu – epochu dekarbonizované energetiky.

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zadne-male-zvyseni-regulovana-cast-ceny-elektriny-ma-vzrust-o-70-procent-40448993#dop_ab_variant=1181010&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest198_novy_panel_sluzeb_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VW AG a elektromobilita? Dle zpráv pro akcionáře firmy, se meziroční prodeje elektromobilů vyrobených v celém  koncernu za první tři kvartály zvýšily o cca 45%, naopak objednávky nových  elektromobilů se meziročně snížily o cca 50%. Celkem velká disproporce. Že by v tom bylo již zahlcení potencionálního trhu, nebo společně s ukončením podpory dotací na nákup nových elektromobilů, nebo i důsledek postupného zdražování energií, vlastně  skoro všeho napříč EU a tím pádem i zhoršování životní úrovně?  

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-priznal-ze-zajem-o-jeho-elektromobily-se-masivne-propada-pocet-objednavek-klesl-proti-lonsku-o-polovinu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V novém Světě motorů č. 44/2023 vyšlo závěrečné resumé z celoročního testu Škody Enyaq. Vůz po mechanické a  elektrické stránce, stránce komfortu, spotřeby  a dojezdu vyšel u redaktorů opravdu pozitivně. To co redaktoři hodně kritizují, tak je často nefungující a často padající  infotainment vozu, což pro elektromobil považují za zásadní. Doporučuji pro zájemce o tento elektromobil si ten závěrečný test přečíst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zbytečně bych se ceny energií nebál.

Pokud bude zdražování postupné, například o 25% až 50% ročně, běžný občan to nepocítí.

Proč?

Kvůli inflaci.

Co se stane, když vstupní suroviny firmám zdraží? Výsledný produkt zdraží.

Co se stane, když zdraží energie? Cena všeho stoupne a lidé budou mít obecně vyšší náklady nejen na energie, ale i na všechno ostatní. To jen zvýší inflaci, protože lidé budou ve svém zaměstnání požadovat vyšší plat, aby pokryli všechny tyto náklady, a kolo zdražování se roztočí dál.

Lidé, kteří žijí z nájmů a koupených nemovitostí, budou mít vyšší náklady a pravděpodobně zvýší nájmy.

Je to velmi jednoduché. Politici s tím nic neudělají; trh si určí sám své podmínky. Pokud se EU rozhodne, že během pěti let zdraží energie pětinásobně, můžeme očekávat obrovskou inflaci. V důsledku toho všechno zdraží, ale zároveň pravděpodobně výrazně stoupnou i platy. Firmy budou muset své zaměstnance zaplatit, pokud chtějí dále fungovat.

Jedná se o začarovaný kruh, v němž náš sociálně řízený stát většinou táhne za kratší konec provazu.

 

Co tím chci říct: pokud se kvůli politice EU zdraží energie do roku 2030 desetkrát, všechno nám desetkrát podraží a pravděpodobně i mzdy porostou desetkrát. Budeme tam, kde jsme dnes, jen posuneme všude o finančních hodnot přidáme jednu nulu navíc...

Nebo máš představu že kvůli vyšší ceně energie kterou platíš z čísly, které nevychází z žádné reálně hodnoty a jen se dle situace digitálně uvolňují na trh, že tu kvůli tomu nadnárodní korporáty položí podnikání? To asi ne... Je přece úplně fuk kolik co stojí, pokud máš adekvátní příjem a ten příjem není vůbec problém, protože ta hodnota je taky imaginární.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...