Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Hm, zajímavá ta  tvoje teorie s tím zvyšováním cen třeba i u těch energií a adekvátním zvyšováním inflace (tam to beru), ale hlavně adekvátním zvyšováním platů.  Pro mne spíše opravdu jen teorie, nebo možná snad realita pražské minority? Kde jsi na to přišel? Minulý rok byla inflace místy až cca 20%, meziroční celkový průměr možná tak 15% (odhaduji), takže letos by se dle toho měly nominálně zvyšovat platy o těch 15%, nebo ne?

Hm, mojí manželce s vysokoškolským vzděláním a adekvátním zaměstnáním ve státní akciovce se meziročně zvýšil nominální plat o cca 5%. Tak bych mohl pokračovat třeba po své rodině a známých, jeden po druhém. Mnozí jsou na tom podobně, mnozí jsou na tom ještě hůře, někteří letos nedostali přidáno nic. O někom, kdo dostal meziročně přidáno třeba těch cca 15% nic nevím. A to mám v rodině 3 učitelky, které mají dle veřejných a dřívějších  proklamací mít již delší dobu  až 140% průměrné mzdy, dnes tedy spíše 130% a tak snad by měli mít letos meziročně minimálně těch 15% přidaných. O daném učitelském průměru a adekvátním letošním přidávání nic neví.  Že by to bylo opravdu tím, že jsme všichni zmiňovaní z Moravy a ti Pražáci to mají jiné? 🙂

Ne, rozhodně nevěřím, že zvyšující se ceny energií  a dalšího budou v současné situaci u nás v ČR  kopírovat adekvátní platy.  Já se tedy budoucích cen energií bojím a to hlavně v souvislosti, co EU v energetických zdrojích  a v údajné dekarbonizaci zamýšlí zavést a co zrušit. Tohle bude drahé jako prase, pokud se někomu nerozsvítí v kebuli, nebo pokud lidi jim to nakonec neomlátí o hlavu.

 

O nadnárodní korporáty se nebojím, ty to ustojí, samozřejmě na našich zádech a na našich peněženkách. A taky si nemyslím, že ty  údajně sociálně založené státy EU a i samotná EU by musely nutně tahat za kratší konec. A jestli dnes už ano, tak se do toho dostaly sami o sobě, svými  myšlenkami o spasení  a záchraně světa. Zatímco se jednomu až neadekvátně věnují, tak ostatní, důležité věci jim protékají mezi prsty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dost lidí řiká že nedostalo přidáno, ale ono se tomu těžko věří.

Ještě před covidem byl standardní plat 35-37 tisíc. Neřešme tu jestli v Praze nebo v Brně, platy prostě rostou. Dnes jsi skoro na 44K průměrné mzdy dle statistiky z léta, to je přece obrovský nárust. Navíc podle mě právě na tom růstu té mzdy se podepsaly hlavně drahé energie a potraviny. Když si uvědomíš kolik z toho příjmu jde poměrnou částí na energie a potraviny, tak jsem zas tak výrazně nezchudli.

Obecně máš pravdu, že náklady a inflace roste s předstihem před příjmem domácností, ale nakonec tam vybalancování probíhá, viz. graf vývoje cen:

image.thumb.png.5e6280ebd31fcc1d0d2178ad8e2a2e27.png

 

Totiž, to zdražování začne postupem času klesat, ale zároveň později dojde i k poklesu růstu příjmů.

Pokud si vezmeme poměr výdajů v rodinném rozpočtu na energie v roce 2010 a dnes, čeká nás zajímavé srovnání. Nechce se mi to nyní zjišťovat, ale skoro bych se vsadil, že po zaplacení všech energií (paliva do auta, paliva na vytápění, elektriky atd.) jsme dnes finančně v lepším postavení. Ani zdražení o 50 % by nás možná nedostalo do finanční situace před 15 lety.

 

Neříkám, že je současný vývoj ideální, ale je podle mě ne tak špatný, jak si mnozí lidé myslí.

Vzhledem k tomu, že se dnes prakticky nedá v čase od 6:00 do 18:00 projet žádným městem či okresní silnicí bez kolon, nemluvě o dálnicích, a k tomu, že mnohé rodiny snižují teplotu vytápění z 27 na 23 stupňů, aby jim energie nezasáhly rodinný rozpočet... Mám pocit, že jsme skutečně značně rozežraní a máme se opravdu dobře.

 

Tak vysoký provoz, jaký tu panuje, nebyl ani po roce 2000. V době mého mládí jsme netopili jen proto, že teplota klesla pod 25 stupňů. Tchýně by dnes byla v šoku, kdyby přišla na návštěvu a zjistila, že teplota je pod 25 stupňů – hned by položila otázku, jestli chceme zmrznout. Je to prostá realita, a tato extrémní spotřební mentalita, která je v konečném důsledku spojená i s ekologickou otázkou, začala nabírat obrátky až po roce 2010, protože všichni měli nadbytek všeho.

 

Na jednu stranu mlátí tchýně hubou na Fialu a chválí Babiše. Na druhou stranu doma absolutně neřeší spotřebu čehokoliv a v důchodovém věku živý dvě zánovní auta. Tak jestli tohle není překonaný blahobyt absolutní rozežraností tak co potom je? Starej dělal celý život soustružníka a stařka vydávala celý život obědy v závodní jídelně.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I když bude můj příspěvek odstraněn, nemohu si odpustit poznámku. Zaznamenal jsem, že moderátoři tady dávají ve věci odchýlení od tématu skvělý příklad.

Bylo by vhodné, aby se moderátoři zdrželi účasti na diskuzích nevztahujících se k tématu pod svými oficiálními účty. V případě potřeby pokračovat v takových diskusích by bylo lepší využít k tomu osobní účet, aby nedocházelo k míchání rolí a udržoval se tak profesionální standard.

@Pawouk

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zahraniční média dne 2.11.2023 přinesla zprávu, v níž finanční šéf koncernu VW AG Arno Antlitz přiznal pokles letošních evropských nových objednávek na elektromobily koncernu, z loňských 300 000 na polovinu. Evropa se přitom podílí z 64 % na celkových světových prodejích elektrických vozů všech značek koncernu, jehož součástí je i Škoda Auto. Pravděpodobně i v důsledku tohoto, v německých závodech na výrobu elektromobilů začalo pomalé propouštění.

V obsahu sdělení finančního šéfa Volkswagenu je skryta odpověď, proč koncern nechce v ČR  gigafactory nyní postavit,  a je to např. i v tom, že šéf VW AG  označil limitní cenu kupované el. energie pro konkurenceschopnost této automobilky v přepočtu na 1,70 Kč za kWh. Kolik dnes stojí a po novém roce bude v ČR firmy stát cena el. energie? Každopádně do 1,70 Kč za kWh má hóóódně daleko. A přiznejme si, že el. energie je v Německu pro firmy nyní státem hodně dotovaná a bude i po novém roce 2024, jelikož si Němci toto zatím mohou dovolit, tedy na rozdíl od nás.  I nezahájení projektu  gigafactory v ČR  koncernem VW, je mimo jiné důsledek  toho, že ČR má ceny energií opravdu hodně vysoké a pravděpodobně bude ještě hůře. Tak nevím, ministr Síkela tvrdí, že má v záloze dalších 5 zájemců.

 No tak uvidíme na co je chce naše vláda utáhnout, že by na speciální tarif el. energie....?

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-proc-v-cesku-nemuze-vzniknout-gigafactory-na-vyrobu-baterii-elektroaut-28566#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem dodavatelem služeb malým a středním podnikům a již nyní vím, že většina z nich když plánuje budování nových výrobních kapacit, tak aby by byly energeticky soběstačné. Tyto podniky směřují k tomu, aby až dvě třetiny svých výrobních kapacit mohly být pokryty z vlastních zdrojů energie, ať už to jsou fotovoltaické systémy či generátory. Realita odhaluje, že český průmysl se aktivně přizpůsobuje a anticipuje situaci, kdy nebude možné spoléhat na energii z veřejných zdrojů.

 

Pokud toto český průmysl zvládne, tak ve výsledku z toho vyjdeme silněji než Němci s dotovanou elektřinou, protože prachy jim nakonec dojdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přečtěme si realitu elektromobility ve Velké Británii. Opravdu to stojí za to, abychom si vůbec dovedli představit, co nás taky může čekat. A není to jen o nabíjení, jak bychom mohli soudit z nadpisu článku, ale třeba i o tom, jaké povinné kvóty a poměry na prodej elektromobilů a spalováků zavádí již nyní jejich vláda. 

 

https://www.autojournal.cz/nabijeci-zurivost-v-britanii-se-uz-lidi-biji-o-nabijecky-pomahat-musi-policie/?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, informator napsal:

Jsem dodavatelem služeb malým a středním podnikům a již nyní vím, že většina z nich když plánuje budování nových výrobních kapacit, tak aby by byly energeticky soběstačné. Tyto podniky směřují k tomu, aby až dvě třetiny svých výrobních kapacit mohly být pokryty z vlastních zdrojů energie, ať už to jsou fotovoltaické systémy či generátory. Realita odhaluje, že český průmysl se aktivně přizpůsobuje a anticipuje situaci, kdy nebude možné spoléhat na energii z veřejných zdrojů.

 

 Vlastní zdroje fotovoltaiky např.  v zimě? A generátory jako vlastní zdroj el. energie? Pokud se nemýlím tak pořád el. energie např. z dieselgenerátoru  vyjde dráže,  než el. energie odebíraná z veřejné el. sítě, nebo už ne?  No, možná v budoucnu i tohle řešení bude lepší, pokud bude el. energie z veřejné sítě nedostatek. Na druhou stranu aby nám EU nezakázala i tyhle generátorové zdroje (vyjma krizové sítě pro  nemocnice, školy apod.), vždyť jsou poháněné převážně přeci fosilními palivy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV 

Výběr energetických řešení je významně ovlivněn specifiky provozu a celkovou spotřebou energie v průběhu výrobního procesu. Typicky, pro administrativní části podniku se často používají dieselové generátory v kombinaci s akumulačními systémy nebo speciálními turbínami umístěnými v tubusových konstrukcích vč. FotoV.

Zejména ta tubusová turbína, která se nechá společně s FotoV umístit na výrobní haly je celkem perspektivní, ale rovněž se na ní nedá spoléhat. Na druhou stranu funguje i když nesvítí slunce.

 

Co se týče výrobních segmentů podniku, kde se uplatňují technologie jako jsou svařování a CNC obrábění, je častou volbou stabilizační plynový generátor v kombinaci s turbínami umístěnými v tubusech a samozřejmě FotoV. I když je počáteční investice do plynového generátoru relativně vysoká, následné provozní náklady jsou nižší. Životnost takového zařízení se s pravidelnou údržbou odhaduje na víc jak 15 let. Při současných cenách energie se investice nemusí zdát být ekonomicky návratná, ale pokud zohledníme riziko finančních ztrát způsobených výpadky kritické výroby, vykreslí se finančně výhodnější obrázek.

 

Sám nejsem odborníkem v tomto průmyslu, ale z dostupných informací vyplývá, že v období od května do října se nepředpokládá potřeba aktivace záložních zdrojů. V zimě se však situace může lišit a je možné, že se výroba přesune z třísměnného provozu na standardní osmihodinovou pracovní dobu. Rovněž snížení produkce i během této doby. Uživit najednou z těch zdrojů všechny energetické náročné procesy v plném výkonu dlouhodobě nelze. Proto se v plánech hovoří o pokrytí 2/3 kapacit.

 

Nicméně realita je taková že technologické firmy, které mají vysoké marže na svých produktech a mají i vysoký kapitál, nevěří že v ČR budo příštích 15 letech potřebné množství energie ve veřejné síti a firmy zároveň tyto firmy jsou si jisté, že určitě tato energie nebude finančně dostupná pro průmyslovou výrobu.

Ten to průmysl se v ČR obvykle neplete, protože dělají svou práci dlouho a dobře. Nejsou to politici a tudíž jedou podle reality. Nedá se tedy očekávat že bude dostatek cenově dostupné energie pro domácnosti, to se zdá už jako jistý fakt.

 

O to je to smutnější že je tu pořád Lipská burza, která tvrdí opak a podle toho co víme nám energie víceméně jen zdražuje a znemožňuje výstavbu nových vlastních, stabilních zdrojů, protože proč si platit z daní drahé jaderné reaktory,  když pak tu energii musíme prodat levně Němcům a draze koupit zpět?

Soukromí sektor se začal řídit podle toho a běžným lidem nezbývá než čekat, než slavná Evropská energetika i s Lipskou burzou padne na hubu a změní se proud.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volkswagen byl donucen přiznat barvu, tj. drahé a v mnoha směrech problémově použitelné elektromobily bez dotací dnes moc lidí nechce. I v důsledku tohoto končí Volkswagen s náborem nových zaměstnanců a propouští, i když zatím jen agenturní zaměstnance. Ocitá se v kleštích drahých energií, tuhých zelených regulací a zákaznického nezájmu o některé jeho výrobky. I to odmítnutí výstavby gigafactory v ČR (VW AG pozastavil výstavbu celkem 3 plánovaných gigafactory) o  tom něco vypovídá.......

 

https://faei.cz/volkswagen-konci-s-naborem-novych-zamestnancu-je-v-klestich-drahych-energii-a-tuhych-zelenych-regulaci/?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli to tu není, odemčeno:

https://www.idnes.cz/xman/rozhovory/petr-sida-oteplovani-ochlazovani-klima-zmena-teplota-civilizace-geolog.A231004_143005_xman-rozhovory_albe?h=DFDE6F42B339286205D01C8825A58711

 

Není to o autech, ale nucená elektromobilita je politická záležitost založená na klimatických předpokladech a tento článekse týká změny klimatu a je jako z jiné planety...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@panetDíky za odemčení článku. Celkem komplexně napsané a ano, o tomhle se tady mimo jiné, i zde na fóru cca 4 roky taky bavíme, kdy řešíme elektromobilitu jestli ano, nebo ne. Já říkám ano, ale ne tím způsobem, jak se to dnes v tzv. civilizovaném světě děje a rozhodně ne pro ty důvody, co nám politické špičky masírují do hlavy.  On ten celý článek  není až tak z jiné planety jak píšeš, zvláště ne pro ty, co se o klima zajímají jen o něco málo podrobněji, než jen pouhým čtením mainstreamového přísunu informací. 

Pro mne věci uvedené v článku nejsou vůbec žádným překvapením, ne tedy, že bych byl nějaký odborník na klima, spíše je to dáno tím, že článek se docela hodně a i principiálně  shoduje s tím, co mě roky tvrdil můj známý, co se cca 60 let zabýval poloprofesionálně klimatologií ( celoživotní koníček a zároveň něco jako dálkový spolupracovník ústavů zabývajících se meteorologií).  

No dnes je docela jiný zájem, než  závěry a poznatky uvedené v článku masově prezentovat obyčejným lidem. Proč tomu tak je,  a proč to takhle jako lidstvo vedeme a prezentujeme, dnes už asi  sami  neví ani ti, co způsobili a řídí tu proklimatickou lavinu, z které je skoro nemožné vyskočit, i když by možná raději už mnozí zase chtěli. Asi je nám opravdu dáno si  pořádně rozbít hubu......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V návaznosti na článek od @panet v tomto tématu o elektromobilitě, si dovoluji zde dát odkaz na článek od Ing. Josefa Morkuse, CSc., člena spolku „Realistická energetika a ekologie“, který se jmenuje "Realistický pohled na klimatickou změnu a globální oteplování". A moderátoři fóra nebojte se není to až tak mimo téma, té přímé i nepřímé relevance k tématu elektromobilita je tam dosti.

Upozorňuji, že to není asi moc echtovní pro ty, co raději v pohodlí domova věří tomu, co se v tomto směru propaguje v médiích a co propagují mimo jiných i současní politici v EU a propaguje EK. Je to celkem dlouhé (četl jsem to a přelouskával cca 1 hodinu), ale v pohodě pochopitelné, hlavně tedy  pro lidi, co stále dokáží používat obyčejný lidský rozum.  Pro některé, kterým se z předešlých řádek tzv. kudla v kapse otevírá, tak doporučuji nic z článku nečíst,  obrátit se na druhý bok a pokračovat ve snění svých blažených bezemisních zítřků a nejlépe se 100% elektromobilitou pro všechny.

Nemusíte se závěry v článku zcela souhlasit, ale za zamyšlení jak se s daty, grafy a čísly  (a potažmo i s našimi životy) manipuluje, tak to za přečtení a zamyšlení stojí...

 

https://realisticka.cz/2023/06/28/realisticky-pohled-na-klimatickou-zmenu-a-globalni-oteplovani/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajisté jste mnozí zaregistrovali, že zaměstnanci Škoda Auto a.s., půjdou dne 27.11.2023 do výstražné 2-hodinové stávky a to pod záštitou odborového svazu KOVO. Hlavní téma u Škodováků (mimo jiných témat) je cena el. energie a počínaní, či spíše nepočínání naší vlády v této sféře. Pokud máte někdo zájem, tak zkuste se podívat v čase 0:06:12 hod až 0:32:45 hod. na diskusi na CNN Prima News ze dne 7.11.2023 k tomuto tématu. Zde vystoupil i Bohdan Wojnar (bývalý člen představenstva Škody Auto), nyní člen představenstva svazu průmyslu a dopravy. Ten mimo jiné  řekl, že EU nemá tzv. dobrou balanc v tématu ozelenění energetiky a již roky svým počínáním pohřbívá evropský průmysl. No není to dobrá vyhlídka, ani pro ten automobilový průmysl a nejen u nás....

 

https://cnn.iprima.cz/cesko-je-premiantem-v-pohrbivani-prumyslu-ceny-energii-jsou-posledni-hrebicek-mini-experti-416973?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Politici donutili automobilky vyrábět elektromobily, nedokážou ale přinutit lidi, aby si je kupovali. 

Je tomu tak z řady důvodů - jednak je auto relativně emotivní věcí, je to mimo jiné jakýsi symbol svobody, který s omezenou akceschopností poněkud ztrácí na lesku. Ale to je spíše okrajový faktor, problémem je hlavně nutnost platit více peněz za zřetelně hůře použitelný produkt s nejasnou životností a především možné sociální a ekonomické dopady na celou společnost. Omezená osobní mobilita v jakémkoli smyslu těchto slov zasahuje do podoby našich životů, zasahuje do fungování firem, ať už kvůli omezené akceschopnosti zaměstnanců, tak kvůli složitější přepravě čehokoli kamkoli. Jde o sociálně-ekonomický experiment nevídaných rozměrů a  tento obor není něčím, s čím by si odpovědný politik měl dovolit experimentovat a čekat, jak to dopadne. Bohužel, opak je dnes pravdou a to nejenom v oboru elektromobility.....

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/politici-prinutili-automobilky-vyrabet-elektromobily-nedokazou-ale-prinutit-lidi-aby-si-je-koupili/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověk, když tak nějak studuje některé, veřejně dostupné výstupy, tak si z nich dokáže ledacos odvodit, třeba to, že Škodovka opravdu musela v tehdejší době na elektrické Citigo doplácet těch mnohde a mnohdy  avizovaných cca 200.000,- Kč. Nebo, proč by předseda odborů Škody Auto a,s, Jaroslav Povšík hovořil o ceně Citiga iV cca 800.000,- Kč, když zákazník si ho mohl koupit za cca 500.000-600.000,-Kč ? Povšík si určitě tu zákaznickou cenu za elektrické Citigo pamatuje a chybu ve Škodováckém odboráři taky pravděpodobně  neudělali.    Škodovka se připravuje na stávku dne 27.11.2023, dle Povšíka primárně zaměřené proti krokům Fialovi vlády, které povedou k negativním dopadům na zaměstnance a i další obyvatele našeho státu. Takže mj. vzpomíná na stávku z roku 1991 a v článku a v kontextu navazujícího textu  je cena Citiga iV za 800.000,- zmiňována....

 

image.thumb.png.cac4310b88579ec7deb81f78884895cf.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Podle informací získaných od německých prodejců si soukromí zákazníci téměř nepřejí elektrické vozy od značky VW – a to se týká celého portfolia od ID.3 přes ID.4, ID.5 až po ID.Buzz. Objednávky jsou výrazně pod ročním plánovaným cílem, jak zjistil německý deník Handelsblatt na základě informací přímo od německých prodejců.

Toto zjištění ekonomického deníku z Wolfsburgu potvrdil mluvčí značky. Uvedl, že Volkswagen, stejně jako ostatní výrobci automobilů, čelí “obecné neochotě spotřebitelů kupovat elektromobily”.

 

https://www.autojournal.cz/co-se-deje-volkswagen-uplne-zastavil-vyrobu-elektromobilu/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je otázka jaké prodeje očekávali.

Lidé, kteří neřeší 3M za nové auto si VW a pod. určitě koupí, ale běžný lidé, kteří řeší poměr cena-výkon, určitě půjdou do čínské konkurence.

To je úpadek automobilového průmyslu v evropě.

Podle mě není problém v elektromobilitě jako takové, ale problém je v tom že Evropa nedokáže vyrobit solidní použitelné  a dostupné elektrické vozy.

Ne s takovou ziskovostí, aby to uspokojilo akcionáře.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne nekoupí.

Zámožní lidé nejsou zámožní proto, že by kupovali za víc něco, co nabízí míň, ale mimo jiné proto, že umí počítat.

Běžní lidé - tedy ne tak zámožní řeší totéž - ani je nenapadne kupovat míň za víc - i kdyby to mělo být z Číny.

PR-ové nákupy firem, státních institucí ani dealerů samotných ty prodeje nezachrání.

Problém je v elektromobilitě jako takové:

První problém se jmenuje baterie - jsou těžké, drahé, mají malou hustotu uchovávané energie a dlouho se dobíjejí.

Druhý je potřebná infrastruktura dobíjení. Už jsou i místa, kde zasahují bodyguardi, aby se lidé u stojanů neprali...

Třetí je potřebná elektřina. V Evropě se postupně vypínají stabilní zdroje elektřiny a současně protlačují elektromobily.

To jsou další nároky na výrobu elektřiny. Kde ji politici chtějí brát?

Šílený je i pokles hodnoty, který elektromobily prodražuje.

Audi Q8 e-tron, základní cena Kč 2.168.900,-.

Po třech letech s najetými 24 tisíci kilometrů ho můžete mít za Kč 735.000,-. To je pokles ceny o 1,4 milionu korun.

To pak vyjde 400 km jízda do Brna zpět na Kč 23.300,-.

Kdo může vyhazovat prachy tímto způsobem a kdo vůbec bude chtít?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Audi Q8 e-tron je již elektromobil jako kráva. Tam asi PR  nákup od movitých a zelených firem (banky, vrcholoví manažeři nadnárodních firem apod.) zas tak moc fungovat nebude,  takový elektromobilní mastodont  nemá u nás asi moc šancí. Díval jsem se na statistiky jeho prodejů u nás v ČR a zatímco Audi Q8 na spalovací pohon má  u nás za 10 měsíců roku 2023 celkem 687 registrací (meziročně nárůst o 93%), tak u všech Audináckých e-tronů ( Q4 e-tron a Q8 e-tron = statistika nevede jednotlivé typy) je za stejné období registrováno nově jen 18 kusů (propad meziročně o 36%).

Když se podíváme na celkové statistiky registrací nových Audin u nás v ČR za těch 10 uplynulých měsíců roku 2023, tak benzínových Audin bylo registrováno 1305 kusů, naftových 1907 kusů a čistě elektrických 96 kusů.  Potom se nedivme nad takovým obrovským cenovým propadem 3 roky starého, mírně ojetého elektromobilu značky Audi. I když drahé automobily mají obecně obrovský propad ceny již po vyjetí z autosalonu, tak zas takový propad jako u toho e-tronu to nebývá.  Lidově řečeno - vzkaz od potencionálních zájemců, strčte si ty elektrické Audiny někam do špic, alias když už zaplatím takové sumy peněz za obrovský automobil, tak to taky něco musí umět a něco i ujet.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Občané EU nebojte se, my vám ty elektromobily stejně nakonec vnutíme tak jako tak. Protože to stále nejde podle našeho plánu (tvrdí EK), tak se nyní zaměříme na leasingové společnosti a firemní vozové parky. Leasingový sektor a  firemní automobily obecně byly v Bruselu příliš dlouho přehlíženy. Na rozdíl od mnoha jiných odvětví se po leasingových společnostech nevyžaduje, aby vyvíjely úsilí v  oblasti klimatu. Maroš Šefčovič (nástupce "veleúspěšného" Timmermanse) a  Wopke Hoekstra  z EK  slíbili Evropskému parlamentu, že podniknou příslušné kroky v oblasti firemních vozových parků. 

 

image.thumb.png.a6e8c3d0470aaf92a8084361ff8897a7.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak střípek po střípku si člověk pomalu skládá, co vlastně ten Green deal znamená a co vše ovlivňuje a ještě ovlivní. Samozřejmě ceny energií ovlivňuje a bude ovlivňovat zcela zásadním způsobem, to je nám určitě všem  jasné. Bohaté státy EU jako je např. Německo mají stále na to, aby energie pro občany a firmy byly schopny nějakým způsobem dotovat. Ale i tyto státy  mohou časem  tzv. být na suchu, nic není bezedné. Což to např. nezainvestovat obrovským zdražením silničních poplatků pro kamiónovou dopravu?  Takže zatímco my u nás v ČR budeme zdražovat dálniční a silniční poplatky/mýto  pro kamióny od 1. března 2024  o 15%, dále Rakušáci od 1. ledna o 7,4%, tak Němci zdražují od 1. prosince 2023 o celých 83%. 

Už to živě a v barvách vidím, jak nám Němci za pár let  budou někdy v zimě a solidárně dodávat jejich levnou a přebytečnou  el. energii z jejich obrovských akumulačních úložišť...... 🙂

 

image.thumb.png.5f855b878570f003becd763442beea01.png 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...