Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Není to nechtěná a negativní reklama pro elektromobilitu jako blázen? Vysvětlení proč k něčemu takovému vůbec mohlo dojít? Prostě a jednoduše na něco elektromobily vhodné jsou, na něco nejsou a soukromí zákazníci a i firmy se podle všeho stále chovají  racionálně . Tak proč nám nechtějí dát svobodně na výběr? Kvůli klimatu?  Máme se smát, nebo brečet......?

 

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nezajem-a-vysoke-naklady-pujcovna-proda-20-tisic-elektroaut/r~9ff3803ab13d11ee9ae20cc47ab5f122/?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Úplný záznam 2-hodinové debaty o elektromobilitě, před studenty Průmyslové škole v Praze na Smíchově. Debatuje Josef Vrtal a Lukáš Hataš, kdo se o elektromobilitu zajímá šířeji, tak zajisté oba pány zná a zná jejich postoje a názory  k tématu elektromobility....

 

PS: Panu Hatašovi se v půlce debaty muselo udělat asi hodně špatně. Důvod? Mladí , přítomní průmyslováci si mezi sebou v průběhu pořadu udělali hlasování, kdo je nebo není pro zákaz aut na spalovací motor. 87% z přítomných bylo proti zákazu spalovacích aut, 13% bylo za zákaz......

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Pavel Juříček, majitel společnosti BRANO (jeden z největších tuzemských dodavatelů autodílů pro automotive) to s průmyslem v Evropě vidí černě a to navzdory snižující se inflaci a někde i snižujícím se cenám energií. Jeho firma má oproti roku 2023  el. energii s těmi všemi regulacemi přenosové sítě a s tím co ERÚ pod vlivem vlády vydalo, o 31 % dražší než loni. Vyrábí i pro TESLU a ta mu rovnou říká, pojďte vyrábět k nám do Ameriky, tady jste pro svět nekonkurenceschopní. Část výroby tam již bude stěhovat.

 

Juříček říká:  "Je tu několik zásadních problémů, které český a vlastně i celý evropský průmysl má. Jeden je obrovská přeregulovanost Unie. Ta je tak příšerná, že tady už vlastně nikdo nechce ani podnikat, ani zadávat zakázky. Celá Evropská unie směřuje k deindustrializaci. Už teď je to významné a viditelné. Další věc je Green Deal......... Domněnka, že vše vyřešíme solární energií a větrníky je iluzorní. Všichni se tváří jako zelení, mluví o tom, ale realita je úplně někde jinde."

 

Toto a i vícero si můžete přečíst v přiloženém odkazu na článek, potažmo ve videorozhovoru s podnikatelem Juříčkem. Je mi z toho smutno, kam se to pomalu řítíme.....

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-tesla-chce-at-vyrabime-v-usa-cesko-je-drahe-rika-sef-brana-243780#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest242_shorts_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono nejde jen o Juříčka a jeho byznys. Ano, o něm je dlouho známo, že je vždy mezi prvními stěžovateli. Ale co, jako, že nemá v mnohém pravdu?

Automotive v Evropě pokulhává, o čemž svědčí např. i to, že vrcholoví manažeři koncernu VW AG si po x, y letech odsouhlasili, že nebudou žádné mimořádné prémie, ale pojďme zase spíše k nám do ČR.   Začíná toho být o něco více. Například koncem roku 2023 koncern ArceloMittal přesunul výrobu pro automotive z ČR do Španělska. Dále ti, co mají fabriky pro automotive u nás v ČR,  tak z větších  dodavatelů oznámil na konci minulého roku propouštění například německý Bosch. Kvůli přechodu na elektromobilitu chystá škrty pracovních míst také Hyundai v Nošovicích.

Živě si vzpomínám na kecy Franse Timmermanse z EK Unie, jak se dušoval, že přechod na elektromobilitu nebude znamenat úbytek pracovních příležitostí. To asi netušil, že v globále si zákazníci  elektromobily až tak moc neoblíbí., nebo taky na ně nebudou vůbec mít. 

Celý Green deal, potažmo celá elektromobilita   se jeví  jako nějaký obrovský, silně nedomyšlený  experiment s metodou pokus-omyl, pro cca 450 miliónů lidí.....

Pěkně děkuji za takový experiment, experimentovat můžeme tak na laboratorních myších, ale ne na lidech, nezbláznili se v EU a hlavně v EK...?

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-arcelormittal-presunul-vyrobu-pro-automobilky-z-karvine-do-spanelska-243817#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest242_shorts_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tady se rozčiluješ zbytečně. Realita je, jaká je, a i kdyby se letos náhodou změnil směr, kterým jdeme, tak nás to z problémů stejně nevytrhne.

Propouštění příští rok a vysoká nezaměstnanost kvůli kolapsu automobilového průmyslu v ČR jsou už nevyhnutelné. Trh se rozpadne a čeká nás několik let temna.

 

Možná, s trochou štěstí, se u nás rozvine válečný průmysl a do roku 2030 se trochu zlepší pracovní trh.

Bylo by asi lepší na to být připraveni, než tu stále opakovat něco, co už dávno všichni víme.

Hezké časy byly, teď nás čekají velmi... velmi hubená léta.

 

Proč myslíš, že vlastníci Liberty vyvedli peníze z českého závodu a odmítají jej znovu financovat? Vědí, že tady už bylo dobře a kvůli silné byrokracii se to v příštích letech nezmění, a tak musí nevyhnutelně padnout na hubu. To je jasná věc, stačí sledovat chování zahraničních investorů a velkých hráčů na českém trhu.

Držte se, letadlo padá.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Vítězí konečně rozum nad ideologií, nebo má doposud jedna z nejsilnějších frakcí (uskupení europoslanců dle stran) v Europarlamentu strach, že v červnových volbách neuspěje a zase nám jen mažou med kolem pusy ?  Každopádně nejsilnější evropský konzervativní blok se ostře vymezil proti zákazu spalovacích motorů. Evropská lidová strana (EPP) sepsala manifest, který podle serveru Politico odráží rostoucí sílu pravicových stran v celém bloku. Podle průzkumů má EPP nakročeno k vítězství v červnových evropských volbách, zvítězila i v těch minulých v roce 2019.

Čtrnáctistránkový manifest, který představuje náhled do předvolební situace v lidovecké frakci, je reakcí na iniciativy evropských Zelených a Sociálních demokratů a zároveň výzvou k podpoře průmyslu. Vyzývá ke zrušení jedné z přelomových politik předsedkyně Evropské komise Ursuly von der Leyenové a jejího někdejšího „klimatického cara“ Franse Timmermanse – zákazu spalovacích motorů od roku 2035

 

https://echo24.cz/a/HMtN6/zpravy-zahranici-evropsti-lidovci-jsou-proti-zakazu-spalovacich-motoru-posileni-hranic?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Představa EK a evropských byrokratů o tržním hospodářství EU. Nic výstižnějšího snad ani neexistuje...!

 

image.thumb.png.40333136322912412724da335700e85e.png

 

Kdo má zájem, může si k tomu něco přečíst (google popř. přeloží).

https://www.gisreportsonline.com/r/free-europes-economy/

 

PS: (následující text jsem si propůjčil  od jednoho českého politika a aby to nevypadalo jako nějaká volební agitka, tak jen lehce upravil): Evropská unie za hlasitého aplausu naší vlády  nekompromisně likviduje průmysl, včetně toho našeho. Fatálně chybná klimatická a energetická opatření posílají i český průmysl do pozice nekonkurenceschopného statisty a výrobního skanzenu. Hlavním problémem přitom nejsou zelení nadšenci a ekologické spolky, ale ti, kteří si na zelené politice postavili svůj lukrativní byznys. Katastrofou je, že řada českých politiků jim u toho ještě aktivně svítí.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Zelená energetika a Green deal, to je záchrana světa před neodvratnou ekologickou katastrofou, nebo převážně velký ekonomický byznys? Každý si o tom může myslet  a myslí svoje. Co si o tom myslí Karel Havlíček ze současné opozice a z pozice bývalého vládního ministra? Ano, i elektromobilita tam je zmiňována a hlavně neskutečná čísla, která budeme muset (samozřejmě v konečném vyúčtování z našich kapes a našich daní) do toho v ČR  zainvestovat. Jen ze strany polostátní firmy ČEZ to má celkově dle odhadů spolknout sumu jako naše celé 2 státní, roční rozpočty!!!! Samozřejmě je to ze strany K. Havlíčka mimo jiné i politický marketing, ale v čase 0:00:00 až 8:25 se dozvídáme věci, o kterých nás nikdo ze současného vedení státu a vedení EU raději ani nechce informovat. Ale prý si zlepšíme přírodní prostředí pro naše potomky a neusmažíme se v pekle....

 

 

O tom, že  to bude spíše o byznysu,  vypovídá i to, že na evropském energetickém trhu se prosazuje nová skupina obchodníků, která vydělává na postupném odklonu od tradičních fosilních zdrojů. Zelená energie se totiž vyznačuje značnou závislostí na aktuálním počasí, hlavně na větru a slunečních paprscích. Obchodníci dokážou nečekané změny povětrnostních podmínek přetavit ve vlastní finanční prospěch. Tak nějak se mi zdá, že se to EU tak trochu začíná vymykat z otěží, je to jejich neznalost, naivita, nepřipravenost, nebo je to jejich záměr...???

 

https://www.lidovky.cz/byznys/energie-obnovitelne-zdroje-firmy-elektrina-dansko-obchod-trh.A240129_073336_ln_ekonomika_lvot?

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Záznam z tiskové konference po jednání slovenské vlády se zástupci slovenského automobilového průmyslu za účasti a jistě i vydatného lobování a přesvědčování Maroše Šefčoviče (komisař EK a faktický nástupce Franse Timmermanse v EU) ohledně urychlení přechodu automobilového průmyslu Slovenska na  výrobu elektromobilů a podporu elektromobility.  

Je tak trochu vidět, že EU opravdu teče do bot, co se týče konkurenceschopnosti automobilového průmyslu Evropy vůči ostatnímu světu a tak trochu se zadrhává plánovaný a rychlý nástup elektromobility. Samozřejmě vystoupení a role premiéra Fica je dána tím, že má oprávněné obavy o cca 180.000 pracovních míst v automotive  a o budoucnost Slovenska. Zjevně musí  jednotliví národní politici  urychleně řešit a hasit to, co EK a jiní  svými nepromyšlenými návrhy a kroky  v regionu Evropa způsobili a ještě způsobí.....

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fico je jen populista, o lidi mu nikdy nešlo a ani nejde. On bude prosazovat cokoli co se mu hodí do krámu. Já samozřejmě chápu že je to vlastně princip demokracie, většina si přeje to a to, ale ono je to krátko zraké. Fico je zcela evidentně sponzorovaný Ruskem, stejně jako Babiš a ohánět se tu jeho názory a videem je prostě z principu špatně.

Jen připomenu že v šedesátkách většina rodin neměla vlastní auto a spousty výdobytku západní společnosti, určitě si průměrní dělník nemohl každé léto na měsíc zajet do Chorvatska a žít z místních služeb - když už se jelo bylo to na paštikách a řízkách.

Je třeba na to pamatovat a nezapomínat co kdo v minulosti provedl (Fico) a jak se dřív žilo (Ruský vliv). Lidi totiž velmi rychle zapomínají a až se náš současný stav začne hroutit pod tlakem diktátu z východu, tak už bude pozdě začít potlačovat populistické strany a dezinformační tlaky, protože o svobodu přijdeme jenom jednou.

 

Se svým očerňováním elektromobilu začínáš využívat názory lidí, kteří by tě pro pár korun neváhali obětovat.

Editováno: , autor: informator
  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi to z mých příspěvků nepochopil, tak neočerňuji elektromobily, kritizuji způsob jakým se veskrze až ideologicky likviduje jiný způsob pohonu než elektrikou a až násilně na úkor druhého zavádí elektromobilita. Ostatně koncem února si jedu pro nový hybridní automobil, nakonec nemám ani problém se projet v elektromobilu, což jsem zde již několikrát taky popsal. Koho  a čí názory, nebo citace tady použiji je jen a jen moje věc (to ale neznamená, že ve všem s nimi souhlasím), pokud takový Timmermans, nebo Layenová, nebo jiní, co o takových věcech spolurozhodují,  zveřejní pro mne ve věcech mobility apod. témat rozumné názory, tak není u mne jediný problém je zde citovat a z mé strany ocenit.....

PS: už živě vidím, jak Babiš je sponzorovaný z Ruska, to sis tedy střelil kozla....:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekritizuji tvůj přístup k elektromobilitě, kritizuji to, čím obhajuješ svůj názor.

Akceptuji tvoje videa a názory lidí, kteří se o problém zajímají a rozumí technické stránce věci; jsou to argumenty, o kterých se dá diskutovat.

Ale promiň, ty sem prskneš video s názorem mafiána s populistickým názorem, který ani netuší, že elektromobil má nějakou baterii a myslí si, že se do něj leje voda, protože je mu to úplně jedno. On chce jen nabrat veřejnou podporu aby překryl svoje osobní cíle v politice.

Podle mě to sem vůbec nepatří.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Hm, tak nevím co ten Fico tam řekl tak špatného a možná protievropského, nebo populistického, že není pro některé vůbec vhodné  to video zde použít.  Tak nějak mi to evokuje veřejné odsuzování a a pranýřování  písničkáře Nohavici za to, že  se veřejně po 22. únoru nedistancoval od Ruska. Tím pádem si již nezaslouží aby vůbec někdo poslouchal jeho písničky. To jako když je Fico pro některé zaměřením populista a mafián, tak zde nesmím dát video, ve kterém se konkrétně baví jen a jen o elektromobilitě a podpoře elektromobility na Slovensku?  Já předpokládám že většina pochopila, že nějaké to video, kde vystupuje Fico  zde nebylo dáno politicky záměrně a účelově , neřku-li propagandisticky. Bylo zde použito pro možné  srovnání  podpory či nepodpory elektromobility a všeho kolem toho a to mezi SR a ČR a nepřipadá mně, že by zrovna předseda vlády SR o elektromobilitě věděl lautr nic.  Názory  a poučky některých co je vhodné či nikoliv,  mě někdy hlava nebere, ale prosím je to Vaše  vyjádření, máte zde tu možnost......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Elektromobilita, energetika, Green deal, toť jsou vždy spojené nádoby, minimálně zde v Evropě určitě. Že se energetická koncepce pro Evropu tak nějak extra zatím moc nevyvedla, tak o tom je článek z pera novináře  a člena skupiny "Realistická energetika a ekologie" Milana Smutného.

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-nemecku-hrozi-zmenit-se-z-motoru-eu-v-muzeum-prosperity-43393#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

Tak nějak mi to evokuje veřejné odsuzování a a pranýřování  písničkáře Nohavici za to, že  se veřejně po 22. únoru nedistancoval od Ruska. Tím pádem si již nezaslouží aby vůbec někdo poslouchal jeho písničky. 

 

Myslím si, že zaměňuješ dvě velmi odlišné situace. Robert Fico je veřejný politik s nejasnou minulostí a dokázanými vazbami na mafii, jeho vyjádřen vždy byla, jsou a budou čistě prospěchářské. Oproti tomu Jaromír Nohavica je umělec, jehož hlavní "chybou" bylo, že nepromýšlel důsledky svých činů a nechtěně se stal nástrojem Kremelské propagandy. Problém v jeho případě není pouze v nedostatečném distancování se od Putinova režimu (s Ruskem jako takovým nemám osobní problém), ale spíše v tom, že přijal pozvání od Putina na Kremelské akci, kde byl využit pro jejich propagandu. Na jedné straně ti já vyčítám šíření populistických dezinformací od vládních činitelů, zatímco na straně druhé zde uvádíš příklad umělce, který nemá žádný impakt na politickou budoucnost východní a střední Evropy. Toto jsou podle mě dva zcela odlišné případy, souhlasíš?

 

Nohavica jako soukromá osoba a umělec má samozřejmě právo dělat, co uzná za vhodné. Jeho jednání nebo názory nemají přímý vliv na můj život. Pokud s ním nesouhlasím, jednoduše si nemusím jeho tvorbu pustit. Na druhou stranu, vládní činitel je zvolený lidmi a měl by jednat ve prospěch všech. Jeho rozhodnutí a postupy mají daleko větší dopad a jsou podstatně důležitější pro společnost jako celek. 

 

Vládní činitelé by neměli mít volnou ruku k tomu, aby dělali, co se jim zlíbí a říkali co se jim zachce. Měli by nést trestně právní zodpovědnost za svá rozhodnutí a jednání, zejména pokud tato rozhodnutí a prohlášení poškozují společnost nebo porušují zákony.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by překvapivá zpráva, nebo jen důsledek  nařízeného. Sama Evropská komise si nechala spočítat, že ke snížení emisí v rámci „ozelenění“ energetiky bude nutné navýšit výrobu elektřiny na dvojnásobek. Konkrétně v roce 2040 budou muset evropské elektrárny vyprodukovat 5212 terawatthodin, a o deset let později dokonce 6922 terawatthodin. V roce 2021 přitom všechny evropské státy dohromady vyrobily 2905 terawatthodin.  Jedním z důvodů extrémního nárůstu spotřeby je i to, že dle plánů EU by v roce 2050  evropské silnice měly z velké části brázdit auta poháněná akumulátory. „Nadcházející desetiletí si vyžádají výrazné zvýšení dodávek elektřiny, a to zejména v důsledku rostoucí elektrifikace odvětví konečné spotřeby,“ uvedla EK ve své studii o dopadech svého cíle.

Jen se ptám, tak tohle má být ten  cíl Green dealu, nebo před těmi několika roky komisaři a úředníci  EU tohle nebyli vůbec schopni pojmout? Ano, v létě se asi budeme mít, ale kde tu potřebnou el. energii budeme v zimě brát, když akumulace el. energie je dle dosavadních indicií v plenkách a navíc neskutečně drahá a stejně při tzv. plném, potřebném  výdeji vydrží jen pár hodin.....??? Uhlí nula, nula nic, plynové elektrárny taky v budoucnu údajně moc nechceme (ale asi budeme muset, i když USA nechtějí produkci LNG do budoucna zvyšovat a Katar je jedna velká neznámá s potenciálem na průser), na nové atomovky si počkáme v řádech desítek let, např. u nás v ČR nejblíže postavený blok má být nejdříve v roce 2036. Takže se sice teoreticky pod rozpáleným sluncem s menší ozónovou dírou neupečeme, ale spíše zmrzneme. No není to na palici???

 

https://www.hrot24.cz/clanek/bezemisni-evropa-sezere-dvakrat-vice-elektriny-bude-to-stat-1-5-bilionu-eur?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=GdL8umrsy5R-202402010724&dop_id=25696154

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejproduktivnější  současná automobilka světa Toyota stále vyvíjí nové spalovací motory. Lidé by prý neměli být nuceni kupovat elektromobily, tvrdí její předseda představenstva Akio Toyoda.  

Ostatně Toyota v roce 2023 prodala více aut než kdykoli předtím, ale tzv. 100% elektromobily měly na tento růst minimální vliv. Z 11 233 039 vozů dodaných japonským konglomerátem bylo pouze 104 018 elektromobilů. To znamená, že pouhých 0,926 % vozů prodaných v loňském roce společnostmi Toyota, Lexus a dalšími dceřinými společnostmi tvořily bateriové elektromobily.

Během otázek a odpovědí  na setkání s firemními manažery vyjádřil Toyoda přesvědčení, že podíl bateriových elektromobilů na trhu nikdy nepřekročí 30 %, a to bez ohledu na technologický pokrok. Zbývajících 70 procent tak budou představovat benzinové automobily, hybridy a plug-in hybridy.  Možná ano, tedy těch 30% elektromobilů celosvětově, ovšem v EU asi těžko, tedy pokud někdo rozumný tomu zatne tipec tím způsobem, že nechá lidem a trhu a vědě volnou ruku....

 

https://www.testyojetin.cz/zajimavosti/toyota-vyviji-nove-spalovaci-motory-lide-by-pry-nemeli-byt-nuceni-kupovat-elektromobily?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno vyšel na seznamu.cz docela zajímavý článek, jak jsme na tom u nás v ČR , ale i ve světě s akumulací el. energie. Psal jsem zde o tom nedávno, že třeba přečerpávačka Dlouhé  stráně umí dát maximum jen po dobu cca 6 hodin, což na dlouhé zimní období je tedy setsakra málo, to je spíše jen na vyhlazení energetických špiček. A nějak významně  lépe na tom v celé Evropě v zimě asi nebudeme.  Obzvláště když někteří a některé státy plánují mít v Evropě hlavně OZE a až potom JE, smysluplná akumulace prostě stále neexistuje 

Na závěr jsem si vypůjčil větu přímo z článku: "Holt už je na čase, abychom konečně vymysleli perpetuum mobile. A nebo překonali všechny složitosti v oblasti vodíkové akumulace. Ale to je skoro stejně složitý úkol…"

 

https://medium.seznam.cz/clanek/petr-dusek-nejlepsi-baterka-je-porad-ta-pres-sto-let-stara-43679?utm_campaign=abtest242_shorts_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to náhodou nebude i tím, že ty zdroje nejsou a ani nebyly navrhované k dlouhodobému uložení energie. Toto je podobné, jako si stěžovat, že velká V8 ze států si vezme přes 20l při poskakování v centru Říma a že se nevejde do tamních uliček... Nehledě na to, že autor uvažuje, že ty zdroje pojedou danou dobu na plný výkon. Nehledě na to, že nemá smysl mít vyšší instalovanou kapacitu než jsou přebytky co by bylo možné uložit (jeden starší článek co se o pokoušel zahrnout i tyto vlivy: https://oenergetice.cz/nazory/obnovitelne-zdroje-spolehlivost#comments ).

A jen doplnění, ten článek nevyšel na Seznamu, ale na Seznam Médium, což je blogerský server, kde může psát kdo chce co chce (tím nechci shazovat, ale měli by jsme věci nazývat pravými jmény).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně do tohoto vlákna nepřispívám, protože mi přijde, že se tu obvykle hystericky řeší složité témata, které jsou nad rámec pochopení jednotlivce a přesto se tu tací "specialisti" vyskytujou :D // nenarážím momentálně na nikoho konkrétníhe, kromě toho chodím sem na forum kvuli autům né kvůli elektřině

 

každopádně k těm zdrojům energie, přečerpávací elektrárny už z logiky věci nelze dimenzovat na co (časově) nejdelší poskytování energie, jsou přece limitované velikostí horní nádrže že. A zpětné napouštění (i když nočním přebytkovým proudem) nádrže taky něco stojí právě v zavislosti na objemu horní nádrže. Takže bych si dovolil tvrdit, že přepouštěčka je používaná spíš jako fail-save možnost než jako nějaký "stálý" zdroj energie, takže dívat se na ně z pohledu dlouhých zimních období mi nedává moc smysl.

 

Používají se buďto na překlenutí malých špiček nebo v případě méně předvídaných pološpičkových pásem se používají na překlenutí do té doby než se podaři aktivovat nějaký jiný energetický zdroj (např tepelnou elektrarnu), který energii dokáže poskytnout sice delší dobu ale chvíli mu trvá než  se dostane do provozního stavu.

 

image.thumb.png.06ccd1af2b80ddbbf61f1a3a80f11414.png

 

 

Editováno: , autor: ExecutedDonut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Pokud mě paměť a přístupné informace neklamou, tak ne malé přebytky jsou v určitém období již teď a to jsme teprve někde na počátku uvažovaného instalovaného výkonu z fotovoltaiky a větrných elektráren. V létě máme přebytky, které zatím nemáme kam ve velkém ukládat, snad v budoucnu do toho vodíku. V  zimě v budoucnu větší vyrovnávka potřeby energie z uhlí nesmí být,  bateriová úložiště tedy zatím  vychází   jen pro pouhou dosti výkonově a časově omezenou vyrovnávku.  Takže v budoucnu větší vyrovnávka z plynu, který ale taktéž nepokládáme za čistou energii a chceme ho omezovat.  Takže  mimo OZE   zase hlavně ty JE. Ale abychom si to připomněli, tak to ještě nedávno EK nebyla vůbec nakloněna  JE!!!  Kde a z čeho tihle lidé brali  a někteří pořád berou to přesvědčení, že se to dá zvládnout jen za pomocí OZE a její zatím neexistující větší akumulace? 

 

Nemělo všechno tohle být aspoň v reálných  a smysluplných obrysech a základech technologicky, investičně , legislativně  připraveno již dávno před dnešním hurá zaváděním Green dealu?  Co vede tyhle lidi, tzv. naše zástupce  k tomu, že spoléhají na budoucí technologický a vědecký vývoj, která taky nemusí v potřebné době tak úplně dopadnout...  a  riskují budoucnost v tom, že nebudeme mít v určitém čase dostatek energie? Já aspoň z toho ten pocit mám....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Ačkoliv pro některé z nás je "nucený až násilný " přechod na elektromobilitu poměrně  smutná záležitost, tak věci a události, co se kolem toho někde dějí stojí kolikrát až za zasmání.  Já jsem se  tedy hóóódně zasmál, když jsem se dozvěděl, že velkým  nepřítelem  v úspěšném zavádění elektromobilů je Rowan Atkinson, alias Mr. Bean. 

Aspoň tedy na zasedání Výboru pro životní prostředí a změnu klimatu v britské Sněmovně lordů dne 6.2.2024 to tak prezentovala organizace Green Alliance. Chudák Rowan Atkinson, který jen říká svůj osobní názor je najednou  pro tyhle klima-aktivistické skupiny něco jako  veřejný nepřítel č. 1.

No hlupák to rozhodně není, vždyť má magisterský titul  z oboru týkajícího se i elektromobility a to ještě k tomu byl jedním z prvních fanoušků  a vlastníků elektromobilů v Británii. Jeho velkým hříchem je tedy vlastně jen to, že časem a zkušenostmi změnil názor a zároveň jeho slovo má pořád silný mediální účinek. Ale dnes se za jiný názor (není-li to zrovna ten společensky jedině správný) pomalu  zavírá, nemusíte nic veřejně propagovat, prostě jen nemáte ten správný názor a někomu, kdo je zrovna u moci  se ten Váš názor  nelíbí a nehodí.....

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/je-to-jeste-jinak-za-to-ze-se-elektromobily-neprodavaji-muze-podle-aktivistu-sam-mr-bean/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Na svůj předchozí příspěvek týkajícího se pro některé odsouzeníhodného  a pro elektromobilitu až nebezpečného Rowana Atkinsona alias "Mr. Beana" navazuji pohledem z tzv. druhé (že by snad správné?) strany, tedy ze strany zmiňovaného Výboru  pro životní prostředí a změny klimatu při britské Sněmovně lordů.

Baronka Parminterová, předsedkyně výboru, řekla  pro BBC na rozšířené dezinformace v médiích, které vykreslují elektromobily jako výrazně náchylnější k požárům než jejich fosilní protějšky, ačkoli důkazy ukazují, že riziko požáru je pro obě kategorie vozidel srovnatelné.  Já si osobně myslím, že paní baronka se dost mýlí, lidi primárně nekupují elektromobily mimo jiné i  pro nějaký  ten hypotetický požár, ty hlavní příčiny jsou  určitě  někde  jinde. Lidi, pokud musí už někdy vydávat větší finance za osobní mobilitu nejsou až tak padlí  na hlavu.

Závěr a vyhodnocení si  udělá každý sám.....

 

https://energozrouti.cz/clanek/rychlejsimu-rozsirovani-elektromobilu-brani-podle-britske-snemovny-lordu-dezinformace-v-mediich?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Fit for 55 asi mnozí známe, ale že EK již představila svoji vizi pro tzv. Fit for 90, tak to je čerstvá novinka.  Vše dle EK musí směřovat k tomu, aby EU byla v roce 2050 tzv. klimaticky neutrální tj. cílem EU je být do roku 2050 klimaticky neutrální – ekonomika s nulovými čistými emisemi skleníkových plynů ???

 

 https://climate.ec.europa.eu/eu-action/climate-strategies-targets/2050-long-term-strategy_en#:~:text=Striving to become the world's first climate-neutral continent by 2050.&text=The EU aims to be,to the European Climate Law .

 

Tak nevím jak si to EK představuje s tím klimaticky neutrálním průmyslem, že by takové perpetuum mobile, nebo návrat do dob minulých tzv. předprůmyslových? 

 

https://www.forum24.cz/neodrazi-realitu-a-povazuji-ho-za-vysmech-europoslanci-se-v-nazoru-na-unijni-cil-snizeni-emisi-neshodnou?

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...