Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Rozhovor s předsedou odborů Škoda Auto a.s.  p. Povšíkem, ohledně budoucnosti a hlavně ohledně budoucnosti elektromobility. Mimo jiné zaznělo tam i to, že představa Škodovky je ta, že po roce 2028 bude vyrábět již jen čisté elektromobily, do čehož dle Povšíka již nebudou spadat ani žádné hybridy!!! V druhé části rozhovoru si zase  svým způsobem protiřečí v tom, že může nastat to, že i po roce 2035 bude Škodovka vyrábět spalováky a to i pro trhy EU.

Představa namalovaná podle mne celkem narůžovo (pardon nazeleno), ostatně svět je dnes docela turbulentní a to platí i o světu v automotive, takže uvidíme, či se zase nebudou po  čase plány a vize předělávat ....

Vypadá to, že  Škodovka přešlapuje a neví co s tím vším a jak dál (čeká se  na další  příkazy z Wolsburgu?). Takže nejenom manažeři, ale už i odboráři v MB jsou nervózní jak sáňky v létě......

....

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-skoda-v-americe-nebude-volkswagen-to-nechce-rika-sef-skodovackych-odboru-247568#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest242_shorts_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle průzkumu veřejného mínění prováděného na 15.000 respondentech v Německu, Francii a Polsku vycházel  zákaz spalovacích aut od roku 2035, jako pro veřejnost nejhorší možné opatření v rámci snižování emisí.  Ďábel je skrytý v detailu, tzn. že to není absolutní zákaz de júre, ale de facto, dle v současnosti odsouhlasených podmínek to zákaz je. Hodnotilo se celkem 40  různých opatření  pro zlepšení životního prostředí  v rámci EU , no a zákaz spalovacích motorů to v negativním slova smyslu u veřejnosti "vyhrál".

Podle výsledků průzkumu stojí za pozornost fakt, že zákaz spalovacích motorů dlouhodobě odmítají spíše pravicově smýšlející lidé, čímž se ukazuje, že odpor se šíří napříč celým politickým spektrem. V souvislosti s tím, jste si někteří mohli  všimnout, že ministr dopravy Kupka dnes, tj. 17.3.2024 v pořadu "Partie Terezie Tománkové" na TV Prima mluvil o zrušení zákazu spalovacích aut jako o  smysluplné věci...."

 

https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/evropska-verejnost-povazuje-zakaz-spalovacich-motoru-za-nejhorsi-mozne-opatreni-pro-snizeni-emisi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle snad hlava ani pobrat nemůže. Porsche má v Holandsku postaveno své nové prodejní a servisní centrum, ale místní distributor elektřiny jej nemůže údajně připojit do sítě, prý není kapacita v síti na připojení. Jak to Porsche, které veřejně deklaruje, že v budoucnu kromě řady 911 budou všechna jeho auta čistě elektromobilní  vyřeší?  Jelikož dle přiloženého článku je naděje na připojení od distributora až někdy v roce 2026, tak Porsche si svoje nové  středisko bude napájet tzv. elektrocentrálou, čili laicky pomocí generátoru spalujícího fosilní paliva!!!

Být šéfem Porsche, tak moc propagujícím elektromobilitu, tak bych se hanbou musel propadnout. 

V souvislosti s tímto případem jsem si vzpomněl na předváděcí akci elektromobility u Renaultu Olomouc u nákupního střediska Globus, před cca 5-ti, možná 7 lety, kde zájemci se mohli svézt tehdejšími elektromobily automobilky, které  byly  průběžně napájeny naftovou elektrocentrálou, umístěnou na parkovišti před nákupním centrem. Dobře, byla to podle mne celkem ostudná akce (z hlediska mobility elektroaut), ale tohle bylo před těmi 5 - 7 lety, ale nechat si stavět nové servisní a technické středisko dnes a nemít zajištěné potřebné připojení na  sítě? A to v Holandsku takhle mohou mít schválené stavební povolení a nemají zajištěné a povolené dodávky energií??? U nás v ČR to asi možné není, tedy aspoň prozatím, co já mám pojem.

No, třeba to může být i tak, že stavební povolení měli, ale situace se stabilními  dodávkami energie se začala měnit tak, že prostě a jednoduše najednou potřebná elektřina  není.   Člověk v souvislosti s tím, si hned vzpomene na to, jak celá EU, potažmo náš stát chce co nejdříve vypnout uhelné elektrárny, v budoucnu i ty plynové a nahradit je  nefosilními zdroji energie.

Každopádně v Holandsku  hodně prekérní situace pro Porsche.....

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nove-prodejni-i-servisni-centrum-porsche-v-nizozemsku-je-hotove-otevrit-ale-nemuze-neni-pro-nej-elektrina/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šéf evropských automobilek a generální ředitel Renaultu Luca de Meo v otevřeném, 18-ti stránkovém  dopise politickým představitelům představil svou vizi prosperujícího evropského automobilového průmyslu. Prosazuje elektromobily jako základní pilíř evropské automobilové budoucnosti.  I když s ním  co se týče elektromobility ne tak zcela souhlasím, tak v mnohém je to poučné. Je to hlavně varování a obžaloba  EU, která obrovsky  přeregulovává trh jak v oblasti automotive, ale i jinde.

Připojil jsem k tomuto  příspěvku jak samotný dopis ( i když jen v angličtině), tak výňatek a základní teze tohoto dopisu, tak i videodiskusi k tomuto dopisu...

 

https://www.autoweek.cz/luca-de-meo-v-otevrenem-dopise-vyzyva-k-politicke-akci-v-eu

 

 

otevřený dopis šéfa Renaultu evropským politikům.pdf

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Politická scéna v Evropě, i v USA si začíná uvědomovat, že odpor velké části obyvatel k elektromobilitě musí začít brát vážně. Tento odpor může významně zasáhnout jednak   do voleb Europarlamentu v EU, tak i  do prezidentských voleb v USA. A politici se toho bojí, jak čert kříže, takže jak Layenová, tak i Biden slibují, až se "hory zelenají"  (no vidíte, ani k tomu zelenání nepotřebují zelený úděl 🙂 )

 

https://www.hrot24.cz/clanek/komentar-jak-nizka-popularita-elektromobilu-zasahne-do-voleb-v-evrope-i-v-americe?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně by jenom zajímalo, kde udělali soudruzi z Německa chybu.“ Tak to je samozřejmě trochu upravená parafráze z filmu Pelíšky, ale vystihuje to  trefně, jak je německá ekonomika silně závislá na odvětví automotive, tj. vlajkové lodi německého průmyslu. Každé škobrtnutí je hodně vidět a bohužel až s určitým zpožděním, ta setrvačnost obrovského molochu je silná, ale trh pořád tak nějak svým způsobem funguje, i když hóódně pokřiveně.

Skoro tak tak vypadá, že obrat chřadnoucí německé ekonomiky k lepšímu může zajistit jen výroba takových elektromobilů, které si může pořídit běžná rodina (protože produkci vozů se spalovacími motory naši sousedé omezují), nebo změna směru kormidla od orgánů EU. V to druhé asi není moc co doufat, takže  ta druhá možnost pravděpodobně  ani není  v Německu na stole.  No a to první je sice v plánu, ale ne zas tak moc rychle.

A nebo to v konečném důsledku bude úplně jinak, než si vlády Německa společně s vládnoucí garniturou EU představovali? Každopádně dnes to opravdu vypadá, že "soudruzi z Německa udělali někde chybu"....

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-komentar-nemecka-ekonomika-ma-problem-vazne-odbyt-elektromobilu-248769#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest246_ribbon_sluzeb_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Dušanův elektrokoutek
Vloženo (editace)

 Následující slova předsedy představenstva  Renaultu  Jeana-Dominique Senarda by bylo potřeba "tesat do kamene", ale proč proboha s tím přichází všichni až teď?

Jean-Dominique Senard říká „Rozhodnutí bylo přijato s úrovní analýzy blízké nule" (myšleno rozhodnutí o zákazu spalovacích aut).  On těch slov a vět, která by bylo potřeba dát za rámeček a vystavit nad postel každého  úředníka a politika, kteří se aktivně  a měrou vrchovatou zasloužili o současný  paskvil zákazu spalovacích aut,  řekl rozhodně více, viz. přiložená příloha 

 

image.thumb.png.0d540ee03ff753df613c4e59ba5199c2.png

 

Nakonec to, že spousta automobilek  i pod vlivem trhu přehodnocuje své překotně a mnohdy nedomyšleně schválené plány o elektromobilitě, svědčí o tom, že Jean-Dominique Senard rozhodně nemluví nesmysly. Zde jeden příklad z mnoha, kdy automobilky zjišťují, že si tzv. naběhly ale těch je dnes přehršel, viz třeba FORD, GM, VW AG, FIAT,  atd., atd..

 

image.thumb.png.f7c16791b236af5202d6b5d81a20de86.png

 

Šéf BMW Oliver Zipse rovnou říká a varuje:  „Něco, co se nebere v úvahu, je svobodné rozhodování milionů zákazníků. Není to jako energetická infrastruktura, kde můžete něco vypnout a pak se automaticky stane něco jiného,“

 

image.thumb.png.cb7582ca33fc8f954a851452e3436a25.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vítejte v době "zelených řešení".  Představa, že by  elektromobily  ovládly Evropu v jakkoli dohledné době, je naprosto absurdní. Jasně patrné je to už z nynější nizozemské praxe. 

Je to počteníčko, "jedna velká radost" pro příznivce čisté elektromobility.... 

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/elektricka-sit-se-v-nizozemsku-pretezuje-tak-moc-ze-lide-dostavaji-kvuli-dobijeni-elektromobilu-od-operatoru-siti-vyhruzne-dopisy/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?
  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Videorozhovor redaktorky Seznamu zprávy Zuzany Hodkové s Petrem Novákem, tj. šéfem dodavatelů autodílu JTEKT pro střední a východní Evropu. Celý rozhovor se točí kolem  elektromobility a možného posunu zákazu prodeje spalovacích aut dokonce až na rok 2050. Tedy spíše zákazu spalování fosilních paliv, vypadá to, že docela  vážně  se  v automotive uvažuje, že i po roce 2035, eventuálně po roce 2050 se budou tzv. spalováci vyrábět a prodávat, samozřejmě s použitím jiných, tzv. bezemisních paliv.  Otázka stojí, co to jsou bezemisní paliva, když doposud nám bylo do hlavy vtloukáno, že elektromobily jsou bezemisní dopravní prostředky a ejhle i EU a EK přiznává že to tak již není a bude se k tomuto tématu pravděpodobně měnit  i dosavadní legislativa.  No, bude to ještě zajímavé a řekl bych, že i určitě hodně vyhrocené.  Jen by mě zajímalo, proč se kompetentní lidé v automotive průmyslu   o tom veřejně baví a  uvažují až teď? Co jim politici a úředníci slíbili, nebo čím jim hrozili, že doposud drželi s nimi basu a hubu.....? Nebo jim to takto politicky nastavené vyhovovalo a až trh a zákazníci, kteří elektromobily převážně zase až tam nemusí je donutil uvažovat jinak...?

 Jak to bude pokračovat, zda dojde k nějakým změnám oproti dnešku, či zda pojedeme pořád v nesmyslné linii, že jen elektromobily nám pomůžou zachránit  planetu, tak to se dozvíme z vývoje událostí po červnových volbách do Europarlamentu. Osobně doufám, že se tam nedostanou tak ideologicky zpovykaní poslanci jako  ti současní...

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/porady-inside-talks-rok-2035-nemusi-byt-definitivnim-koncem-spalovacich-motoru-rika-manazer-249607#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest246_ribbon_sluzeb_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pawouk V principu není práce na el. části elektromobilů až tak složitá, aspoň mi to tvrdí můj příbuzný, který celý život  pracoval jako elektromechanik na rozvodech 3 KV a 25 KV pro železniční trolejové vedení a tak asi není až tak moc mimo a s  kterým na téma elektromobility občas diskutuji a okrajově i ty opravy a údržbu elektromobilů  jsme diskutovali.   Automobilky na prodeji elektromobilů zatím moc nevydělávají a tak si pravděpodobně nechtějí nechat ujít kšeft z jejich oprav. Asi nebudou moc pouštět mezi tzv. prostý lid potřebné  a údajně nepřenositelné diagnostické programy  a  bude asi vidět snaha si udržet   opravárenské Know -how. No třeba i tady EU časem zasáhne a tak jako mezi spalováky , tak i tady dá možnost i tzv. nezávislým opravnám. Ačkoliv nejsem vyučený, nebo vystudovaný v oboru, tak i přesto si myslím, že nás zbytečně straší, že elektromobily budou umět a smět  opravovat jen automobilkami určené, specializované autoservisy, jen se speciálně proškoleným a vybaveným personálem a nikdo a nikdy více.

Ano, práce s vysokým napětím a proudem je nebezpečná, ale co je na tom tak složitého? Samozřejmě uznávám, že   obyčejný garážník s heverem a elektrozkoušečkou si opravdu asi moc nevrzne, ale nedělejme z toho kosmický výzkum a kosmické technologie. Pokud se mýlím, klidně mě opravte..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to, kde ty elektrikáře vezmou. Je jich obecně nedostatek už teď. Bloková výjimka aktuálně platí do poloviny roku 2028. Co bude dá, nikdo neví. Ale i tak by měl neautorizovaný servis  postupovat podle pokynů výrobce. Budou na to jistě i schválené bezpečnostní pokyny, postupy, atd. To není prostá výměna oleje. Holt ten tě nezabije. Pokud ho tedy nebudeš pít. kol113

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Trochu z jiného soudku, je to o práci EU. Elektromobility se to možná na první dobrou nemusí vůbec týkat, ale zdání klame a vidíme zde v přiloženém článku, jak dnes  až děsivě byrokratická EU  je. Já bych řekl, že nejenom byrokratická, ale i dost odtržená od běžného života průměrného občana. Nevím jak Vy ostatní, třeba jste mnozí v roce 2004 ještě ani neměli hlasovací právo, já ano, ale rozhodně jsem v roce 2004 nedával svůj hlas pro to, aby  EU fungovala, jak dnes funguje.  Když to vztáhneme na tu elektromobilitu, tak i zde uvidíme, že úřednický šiml řehtal až běda a když se k tomu přidá i zelená ideologie, tak mix obého je příčinou toho, že dnes skoro všichni politici unisono tvrdí, že Green dealu a snad i té silou tlačené elektromobilitě  je potřeba přistřihnout křídla, neboť se nám to  tak nějak nepřiměřeně zvrhlo a ne moc povedlo.  Samozřejmě je před volbami a tak se politikům ani nedivme, ale pro představu si  přečtěme v přiloženém článku jak EU "vesele" řádí dál. Třeba jen to, že v roce 2023 vydaly instituce Evropské unie téměř dva a půl tisíce právních aktů......

PS: Že by těch 60.000 zaměstnanců a úředníků pracujících pro orgány EU muselo až takto dokazovat svoji nezbytnost a nepostradatelnost? 

 

https://medium.seznam.cz/clanek/desive-vyhlidky-problemy-implementace-narizeni-eu-do-ceskeho-pravniho-radu-55102#dop_ab_variant=1290100&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Říká se tomu dopadová studie, tedy něco jako výzkum, jak by to mělo fungovat a vypadat, když něco radikálně jiného a nového chceme zavést v praxi. 

Dnes už i europoslanci a vrcholní politici EU říkají něco v tom smyslu, že relevantní a komplexní studie pro masové zavádění elektromobility, potažmo celého Green dealu dělány nebyly. Možná, že si je i nakonec někdo nechal udělat a možná s hrůzou z výsledku je raději ani nikde nepoužil? Kdo ví jak to bylo?

V přiloženém článku je ukázka, jak v obyčejném německém městě o 50.000 obyvatelích to dopadá, když se něco  nově v energetické oblasti zavádí  a nejednou se zjistí, že jednoduše chybí el. energie jak na elektromobily, tak i na zásobování  domácností, podniků apod.. 

Němečtí experti poukazují na to, že je to pouhý začátek. Do roku 2030 má být v německých domácnostech instalováno přibližně šest milionů tepelných čerpadel, uvedl nedávno ministr hospodářství Robert Habeck (Zelení). Studie Institutu energetické ekonomiky (EWI) varuje, že provoz mnoha tepelných čerpadel by mohl vést k výpadku dodávek elektřiny

Nevím, nevím, jestli nějakou dopadovou studii na to měli zpracovanou. Podle všeho asi ne.... 

 

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut-a-tepelnych-cerpadel-v-nemeckem-oranienburgu-kolabuje-elektricka-sit-40467966#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ze zmíněného článku:

Citovat

Oranienburg extrémně rychle roste. Vzdálenost od Berlína je kolem 30 kilometrů a s hlavním městem má výborné dopravní spojení. Město se stalo magnetem pro rodiny s dětmi, aby unikly ruchu velkoměsta a přitom mu nebyly tak vzdáleny. Do Oranienburgu se přesouvají mnohé firmy, které tam nacházejí levnější prostory než v metropoli, a lákadlem je vynikající dopravní spojení. Poptávka po elektřině se proto dostala na maximum a síť kolabuje.

Tak je problém to, že se nepočítalo s tím, že dané město rychle "poroste", nebo je problém to, že současní obyvatelé přecházejí na nové zdroje (tepelná čerpadla, BEV)?

Nehledě na to, že ten článek na Novinkách se snaží působit dost "šokujíce" a přitom kombinuje 2 originální články:

https://www.focus.de/finanzen/news/stromnotstand-wegen-waemepumpen-und-ladestationen-erste-stadt-deutschlands-warnt_id_259853274.html

https://www.merkur.de/wirtschaft/gas-krise-waermepumpe-strom-stromnetz-heizen-heizmethode-elektronisch-zr-91758300.html

kdy každý pojednává o něčem trochu odlišném...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, článek má nádech šokovat, tak už to v médiích je dnes bohužel zavedeno, aby si ho lidé všimli. Ani nechci posuzovat zda je problém v tom, že ono město roste rychle, nebo, že rychle se v něm zavádějí nové systémy vytápění. Spíše jsem chtěl na tomto příkladu  aglomerace o "pouhých" 50.000 lidech poukázat, jak se věci dokáží zadrhnout, když se něco radikálně mění a odpovědní lidé možná ani netuší kam to může směřovat. Ale EU a EK  radikálně mění  život pro jejich 450 miliónů obyvatel a že by měla něco pořádně naplánováno a do podrobností promyšleno?  Zde v EU to tedy bude jiný fičák, pokud se to bude zadrhávat jako v onom německém městě a já si myslím, že zadrhávat se to  bude, ono to drhne již teď a to ještě ani pořádně vše nezačalo.

No pro mne je dost šokující, i když ne už tak překvapující, že titíž evropští politici, co vehementně Evropu hnali do náruče Green dealu, tak nyní schovaní v davu couvajících,  hledají cestu jak  to napravit, popř. upravit, aby jsme mi všichni a taky i oni profesně z toho vyšli se zdravou kůží.  Ostatně kdo se nedávno díval na předvolební diskusi českých europoslanců z Bruselu s Terezií Tománkovou na Primě, tak musel konstatovat, že v současném aplikování Green dealu a i té elektromobility couvají všichni, od ODS, ANO, přes KDU-ČSL až po Piráty.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

Spíše jsem chtěl na tomto příkladu  aglomerace o "pouhých" 50.000 lidech poukázat, jak se věci dokáží zadrhnout, když se něco radikálně mění a odpovědní lidé možná ani netuší kam to může směřovat.

Jde o to, že článek se snaží tvrdit že "v Oranienburg mají problém kvůli čerpadlům a EV" (aspoň tak to na první pohled působí a i tvé komentáře to naznačují). To ale není pravda a došlo jen ke sloučení 2 zahraničních článků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, DušanV napsal:

couvají všichni, od ODS, ANO, přes KDU-ČSL až po Piráty.... 

To je jasný, že teď couvají... Je doba podkuřování voličům. Kdyby necouvali, tak se tam nemusí dostat. Po volbách jim běžný lidi můžou políbit ... šos a najedou zpět na linku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Videozáznam dnešní (17.4.2024) konference  zástupců  automotive pod hlavičkou ČTK Connect, o konkurenceschopnosti Evropské unie a budoucnosti automobilového průmyslu. Bohužel místy to není  dobrá vizitka pro politiku EU a snad mnozí po zhlédnutí uznáme, že to rozhodně není nějaká hospodská diskuse  někde u piva.....

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-doprava-aby-ze-zelene-dohody-nebyla-cerna-odbornici-resili-budoucnost-automotive-250033#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Boj s klimatickou změnou je třídní boj. Nebudeme to dělat jako komunisté, kteří znárodňovali bohaté... Boj s klimatickou změnou je jiný druh zbraně, jak ovládat lid....

I to padlo v rozhovoru s Filipem Turkem, kde odpovídal na otázky moderátorky, proč se vlastně Evropa Grenn dealem střílí do vlastní nohy. Ne, nemusíte s ním souhlasit, já taktéž nejsem s ním 100% zajedno, ale snad některým to stojí za to si to vyslechnout. Nesmyslné  plácání do vody to zase není. Ostatně bude to mít pokračování v dalším dílu, který se bude věnovat elektromobilitě a hlavně bateriím....

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zařadí Evropa elektrickou zpátečku? Toliko nadpis přiloženého článku.

EU zavedla opatření, která budou znamenat zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Cílem je dosáhnout do roku 2050 klimatické neutrality. Aby toho docílila, musí EU snížit emise uhlíku z automobilů se spalovacími motory, využívat alternativní paliva a prosadit na trhu masivní využívání bateriových elektrických vozidel. Podle zpráv EÚD (evropského účetního dvora) z posledních let se prvního cíle dosud dosáhnout nepodařilo, druhý – jak dokládá například využívání biopaliv – pravděpodobně není v širokém měřítku reálný a u třetího je riziko, že zatíží průmysl EU i spotřebitele značnými náklady.

Můj názor jestli Evropa zařadí zpátečku, nebo nezařadí je ten, že jen pouze ubere na rychlosti dopředu, protože současný trh, stav financí EU  a současné technologie jí stejně  neumožní nějak významně a plánovaně  akcelerovat.  Ale dále bude zaplevelovat náš život, co by  obyvatelů  Evropy dalšími  a nesčetnými , restrikcemi, nařízeními, normami atd... Nepůjde -li to dveřmi, tak to zkusí oknem, neuspěje-li pětkrát, tak to zkusí pošesté, to už jsme poznali, že tak nějak to v EU funguje..... 

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-zaradi-evropa-elektrickou-zpatecku-nulove-emise-jsou-pry-chvalyhodne-ale-ne-za-kazdou-cenu-21012412#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký stav financí? Již ses někdy zamýšlel nad tím, jak rozsáhlý a finančně náročný je aparát Evropské unie? Při pohledu na to, kolik finančních prostředků je absorbováno jeho chodem, je zřejmé, že při udržení i jen polovičního počtu současného personálu a stávajících provozních nákladů bychom rozhodně nemohli hovořit o nedostatku finančních zdrojů. Nehledě na emisní stopu, který nálet soukromých tryskáčů při jejich srazu produkuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Narazil jsem na článek o plug-in hybridech,  https://medium.seznam.cz/clanek/ne-spokojenec-hodinu-jedu-dve-hodiny-nabijim-vozim-zbytecnou-vahu-to-je-ekologie-plug-in-hybridu-57422

což čtenáři zdejšího fóra zajisté znají, tedy něco jako přechod mezi spalovákem a elektromobilem, takový emisní  kočkopes, který u nás v ČR má právo na SPZ začínající písmeny EL a s  tím spojené určité výhody oproti klasickým spalovákům  a  na jejich prodejích  si  automobilky mnohdy úspěšně   snižují své emise. Např. na webu Toyoty je u plug-in hybridní RAV4 uvedena spotřeba 1l/100 km. To, že skutečnost je v praxi docela jiná, ukázal podle mne i nesmyslný nákup 600 plug-in hybridních vozidel Toyota RAV4 pro potřeby slovenské Policie. Auta jsou nasazena v běžném služebním provozu a samozřejmě se nestíhají dobíjet (taky jak, když max. dobíjecí výkon je 6,6 kW) a dle policejního mluvčího tak některá mají spotřebu až 21l/100 km.

Policie SR nákup těchto vozidel obhajuje tím, že nákup plug-in hybridů financovala slovenským policistům Evropská unie formou Plánu obnovy. Právě nízké emise byly pro EU podmínkou. Bývalý ministr vnitra SR Roman Mikulec nákup obhajuje a televizi  Markíza řekl, že v opačném případě by obnova vozového parku nebyla možná. Plug-in hybridy podle něj podmínku nízkých emisí splňovaly. 

https://www.antimeloun.cz/?p=14173

Takových až nesmyslných příkladů dotování něčeho, na využití v něčem, co není vůbec vhodné, se  v rámci utopického Green dealu a taktéž rozvoje elektromobility  pravděpodobně produkuje vícero. I  když  to tak trochu vypadá, že si Slováci pravděpodobně pro svoji potřebu tak trochu ohnuly podmínky dotace, ale proč ne, když jim to EU umožnila a možná i byla ráda, že se Slováci snaží být zelení. To, že v praxi je to nesmysl na entou je už jiná věc.   Tohle je jen jeden z příkladů......

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...