Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Myslím, že elektromobily jsou naší budoucností. Elektrické baterie jsou stále lepší a lepší. Každý rok se do našich ulic dostává stále více elektromobilů.

"Čínská baterie do elektromobilu slibuje životnost dva miliony kilometrů":
https://www.novinky.cz/auto/clanek/cinska-baterie-do-elektromobilu-slibuje-zivotnost-dva-miliony-kilometru-40346980

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zoufalství ?

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vrti-skoda-psem-podle-svych-cisel-prodala-vic-stejneho-modelu-v-cr-nez-na-celem-svete/

 

A jestli škodovka, stejně tak jako celý koncern VW nesplní emisní cíle a bude platit pokutu .... Dobře jim tak, když mohli bojovat proti zpřísnění limitů, vrhli se raději s velkou slávou na elektromobilitu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Papír snese všechno a když mohla VW AG léta podvádět bez uzardění v tzv. "Dieselgate", tak nějaké "malé" papírové podvůdky ohledně počtu bezemisních aut a tím pádem menší emisní pokuty již reputaci koncernu alias Škodovky moc nezhorší. Akorát tam mají asi pěkný čurbes, že si toho rozporného mediálního výstupu nevšimli. Na to margo, dnes podvádějí skoro všichni velcí hráči, nejenom v oboru automotive, bohužel........no když si necháme všichni kadit na hlavu, tak co vlastně s tím?

 

Jinak pokud má někdo zájem, tak dávám tady odkaz na Yotube kanál Elektro DAD, což je velký nadšenec elektromobility, fotovoltaiky aj. , kde ve videu uvádí svých 5 důvodů proč se domnívá, že na konci roku 2029 budou mít prodeje aut na fosilní paliva tzv. utrum. Sleduji ho dlouhodobě a občas i s ním polemizuji a tohle konkrétní video je  pro zájemce, ale i odpůrce elektromobility dost vypovídající, jak v pozitivním, tak i negativním smyslu. Je v tom dobře vidět používání tzv. účelové demagogie, ale ať si každý vyhodnotí dle svého. 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo dnes vlastně kupuje elektromobily?  Takové malé zamyšlení  a výsledky průzkumu, kdo dnes převážně kupuje elektromobily a proč třeba Nizozemci kupují překotně ojeté spalováky a skoro vůbec ojeté elektromobily.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/kdo-dnes-vlastne-kupuje-elektromobily-zverejnena-data-znepokoji-ale-neprekvapi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=495811&dop_req_id=kxNV7MGq403-202101190935&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají", aneb něco málo o tom, jak se v Německu chystají prosadit zákon na tzv, vyhlazování energetických špiček, což v důsledku je pouhé omezování dobíjecího času velkokapacitních nabíječek. Tedy majitel elektromobilu, třeba někde na dálnici si bude muset v budoucnu lépe časově naplánovat svoji jízdu , aby nedej bože nezastavil s prázdným aku u nabíječky a zrovna ona byla vypnuta v tom čase vyhlazování energetických špiček. Stačí si vzpomenou na nedávné Rakousko, těsně před blackoutem, že, ale ono nám prý nic takového s hromadným prosazováním a nasazováním elektromobilů nehrozují. Tak se tedy ptám, proč tedy chystají návrh takovéhoto omezování? 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/navrh-zakona-o-vyhlazeni-spicek-ukazuje-co-nemci-chystaji-na-majitele-elektromobilu/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když bude po něčem velká poptávka a bude to ubývat - kam se asi potom pohnou ceny baterií pro elektromobily... A ekolgická těžba to taky asi nebude.

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/spinave-tajemstvi-elektrickych-aut-nema-reseni-detaily-odhaluji-cele-realne-dopady/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=AXYywyz2Gcn-202101191040&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context

Editováno: , autor: stanmar
oprava textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co asi tak z tohoto výsledku  může vyplynout pro zájemce o normální auto koncernu VW, pokud chce auto výhradně se spalovacím motorem? Osekání nabídky, prodloužení dodacích lhůt, zvyšování cen? Odhaduji, že všechno, prostě ten průměr prodaných aut jen s akumulátorem, hybridních aut a aut jen se spalovacím motorem  a z toho vyplývající mix emisí, asi leží Diessovi v žaludku. Takže mi konzervativní příznivci aut na fosilní paliva (ale nejenom mi) se máme pravděpodobně na co těšit. Zatím pro ty dlouhé termíny na dodání tzv.normálních spalováků mají výmluvu třeba na coronavirus, nedodanými čipy  a tak tem mix mohou regulovat i tímto způsobem. Co pak, to natvrdo zákazníkům oznámí, že tehdy a tehdy jim prodají jen tolik a tolik spalováků a pak do konce roku utrum, nebo to budou maskovat zase něčím jiným? Opravdu jsem velmi zvědavý na další vývoj v prodeji elektromobilů, pořád je jejich produkce v počátku a,  trh se má zatím jak zasytit, jsou na ně dotace, výhody v parkování, dálnice bez poplatků, skalní příznivci a fanoušci taky ještě všichni nenakoupili, podniky to zpočátku mohou zkoušet jak jim to bude s nimi fungovat, pořád jsme celkem bohatá společnost, tj. možnost koupě třeba elektrického mamaauta atd.. Uvidíme jakou bude mít obyčejný člověk možnost, třeba za 15-20 let, co se týče koupě ojetého automobilu s normální cenovkou. Bude to zajímavé........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na TV Sernam byl zrovna zimní test Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance a zajímavé bylo jak mu ubývala el. energie a kolik mu zůstalo na cestu zpět kdy ho zastvil spadlý strom přes silnici. Proto musel vypnout vše na elektriku a v mrznoucím autě s pouze pár km dojezdu čekal na záchranu.

Ta manie eletroaut bude v zimním období skoro nebezpečná.

Já mám vždy plnou nádrž nafty při komplikovaném počasí a přídavné Webasto 5 Kw může topit nezávisle na motoru a tím i šetří naftu. Nic takového elektro nedokáže a ani jeho dojezd není v zimě žádná sláva. V testu byla spotřeba zcela jiná než udal VW a tím i její nákladovost byla vyšší než na fosilní paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že v testu Kii Niro, nebo to byla Tesla nějaká někdo přespával v autě v zimě (přes -20°C) a spotřeba na vytápění byla 2,2kW/h, což je docela pozitivní. To že potom někdo jezdí se skoro prázdnou nádrží (je jedno jestli elektro, benzín nebo nafta) je bohužel chyba a v případě komplikací je třeba s tím počítat (myslím že v tom testu měl dojezd nějakých 180km a vydal se na cestu dlouhou 130km a to do kopce, myslím že to byl test od Rasťa), a nakonec stejně jel na "vzdálenější" z nabíječek co si mohl vybrat a stejně dojel s 4% v baterce. Navíc i ve videu uvádí, že VW udává reálný dojezd 300-400km a že se tam i v té zimě (těsně) vešli. Tím samozřejmě nechci obhajovat elektro jako takové (prostě je to omezující a cena je neadekvátní zatím), jen chci říct A i B, a že i tam je třeba to využívat s rozumem a prostě nevyjíždět na trasu která je tak tak (asi nikdo ani s benzínem/naftou by nejel na trasu která je skoro stejná jako udávaný dojezd a někde by se stavil dotankovat, kdyby to elektro dal byť jen na 5-10min na nabíječku tak by mu to asi vyšlo).

EDIT: tak to spaní bylo Niro a bylo to v -23°C (přesně 1.92kW/h byla spotřeba přes noc, ale zase měl "zateplená" okna)

 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím, ale běžně jezdím s dojezdem 0 až 100km - takže u mě neplatí žádná výjimka, když mám dojezd 150km a trasa má zhruba stejně tak, ta rezerva je tam vždy i vůči oficiálně udávaným dojezdům - zatímco když dojde baterka, zkrátka došla, to známe třeba z mobilů. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, já beru naftu pokud mám cca půlku nádrže 80 L a vždy do plna. Dále občas vozím 20 l v karnystru a to pokud jedu s vlekem a daleko. Jelikož jezdím výhradně na naftu bez biosrágory, tak proto ten karnystr. Takto to u elektroauta nejde řešit, tedy pokud by neměl za sebou na vozejku dieselagregát pro záchranu. Jinak v tom testu VW byla ze tří nabíječek funkční jen jedna a to docela s malým výkonem. To je taky zrádné v zimním období.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@_Denis_ Ano, ale to si dovolíš, protože své auto znáš, i u toho elektro ujedeš něco při 0% a dojezdu 0km (kolem 10-15km, což stejně jako u spalováku odpovídá cca 5% reálného dojezdu na nádrž (800km vs. 300km)). Na druhou stranu když si to auto jen půjčíš, tak si nemůžeš být jistý, jestli ten ukazatel odpovídá (třeba u Scenicu kterým jsem kdysi jezdil to při 80km dojezdu přestalo ukazovat a po dalších cca 30km to začalo kuckat), možná by to dal, ale kdo ví.
Stejně tak když svítí rezerva, tak nezávislé topení nebude fungovat ani u spalováku, říkám, nechci obhajovat elektro, přiznávám, že se mi to líbí, ale né jako globální náhrada, jen jako alternativa. Nicméně prostě když dochází palivo, je to dle mého vždy chyba řidiče, a né auta (ať už jede na cokoli), toť vše.

Ale ať se vrátíme k tématu, tak dojezd na dálnici (v létě) nevypadá uplně zle:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle tohoto testu je varianta elektro jen vhodná do města a okolo komínu. Na dálnici je to nevhodný a třeba z Prahy do Ostravy by to ani nedojelo v rozumným čase. A s vlekem to ani nemůže jezdit, až na pár vyjímek. Proto to vidím jako třetí v pořadí auto do rodiny, na nákupy atd. Ale za ty pořizovací náklady elektroauta by člověk mohl jezdit i taxíkem na ty nákupy a umořená cena taxíkem by byla až v době kolapsu kapacity baterie elektroauta a tím jeho bezcenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsou tací, co s Teslou provozují autodopravu: https://www.garaz.cz/clanek/autodoprava-s-teslou-rizeni-strida-spanek-nebo-televize-21005403
S vlekem je to prostě jiné, a proto píši, že elektro je cesta, ale rozhodně se nehodí všude a nemělo by být protlačováno na úkor jiných (ikdyž to tady máme u nafty léta a nikomu to extra nevadí). Ikdyž pojedeš tím spalovákem Praha->Ostrava, někde budeš stát na kafe, tak to prostě dobiješ trochu, toť celé (a stejně, na D1 nepojedeš stále 130, s těmi omezeními a kolonami...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praha -Ostrava jsem jezdil na jeden zátah, na kafe se nestavuju - nepiju ho a maximálně jedna zasatávka na minutu s odskočením. Motor nevypínám kvůli turbu a nafta mě vyjde na jednu cestu cca na 1000 Kč. Beru vždy plnou před cestou a pak taky doplna na cestu zpět pro všechny případy, ale vyšlo by to i na jednu nádrž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu také hrubě mimo téma, ale k vaší diskusi se nemohu nevyjádřit. Následující video jsem natočil letos v červnu v Hradci Králové. Nejdřív jsem moc nechápal, co to tam vyvíjejí za činnost, myslel jsem v jeden okamžik, že třeba chtějí jet někam do města nakupovat. Vzápětí jsem ale pochopil, že chtějí jen nabíjet auto :D Tady se můžete podívat, co je to za manévry: Tesla potřebuje nabít

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá komedie, já když vezu auto na 3,5 tunovým podvalu tak zajedu stojanu, za 3 minuty natankováno a do cca 5 minut odjezd. Jinak elektromobil je vhodný tak pro prvního majitele a pak je to po 5 letech již riziko kupovat. Když jsem se díval na konstrukci akumulátoru Enyaq, tak pochybuji že ho bude někdo generálkovat a rozebírat kus auta kvůli tomu. Je to neekologické řešení, spalovák se dá provozovat 20 a více let než se dá do recyklace. A elektroauto max 10 let a pak drahá likvidace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vás chtěl bych se jenom vyjádřit k tématu elektromobilu.

ve všech diskuzích který na internetu se vždycky vedou ohledně elektromobility se opakuje jedna věc a to je že lidi kteří nemají zkušenosti s elektromobilitou a neznají technologii a techniku elektromobilu a další věci je, že každý řeší ekologii elektromobilu ale nikdo už neřeší jaká je ekologie spalovacích aut.

rovněž je naprosto drtivá většina těchto lidí dnes neseděla nikdy v elektrickém autě a nevědí vlastně jak to jezdí a v čem je výhoda nevýhoda elektromobility. Samozřejmě všechny technologie všechny věci na světě mají svoje plusy a minusy jde o to udělat si objektivní názor na základě dostupných informací ovšem ty informace nesmějí být z bulváru ani zase že webu kde jsou zaměřeny čistě na elektromobilitu nejlepší je si udělat názor tak nějak uprostřed přečíst si oba tábory a objektivně vy hodnotit tyto poznatky.

Ja se zajimam o EV jezdil jsem s nekolika a mel jsem uz pred 3 roky pujceny egolf na delsi dobu se slabym dojezdem 160 km. Najezdil jsem asi 3000 km. Pro moje potreby to stacilo.vyzkousel jsem si zivot s EV.

Mabijeni dojezd planovani ale i akceleraci TICHO bez vybraci hluku motoru smradu auta tlakovych vln od vyfukove soustavy atd... v te dobe ani nebylo moc nabijecek.

skutečně moc mě pobavil tady pán nahoře kteří tvrdí že výměna baterie pokud by nastala bude tvrdý oříšek kvuli konstrukci to je naprosto mylná představa a je to vidět jak lidi používají takzvané hospodské kecy hodnocení něčeho o čem nemají vůbec žádné ponětí.

za tu dobu co jsem měl golfa půjčeného tak jsem svezl zhruba 50 lidí naprosto všem 100% lidí se to líbilo a uvažovali o tom že by takovéto auto chtěli podotýkám taky že jsem za tu dobu kdy jsem ho měl nějakych 6 tydnu.tak jsem ani jednou nepustil rádio aby mi to nerušilo ticho který je v kabině zároveň se ze mě stal velice klidný vyrovnaný a ohleduplný řidič který nepospíchá nestresuje se a ne ohrožuje ostatní řidiče a účastníky silničního provozu.

takže na závěr bych Vám doporučil než budete něco kritizovat ověřte si z vlastní zkušenosti o čem mluvíte zjistěte si relevantní informace a zkuste si trošku zamyslet že máte nějaký návyky a máte hlavě nastavený jak třeba jezdit autem a tady to je trošku jiný auto ktery vás naučí jezdit jinak nepospíchat nestresovat se a jezdit jinudy protože jak jistě víte tato aota jsou úsporný hlavně ve městě a na nějakých těch okresních silnicích takže doporučuju vám si sehnat nějaký informace. Treba i ucinost motoru EV 90 vs 35 spalovak , rafinace ropy atd... 

A abych tady jenom nechvall elektromobilitu tak samozřejmě největší nevýhoda elektrických aut jejich cena i když se zdvojnásobil až ztrojnásobil dojezd za stejnou cenu jako před 10 lety například tak ta cena prostě je pořád vysoká to je fakt.

Preji hezky den :)

Editováno: , autor: Jan Tichy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...