Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Před hodinou, silarm napsal:

Jsme na auto fóru, pojďme diskutovat třeba o: soukromé spotřeby benzinu a nafty na 500 litrů na osobu a rok. Je to dostatečné množství? Mě by to třeba stačilo.    

 

Přídělový systém na PHM jsem osobně v minulém systému zažil. Není to nic příjemného, a nic extra to neřeší.  I když ano, mě osobně jako důchodci by 500 l benzínu stačilo, obzvláště, když umím s mým autem jezdit i pod 4l/100 km, takže těch přídělových cca 12.000 km za rok je u mne  v pohodě  Ale ne všichni jsou důchodci a mají jiné potřeby na svou mobilitu a mobilitu své rodiny. A co tak třeba pro elektromobily max. 1 MWh na rok a vozidlo a pro rodinu jen jeden elektromobil  a dost! Taky málo, že? Příděly jsou blbost, ale klidně se toho můžeme dožít v tom, že nebudeme mít dostatek el. energie v čase a tak stejně nám do sítě potečou  časové příděly energie, tedy pokud budeme nadále trvat jen a jen na tzv. čisté energii.

Nakonec co to je čistá energie? Vše co je a funguje  kolem nás (tedy i  ten vítr a sluneční energie, ale i ropa, uhlí, zemní plyn) má původ ve dvou základních prvcích Vesmíru, tj. ve vodíku a heliu a to jsou čisté prvky. Jen se je už nesnažíme, nebo nechceme  náležitě a správně  využít a účelově, až dogmaticky  trváme na tom, že zrovna tento a zase onen zdroj energie je čistý a ten jiný už není. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, silarm napsal:

Jsme na auto fóru, pojďme diskutovat třeba o: soukromé spotřeby benzinu a nafty na 500 litrů na osobu a rok. Je to dostatečné množství? Mě by to třeba stačilo. 

 

No zde se není o čem bavit. Za mě naprosto absurdní nápad (tak jako spousta dalších). Ostatně co jiného čekat od nějaké aktivisticko - anarchistické sebranky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, silarm napsal:

Dotaz byl jen jestli vám to stačí…  

Nechceš nám tímto snad naznačit, že máme povoleno jen odpovídat, že stačí, nebo nestačí?  Tady je diskusní fórum, takže diskutujeme a to  třeba i nad jednoznačnými dotazy. Bohudík, nejsme tady  zatím v pozici oponentů naší vlády, která rovnou ústy  premiéra řekla a i tak v poslední době praktikuje, že o některých svých  návrzích nehodlá s nikým diskutovat.....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu to přesměruji, i když se to taktéž týká politiky, ale bohužel já si to nevybral, že elektromobilita a Green deal je politikum jako vyšité. I když  už  dost  velká část obyvatelstva  je  přesvědčena, že je to hlavně boj za čistou planetu, no co se dá dělat, stokrát nic umořilo i osla.

Takže, Slovenský  parlament dnes, tj. 18.5.2023  uložil své vládě, aby v rámci Evropské unie ministři hlasovali proti iniciativám směřujícím ke znevýhodnění, zdražení nebo k zákazu spalovacích motorů, pokud nebude jednoznačné, že taková opatření jsou ku prospěchu zejména zdravého životního prostředí. Asi pozdě a nejednoznačně a dotkne se to asi jen normy EURO 7,  ale Slováci nejsou konečně vůči EU tak servilní jako naši političtí zástupci.

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-slovensky-parlament-se-postavil-proti-znevyhodneni-ci-zakazu-spalovacich-motoru-40431975 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano je to politický alibismus, ale jistě jste si všimli dle textu v článku, že  před konečným hlasování v EU o zákazu spalovacích motorů  evropský výbor slovenské sněmovny zavázal ministra životního prostředí, aby se v EU přidal k zemím, které vystupují proti zákazu prodeje nových osobních vozů se spalovacími motory po roce 2035 a proti zpřísnění emisních norem pro nová osobní auta a lehká užitková vozidla.

Slovenské ministerstvo životního prostředí pak podle poslanců ovšem poslalo evropskému výboru návrh na změnu slovenské pozice ve prospěch zákazu spalovacích motorů a s ohledem na proceduru přijímání rozhodnutí v této záležitosti mělo následně za to, že jeho návrh byl akceptován bez projednání v tomto výboru.

Takže pěkný politický guláš a viditelná snaha o to, aby Slovensko hlasovalo tak, jak hlasovalo. Nevím tedy jaký právní aspekt a váhu  má nařízení evropského  výboru slovenské sněmovny vůči svému ministrovi, ale zjevně si z toho slovenští zástupci v EU nic nedělali. Možná někteří naši slovenští kolegové zde na fóru by věděli více, jak to tenkrát u nich s tímto bylo.  A že by to bylo nějak  čisté v ostatních státech, tak o tom nejsem přesvědčen. Nakonec i někteří naši europoslanci potvrzují, že před hlasováním sliby, chyby.....

Pokud mě paměť neklame, tak vyloženě a evidentně  proti byli  jen Poláci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobně jedu já, kolem 9000 km/rok a bez auta bych se zbláznil, manželka má taky auto a najede tak max. 4000 km a taky ho potřebuje. Ono stačí jezdit do práce pár kilometrů a bydlet na dědině pár km od města (v mém případě 6 km) a bez auta je to nemyslitelné, přitom nájezd není velký. A to v těch mých 9000 km je Chorvatsko 2000 km:-).

 

Taky ale kupuju zásadně auta jetá poslední 4 kolem 5 let stáří, protože nový auto "neojedu" a starý taky ne, dřív mě to shnije. :-)

Takže pro mě by minimálně jedno auto elektrický bylo ideální. Ovšem Octávka mě stála 150 000 Kč a už ji mám 10 let, manželčina F3 stála necelý 200 000 (stará 3 roky).

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, silarm napsal:

Nechci naznačovat vůbec nic. Klidně diskutujte jak chcete. Jen mě zajímá  komu stačí 500L na soukromé ježdění za rok… 

Tak to vůbec nevím a považuji za zrůdné to vůbec zkoumat, natož někomu nařizovat.

Konečně už tyhle magory začal někdo odsuzovat (aspoň v Německu, u nás ne, u nás se s nimi diskutuje...).

S rozumným zdůvodněním, že sebelepší záměr neopravněje k porušování zákona.

Mladá generace se nebouří proto, že ještě není chycená systémem, ale díky černobílému vidění světa a nedostatku zkušeností.

Starší generace zažila 60. léta, kdy jim ekologičtí alarmisté sdělovali, že se blíží další doba ledová, aby pak - někdy od těch samých - slyšela pravý opak.

Je tedy vůči alarmistům dosti imunní.

A tak není divu, že se ekologisté (neplést s ekology) vrhli na děti.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak jsem začal přemýšlet, že bych se stal ekologickým a pořídil EV. Otevřel jsem stránky autobazaru, našel EV za cenu, kterou jsem ochoten za auto zaplatit a za kterou bych pořídil ojetý praktický spalovací vůz použitelný pro celou rodinu, zadal nalezené EV do plánovače pro elektromobily a zjistil, že s těmi EV za rozumnou cenu bych k třiapůlhodinové cestě do Beskyd za příbuznými přihodil ještě několik nabíjecích zastávek s celkovou dobou nabíjení víc než hodinu. A protože nemám možnost levného nabíjení ani na začátek cesty, protože panelák, tak by mě ta elektřina na cestu stála víc než nafta. Takže místo diskuze o tom, jestli 500l na rok stačí by se mělo spíš řešit, kdy bude elektromobilita reálně použitelná a dostupná i pro většinovou populaci bez vlastní nabíjecí infrastruktury

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo byl ekologický alarmista v 60letech? Ani nevím ze tenkrát byla už nějaká ekologická hnutí. Brontosaurus, hnutiduha, grenpeace, vždyť i MŽP bylo založeno až po revoluci. 
 

No já mám spis představu až o 80. letech, kde se vše zamlčovalo, chemikálie se vypouštěly do řek apod.

 
https://edu.ceskatelevize.cz/video/6699-zivotni-prostredi-v-80-letech-zamlcet-informace

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, silarm napsal:

Nechci naznačovat vůbec nic. Klidně diskutujte jak chcete. Jen mě zajímá  komu stačí 500L na soukromé ježdění za rok… 

za loňský rok jsem to měl, sice plynu, ale 3 103, 28 l. Těch 500l by mi nestačilo ani na dojíždění do práce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na webu fdrive.cz testují dlouhodobě Enyaq 60 iV a srovnávají, co se týče provozních nákladů na palivo/energii s Kodiaqem na naftu/benzín.  Testovací řidič to pojal jako fiktivní majitel Enyaqu, který nemá nějakou možnost nabíjet doma, nebo v práci (jednu vyjímku udělal) a tak test vypovídá zčásti o tom, jak se asi bude v budoucnu žít majitelům elektromobilu někde na sídlišti (dle testu ale zatím počítejme jen  velké aglomerace, kde je dostatek nabíjecích míst, třeba v nákupních centrech) a kolik je to bude stát v porovnání se spalovacím autem. Test mně přijde i tak docela objektivně pojatý.

Abych nenapínal nedočkavé, tak Enyaq nebyl na provozních nákladech za palivo/energii nejlepší, možná i proto, že test začínal v zimě. Lepší byl naftový Kodiaq, ale i tak to stojí  za přečtení. No a průběh testu bude nadále pokračovat, takže jsem zvědavý jak to dopadne. 

PS: Jen bych si přál, aby někdo z novinářů udělal pro nás obyčejné smrtelníky srovnávací, dlouhodobější  test třeba takového Renautu Clio a adekvátního elektrického Renaultu Zoe, nebo např. el. Dacie Spring a taktéž městského auta např. Hyundai i10 apod..  Přeci jenom kdo a vůbec kolik z nás, si může dovolit kupovat Enyaq a  to třeba i ojetý....

 

https://fdrive.cz/clanky/test-skoda-enyaq-60-iv-dlouhodoba-zimni-spotreba-a-realne-naklady-na-elektrinu-10674?consent=CPaqHkAPaqHkAD3ACCCSDECgAM_AAEPAAATIIDoBhCokBSFCAGpYIIMAAAAHxxAAYCACAAAAgAABABIAIAQAAAAQAAAgBAAAABQAIAIAAAAACEAAAAAAAAAAAQAAAAAAAAAAIQAAAAAAAiBAAAAAAABAAAAAAABAQAAAgAAAAAIAQAAAAAEAgAAAAAAAAAAAAAAAAQgAAAAAAAAAAAghdAqAAWABUAC4AGQAQAAyABoADmAIgAigBMACeAFUAMQAfgBCQCIAIkARwAnABSgCxAGWAM0AdwA_QCEAEWAJMAWgAuoBgQDWAG0APkAm0BagC3AF5gMkAZcA0oBqYELgAAAA.YAAAAAAAAAAA&sznclid=8JmUzcPHw8bCxMPCxMPHx8DJwcnIwoyEzcHGwMbIw8jJycjexcjCjISVzcHGyMTExMDGxMTewsTAjJPNxrWxw8i2xrSzwcGytMmxx8a2tsbBx7bIwMayxsXBx8E&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=ZHGIBfj0b4X-202305190623&dop_id=20951075

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápem, že nie každý je ítéčkar, ale prosím skúsme dávať link iba na článok, netreba tam mať aj všetky tie monitorovacie/sledovacie parametre. Všetko čo je za prvým otáznikom v odkaze sa môže zmazať: https://fdrive.cz/clanky/test-skoda-enyaq-60-iv-dlouhodoba-zimni-spotreba-a-realne-naklady-na-elektrinu-10674.

Čo sa týka toho porovnávania Eniaqa s Kodaiqom, robia ho preto, lebo tie autá sú si cenovo podobné. Bolo by síce možné zrovnať Clio so Zoe, alebo 208-ku s e-208, ale rozdiel v obstarávacej cene vozidiel je tak veľký (ešte aj e-jazdenky sú veľmi drahé), že elektrické auto pre niekoho kto má hlboko do vrecka jednoducho nedáva zmysel. Ale uvidíme o 2 roky, kedy by mali prísť prvé menšie EV s cenovkou od 25 tisíc euro. Ak sa rast cien áut so spaľovacím motorom nespomalí, je možné, že Fabia IV bude stáť o 3 roky toľko, čo "Fabia iV" a potom sa budeme rozhodovať už iba čisto podľa našich potrieb a možností nabíjania a cena nebude smerodajná.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 5/16/2023 at 5:52 PM, silarm said:

Co je špatného na podporování elektromobility? 
 

Je to ekonomicky i ekologicky přinejmenším výhodné. 
 

Navíc je to i nevyhnutelné, svět je tak nastavený. Dělat z toho zbytečně velkého strašáka nepomůže. Jít proti proudu nás bude stát akorát zbytečnou energii a peníze. Stejně se před tím neschováme a nevyhneme se tomu. 

 

1. Záleží, co myslíš slovem "podpora". Pokud tím myslíš eufemismus fanatických zelenomozků pro násilné vnucení povinné elektromobility, tak je na tom špatného úplně všechno. Vadit to nemůže jedině lidem, kteří tleskají diktátorskému způsobu fungování států.

Pokud slovem "podpora" myslíš vytvoření především legislativních podmínek k jejímu přirozenému rozšiřování, které bude řízeno čistě poptávkou zákazníků, pak je to samozřejmě úplně v pořádku.

 

2. Současná násilná podoba povinného přechodu na e-auta není ani ekonomicky ani ekologicky racionální. Ekonomicky nedává žádný smysl, bude nás to všechny naprosto zbytečně stát extrémně velké peníze. Přechod automobilek na elektromobilitu, kdyby nebyl povinný, by probíhal řádově pomaleji, přirozeněji, smysluplněji. Ekologický přínos pro planetu má evropská elektromobilita naprosto zanedbatelný. Nehledě na nevyřešené faktické problémy (kapacita sítě, dobíjení na sídlištích) a společensko sociální problémy (na vesnici, kde jsou auta nezbytná, na e-auta drtivý většina lidí nemá).

 

3. Svět je nastavený tak, jak si jej nastavíme. Bohužel Evropě vládne eurohujerská levičácká špína a podle toho taky vypadá nesmyslná politika EU vůči migrantům, pseudoekologii atd.

 

 

Mimochodem, jak vypadá ta "ekologie":

image.thumb.jpeg.1944925f5a291d696dad57934d50b122.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 5/18/2023 at 7:47 AM, silarm said:

https://letztegeneration.de/

 

ano, je to radikální aktivistické hnutí, převážně mladých lidí. Jak už jsem psal tyto subkultury/kontrakultury vznikají vždy, když se ve společnosti něco přežene, když je něco dále neudržitelného. A většinou se bouří mladá generace. Ještě nejsou chyceni systémem. V tomto případě, ještě nepotřebují auto... 

 

ano, toto jsou radikální představy.... nesouhlasím s blokováním silnic apod. 

 

Ono by se spíš stačilo zamyslet v čem mají pravdu. A já osobně v každém z těch 8 bodu vidím, něco co je potřeba udělat. Samozřejmě je tam i spoustu s čím nesouhlasím.  

 

Jsme na auto fóru, pojďme diskutovat třeba o: soukromé spotřeby benzinu a nafty na 500 litrů na osobu a rok. Je to dostatečné množství? Mě by to třeba stačilo.    

 

 

 

Aktivistický bolševismus v praxi. Pro mě jsou tihle fanatici lidský odpad, který se snaží zavádět to, co se mnohokrát ukázalo být naprosto neživotaschopné. Podobné ideologie vedou k utlačování lidí, drastickému osekávání základních svobod, elitářství.

 

Otázka není, jestli stačí xy litrů na rok. Nejde o počet litrů. Špatně je samotný princip takového uvažování prostřednictvím potlačování základních svobod člověka. "My víme, co je pro vás dobré, tak vám to přikážeme." Ke zblití.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/berlin-nemecko-klima-aktiviste-ekologie-auta-biti-letzte-generation.A230519_125625_zahranicni_jhr

 

Tohle jsou ti ubožáci, které zde @silarm propaguje a o kterých říká, že, doslova cituji "Ono by se spíš stačilo zamyslet v čem mají pravdu. A já osobně v každém z těch 8 bodu vidím, něco co je potřeba udělat.".

 

Pro mě osobně se kdokoliv, kdo se projevuje jakoukoli formou terorismu (což zablokování dálnice a lehání si pod auta bezpochyby je), naprosto diskvalifikuje z racionální diskuse. Platí to i pro sympatizanty takových skupin. To je prostě lidský odpad a je dobře, že jsou společností ignorováni. Tohle prostě do vyspělé evropské kultury nepatří.

 

Jinak reakce řidičů byla zcela na místě a nelze tomu než vyjádřit jasnou podporu. Kdo nerespektuje zákony vůči ostatním, nemůže očekávat, že ostatní budou respektovat zákony vůči nim. S chutí bych se přidal.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...