Červenec 2, 20205 r Ještě mám další poznatek :) Setření zadního stěrače při zařazení zpátečky jsem měl už na FI a pak na Ibize, ale na Scale funguje "inteligentně" a ono je spíš na škodu. Na předchozích autech musely být přední stěrače v zapnuté poloze, aby došlo vzadu k setření při zpátečce. U Scaly ale nemusí, stačí, když byly přední stěrače v činnosti, třeba jednorázové setření, v nějakém časovém intervalu před zařazením zpátečky, ten interval jsem nevypozoroval. Takže příklad, parkuju proti zdi a mám orosený sklo zvenku, setřu sklo a následně chci trochu couvnout, protože jsem čumákem moc u zdi, zařadím zpátečku a zadní stěrač se rozběhne po suchým zaprášeným skle. Už jsem si toho všiml dřív, že ten stěrač jel i v době, kdy přední byly vypnuté, ale bylo to za deště, tak jsem to neřešil. Docela blbá věc, protože běžně se může stát, že umyješ hmyz na skle při pojíždění na parkovišti a chvilku na to budeš parkovat a zpátečku zařadíš. Upraveno Červenec 2, 20205 r od vormen
Červenec 2, 20205 r @vormenJo, jo, přesně to co popisuješ, tedy ta manuální klimatizace, která běží, i když nemáš stisknuté A/C, i ta funkce zadního stěrače, kdy se zapne při zpátečce při předchozí činnosti předních, tak to mají běžně i ostatní modely Škoda. Teda Fabia III určitě, tam to mám osobně zjištěno, takže vůbec nic nového. Takových tzv. neobjevených funkcí je asi více, člověk na to přichází postupně a v návodu k obsluze nic není. Prostě si musíme zvyknout, že nás Škodovka vždycky něčím překvapí a někdy to není zrovna echt. Upraveno Červenec 2, 20205 r od DušanV
Červenec 2, 20205 r Climatronic tiez nie je ziadna slava a nebyt tych skaredych okruhlych nastavovacov, by som kupujucim odporucil manual. Na climatronicu pri rezime auro nejde, alebo ide len minimalne vzduch z fukarou pod oknom. Ak chcem vytvorit rovnomerny efekt chladenia v aute, tak musim si manualne dat predne okno a ostatne k tomu. Pri autimate ide studeny vzduch, noha a stred a hlava v teple. Alebo nasmerovat stredove fukare hore, no aj tak sa neda spravit ta cirkulacia, ako ked ide cez fukar pod oknom a hore pod stropom. Takze ja v tom automate velky zmysel nevidim. Plus nechapem, ze ak mam automat a auto je rozpalene, preco nejde na plne gule chladenie. Scala ma aj v auto rezime 3 stupne intenzity nastavenia a ked je v strede, tak aj ked pusti na plno ventilator, nepusti to uplne ako ked je na najintenzivnejsom stupni. Takze niekedy musim urobit zasah i do toho. Som toho nazoru, ze na automatickej klime by sa mala regulovat len teplota, tak ako som to robil v minulosti na inych autach. Teraz je nutne pre komfort ist do menu
Červenec 2, 20205 r @DušanV @vormen No a existuje nějaký postup jak mít 100% jistotu, že klima nejede i přes to, že tlačítko A/C nesvítí?
Červenec 2, 20205 r @Rapid1.0 nemít směr proudění nastaven na sklo, ale kus od něho a přirozeně vypnuté AC
Červenec 2, 20205 r @vormen Takže pokud si sám klimu zapnu při jiné poloze, následně ji přesunu na sklo (stále zapnutá) a poté ji vypnu, tak vlastně kompresor stále běží?
Červenec 2, 20205 r jo přesně tak. Sice nefouká ledovej vzduch, ale spojka na kompresoru je pořád sepnutá.
Červenec 2, 20205 r Tak to fakt skvělá vyfikundace. Kolik toho člověk takhle najezdil, no raději nepřemýšlet. Díky. A sepne kompresor znovu i po opětovném nastartování? (poloha sklo, tlačítko nesvítí)
Červenec 2, 20205 r Ano sepne. Jinak opravdu je na kompresoru spojka? (asi bude, aspoň podle vašich pozorování, budu se na to muset podívat) Škodovky i s manuální kolmou už mají docela dlouho řízeny objem kompresoru.
Červenec 2, 20205 r @Martab když se podíváš na kompresor, když je 100% vypnutá klima, tak se otáčí jen jeho řemenice, ale prostřední část stojí nehybně. Když se klima zapne, je slyšet cvaknutí a to právě sepne elmag spojka a roztočí se ta vnitřní část (hřídel) kompresoru. Jak funguje regulace kompresoru ale nemám tušení. Upraveno Červenec 2, 20205 r od vormen
Červenec 2, 20205 r Neverim, odfot stikok kompresora. Skoda pouziva pwm riadene ventily na riadenie vykonu kompresora, kompresor sa toci stale. Meni sa len objem stlaceneho media naklapanim dosky.
Červenec 2, 20205 r @atlan dnes jsem do motoru čuměl dostatečně dlouho a zkoušel zap/vyp a kontroloval co se kdy točí a netočí, takže vím na 100%, že při opravdu vypnuté klimě se kompresor netočí a po sepnutí se klasicky přes spojku rozběhne, mám manuální klimu a je tam tohle.
Červenec 2, 20205 r Mas vylepsenu verziu, mas spojku aj regulacny ventil. Bud rad dlhsie vydrzi gufero na kompresorr. To ze sa toci kompresor neznamena ze odobera 100% vykon, ten je regulovany tym ventilom v zadu.
Červenec 2, 20205 r @atlan díky za cenné info, že tam je nějaká regulace mi bylo jasné, protože, ikdyž se točí, v poloze skla s vypnutým AC tlačítkem, fouká příjemně chladný vzduch, když zapnu AC, fouká ledový. A já si furt říkal poslední dobou, že je mně ráno cestou do práce zima :) Sice je to jen Sanden, ale zatím bez pazvuků, tak uvidíme.
Červenec 2, 20205 r Přesně toto jsem pozoroval ve služebním Kamiqu a zaznamenal jsem v tomhle rozdíl mezi Rapidem. V Kamiqu když otočím regulaci teploty na nejnižší, tak je mi v autě zima i při vypnuté klimatizaci, kdežto v Rapidu fouká taková teplota, která je venku. Už alespoň vím, proč tomu tak je, díky @atlan ! Chápu tedy správně, že jakmile je nastaven ofuk čelního skla (přesně na pozici), tak ve 100% jede kompresor klimy?
Červenec 2, 20205 r Chápeš to správně, akorát pokud jsou venku míň jak 2 nad nulou, neměla by sepnout ani ta spojka na kompresoru bez ohledu na polohu knoflíku distribuce vzduchu , ale jestli je to skutečně tak ověříme až na podzim :) Jinak naprosto stejná věc se řeší v sekci FIII z roku 2018, jenže to jsem nemohl tušit, pač jsem se o FIII nikdy nezajímal a vlákna neprocházel. Upraveno Červenec 2, 20205 r od vormen
Červenec 2, 20205 r Tak, tak, tohle co máte na Scale a pozorujete i na Kamiqu, tak mi stejně funguje ohledně klimatizace na Fabii III , výroba listopad 2018 . Ale jak jsem psal dříve, zlatý manuální poloautomat Climatic, ten kdyby se principiálně vrátil, tak by se asi nikdo nezlobil, aspoň né Ti, co ho znají z praxe.
Červenec 2, 20205 r Hledal jsem ohledně klimy v sekci FIII závady atp. a narazil jsem na nedolakované dveře zespodu u reproduktoru, podíval jsem se na své Scale a co myslíte? ..... no měl ho tam :)
Červenec 2, 20205 r Ahoj, ľudia, vy ktorí ste mali "utopené" tretie brzdové svetlo pod spojlerom (alebo čo to je) - podarilo sa vám to vyreklamovať/vymeniť a už to nerobí? Ďakujem pekne
Červenec 2, 20205 r @PressoSVK 2x. Staci ak sa xle na to svetlo pozres, ci sadne tazsi vtak ako vrabec na ten spojler, pukne spoj a mozes ist menit. Osobny nazor, bude to robit stale, zalezi lrn v akom casovom intervale. 2plasty spojene kovovou sktutkou nikdy nebudu dobrym riesenim Upraveno Červenec 2, 20205 r od csabac
Červenec 2, 20205 r @vormen co mas co pozerat na spodok dveri ? ved to beztak nik nevidi, naco by tam bola dostatocna vrstva farby. A v manualy nie je napisane, nepozerajte na spodok dveri
Červenec 3, 20205 r Já jsem vodu v třetím brzdovém světle a padající sedačku řidiče reklamoval jednou. Stačilo pouze nafotit a poslat do servisu fotky za tři dny jsem byl na výměně a vše bez problémů, přístup perfektní, ráno jsem přistavil, odpoledne vyzvedl, auto umyté a čisté. Zatím vše v pořádku. Říkali mě, že když zase bude problém, že se mám hned ozvat a vyřeší to. Za mě zatím přístup na jedničku :)
Červenec 3, 20205 r měnit rám sedačky teď je blbost, dají tam to stejný, je potřeba počkat na inovovaný díl, záruka 5 let, tak není kam spěchat a nechat si na několikrát rozebírat auto
Červenec 3, 20205 r @PressoSVK Čau, zatím jsem nereklamoval, jen jsem mluvil s technikem přímo u prodejce a ten mi řekl, že bez problému vymění. Akorát to budu řešit v mým domovksým servisu, který mám kilometr od baráku. Co jsem ale vypozoroval, tak zamlžení se poslední dny skoro úplně ztratilo. A to tam drželo pěkně dlouho, přes měsíc byla zamlžená + malé kapky v pravé části světla, tam kde je ostřikovač.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.