nepoj Vloženo 6. leden 2020 Sdílet Vloženo 6. leden 2020 Zdravím pánové, auto mám od listopadu a rád bych se zeptal ostatních na projev motoru ve dvouválcovém režimu. Nejen, že každé ubrání plynu ihned vypíná 2 válce, takže jízda na pohodu víceméně znamená neustálé přepínání, což by ani tak nevadilo, nemyslet na to, co to udělá za pár let, ale co je naprosto otravné, tak to je dunivý nízkofrekvenční zvuk a vibrace motoru kolem 2 tisíc otáček při mírném záběru (typicky např. město, 50km/h do mírného kopce na trojku, asi tak na hraně toho, než se motor přepne na 4 válce). Při zkušební jízdě (krátká, kdy jsem se soustředil na jiné věci) jsem to nezaznamenal, v recenzích i zde na fóru někteří píší, že nepoznají, jestli motor jede na 2 nebo 4 válce, tak marně dumám nad tím, jestli je to stejné jako v případě škubání při rozjezdu za nízkých teplot, kdy jeden motor to dělá a druhý ne (též mi mimochodem trochu poskakuje). Zatím to slyšel a vnímal každý, koho jsem v autě vezl, takže tím bych snad mohl vyloučil subjektivní citlivost. Pokud motor jede ve 4-válcovém režimu, nemám výhrady, pokud na 2 válce do cca 1950 otáček, vnímám odlišný a méně příjemný zvuk, ale neduní a nevibruje a dá se s tím fungovat. Když ovšem začne dunět a vibrovat, tak to je na pěst u nového auta za nemalé peníze a přebije jinak celkovou spokojenost s autem. Má někdo podobný problém? Zlepší se to po zajetí motoru? Předpokládám, že deaktivovat tuto zhovadilost kvůli emisím nepůjde a v servisu mi akorát sdělí, že tohle je vlastnost a tedy nepůjde jen tak vyřešit. Docela by mě i zajímalo (po technické stránce), proč to tak vůbec duní a vibruje. Díky za názory. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hophop Vloženo 6. leden 2020 Sdílet Vloženo 6. leden 2020 Taky to cítím a slyším když se dva válce odpojí ale není vyloženě něco otravného , lehké vibrace a jiný zvuk to má . Pokud je puštěné rádio tak to ani nepostřehnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sheep-master Vloženo 6. leden 2020 Sdílet Vloženo 6. leden 2020 Nevim, nic takového nepociťuji, asi to bude tím že pod 2000ot ten motor málokdy trápím. Ve městě jezdím 50kmh na trojku,mám manuál. Ale je mi úplně jasné jak DSG ten motor týrá třeba na 1500ot...Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mlkl Vloženo 6. leden 2020 Sdílet Vloženo 6. leden 2020 Ano prejavuje sa to aj mne pri zhruba 1600-2000 otackami motor zacne vrcat (vibrovat) trochu inak. Staci tuk do plynoveho pedalu a je to prec. Mam SIII 1,5 Tsi a manual. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prase66 Vloženo 6. leden 2020 Sdílet Vloženo 6. leden 2020 (editace) ano, při nižších otáčkách pod 2000 je 2-válcový režim znát, připomíná mi to nejvíc trápení motoru při nízkých otáčkách s plným plynem do kopce. Podobný projev má při podtáčení i 4 válcový motor, natož chudáci 2 válce. Ty sou tak na udržování rychlosti kolem 3000. Vyšší otáčky jsou ok. Me to aspon nutí jezdit normálně a nepodtáčet :-). V principu mě ten projev asi trápit nemusel, nijak to neobtěžuje, při normální jízdě (proto jsem si s tímto motorem koupit manuál) o tom fakt nevím. Ale i tak, pokud bude v budoucnu možnost to vypnout, udělám to. Ale jen z obavy životnosti motoru. Editováno: 6. leden 2020, autor: prase66 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkytom Vloženo 6. leden 2020 Sdílet Vloženo 6. leden 2020 (editace) Subjektivně mě tento jev nikterak neotravuje, přepnutí poznám víceméně jen podle hlášky na maxidotu, ale pod 2000 otáček jezdím minimálně a pokud se z nějakého kopce, nebo táhlé rovině přepnu do dvoutaktu, mám stejně tendenci přišlápnutím plynu se vrátit zpět do čtyřtaktu. Objektivně je myšlenka tohoto řešení nepochybně teoreticky dobrá, ale spíše se obávám, že do budoucna je to konstrukčně potenciální pytel plný praktických problémů ... Ještě doplním, že když byl klokan nový, měl větší tendenci skákat do dvouválcového režimu, ale protože když byl nový, byl motor nemastný neslaný, navíc se začala projevovat klokaní nemoc … tak jsem začal více vyhánět pavouky z turba, což částečně eliminovalo klokanoidní projevy, ale i neustále přechody mezi dvěma a čtyřmi válci. Klokanoidní projevy jsou po aktualizaci ŘJ víceméně minulostí … a dvoutaktní režim je s přibývajícím věkem embéčka a najetými kilometry také spíše výjimečnou záležitostí ... Editováno: 6. leden 2020, autor: velkytom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pytlák Vloženo 6. leden 2020 Sdílet Vloženo 6. leden 2020 Mam automat a dvouvalcovy rezim poznam jen podle hlasky na displeji. Pripada mi to, ze s najetymi kilometry se dvouvalcovy rezim spina casteji. A podtaceni motoru? Nevim, nepripada mi to nijak extremni. Navic, pokud by to nekomu vadilo, tak staci "drbnout" do volice rychlosti, prepnout na "sport" a zadne podtaceni se nekona. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kelso Vloženo 7. leden 2020 Sdílet Vloženo 7. leden 2020 Mam sice superba ale tiez je ten 2 valcovy rezim poznat, hlavne ked mam na DSG normalny rezim, preto 90% jazdim v sportovom aby nechal vyssie otacky, tam to nieje az tak znatelne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 8. leden 2020 Sdílet Vloženo 8. leden 2020 Identicky ala Pytlak.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Rušaj Vloženo 9. leden 2020 Sdílet Vloženo 9. leden 2020 No já jsem rád, jak už jsem tady psal, že mě osvítilo a nebral jsem motor, co mu vypínají válce. Jak jsem četl v tom SM, že je problém, že jak se ty válce vypínají, tak se tam obalují karbonem usazeniny na ventilech. A i dnes mi mechanik se škodovackého servisu potvrdil, že sami neví, co to do budoucna bude dělat. I když kurvítka jsou i v nafťácích. Tak se v tom vyznej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Barak Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 Taky jsem o tom slyšel, údajně jak tomu předejít je čerpat Vervu, jinak po 50-ti tisících je po motoru, ale zatím neznám nikoho, komu by motor po 50-ti odešel, takže co je na tom pravdy???? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sheep-master Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 Jak jsem četl v tom SM, že je problém, že jak se ty válce vypínají, tak se tam obalují karbonem usazeniny na ventilech. V jakém čísle SM to bylo? Rád bych si to přečetl. Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 Nevím, školy nemám, ale válce se vypínají tak, že se přestanou otvírat jejich ventily. A když se neotvírají ventily nemá se jak tam ten karbon dostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Rušaj Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 Když myslíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Rušaj Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 před 32 minutami, sheep-master napsal: V jakém čísle SM to bylo? Rád bych si to přečetl. Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk Koukni na fóru v oddělení Kodiak. Je tam výcuc. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Catexcavator Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 Tak jsem měl taky možnost pojezdit dva dny s OIII 1.5 TSI. Měla 5100km a za mě dvouválcový režim je absolutní blbost, která nic neřeší a akorát zničili dobrý motor. U OIII je dvouválcový pleskot hodně znatelný, myslím že u Karoqa to není tak nepříjemné z důvodu lepšího odhlučnění motorového prostoru. S tou karbonací ventilů je to možné i když jsou zavřené, jelikož pořád dochází ke změně teplot celého systému sání a výfuku oněch dvou válců a to nemluvím bloku motoru a hlavě válců! Čím déle pojedete na dva, tím větší budou rozdílné teploty. Vemte si, krajní válce pálí a zahřívají motor a prostředek se veze a chladné!!! Podle mého selského rozumu je to na prd a zvyšuje se tím možnost kroucení nebo praskání hlavy, bloku, ventilů, vačky, kliky atd. Mít tento motor, zajímal bych se jak odpojování odpojit nadobro, protože tohle vám moc spotřebu nesníží, ale zaručeně zničí motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cilda1 Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 Vypnuto start -stop ,režim sport a o nějaké odpínání válců se mi může jenom zdát. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kelso Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 Ja mam sice superb, ale jazdim 80% v sporte a vypnute start-stop aj tak ma hadze casto do rezimu na 2 valce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkytom Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 Také se snažím jezdit na sport, resp. individuál s motorem v režimu sport ... a stejně tam dva válce padaj, byť znatelně méně, snažím se to ještě eliminovat, že co jde, držím klokana pod plynem kolem 2000 otáček, ale když zapomenu (třeba jízda z kopce), tak z toho mám stejně dvoupísťáka ... Snad budu ještě s láskou vzpomínat na své HTP třípísťáky. Bohužel s takovým stylem jízdy mám spotřebu přes 7 litrů ... když bych nechal embéčku používat dvouválec jak by chtělo, jelo by to i za 6. Přijde mě, že elektronika má ošetřené, aby nedošlo k nějakému výše naznačenému potenciálnímu "kroucení" vlivem rozdílu teplot, bo ty dvojpístové ekapády nemaj dlouhého trvání, prostě na rovince to na chvíli přepne, ale jak se lehce přidá, je z toho zpět čtyřválec (z toho jsem byl docela paf, když jsem klokana vezl nového z embéčkárny a on se neustále přepínal ...), nebo při dlouhém klesání je dvoupíst také jen chvíli, pak se vypíná (tedy pokud mohu věřit maxidotu), takže spíše motor bude prznit to neustále zapínání a vypínání ... no a pokud jde o karbon, budu doufat, že VIF dělá to, co slibuje ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
joss Vloženo 20. Březen 2020 Sdílet Vloženo 20. Březen 2020 vo*ové :-) dokud jsem si nepřečetl toto vlákno, tak jsem ten zvuk nevnímal 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetriCZECH Vloženo 23. Červen 2020 Sdílet Vloženo 23. Červen 2020 Já žádný zvuk při přepnutí na 2 válce nevnímal a nevnímám, jako většina totiž jezdím se zapnutým rádiem. Každopádně nemyslím si, že by to častěji spínalo s nájezdem km, protože aktuálně má mnou zkoušený Karoq Sportline kolem 2250 km a na okrskách a ve městě to vypínalo válce často, ale to bude i mou jízdou, protože mám naučeno z dieselu jezdit úsporně a nijak extra nepřekračuji limity:-) Nicméně by mě zajímalo, jako vliv (rozuměj servisní) to vypínání/zapínání na 2-válcový režim bude mít na motor např. při 100 000 km nájezdu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimous Vloženo 30. Červen 2020 Sdílet Vloženo 30. Červen 2020 Mně přijde, že mi to auto do dvouválcového režimu skoro neskáče. Vím, že by to mělo hlásit na maxidotu, ale občas se tam maximálně objeví malá ikonka eco. Žádné hlášení o dvouválcovém režimu se mi tam zatím neobjevilo. Mám DSG v režimu S a s vypnutým StartStopem. Na sport jezdím právě z důvodu, že mi vadí podtáčení motoru na D a S to drží kolem 2 tisíc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olexaV Vloženo 30. Červen 2020 Sdílet Vloženo 30. Červen 2020 já když jedu po dálnici na tempomat a převodovka v režimu sport tak tam padá dvouválec celkem často hlavně když dojedu auto na štítu se objeví pouze hláška eco ale když si dáš okamžitou spotřebu abys viděl tak tam už to píše dvouválcový režim a vubec nezáleží zda mam zaplý nebo vyplý start stop. ale když nejedu na tempomat tak si lehce přidám a nepadá tam ten režim tak často Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kelso Vloženo 30. Červen 2020 Sdílet Vloženo 30. Červen 2020 před 23 minutami, mimous napsal: Mně přijde, že mi to auto do dvouválcového režimu skoro neskáče. Vím, že by to mělo hlásit na maxidotu, ale občas se tam maximálně objeví malá ikonka eco. Ta ikona ECO je hlasenie dvojvalcoveho rezimu, ked si das na maxidot aktualnu spotrebu alebo priemernu spotrebu tak tam je vypisana hlaska o dvojvalcovom rezime 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimous Vloženo 30. Červen 2020 Sdílet Vloženo 30. Červen 2020 Aha, tak díky. Já jsem právě jel ještě při výběru testovací jízdu s Leonem a tam mi prodejce tvrdil, že to eco není dvouválcový režim. :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.