Přejít na obsah

Škoda Fabia IV


Pawouk

Doporučené příspěvky

Proč ne? Aspoň u nás existuje  ne zrovna malá skupina lidí, kteří po takové nabídce sáhnou a nemusí to být jen ti důchodci. Namátkou si vzpomínám, jak před nedávnem se velice rychle vykoupila nejlacinější a nejjednoduší verze Mitsubishi SpaceStar a to byla verze s motorem 1.0 a  ještě k tomu bez klimatizace. Během pár týdnů se prodala pro ČR přidělená celoroční kvóta tohoto typu.

I já znám v mém okolí pár lidi, co chtějí co nejjednoduší  a při tom nový dopravní prostředek pro přepravu z bodu A do bodu B a váhají třeba i nad Dacíí. Ti by takovou Škodovku brali. On je taky rozdíl, jestli máte pro záruku autorizovaný servis na každém kroku, nebo cca 100 km daleko, i to by pro Škodovku  u nás přihrávalo. 

Fabia IV s motorem 1.0 Mpi, bez GPF, bez pro ně zbytečných elektronických asistentů a fičur ale jen s těmi předepsanými , já osobně jsem pro, ostatně s podobným vozem sám dnes  jezdím. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém ale je, že dnes je těch asistentů předepsaných už tolik, že něco jako byl Junior, nebo ten SpaceStar už bohužel nejsou reálné... Pokud tomu nastaví zajímavou senovku, tak proč ne, zákazníky si to najde, Sandero taky zdražilo, takže to možná je i reálné a možná by to mohlo srazit cenu "od" pod 300tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak jsem si to asi představoval. Dle mé, před nedávnem psané úvahy  o základní ceně solidního základního typu F IV cca 320.000,- Kč a možným přiblížením nějaké té verze tzv.  "Junior" k těm 300.000,- Kč.

Jasně asistenty nezrušíme, bohužel  pro další vývoj ceny auta, je jich čím dál, tím více. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@atlanMyslím si, že jsi to s tou cenou přestřelil a to jsem spíše pesimista, co se týče cenové politiky Škodovky.

Jinak prý oficiální představení Fabie IV pro veřejnost bude v květnu 2021 a spuštění předprodeje v červenci, takže dříve tu cenu, než ten květen  neočekávejme. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Polo s 1.0 MPI 59kW začíná myslím na 330tis - ceník z 1.10.2020, novější jsem s MPI nenašel (je pravda že krom klimatizace a předních oken v el. a rádia s LCD snad nemá nic navíc proti požadovaným systémům). Ibiza se stejným MPI začínala kolem v podobném období 310tis, výbava skoro stejné "nic" (dokonce ani dělené zadní opěradlo). Možná vodítkem může být i20 Start, která nemá opravdu nic navíc (což je trochu proti rozumu, kdy auto má inteligentní omezovač s tempomatem, vedení v pruzích a další, ale nemá ani klimatizaci...), proti tomu možná půjde ten Junior, otázka je, zda to bude "stačit"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten možná uvažovaný Junior mě tak trochu zapadá do dřívějšího vyjádření šéfa VW AG  Diesse, ohledně nekonkurování  Škodovky vůči  typům přímo od VW a spíše zaměření se na portfolio značek jako je Renault, Hyundai apod.  Když vezmeme takové Sandero od Dacie, tak to je dnes ve své kategorii nejprodávanější auto pro soukromé zákazníky v Evropě (pokud mě mé informace neklamou).  Takže zde je nějaký možný potenciál trhu, pro uvažovanou jednodušší Fabii IV. Asi bych ji nenazval Junior, tenhle název  by se  marketingově asi  moc nehodil, člověk to má spojené s holobytem z FI, kde to nemělo opravdu zhola nic.  Nakonec i ta Fabia IV combi, která původně vůbec neměla být, mi do Diessova plánu zapadá čím dále, tím více. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkné, tak trochu z profilu mi to připomíná starší Golf, nebo i Polo.

Ještě k té Fabii IV tzv. Junioru. Vzpomínám si na Fabii I,  Easy,  se to myslím jmenovalo, to tehdy byl jakýsi nižší stupeň základní verze Classic, tak i to by byla alternativní možnost u F IV.

Nakonec ve SM psali, že F IV bude začínat na 14" kolech a bubnové brzdy vzadu budou 8", nebo 9" palcové. Takže nahlas uvažuji, a spekuluji  všechny možné výbavy u nás c ČR, tj.  Easy, Active, Ambiente, Style, Monte Carlo.

Ta Easy (Junior) jen motor 1.0 Mpi 48 kW, 14"" plechová kola, manuální klima, vepředu el. okna, vzadu švihadla, infotainment 6.5" Swing, halogenové světla, denní LED, omezený výběr barev a příplatkové výbavy, cena od 299.900,- Kč ?????? Uvidíme jak se trefujeme???? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 27. 3. 2021 na 15:57, PetriCZECH napsal:

Ježiši nestraš s Fabii Junior - vždyť to by bylo v dnešní době neprodejné a i ten základní model musí splňovat různá nařízení EU (např. e-call).... To by ten "Junior" musel stát 150000,- 😄

No objevují se v tisku čím dál a více zprávy, že skoro celá modelová řada Škodovek bude mít  k dispozici ještě jednodušší, tzv. základní (říkejme  tomu třeba ten Junior) verze, a odpovídá to prý již dříve naznačené filozofii od VW AG, že  Škodovka nemá konkurovat  značkám  VW a třeba i AUDI, ale jak již dříve DIESS a nový šéf Škodovky naznačili, tak se spíše bude  věnovat konkurenci PSA, Renault, KIA, Hyundai apod., a asi se držet  u země a nelézt jim v rámci koncernu  tzv. do zelí. Nakonec VW AG vlastní Škodovku a tak si sami  rozhodují dle vlastního uvážení, my tady můžeme na fóru jen spekulovat a Povšík z odborů v MB skákat třeba 2 metry vysoko. 

A Fabie Junior a cena 150.000,-Kč, tak to ani náhodou! Samozřejmě předepsané prvky to musí mít, to je bez debat, ale jinak ? A že by to bylo neprodejné v dnešní době na určitých trzích a pro určitou skupinu lidí? Tak proč je například tak dobře prodejné Sandero od Dacie, když je to vlastně v daném segmentu nejprodávanější auto pro soukromou klientelu v Evropě? 

Taková základní Fabie  za cca  280.000,- Kč proč ne, když ta další výbavová verze bude začínat třeba min. o 50.000,- Kč dráže a potom stále výše a výše. 

Jenom to musí umět prodejně podat a taky samozřejmě nabídnout skupinám a trhům, kde bude možný odbyt. Pokud to budou prosazovat někde v SAE, Ománu,  Dubaji, tak jasně, že nic neprodají. 

PS: Já osobně jsem příznivcem těchto typů aut, jen doufám, že neudělají stejnou chybu jako s Fabií I Junior, kdy to nemělo ani posilovač, mělo šedé nenalakované nárazníky a 13" kola, atd... 

I u těch základních verzí prodává a kupuje oko, nakonec i ta nová Dacia Sandero vypadá dobře, tedy opět vyjma  toho základního typu s těmi nenabarvenými nárazníky. 

Budoucnost ukáže.

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...