Přejít na obsah

Vrzani, drnceni a jine zvuky


jamescze

Doporučené příspěvky

Před hodinou, ben06 napsal:

Věřím, že jestli půjdu ještě do Scaly (moc jsem ji chtěl), tak už bude jinde, prostě můj čuch na porodní průsery mě opět nezklamal a je to tak.

To vůbec nemusí  být čuch, prostě realita posledních let. On i už časopis Svět motorů veřejně přiznal, že si z nás zákazníků dělá koncern dlouhodobě  "testovací jezdce". Pokud se nezmění strategie a uvažování vrcholového managementu  fabriky (já to osobně spíše odhaduji na výměnu ve vedení), tak pravděpodobně tohle zacházení se zákazníkem bude nadále trvat, no a pak nám nezbude, než si počkat vždycky na vychytání much, nebo jít jinam. VW AG se snaží dlouhodobě dostat na světovou pozici č. 1 ve výrobě aut ( asi je to pro Germány otázka národní hrdosti) a očividně v současné době netahá za ten správný konec. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už jsem ta tady kdysi psal, že auta z prvních serií byly, budou a  musí být vždy zajíc v pytli a proto už beru auto nejlépe po modernizaci. Mám tu osobní zkušenost třeba u průšvihy prvních š105/120 a pak u favorita z "předprodeje" prvních 2000 ks jen pro firmy (se dvěma jsem jezdil), kde se za provozu taky "testovalo", takže žádné poslední roky, ale už od doby AZNP je to furt stejný. SM jsem hltal před 40 lety a ten dnešní mě už nic neříká jako další rádoby nezávislé plátky a weby a pořady v tv. Férovým prodejcům ještě někdo věří? Já takového neznám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[mention=29303]DušanV[/mention] no tak me tohle osobne priznal i prodejce primo v salonu kdyz sem se ho ptal jestli si objednat O4 ted nebo pockat tak mi na ferovku rekl ze by rok pockal ze jsou lidi jen testovaci kralici :)

Potvrzuji, mě jeden řekl to samé a těch problémů, co řeší ...
Scalu, Kamiq také zmínil, že to není ještě ono.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No když máš zamluvené pro výrobu třeba těch 50.000 kusů nějaké součástky a ta nemá odpovídající kvalitu, parametry, tak přeci vždy existuje smlouva mezi dodavatelem a odběratelem, že takhle tedy ne a mělo by to být ve smlouvě časově ošetřeno, dokdy musí být sjednána náprava. Nějak se mi nezdá, že  Škodovka tyhle vadné součástky bude neustále nějak dlouhodobě odebírat, dokud se dodavatel nepolepší. Pokud to škodovka nemá takhle smluvně ošetřeno , tak je někde chyba a vypovídalo by to spíše o šetření za každou cenu (že by  ty častokrát zmiňované kompresory klimatizace)?   A jinak 50.000 stejných součástek určitě neleží ve Škodovce dlouhodobě na skladu, aspoň se všude píše, že se to dodává postupně ze dne na den. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@atlan je to ale 50:50 mozna ing. navrh je zly. mozno tolerancia vyroby. kazdopadne napravne opatrenie by sa malo spravit co najskor, ako sa zisti pricina vady. a mimo plastov. som presvedceny, ze mechanizmus sedacky nenavrhuje ŠA a to, že sa sklápa je konštrukčná vada sedačky, čo by mala ísť na vrub dodávateľa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nie je to vzdy tak pri tom navrhu.

Casto sa stava, ze diel navrhuje dodavatel.

Potom navrh schvaluje automobilka, pricom sa riesia aj naklady na toolingy/formy/balenie/mozne odchylky/chyby atd.

 

Po zavedeni do vyroby a reklamacii sa overuje, ci je diel vyhotoveny v sulade so standardom. Moze sa totiz stat, ze sa nevhodne stretnu dve a viac tolerovanych odchylok a hoci je podla vykresov vsetko ok, porucha je na svete.

 

Pokial sa ukaze, ze problem je v nevhodnej konstrukcii/vykrese - spolupracuje automobilka s dodavatelom na zmene vykresu. Ak je zmena draha (treba nove nastroje napr.), tak sa na to kasle a zmena sa urobi az pri facelifte, alebo vobec.

 

Ide len a len o peniaze, nejaky zakaznik je na poslednom mieste - a je jedno, ci mate auto za 10k€ alebo 100k€.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Lupání od A sloupků:

Tak mi to nedalo a jelikož jsem chtěl vyřešit lupání (sem tam od obou, ale zejména od pravého) A sloupku a sekundárně přichycení kabelu od kamery k ostatní kabeláži, dal jsem dolů obložení A sloupku. Kábl od kamery už je elektropáskama uchycen k ostatní kabeláži a na obložení jsem na styčné plochy s palubkou nalepil „plyšový“ samolepící sucháč. Popravdě jsem se u toho docela zapotil a zlikvidoval dvě kovové svorky co drží tapec u konstrukce. Ale sehnal jsem je jako náhradní díl a už je zase vše jak má být.

125303353_sundanyAsloupek.thumb.jpg.1cb8ab9ed96b047833402360f1cd701d.jpg

 

Jelikož demontážní manuál je dost strohý, tak pár postřehů k sundavání:

  1. Primárně je potřeba jakoby odtrhnout tapec od kostry, ale ideálně tahat ve směru rovnoběžném s čelním sklem, tedy jakoby do strany a plast držet spíše v horní části u skla.
  2. Až panel trochu odskočí, je potřeba jej vytáhnout ve směru osy A sloupku, tedy směrem ke střeše.
  3. Následně ty svorky dosáhnou toho širšího otvoru (červené kolečka na fotce) a jdou ven komplet.

 

Nandavání mi přišlo skoro horší:

  1. Nejdřív je potřeba správně zasunout do palubky spodek krytu – to se neobejde bez lehkého zkroucení celého plastového dílu. Důležité je spodek zasunout pod gumové těsnění kolem dveří
  2. Pak je nutné panel zase mít dostatečně vysunutý pro to, aby svorky šly do větší části (červený kroužek na fotce) toho otvoru v karoserii. Popravdě nejlíp se mi to kontrolovalo pohledem zvenčí přes čelní sklo.
  3. Následně se panel zasune co nejvíc do své původní polohy (snaha o to, aby byl co nejvíc u skla).
  4. Pokud se vše povedlo, lze svorky zatlačit do karoserie kde zaklapnou a panel je zpět na místě.

Když si nehlídáte jestli jsou svorky v těch velkých otvorech a snažíte se je narvat přes tu menší část, svorka se snadno ohne a když ji rorvnáte, tak praskne.

Navíc konec toho plast panelu má celkem ostré okraje, takže při vytahování je fajn dbát na to, abyste si nepoškodili stropnici.

A jestli A sloupky budou zticha – uvidíme. Přijde mi, že teď mají prakticky nulovou vůli (při větší vůli na ně šlo tlačit a lupalo v tom), tak snad to bude OK. Ale teploty 15°-20°C ukážou :) Sucháč je nalepen pouze na nepohledových částech.

 

7695119_suchacAsloupek.thumb.jpg.6afcc02083f38913a3960ee6b39fc6a6.jpg

Editováno: , autor: Michal T.
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem jel po prvé, co mám Scalu, bez puštěného rádia a to byla asi chyba. Brutálně mi vržou dveře. Normálně bych to rádio pustil, ale manželka jela se mnou a měla online výuku :D Tak asi vyzkouším ten zázrak ze škodovky, co tady kdysi dával @xtrack. Kromě těch dveří to vypadá, že zatím nic nevrže. Ťuk ťuk.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lupání od "A sloupku":

Co se trochu ochladilo, tak mi nechutně lupe d pravého A sloupku. Avšak mém autě jsem nakonec problém identifikoval přímo v měkčeném plastu palubní desky cca 20 cm od sloupku přímo nad tou ozdobnou lištou. Když tam zatlačím prstem, tak se ozývá stejné lupání. Skládá se palubka z více částí? Jsou tam nějaké šroubové spoje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Osasco chyba je v spoji A stlpika a palubovky. Neries listu, zatlacis a prestane, lebo stopnes tym prenos tej rezonancie. Tiez som to tak mal. Reklamuj, pockaj alebo ries to podla navodu tu na fore. Tieto moznosti mas. Ja to mam vypchate v spoji a prestalo to. Minule to bolo pocut pri riadnom vyklimovani auta za tepla, no inak nic a mam ticho. Nevratilo sa to ani s nizsimi teplotami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se tedka trosku trapim s vibracemi, ktere vychazi nekde z mist motoroveho prostoru pred spolujezdcem (neni to interier)... kovove vibrace presne ve 2000 otackach a pak jeste jednou ve 3000otackach. projevuje se mene/vubec kdyz je venku tepleji nebo je motorovy prostor vyhraty po 1h++ jizde. nesetkal se nekdo s timto?

 

https://photos.app.goo.gl/B863LNvWf8CNtzBL6 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak už jsem to místo lokalizoval. Nachází se pod autem pod sedadlem spolujezdce, blíže k prahu. Celá Scala je bohužel zakrytovaná, po bouchání do plastového krytu jsou slyšet kamínky a písek, už to mně vadí, ale následně až se trefí to správný místo, se pěkně rozdrčí plechy, přesně ten zvuk, který se ozývá za jízdy. Nemám možnost to svépomocí vyřešit, ale alespoň můžu servis přesně nasměrovat. Kdyby to měl někdo ten kryt dole, tak by mě zajímalo, co to může být, jestli nějaký vedení hadic nebo tak. Předpokládám, že při výměně oleje se ten kryt sundává jen kousek pod motorem a stímhle to nebude mít souvislost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tomhle ročním období už klimu nikdo moc nezapíná, ale velmi podobný (možná úplně stejný) zvuk se vyskytoval u mé bývalé Yeti, tak v přesně daných otáčkách - vždy když jsem míjel cca 1,800 otáček, ať už při akceleraci, tak i deceleraci. A dělalo to právě se zapnutou klimou právě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No já jsem z toho zmatený, tak jak to je ? Mám nechávat climatronic na auto anebo do toho ručně hrabat ? Předpokládám, že to je jak u domácí klimatizace, prostě v letě ochlazuje a v zimě "topí"...Protože pokud je režim "auto", tak ta klimatizace se přece zapíná vždy...Nejde mít auto a vyplou klimatizaci anebo ano ?

Editováno: , autor: hannys85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...