Mikalangell Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 (editace) Zdravim Vas, mam problem a chcem sa poradit. Vlastnim skodu kodiaq 2,0 d. Prestava fungovat viac veci spojenych s akumulatorom a pripisuju to tomu ze mam zapnute vyhrievanie sedacky, radio, a barz co s elektriky. Ze to nestiha dobijat baterku a potom to neotvara zamok pri dotyku na klucku a vypisuje bateria slaba. Viete mi nioeco poradit. Editováno: 29. leden 2020, autor: Mikalangell Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Vypni "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii jen na max. 80% rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie. Tím se nabíjení přepne na "konvenční", kdy bude baterie nabíjena na 100%. Měl by si také nechat otestovat stávající baterii, jestli už díky nedobíjení není KO - zátěžový test 30A. Pokud je její kapacita nižší než 60% kup novou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dubl Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 A není tím myšlena baterie v klíči? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Антон Тимофеев Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Ano, totéž jsem měl na Audině, jakmile baterka KO nebo alternátor nestíhá nabijet tak system postupně vypíná spotřebiče (vyhrivaní, topeni apod.) Doporučuji nechat zkontrolovat baterii i alternátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pabloescobar Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Ahoj, vsem vrele doporucuji precist tento clanek, vse ohledne moderniho "inteligentniho" dobijeni, coz je problemem i nasich Kodiaqu.. https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xrainman Vloženo 31. leden 2020 Sdílet Vloženo 31. leden 2020 Ahoj Mam tiez 2.0d, rok vyroby 01/2018. Pred tyzdnom mi vymienali alternator. Medzi sviatkami mi prvykrat auto nenastartovalo, bateria bola komplet vybita. V servise nemali elektrikara, tak mi baterku pocas noci nabili. Po dvoch tyzdnoch mi auto nenastartovalo znovu. Nakoniec v servise zistili ze je vadny alternator a v ramci zaruky ho vymenili. Start/Stop vacsinou vypinam. V zime aktivne pouzivam nezavisle kurenie a vyhrievanie sedaciek. Za tie dva roky som ani raz nemal ziadny problem s bateriou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pabloescobar Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 V 29. 1. 2020 na 11:58, Caster napsal: Vypni "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii jen na max. 80% rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie. Tím se nabíjení přepne na "konvenční", kdy bude baterie nabíjena na 100%. Měl by si také nechat otestovat stávající baterii, jestli už díky nedobíjení není KO - zátěžový test 30A. Pokud je její kapacita nižší než 60% kup novou. To je to vazne tak jednoduche reseni, jak vypnout inteligentni dobijeni? Neni v tom nejake ale?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misocko Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 mafian: ale je v zaruke, po zaruke odporucam V 29. 1. 2020 na 11:28, Mikalangell napsal: Zdravim Vas, mam problem a chcem sa poradit. Vlastnim skodu kodiaq 2,0 d. Prestava fungovat viac veci spojenych s akumulatorom a pripisuju to tomu ze mam zapnute vyhrievanie sedacky, radio, a barz co s elektriky. Ze to nestiha dobijat baterku a potom to neotvara zamok pri dotyku na klucku a vypisuje bateria slaba. Viete mi nioeco poradit. normalne to nema co vypisovat baterku, aj ked som jazdil kratke trasy a nemam odpojene inteligentne dobijanie (ŠS vypnute vždy, na to pozor) tak som zatial nemal problem s baterkou. ked zapnes nejaky spotrebic, musi to skratka zacat dobijat a to mi aj robi. obzvlast v zime je tam nonstop 14,8V co je dokonca viac ako predpisanych 14,4V Ziaden ohrev sedacky ani u dizla pridavne topenie toto nesmie sposobit nedobijanie baterky, kup si meracik do zapalovaca kto pripisuje tomu ze mas zapnuty nejaky ohrev? mas vypnuty ŠS? ak nejazdis 2km potom stop a opet 2km stop a medzitym ŠS ..., skratka su hranice kde to uz nedokaze dobit baterku ani s dobrym altikom a dobrou baterkou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 2. Únor 2020 Sdílet Vloženo 2. Únor 2020 (editace) Ahoj, je tady toho napsaný dost o dobíjení a s tím spojených problémů. https://forum.skodahome.cz/topic/144540-autobat%C3%A9ria/ https://forum.skodahome.cz/topic/128420-autobaterie/ Doporučuji přečíst :-) Editováno: 2. Únor 2020, autor: AdoksS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pabloescobar Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Neresil jste nekdo u Kodiaqu zrusit to inteligentni dobijeni? Odpojit jeden kablik od baterky mi neprijde jako dostatecne reseni. Zvlast kdyz dobijeni ridi elektronika a urcite to bude pomerne slozity proces. V jinych forech psali neco o zruseni rekuperace v servisu (asi ne znackovem), ma s tim nekdo zkusenost? Meril nekdo po takovem zasahu, zda je pak dobijeci napeti opravdu konstantni a stale? Diky za kazdou zkusenost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misocko Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 tym jednym kablikom prichadza elektronika o moznost sledovat prud odoberany / dodavany do akumulatora. Aby neprestala uplne dobijat aku, prepne sa do stareho znameho rokmi overeneho modu , trvalych 14,4V. Zbohom inteligentne dobijanie (avsak urcite sa to zapise do pameti zavad a ak je auto v zaruke, niekto by mohol pindat). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Pokud je to stejný jako u Rapida, nebo O3, tak jedinej zápis je v řj gatewai a to že chybí komunikace se snímačem aku. Řídící jednotka motoru je čistá, není tedy třeba mít obavy např. s STK. A ještě k tomu napětí při odpojeným konektoru. Už tak nějakej čas jezdím, tak to sleduju. Výše napětí se snižuje se zvyšující se venkovní teplotou. Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V při +3° je cca 14,3 - 14,4 V při +6° je cca 14,2 - 14,3 V při +9° je cca 14,1 - 14,2 V při +12° je cca 13,9 - 14,0 V Při vyšší teplotách to nemám zatím změřený, ale že tohle hloupý dobíjení se k baterce chová poměrně ohleduplně a není třeba mít obavy z přebíjení k čemuž by při trvalých 14,4 V v letních teplotách určitě docházelo. Ono i taková fabia 1+2 nabíjí běžně 14,3 V, ale v 30° se napětí sníží na cca 13,8 V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
l79 Vloženo 7. Únor 2020 Sdílet Vloženo 7. Únor 2020 Na podzim jsem si koupil nabíječku Ctek Start/Stop určenou vyloženě pro vozy se S/S a AGM baterie, kdy po nabítí aku přejde nabíječka do udržovacího režimu. Žádný kabel neodpojuju, jen vypínám S/S. Jezdím i kratší trasy a tak občas baterku měřím multimetrem. Napětí aku mívám v rozmezí 12,2 - 12,8V. Nabíječka nabíjí max do těch 12,8V, což by měla být hodnota 100% nabití pro AGM a nyní nabíjí max 13,8V při teplotě v garáži cca 5-7°C. Při vyšších teplotách to zkusím až se oteplí. Napětí nabíjení alternátorem neměřím, to mi přijde zbytečný. Prostě občas když jezdím krátké trasy, změřím baterku a když má těch 12,2V tak ji dobiju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dedek71 Vloženo 11. Březen 2020 Sdílet Vloženo 11. Březen 2020 Ahoj pánové Musíte si uvědomit že s inteligentní dobijeni je kvůli emisím. Nebudu tady vysvětlovat co a jak . Stačí jezdit a hlavně co nejvíce brzdit motorem, jedná se o rekuperaci při brzdění motorem se dobiji akumulátor, který je schopen toto zvládnout. Typy EFB a AGM. Pokud odpojite int.dobijeni musíte změnit akumulátor za normální, protože EFB,AGM nesnesou trvalé nabíjení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 11. Březen 2020 Sdílet Vloženo 11. Březen 2020 Zajímal by mě důvod proč EFB/AGM nesnesou trvalé nabíjení . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 11. Březen 2020 Sdílet Vloženo 11. Březen 2020 To aj mna. Odkial je tato nfo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ovi Vloženo 11. Březen 2020 Sdílet Vloženo 11. Březen 2020 Rovněž se připojím s žádostí o vysvětlení tvrzení od Dedek71. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik Baroch Vloženo 12. Březen 2020 Sdílet Vloženo 12. Březen 2020 Při delší jízdě a nabíjení konstantním napětím 14,4V může dojít k přebíjení, tyhle baterie jsou konstrukčně úplně jiné než ty klasické. Naopak snesou krátkodobé nabíjení mnohem vyšším napětím k urychlení dobíjení. A pokud se nepletu, v případě, že by nestačilo dobíjení během brzdění motorem, zapne ono inteligentní na nějakou dobu klasické nabíjení. Pro většinu z nás to tedy znamená, že se o to opravdu nemusíme starat. Pokud ale jezdíte převážně kratší trasy, může odpojení inteligentního nabíjení pomoct. Většina lidí, která má problém s baterií v autě s S/S totiž jezdí jen pár kilometrů denně, v zimě zapnuté všechny spotřebiče a to se prostě baterie nestačí dobíjet - jak už tu i bylo řečeno. Dočíst se o tom lze ve spoustě článků zejména v angličtině, tady na fóru nebo taky tady: https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/16815-pokrocile-technologie-olovenych-akumulatoru-gel-a-agm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 12. Březen 2020 Sdílet Vloženo 12. Březen 2020 Tak proč ty konstrukčně jiné na ID určené baterie často umírají po 2 až 3 letech? Jinak podle toho co píšeš máš z teorie za jedna, ale s praxí je to trochu horší. Nebudu vše již uvedené a na vlastní kůži zjištěné skutečnosti opakovat, jen uvedu, že i když zapneš všechno, tak alternátor má takový výkon, že udrží těch 14,6 V který tam konstantně jsou když teplota spadne pod nulu kdy je ID vypnutý. Je to jeden z důvodů zvýšených volnoběžných otáček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 12. Březen 2020 Sdílet Vloženo 12. Březen 2020 před 22 hodinami, Dedek71 napsal: Ahoj pánové Musíte si uvědomit že s inteligentní dobijeni je kvůli emisím. Nebudu tady vysvětlovat co a jak . Stačí jezdit a hlavně co nejvíce brzdit motorem, jedná se o rekuperaci při brzdění motorem se dobiji akumulátor, který je schopen toto zvládnout. Typy EFB a AGM. Pokud odpojite int.dobijeni musíte změnit akumulátor za normální, protože EFB,AGM nesnesou trvalé nabíjení. To je naprostý nesmysl. Vypnutí inteligentního nabíjení všem akumulátorům včetně EFB a AGM jen prospěje. Stačí se podívat do návodu k akumulátoru, všichni výrobci požadují jeho nabíjení na 100%. Ve svém autě Ford Mondeo mám gelový akumulátor Exide ES900 a rekuperaci vypnutou v řídící jednotce BCM. Trvalo mi tři roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě nechce startovat přídavné topení, důvodem bylo nízké napětí akumulátoru 12,2 V. Než jsem vypnul inteligentní nabíjení, musel jsem vyměnit 3 akumulátory. Dálkový monitoring akumulátoru (IoT), napětí * 100: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik Baroch Vloženo 12. Březen 2020 Sdílet Vloženo 12. Březen 2020 Před hodinou, Jarda-k napsal: Tak proč ty konstrukčně jiné na ID určené baterie často umírají po 2 až 3 letech? Jinak podle toho co píšeš máš z teorie za jedna, ale s praxí je to trochu horší. Nebudu vše již uvedené a na vlastní kůži zjištěné skutečnosti opakovat, jen uvedu, že i když zapneš všechno, tak alternátor má takový výkon, že udrží těch 14,6 V který tam konstantně jsou když teplota spadne pod nulu kdy je ID vypnutý. Je to jeden z důvodů zvýšených volnoběžných otáček. Bohužel (spíš bohudík) jsem se ani já, ani nikdo z mého okolí nesetkal s umírající baterií s tímto systém, a to ani po několika letech provozu. Samozřejmě vypínáme S/S a jezdíme převážně delší trasy. Osobně tohle vůbec nesleduji a neřeším, proto se zdá, že s mou praxí je to horší. Dokud všechno funguje, je lepší se v tom nehrabat - nikdo nevíme, jak dlouho baterka EFB/AGM vydrží po odpojení ID. Aby to nakonec nebylo stejné nebo horší. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Březen 2020 Sdílet Vloženo 12. Březen 2020 V článku se píše o bateriích AGM a GEL, ty jsou konstrukčně jiné. NE! o EFB, EFB je v podstatě klasický akumulátor se zaplavenými elektodami. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 12. Březen 2020 Sdílet Vloženo 12. Březen 2020 Pořád se tady řeší jestli to akumulátoru škodí a nebo ne a řeší se AGM a EFB a všechno možné. Neřeší se elektrolyt . To jje ve všech případech kyselina sírová zředěná na správnou míru destilovanou vodou 33 -35 % . Ty různé druhy konstrukcí elektrod a separátorů jsou jen o tom , umožnit větší proudy aniž by se při případném zkroucení jednotlivé elektrody nedotkly tím se neznehodnotil akumulátor. Stále je tam ten stejný elektrolyt. Automobilový akumulátor je elektrochemický zdroj - stále od jeho vynalezení. Nabíjením s vyšším napětí než je 14,4 V dochází k "plynování " nebo chcete-li " vaření" elektrolytu a tím i ke změnám jeho hustoty a akumulátor se zničí "uvařením" . Při nabíjení napětím nižším než cca 13,8 - 14 V dochází k nedokonalému nabití a akumulátor vykazuje příznaky nedostatečného nabití - píšou to pak v servisu jako výstup z testeru. Takže diskuse o tom jestli inteligentní nabíjení škodí nebo neškodí je úplně lichá - jednoznačně škodí . V dnešní době dokonalé elektroniky není problém udržet a svorkách akumulátoru napětí 14.39 V . Akumulátor bude stále nabitý na 100%. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 12. Březen 2020 Sdílet Vloženo 12. Březen 2020 (editace) V podstatě máš pravdu, jen to vhodné stálé napětí je závislé na teplotě baterie. S rostoucí teplotou se toto napětí snižuje a zejména AGM baterie by při vyšších teplotách trvalých 14,39 V nepřežila. A i vytaženým konektorem deaktivované ID toto respektuje, při +12°C je napětí cca 13,9 - 14 V jak píšu o asi 12 příspěvků výše. A i starší auta bez ID typu fabia 1+2 toto respektují a origo baterie běžně vydržela přes 8 let. Editováno: 12. Březen 2020, autor: Jarda-k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 12. Březen 2020 Sdílet Vloženo 12. Březen 2020 Pravdu mám bez podstaty , není jediný ůúvod proč by AGM nepřežila. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.