Září 16, 201410 r na ty Klebry se ptám proto, že byly na autě když jsem ho kupoval, takže už je mám. Ale z vlastní a velmi nepříjemné zkušenosti kdy jsem měl na fabce Barum polaris 2 vzorek cca 5-6mm (taky koupené s autem) a vše bylo OK do doby první sněhové břečky. Po zážitku kdy jsem okamžitě na druhý den kupoval Savy eskima (protože mají podobný vzorek jako ty Debicy)a za stejných podmínek na stejné cestě nebe a dudy.
Září 16, 201410 r Já měl na Roomu nejdřív právě Polaris 2 a to byla jedna hrůza děs, jak cokoliv napadlo - proto jsem je hned jak se sjely aspoň na odůvodnitelnou míru pro výměnu měnil za ty Vredesteiny. Problém byl, že se sjíždějí pomalu, protože jsou tvrdý jak cyp, takže jsem na nich musel vytrimat 4 zimy 2009 až 2012 a teprve vloni na podzim už se dalo říct, že náhrada nebude nerentabilní, tak jsem koupil novou sadu. Dojíždět zimáky ze 4mm předepsanejch pro zimní provoz v létě (až na povolenejch 1,6mm) se sice taky dá, ale když je hodně teplo, tak se mažou - to znám z formana. U těch Polarisů by to sice asi moc nevadilo, protože jsou tvrdý a ani v horku by se moc netavily, ale i tak - odvezl si je kolega tady z fóra, pro manželku na courání s fábulí po městě, kde stejně na sníh skoro nenarazí...
Září 16, 201410 r Je potřeba na Rooma pneu se zvýšenou nosnost 88T (560 kg), nebo stačí 84T (500 kg)? Netuším, jak je rozdělena hmotnost na nápravy... Hádám, že by 84T mělo stačit... Jinak, budu kupovat Polaris 3 175/70 R14 1120 Kč za jednu pneumatiku.. Mám s nima dobré zkušenosti (měl jsem Polaris 2)
Září 16, 201410 r Já mám na Fabii v TP hmotnostní index u 15" 55, 14" bohužel v TP nemám. Ale myslím si, že na Roomster 84 je málo, že by měl mít minimálně stejný nebo vyšší index jak Fabie.
Září 16, 201410 r No Ekkar tu kdysi dávno psal, že jeho Room kategorie N1 má 500 Kg na 1 kolo zadní nápravy. Já N1 nemám, tak bych se snad do tohoto indexu vlezl. 14tky mám v techničáku, konkrétně jen ten jeden rozměr, co jsem tady psal. A na auto mi pasují, loni jsem je vozil. S pohodlnýma 14tkama se mi právě jezdilo v zimě velice dobře... Proto si je chci nechat.
Září 16, 201410 r Já mám předepsaný 85 (T) nebo 86 (H) - rozhodně ne 84. Room jako takovej má nejvyšší hmotnost 1755kilo, ať je to M1 nebo N1 - z toho vzadu má tuším povolenou rovnou tunu. Takže bych dával gumy s minimální nosností 515 kilo na kolo - to je právě myslím index 85...
Září 16, 201410 r doma musím zkontrolovat techničák.. nevěděl jsem, že jsou tam i nosnosti... jinak vím, že tam mám ze 14" jen 175/70
Září 16, 201410 r S kritikou Polarisek 2 se přidám. Míval jsem již od dob Felicie Dunlop SP 2, poté 3. To byly tak skvěle vyvážené vlastnosti těchto gum... Pak mi k Roomu dali Polaris 2 - no, darovanému koni za zuby nehleď, že? Ale druhou zimu jsem si připadal, že jsem snad nepřezul. Dojezdil jsem je jako letní a vrátil se k Dunlopkám. Akorát, že poslední zima nedala vyniknout jejich vlastnostem :-)
Září 16, 201410 r Alma - všimni si, že tu 84T máš jen pro profil 175/70.R14 - neboli pro kola, který snad na roomu nikdo ani nemá, protože každej si na něj koupí aspoň patnáctky - a to i firmy, který škudlí na nákladech...
Září 16, 201410 r Ono nejde ani tak o finanční úsporu, která zas tak velká ani nebude, ale o komfort vysokého profilu gumy, který je sakra hodně znát... Patnáctky se vozí jako zimní (i letní) gumy na oktávce a to už nikomu divné nepříjde??
Září 16, 201410 r Já profil ani velikost momentálně neřeším. Ale když jsem na jaře sháněl elektrony a gumy, tak jsem si dával právě hodně velký pozor ať je vše v takových rozměrech a parametrech jak je v TP. Já si nemíním dělat někde nějaké nepříjemnosti. Tak mám elektrony s OI a gumy tak jak mají být na rooma . Vše 15tky, to je podle mne taková zlatá střední cesta. Ale tak jak už to tady někdo řešil, tak jsem čuměl jak jsou drahé gumy 195/55/15. Já s feldy byl zvyklý na trochu jinou cenovou relaci .
Září 16, 201410 r No jo, bohužel, máme poměrně atypickej rozměr (myslím v rozměrech běžnýho motoristickýho trhu) a roomů je na cestách rozhodně pouhej zlomek počtu oktávek - tudíž gumy pro nás jsou jen malá část produkce a jako takový se nejeví ani výrobcům, ani prodejcům jako nějak finančně lákavý v objemech prodejů - tudíž nám to dávají sežrat... Jožko - nerej, ET v rozmezí ± dvě-tři čísla (±2-3mm) nikdo neřeší... Upraveno Září 16, 201410 r od Ekkar_z_Bastlírny
Září 16, 201410 r Mají, stejné ET i hlavně šířku disku 6J, právě i kvůli té šířce je výběr dost omezený. Navíc má vlastně room zadní nápravu s OI. 6J 15 H2 ET 38, je to díl 1UO601025 podle TP třetí řádek od spoda (na té fotcer viz výše) Upraveno Září 16, 201410 r od Alma
Září 16, 201410 r No, vono v zimě 2013/2014 zrovna moc toho sněhu nebylo, krom těch prvních vánic na konci listopadu bylo až do jara skoro furt holo a vlastně skoro ani nemrzlo, takže bych moc nekřičel o "zimní kvalitě" podle zkušeností od ledna 2014. Počkáme, co nám k těm Polariskám 3 povíš na jaře 2015, jo? No zrovna první cesta z autosalónu byla břečkou za hustého sněžení. A v pohodě, jenom jsem holt přizpůsobil rychlost a styl..:-) Což je důležitější než značka pneu. Znám pár lidí nazouvajících hustou čínskou tmu a jsou kupodivu taky spokojení....:-)Sám jsem před 12-15 lety jezdil i v zimě na letních, zimní nebyly povinné a tak nějak se to neřešilo. A dalo se to taky. A od doby, kdy každý ví, že jsou testy zmanipulované, už vůbec nemá smysl prožívat prémiovost zimních pneu. Proto vezmu radši "české" s dobrým pocitem, že díky tomu má někdo u nás práci. A mám je i jako letní (Bravuris 3 16ky) a taky spokojenost. Mimochodem nechcete někdo originálky letní Turanzy 195/55/R15? Zcela nejeté, jen mi leží na půdě.
Září 17, 201410 r ano, žijeme v paranoidní době, všechny testy jsou zmanipulované říkej si co chceš, ale rozdíl v prémiových pneu vs "obyč" prostě je. A když už ho nepoznáš na první cestě, tak věř že ho prostě poznáš třeba po 3 letech, kdy barumky nebo matadory si prostě nedrží svůj výkon a klesá u nich. Což u Michelinů nebo Continentálů prostě nehrozí... A je mi jedno jestli testy jsou zmanipulované nebo ne, toto mám několikrát odzkoušené praxí. PS: že díky tobě má někdo u nás práci... No nevim, když jsem kupoval na Fabii Brilantis 2, tak né každý eshop měl tyto gumy, které by byly vyrobené u nás...
Září 17, 201410 r Za mě taky testům nevěřím, polaris mimo město není dobrý nápad a ne všechny B jsou vyrobeny u nás, proti letním B určitě nic nemám ale třeba matador - pneu na pár km bych už na autě nikdy nechtěl Upraveno Září 17, 201410 r od ben06
Září 17, 201410 r Je to tak Barum se vyrabí, co vím, v Rumunsku a Portugalsku, zatím co u nás se jede Continental.
Září 17, 201410 r Barum patří mimo jiné pod značku Continental ne? Takže ani značka není dávno česká.. Já jdu do continentálu .. třeba budou vyrobené v čr a pofpořím i výrobu
Září 17, 201410 r tak třeba já je mám A zátěžový index se netýká velikosti kol, ale plyne z hmotnosti na nápravu.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.