Dula Vloženo 10. Prosinec 2014 Vloženo 10. Prosinec 2014 (editace) A jak se do tý databáze techničák dostane? http://www.registr-vozidel.cz/dokumenty/Prihlaska_k_registraci_vozidla_do_RSV.pdf Editováno: 10. Prosinec 2014, autor: Dula Citovat
Losky83 Vloženo 10. Prosinec 2014 Vloženo 10. Prosinec 2014 Podle mě tohle řešit nebudou, pokud to auto nebude vybočovat z řady díky těm kolům. Ale jak se stane nehoda, tak se většinou fotí stav vzorku a rozměr pneu. Aspoň u mě se to dvakrát fotilo a ani jednou to nebylo mou vinou Citovat
vasnivykolista Vloženo 11. Prosinec 2014 Vloženo 11. Prosinec 2014 tož dnes přezuto..celoroční Kleber Quadraxer 185/55 R15 cena 7240 +480 ..akorát nevím co s těma letníma Brigestonama 195/55 R15 ...nemá někdo zájem? vzorek mě měřil a je tam 5mm Citovat
Rypicong Vloženo 11. Prosinec 2014 Vloženo 11. Prosinec 2014 jakou to má výhodu ty celoroční ? Já nevidím žádný krom toho, že je nemusím 2x ročně přezouvat. Když napadne sníh a ty nabouráš, tak by jsi měl dostat pokutu a od pojišťovny nic nedostaneš ne ? Citovat
vasnivykolista Vloženo 11. Prosinec 2014 Vloženo 11. Prosinec 2014 je tam vločka a značka M+S 1 Citovat
Voice Vloženo 11. Prosinec 2014 Vloženo 11. Prosinec 2014 Už se těším až dojedu letní a zimní a dám celoroční jako ty. Už mne nebaví to furt přehazovat pneu. 1 Citovat
psurn Vloženo 11. Prosinec 2014 Vloženo 11. Prosinec 2014 Celoroční mají nevýhodu, že nejdou moc ojet, protože na zimu by měly 4 mm. Což je podle mě velká škoda. Citovat
Wojnar Vloženo 11. Prosinec 2014 Vloženo 11. Prosinec 2014 Tak je dojedeš následující léto. Jenže, taková guma bude pro zimu tvrdá. A když už náhodou její směs pro zimu vhodná bude, tak zas pro léto to bude sračka a nejezdil bych s tím dál než "kolem komína". Citovat
Losky83 Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Prosím Vás, děláte, jako kdyby v běžných pneumatikách byla použita vesmírná technologie. Je to kus gumy a 90% je o zkušenosti řidiče. Pokud neumí jezdit, tak ho zimní nespasou. Celoroční jsou kompromis. Kdysi se jezdilo taky a nikdo neřešil DOT jako teď, kdy se na netu o tom všude píše a lidé jsou jak ovce. Ano, nějaký vliv má stáří pneumatiky, ale určitě to bude pár procent. Rozkřiklo se to, že pneu starší 4 roky je úplně na nic a výrobci samozřejmě přitakávají. Pokud řešíte přilnavost, podívejte se na moto pneumatiky. Průměrná stojí kolem 3000,- a nájezdy bývají v průměru 5-10t km, tam už jsou dobré směsi, ale ne ten černý dehet u aut[emoji2] 1 Citovat
ben06 Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Máš pravdu ta kosmická technologie je na prd protože jim auta stojí celou zimu v garáži, kolik zim jsem dal na OR6 a 34 a vždy dojel a vyjel Citovat
Rypicong Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 (editace) Prosím Vás, děláte, jako kdyby v běžných pneumatikách byla použita vesmírná technologie. Je to kus gumy a 90% je o zkušenosti řidiče. Pokud neumí jezdit, tak ho zimní nespasou. Celoroční jsou kompromis. Kdysi se jezdilo taky a nikdo neřešil DOT jako teď, kdy se na netu o tom všude píše a lidé jsou jak ovce. Ano, nějaký vliv má stáří pneumatiky, ale určitě to bude pár procent. Rozkřiklo se to, že pneu starší 4 roky je úplně na nic a výrobci samozřejmě přitakávají. Pokud řešíte přilnavost, podívejte se na moto pneumatiky. Průměrná stojí kolem 3000,- a nájezdy bývají v průměru 5-10t km, tam už jsou dobré směsi, ale ne ten černý dehet u aut[emoji2] Ano, jenže v jakých rychlostech se jezdilo dříve a jaký byl provoz. To že po 4 letech se většina zimních hlavně ty levné chovají diametrálně jinak je holý fakt. Mě to je osobně jedno, ať si každej dělá co chce, já nejsem tak línej nebo skrblík, abych kvůli pár minutám nebo pár stovkám zbytečně zvyšoval riziko. Není to o tom že mám zimní conťáky, můžu jezdit jak chci - takových vidím plný příkopy, ale je to jenom o tom, snížit riziko co nejvíce, nic víc. Jako argument jsem línej přezouvat... Editováno: 12. Prosinec 2014, autor: Rypicong 1 Citovat
Losky83 Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 (editace) Ok, pokud máš lepší pocit, proč ne. Já jen, že se pořád řeší měkkost zimních pneu, které mají při slušném zacházení nájezd 30000 km. Co to má asi za měkkost, když při váze 1,5t to vydrží tak dlouho? Hlavně pokud chceš omezit riziko, tak nejezdi vůbec, protože člověk ať se snaží jak se snaží, buďto to přijde nebo ne [emoji2] Jinak měl jsem hodně značkových pneu a většinou se liší jen hlučností. Nejlepší co jsem kdy měl, tak to byly letní Dunlop Sport Max s cenovkou přes 4000 za ks a opravdu perfektní. Ale jinak osobně pneu do 2000 řadím do základní třídy, které jsou plus mínus stejné. Teď mám druhou sezóny Vraníky za 1000 kus a jsou trošku hlučnější nad 100 km/h, ale vyškrábou se snad ze všeho. Na sníh ideální a měkkost je luxusní Editováno: 12. Prosinec 2014, autor: Losky83 Citovat
Rypicong Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 ano, u letních moc rozdíl nepoznáš, ty se opravdu většinou liší jenom hlučností, nebo jak se chovají pokud jedeš sakra na hraně - to jede málokdo. Pak se liší ještě v tom, jak rychle odcházejí. Ale u zimních ty rozdíly jsou znatelné, pokud člověk má trošku cit a dokáže to rozeznat. Třeba rozdíl u mě mezi zimním Matadorem a Barumem a Continentalem na jednom autě byl diametrální. Matador a Barum nastejno, první rok dá se říct že dobrý i když conťák se choval hned lépe, ale druhá sezóna byla znát hodně a třetí ani nemluvím... Continental si držel svojí výkonost. Citovat
Wojnar Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 ...Já jen, že se pořád řeší měkkost zimních pneu, které mají při slušném zacházení nájezd 30000 km. Co to má asi za měkkost, když při váze 1,5t to vydrží tak dlouho?Jenže na těch zimních jezdíš víc na mokrém asfaltu, sněhu a pod. Jezdíš pomaleji, atd.Obuj ty zimní na léto a máš je fuč po "pár" kilometrech. ....Hlavně pokud chceš omezit riziko, tak nejezdi vůbec, protože člověk ať se snaží jak se snaží, buďto to přijde nebo ne...Spíš bych řekl: "Buď tomu pomůžu nebo ne.". 1 Citovat
Losky83 Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Nevím, když je hnusně, jizdu tomu přizpůsobím. Ale to je pouze můj názor. Třeba já osobně boural třikrát a vždy to byla vina jinde [emoji2] Citovat
Voice Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Obuj ty zimní na léto a máš je fuč po "pár" kilometrech. Naprosté povídačky, vyzkoušeno. Mám zimní na ventu čtvrtý rok nepřetržitě zima-léto a naprosto ok, najeto 25t. km, vzorek 5mm. 1 Citovat
Pawouk Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Kdysi jsem je na Felicii taky míval přes léto, ovšem tam to mizelo hodně rychle (Barum, Matador, Dunlop). A nebylo to příliš bezpečné, ale holt firemní politika byla taková. Citovat
dick Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Zimní Sávy jsme chtěli na starém autě dojet přes léto, dennodenní provoz 10-30 km, start na jaře 4,0 mm, na podzim 2 mm, takže u mě povídačky o nějakém velkém ojíždění měkkých zimních gum. Citovat
Rypicong Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 počkej, ale zapomněl jsi říct jednu podstatnou věc, jak staré ty zimní byly ? Pokud staré a tvrdé, je jasný, že se ti nebudou tak rychle sjíždět jako fungl nové měkké... Také záleží jak kdo jezdí, kdo jezdí jak prase, ohobluje ty zimní daleko dříve, při opravdu klidné jizdě se samozřejmě nebudou nijak drasticky sjíždět... Citovat
psurn Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Nejvíc se ojíždějí gumy nové. Zimní mají navíc měkčí směs a větší drážky, tedy menší styčnou plochu. Citovat
Wojnar Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Snad tu ještě, někteří, nechcete tvrdit, že jízda v létě na zimních gumách je stejně bezpečná jako na letních? Že jizdní vlastnosti zimní gumy v létě jsou stejné jako jízdní vlastnosti gumy letní? Ať jezdí jak chce kdo chce, vždycky tu zimní sjede v létě rychleji než letní. Ikdyž stará zimní guma je na zimu už tvrdá, v létě, za podstatně vyšších teplot, je vždy měkčí než letní. Citovat
vasnivykolista Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 (editace) měl jsem na staré fabii combi HTP celoroční barum quartaris a najel jsem 33 000 a ještě tam byl vzorek 3-4mm a jezdívám do chorvatska..spotřeba byla stejná jak u dřívějších letních klébrech..byl jsem spokojenej..a doufám, že i na TSi-čku s celoročníma Klebr quadraxer...barumkář co mě jich měnil a sehnal tak říkal že budou v pohodě..a to je můj známej Editováno: 12. Prosinec 2014, autor: vasnivykolista Citovat
dick Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 Wojnare ted se téma stočilo na to jestli se ty zimní gumky v létě opravdu tak drasticky sjíždějí? No a někteří z nás tvrdí, že pokud nejezdíš jako prase, ale normálně s nějakou dám příklad čtyřletou gumou, tak to sjíždění není tak drastické, jak nás rádi gumaři a motorističtí redaktoři rádi přesvědčují. Nikdo tu snad ani nezpochybňuje, že letní pneu v toto roční období má vhodnější jízdní a bezpečnostní vlastnosti. 1 Citovat
Wojnar Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 ... ale chce mi tu tvrdit, že v létě bude stejně bezpečně a komfortně jezdit na, byť starých, zimních stejně jako na letních. A to je právě kravina. Citovat
dick Vloženo 12. Prosinec 2014 Vloženo 12. Prosinec 2014 No tak kolem komína, nebo důchodcovsky na dojetí asi i jo, ale jinak ovšem platí, že letní jsou letní Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.