Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

On nepíše, že jsou 8 let v provozu, ale že jsou 8 let staré a to je rozdíl! :)

Protože rychle stárnou až provozem, mohou být i pneu s DOT XX07 v pořádku, pokud s nimi jezdí od 2011. Navíc i provozní životnost se dá prodloužit správnou údržbou a uskladněním. Pravda, jestli zrovna u zimních až na 8 let, tím si tedy jistý nejsem. Ale jestli ty tři sady střídá, tzn. s žádnou nejezdí celou zimu, vyloučit se to nedá. Údajně pneumatika zestárne za tři týdny provozu stejně jako za rok uskladnění. Pneumatiková zima trvá cca 21 týdnů (= 7 let uskladnění) a pneu by měly vydržet v kondici čtyři...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pneu mají na sobě ještě proužky, jeté jednu "zimu". A víc to neřeším. Horší bylo, že letos jsem je dával poprvé na Roomstera, mají rozměr 185/55 R15, nasadím je, mrknu na štítek u nádrže, na kolik foukat a ejhle, jsou tam 4 rozměry a 185 pouze s profilem 60. Říkám si, jak je možné, že 195/55 R15 tam je a adekvátní jsou 185/60 R15. Naštěstí v TP mám 185/55 R15, ale paradox je, že ty 185/60 R15 co jsou na štítku v TP zase nejsou:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Losky83, když už máš po ruce TP, hoď sem, prosím, rozměry tvých pneu vč. alternativních rozměrů. Díky.

 

Štítek huštění evidentně se zimními "řetězovými" pneu nepočítá. Já tam mám jen 205/40 R17 a 205/45 R16, takže oba letní rozměry, se kterými se Scout variantně prodával. Že tam máš něco, co nemáš v TP, je docela zajímavé. Kde udělali soudruzi z NDR chybu? ;)  Že bychom na štítky z víček založili další téma? :D

 

Stejně ten štítek musel vymýšlet dement. Že jsou tam zvlášť rozměry pro 1.2 TDI chápu, je to jiný motor, jiná hmotnost. Ale že jsou tam zvlášť i obě výkonové verze 1.6 TDI, pochopitelně se stejnými tlaky, to mi hlava nebere. :kol-44:

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřešíte to až moc? Chápu lidi, co mají mraky sněhu u domu, ale ty nejspíš jezdí SUV či offroadem. Já mám 3 sady zimních kol a připadá mi, že je to skoro to samé. Nejradši mám Vraníky, sice na mokru jsou nic moc, ale na sněhu super, takže na ten tyden v roce ok[emoji2] Ostatní sady jsou značkové, staré asi 8 let a jezdím s nima v pohodě. V zimě to chce prostě víc přemýšlet

Vraníky jsem měl na Octě, a věřte nebo ne, ale byly to zimní gumy s nejlepším záběrem ve sněhu, nikdy mě nikde nenechaly  :palec2: Ale to bylo dobách astronomických cen za gumy, dnes je jiná doba a kupuju už prvovýrobu. Je tedy pravda že tam byly trochu problémy s dovážení, furt to tak jako trochu hupalo jak po D1  :lol::'> ale dnes to už mají asi vymakané.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar, veď v ČR hory ani nemáte. :D :D :D

....

Oproti tomu státisíce až milióny ľudí bývajú v mestách a v ich okolí, kde síce pár krát ročne nasneží, ale ak vôbec treba, tak cesty sú spratané najneskôr behom pár hodín.

Zato máme "kopčeky" a na těch "kopčekoch" máme z dávný historie rozložený města včetně toho hlavního - a speciálně tam platí už hooodně let "zlatý pravidlo pražský zimy", který se vyjadřuje doslova matematickou rovnicí ve tvaru "-1 + 2 = 3" - a znamená to doslova " -1°C (pod nulou) + 2cm sněhu = 3 prdele problémů". 

Toto pravidlo je každoročně potvrzovaný a na to, aby doslova stála půlka Prahy vůbec není potřeba mráz -20°C, stačí pouhejch pár cenťáků sněhu u Muzea ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém s několika málo cm sněhu u Muzea není v tom, že by se tato slabá vrstva sněhu nedala projet, ale v tom, že za určitých povětrnostních podmínek a při velkém provozu se z ní velmi rychle stane uklouzaná zledovatělá vrstvička, kde mají problémy i zimní pneu. No a někteří se holt neumí přizpůsobit těmto podmínkám a pak vznikají tyto venkovské teorie. Ono je to vidět i když jen prší a je mokrá vozovka, tak rapidně stoupá počet nehod, protože titíž "mistři volantu" jaksi nechápou, že se na tom nedá jezdit jako na suchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, docela pochybuju, že by Pražský služby někdy nechaly u Muzea sníh dostatečně dlouho na to, aby stačil zledovatět pouhým provozem ... Tam jde spíš právě o to, že když se tam sejde pár takovejch "mástěrů ruljá" s NEZIMNÍMA GUMAMA i na pouhý rozsolený břečce, tak dokonale zablokujou magistrálu - a dokud nebude mít Praha kompletní obchvatový okruhy, bude tenhle úsek u Muzea vždycky fungovat jako špunt ...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že to tak je. Ono asi není úplně snadné v tom provozu nasolit všechny silnice a ve všech pruzích - a sypač tam nejezdí každých deset minut. A není to jen u Muzea, třeba taková Evropská ulice (ulice vedoucí z letiště do Dejvic) je toho dalším příkladem. Tam se třeba ráno táhnou nepřetržité dva proudy aut, které to ujedou na led raz dva. Vím, o čem píšu. A třeba i brácha by to potvrdil - jezdí po Praze léta autobusem. Na méně frekventovaných silnicích s tímto jevem nejsou problémy. To už je pak lepší, když napadne 15 cm, alespoň to vyřadí většinu zoufalců na letních - ani se nevyhrabou z parkoviště. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše brácha, v tom provozu je to ujetý během pár minut a pak jsou na prd i zimní gumy....

Sypači jezdí diagram, a kolikrát hlavní stíhají projet sotva jednou za hodinu.

Každopádně taky souhlasím s tím, že ne každý jízdu v zimě zvládá - jezdím každoročně na místo na mhory a tam se zrovna pouze pluhuje (pokud vúbec) a řetězy jsem dával jen jednou (a to jen proto abych si to vyzkoušel).

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je v Praze problém, že je celá podkopaná kolektorama a parovody. Zespod teplo a zvrchu mráz. To samé jsou kostky. Při kombinaci teplot kloužou i když jsou pohledově suché. Proto stačí 2cm a je naklouzáno.

A pak je rozdíl třeba Dejvice a Petřiny. Dole jaro a nahoře Sibiř. A lidi se pak diví.

Editováno: , autor: motosman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co maj parovody a kolektory společnýho se zimníma gumama?

 

Stejně jsem tady na foru téměř mrtvej muž, tak vo co de.

Údajnou účast na kalamitě u Muzea a jinde v Praze, kterou nezvládají borci na letních a někteří ani na zimních pneu. To by myslím už k tomuto venkovskému evergreenu stačilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

SAVA Eskymo S3

Ideálně v rozměru - 185/60 R 15 84 T... DOT2015...

Používám druhý měsíc a mám velmi smíšené pocity...po řezutí jízda jak v medu...divně měkká...auto jako bez duše...bez odpichu...akcelerace...a to jezdím sám ve skoro prázdněm R...po příjezdu k domovu (cca30km) a po odpočinutí gum...kontrola tlaku...2,2...a to vím že je málo...dofouknuto na 2,5 (z předchozích zkušeností s touto pneu vím že je bylo nutno dofoukávat min o cca 0,3 více) a projev opět nic moc...další jízdy cca 200km a změna žádná...auto stále mdlé, bez života...a to na starých sjetých pneu auto jak z praku...radost jezdit a přitom ta spotřeba...průmer 5,8l i s rychlou jízdou...okresky, bez D, delší trasy...teď jsem rád za 6,2 v eko jízdě a svižné 6,8l...přifouknuto na 2,8...lehce zlepšené vlastnosti...hnedle bylo poznat třeba lepší zatáčení, rozjezdy ale smíšené pocity stále převládají...přifoukávat víc k 3.0 mi přijde už moc...připadá mi že výrobce změkčil směs což v pravé zimě u nás na Vysočině nebude ke škodě ale v přechodném období docela děs...a to mám se zimníma Savama dodnes velmi dobré zkušenosti...od r.2003 nepoužívám jiné zimní...

Pište kdo máte tato pneu a podělte se o dojmy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15 let používám na zimu jenom Savy, S2, S3 a S3+. Asi není lepší guma do sněhu než právě tahle. Od zavedení S3+ je o dost měkčí než předchozí verze, předek auta se výrazně zapichuje při brždění, v zatáčkách se auto dost naklání, oproti letním musím snížit rychlost o 20km/h abych neměl strach :) Na tohle období to opravdu není, je potřeba jezdit opatrně, což se v zimním počasí předpokládá. Já s tím problém nemám, po dobu co mám zimáky jezdím opatrně, na jaře obuju 215/45 a užívám každou jízdu. Jenomže až přijde opravdová zima, vím, že se můžu na Savy spolehnout a nikde mě nenechají a to je hlavní důvod, proč je pořád kupuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bylo pouze povzdechnutí, ne nařízení. Nebo jsem snad nezaregistroval nějakou novodobou změnu v psaní? Podívej se na ten text znovu, je to příšerné čtení. A k pneu - uvaž, jak to bude vypadat, když zde budou samostatná témata o pneu od různých výrobců, modelů, rozměrů a ještě navíc letní a zimní.

 

 

EDIT: příspěvky přesunuty.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera jsem prezul na zimni Nokiany 185/55/15 na plechovych discich, na leto jsou alu disky s pneu Hankok 195/55/15.

A chtel bych se vas zeptat, jak je mozne, ze pri prezuti a nasledne jizde se vzdy trochu pohne pricka volantu?

Letos na jare jsem prezul na letni a pricka volantu mirne vlevo, servis to vyresil pootocenim neceho (presny nazev nevim) u kol na podvozku. Po prezuti na zimni, pricka volantu mirne vpravo!

Pres jaro az podzim jsem si zvykl na hlinikove disky, ty plechove jsou vizuelne o dost horsi a zvuk motoru je v kabine vice slyset, tak premyslim nad 8 paprskovymi LINE i na zimu, cetl jsem, ze pri snehu s nimi muze byt problem (snih se dostane k brzdovym celistem, inertni posyp poskodi lesklou vrstvu, atd.), tak zvazuji...

Diky za odpovedi.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedny z těch gum jsou nerovnoměrně sjeté.

Pravděpodobně ty letní na který jsi přezul na jaře a volant se hnul do leva. Servis to dorovnal na táhlech řízení a volant je rovně. Teď jsi dal opět zimní a volant je vpravo, předpokládám, že stejně jako byl před tím vlevo. 

Aby byl volant zase rovně muselo by se seřízení táhel (geometrie) vrátit na původní hodnotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že lepší je alu než plech. Pokud se dostane sníh do plecháčů, tak se o dost hůře bude vyhrabávat ven. Jinak i údržba alu je jednodušší. Minimálně před nasazením sady ať na leto nebo zimu je umeju a z vnější strany i navoskuju a když je demontuju, tak to samé. Jsem od nich míň zadělanej, než od plecháčů a to nepočítám ty špinavé poklice, na které se celý půlrok nachytává brzdový prach.

Co se týká poškození, tak nesleduju, že by ty zimní nějak trpěly. Oboje jsou škodovácký a vypadají stále jako nové. Spíš než strach o zničení disků posypem, mám strach o přední kastly, ta dostává na frak, jak od protijedoucích aut, tak i od těch co jedou před tebou.

Ty plechy myslím vydrží pěkné tak dva, tři roky a pak to vypadá jak z vrakáče. Cena alu začíná tak na dvojnásobku plechu, což není tak hrozný. Škodovácký tak od trojnásobku. Já koupil na zimu antaresy a jsem spokojenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To spíš vypadá, že jedna přední guma je nebo ve druhý sadě byla blbě nasazená - doporučil bych obětovat ty prachy a nechat v nezávislým pneuservise ty kola zkontrolovat, případně gumy shodit a znovu nasadit a hlavně znova vyvážit. Stačí aby byla guma blbě otočená vůči ráfku (jak guma, tak ráfek mají nevyvážený těžší místo, který patří proti ventilku) - a máš celý kolo blbě vyvážený. Je zajímavý, že větší nevyvážeností trpí hliníkový disky, plecháče jsou rovnoměrnější. Osobně se mi stalo, že gumař jedno kolo předělával 3x, než se dostal s vyvažovacíma závažíčkama na obvyklou maximální hodnotu kolem 20g na jedno místo ráfku - do tý doby mu vyvažovačka ukazovala hodnoty jako 70g na jednu stranu a 48g na protější a podobně - přitom samotnej ráfek byl na vyvažovačce bez gumy OK (zkoušeno, jestli není vysloveně nakopnutej nebo nemá bublinu - ta by se okamžitě projevila). Nakonec jsme se s technikem shodli, že byla blbě označená guma (nesprávně vyznačený právě to nejtěžší místo gumy) - protože když už byla přetočená vůči ráfku tak, že šla rozumně vyvážit, tak váhy závaží nepřesáhly jinde obvyklou hodnotu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...