Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

Mám z lonska nové zimní gumy na Fabia I 165/70 R14 81 S na ráfcích 5Jx14  ET 35. Bohužel ji žena v létě zrušila..Koupil jsem Fábii II. Chci se jen ujistit ,že je mohu dát na tuto fabku. Dle TP  by to mělo jit jen misto  81 S mám v TP 81T ( ale to je myslím max rychlost pro kterou je pneu konstruována ) neměl by snad být žádný problém.  díky za odpovědi.

Editováno: , autor: no.nick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyhláška č. 341/2014 Sb. praví:

"V případě vybavení vozidla zimními pneumatikami, dle odstavce 13 s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, musí být uvnitř vozidla a na vždy viditelném místě z pohledu řidiče upevněn výstražný štítek, který udává nejnižší hodnotu maximální rychlostní kapacitu pneumatik pro jízdu na sněhu. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle, například palubním počítačem."

 

Rychlostní index "S" znamená max. 180 km/h. Z toho vyplývají následující varianty:

- Pokud máš v TP nejvyšší rychlost rovnou 180 km/h nebo nižší, můžeš dát na auto pneu s indexem "S" bez dalších omezení.

- Pokud máš v TP nejvyšší rychlost vyšší než 180 km/h a nemáš Maxidot, musíš do zorného pole řidiče dát nálepku upozorňující, že smí jet max. 180 km/h.

- Pokud máš v TP nejvyšší rychlost vyšší než 180 km/h a máš Maxidot, musíš si na něm nastavit upozornění na 180 km/h.

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím rozměrem - 185/60 R15 to je docela zajímavé...někdo píše že ho v TP má...hlavně FII...ale i R...někdo ne...já třeba jako základní v TP (zhruba v polovině zadní strany TP - odstavec nápravy) mám rozměr 185/65 R14 86T...dole pak pár dalších ale 185/60 R15 ne...

Myslím že je to čistě dle momentální výroby jak má zrovna Bolka gumy...a lidi náladu a nebo v tom mají docela chaos...jinak to není možný...a ano tenhle rozměr je cenově výhodný...

 

Před 2 lety jsem si psal se Škodovkou a na otázku: Tímto žádám o vaše vyjádření k používání rozměru pneu - 185/60  R15 atd atd

Odpověď:

Dobrý den, Vámi navrhovaný rozměr pneumatik nebyl na Vaše provedení a variantu vozidla uvolněn, takže ho nelze použít.

S pozdravem

Ing. Jan Raděj, TZH/6 – Typování tuzemsko
ŠKODA AUTO a.s., Tř. Václava Klementa 869, 293 60 Mladá Boleslav, Czech Republic
T +420 326 8 15393

 

A vymalováno...to byl předchozí R s HTP...

 

Stejně ten rozměr od loňského října používám...teď na TSI...a na závěr...v létě jsem řešil pojistnou událost s Českou...chlapík kola nafotil, popsal a Česká škodu uhradila...

 

Teď jezdím 14 dní na nových Sava Eskimo S3+ 185/60 R 15 84 T...byly za 875,- bez daně...trochu víc se musí nafoukat...ale jinak již X let spokojenost...tady na Vysočině je kolikrát sněhu a břečky mraky a tyhle gumy vždy OK...

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

martt: Koukal jsem do několika techničáků a je to opravdu zajímavá všehochuť. U těžších dieselů nejdou převléct 14" kola přes brzdiče 288mm kotoučů, proto mají v základu 15". Jinak bych v tom nehledal žádnou vědu - na typové zkoušky prostě pošlou auto s takovými pneu, se kterými bude dosahovat nejlepších výsledků, aby flotila nasbírala co nejméně CO2 a zbyl jim prostor na Touaregy, Cayenne apod. s nesmyslnými motory. Že se potom většina aut prodá v jiné konfiguraci a tudíž má leckdy diametrálně odlišnou spotřebu? Jen další důkaz, že jsou Euro normy hloupě nastavené. :kol-44:

 

Mimochodem, co takhle udělat zvláštní téma (tady je to trochu mimo), kde by se sbíraly základní rozměry kol a pneu spolu s typem a motorizací auta? Mě by to docela zajímalo a když už mám opsané údaje z několika TP...

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem, co takhle udělat zvláštní téma (tady je to trochu mimo), kde by se sbíraly základní rozměry kol a pneu spolu s typem a motorizací auta? Mě by to docela zajímalo a když už mám opsané údaje z několika TP...

 

Pod tento nápad sa podpisujem. Uviedol by som tam aj číslo typového schválenia, dátum výroby, alebo aspoň modelový rok auta, krajinu pre ktorú bolo auto vyrobené (môže byť totiž rozdiel medzi ČR a SR), prípadne ďalšie údaje ako sú pohotovostná hmotnosť alebo maximálna hmotnosť vozidla (práve včera som potreboval takýto údaj pre Roomster). Ak nájdem niekde technický preukaz v elektronickej forme, tak s tým rovno aj začnem, ak nie, doplním to večer.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Můžu mít ještě dotaz,Jaké spíš preferujete zimní pneu? širší ( větší záběr a stabilita ) nebo užší .  Dohadujeme se o tom s kolegou z práce.Já nakonec koupil  195 / 55 R15 ... měl jsem tam týden 165/70 R14 a nějak mi to nesedělo..Vzhledově i pocitově v zatáčkách.. Kolega tvrdí ,že lépe užší prochází hlubším sněhem.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem pro užší. Sice možná horší stabilita, ale ta nemá tak fatální následky, jako když ti guma nesedne na sněhu, nebo na břečce. 

 

viz https://www.youtube.com/watch?v=vP89C6ukhag

 

e: A ten člověk ve videu má absolutně pravdu a všechno tam i pěkně a názorně vysvětluje. Mluví mi z duše :)

Editováno: , autor: froggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, pjekně a názorně. A ty se připoj k těm, co si můžou spočítat, kolikrát se za poslední jednu až dvě zimy dostali na takovej povrch, kdy bylo tolik sněhu nebo břečky, aby to opodstatnilo použití gum o 10-20% užších - a naopak, kolik km ze zimního období ujeli na holejch, mokrejch až suchejch silnicích I ZA MRAZU. Já jsem za poslední zimní období (zima 2014-2015) ujel asi 3 500km a z toho jsem na sněhu a břečce absolvoval s bídou 20-25km. Zbytek holý cesty při teplotách od -20°C do +10°C a v nejrůznějším stupni vlhkosti. A to nejsem kloboučník/vajíčkář, co auto vytáhne jen o víkendech, jsem nucenej jezdit skoro každodenně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na leto mám širokú pneu 195 a na zimu 185.........ako píše Ekkar tak viac chodíme po zladovatelích cestách ako po zasnežených. Ja osobne som za minulú zimu prešiel po zasnežených cestách možno aj cez 200km. A vyšiel som všade bez reťazí.

 

Neviete tú stránku kde zadám parametre pneu a disku a vie mi to povedať všetko o tom rozmere či už pneu alebo disku ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejvíc se bojím ledu a na něm je širší pneu výhodnější. Dle prognózy nás čekají zimy teplotně podobné té poslední a sníh/břečka je narozdíl od ledu dobře vidět, takře raději jet pár dní v roce opatrně na širších, než mít několik měsíců v roce delší brzdnou dráhu plus riskovat uklouznutí na ledu s užšími. Řadu let jsem jezdil celoročně na stejném rozměru pneu a neměl jsem s tím problém. Na nečekané námraze jsem se dostal 2x do hodin a v obou případech to bylo se služebákem na zimních žiletkách. Že by to byla náhoda?

 

Ale je to hodně o tom, kde a po čem člověk převážně jezdí. Pohybovat se ve větší míře o několik stovek metrů výš a/nebo po hůř udržovaných silnicích, asi bych zpíval jinou píseň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....roky jsem jezdil 185 ale posledních 8 let jsem přešel na 195. Měsíčně najedu mezi 3.500-4.000km zima nezima. Jezdím po celé republice. V místech kde sníh je denním chlebíčkem a oproti /kde bydlím i já/ sníh znají už jen z obrázku. Nikdy jsem neměl problém a ani jsem si nikdy neřekl, že jsem udělal blbost, že jsem přešel na 195ky. Projel jsem v pohodě v hromadě sněhu a ani jsem rozdíl mezi 185 a 195 nebyl schopen poznat.  Za mě je úplně jedno jestli 185 nebo 195ky. Když postavím 10 řidičů před kopec na stejných pneu, tak třeba půlka zůstane v půli kopci a druhá vyjede celý kopec. Jedná polovic si pneu vychválí a druhá zatratí. A kde je teď pravda? Rodiče bydlí na horách kde jedno stoupání dosti extrémní a divili by se někteří na jakých pneu se to dá vyjet a nebo se mnoho řidičů nedostanou ani do třetiny stoupání a to mají obuté pneu prémiových značek. Je to převážně o řidiči a stylu jízdy a předvídavosti. Někdy mě to připadá jako když si někteří myslí, že mají spousta jízdních asistentů a že se jím nemůže nic stát. Fyzikální zákony však platí stále.

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rasťo Chvála má väčšinou pravdu, ale v tomto prípade s ním absolútne nesúhlasím. Poviem na rovinu, že mám problém si spomenúť že kedy som naposledy išiel v kašovitom snehu. Pamätám sa akurát na to, že minulú zimu som sa jednu noc vracal domov a počas cesty začalo snežiť, tak kým toho snehu bolo menej, tak bol trochu kašovitý. Ale nemal som problém ísť aj 100+. Akurát v jednej obci som dostal šmyk v jednej zákrute (a potom aj v ďalších, ale už som naschvál hľadal limity), ale nie preto, že by som mal široké pneu, ale preto, že som išiel o dosť rýchlejšie ako som mal ísť aj za sucha. Jednoducho som zabudol, že tá zákruta je tak ostrá (jazdím tadiaľ iba pár krát do roka), a vletel som tam 60+, a tam by mi bola užšia pneumatika rovnako prd platná.

Samozrejme ak niekto býva v horskej oblasti, kde už treba počítať aj s použitím reťazí, tam užšia pneumatika môže mať svoje výhody, ale koľkí z nás bývajú alebo pravidelne jazdia na takomto mieste?

Keby som to mal v papieroch, tak ja osobne by som najradšej jazdil na 215/45 R16.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... Já jsem za poslední zimní období (zima 2014-2015) ujel asi 3 500km a z toho jsem na sněhu a břečce absolvoval s bídou 20-25km. Zbytek holý cesty při teplotách od -20°C do +10°C a v nejrůznějším stupni vlhkosti....

Víš, někteří žijou i v horách.

Že Ty neznáš sníh, ještě neznamená, že neexistuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar, veď v ČR hory ani nemáte. :D :D :D

 

Teraz vážne, aké percento obyvateľov býva v takej oblasti, že sa tam napr. od novembra do februára tam je súvislá vrstva snehu? A teraz kto býva v takej oblasti, kde sa ten sneh dlhodobo drží aj na cestách? Je to malé percento ľudí.
Oproti tomu státisíce až milióny ľudí bývajú v mestách a v ich okolí, kde síce pár krát ročne nasneží, ale ak vôbec treba, tak cesty sú spratané najneskôr behom pár hodín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřešíte to až moc? Chápu lidi, co mají mraky sněhu u domu, ale ty nejspíš jezdí SUV či offroadem. Já mám 3 sady zimních kol a připadá mi, že je to skoro to samé. Nejradši mám Vraníky, sice na mokru jsou nic moc, ale na sněhu super, takže na ten tyden v roce ok[emoji2] Ostatní sady jsou značkové, staré asi 8 let a jezdím s nima v pohodě. V zimě to chce prostě víc přemýšlet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...