Přejít na obsah

Cukání motoru


Doporučené příspěvky

Hmm. Tak to holt budu jezdit na 1 ve vyssich otackach :)). Ted vazne. Neberu to jako zasadni vec taky to mam jen kousek nez se vymotam mezi barakama a ve vyssich otackach problem neni. Motor se ohriva rychle. Jen me to prekvapilo ze staci ~10 stupnu po ranu. No uvidime az bude pod nulou jak se to bude chovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
V 22. 9. 2020 na 8:40, Georgius napsal:

Hmm. Tak to holt budu jezdit na 1 ve vyssich otackach :)). Ted vazne. Neberu to jako zasadni vec taky to mam jen kousek nez se vymotam mezi barakama a ve vyssich otackach problem neni. Motor se ohriva rychle. Jen me to prekvapilo ze staci ~10 stupnu po ranu. No uvidime az bude pod nulou jak se to bude chovat. 

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Začnu tou druhou otázkou. Ano, lze se bez nejmenších problémů rozjet bez přidání plynu jak dopředu, tak na zpátečku 😉. K té první toho moc neřeknu, protože jsem zatím žádné cukání za studena, ani když je teď ráno kolem 0°C, nezaznamenal..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Moje zkušenosti:

- s novým autem jsem skákal jak kosák v autoškole. Půjčil jsem to kamarádovi a rozjel se jak mazák. Prostě jsem byl zvyklý, že auto táhle od nízkých otáček. Bohužel tento motor je hodně přiškrcený (tedy ekologický) a prostě je potřeba na ten plyn trochu šlápnout. Vyřešeno řazením ve vyšších otáčkách. Dvojku řadím kolem 3,5k a trojku kolem 3k.

- start stop naprosto nesmyslně chcípe úplně studené auto. Člověk potřebuje topit a odmlžovat okna, ale start stop se rozhodne pro "ekologii". Vyřešeno vytáhnutím kablíku u baterie.

- vypínání válců? Hlučné a otravné kurví-ko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 11. 2020 na 9:50, bouchy napsal:

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

Až na to, že u DSG si na skákání u starších modelů v podstatě nikdo nestěžuje :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 11. 2020 na 9:50, bouchy napsal:

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

S DSG se žádné skákání nekoná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Problém je asi v tom, že 1.5 TSI DADA (O3) i DPCA (O3 a O4) má velice složité uspořádání. Po startu vstupuje do řídící jednotky, teplota, nasávaného vzduchu, teplota katalyzátoru, motoru, atmosférický tlak a další. Když nastartujete jsou změny teplot, tlaku a jiných hodnot velice dynamické, řídící jednotka se snaží o regulaci, ale celý systém je velice nestabilní. Už je to, že motor má samostatný kompresor, který vede do katalyzátoru je další proměnná. Řídící jednotka obtížně stanovuje dávku paliva i vzduchu, krásně to uvidíte, pokud nastartujete a vyšlápnete spolku na studeném motoru v zimě, otáčky budou lítat minimálně o 250 ot/min. Motory vyrobené cca do 03/2019 vyžadují aktualizaci a je zdarma, ale to se týká myslím jen O3. U O4 je jediná rada nechat motor 30 s běžet na volnoběh…

K ACT… oni to moc dobře vědí, že ACT se spouští hluboko pod 85 °C, ale kdyby to chtěla Škodovka řešit bude muset zaplatit Audi dost velký balík. Otázka je, zda to Audina umí vůbec vyřešit. Pokud nebude dostatek stížností nebude Škodovka mít důvod řešit.

Nejlepší řešení by myslím bylo ACT deaktivovat, ale to zatím nikdo pořádně neumí a Audina to neudělá, protože pak by motor měl v testu o málo vyšší exhalace. Výsledek by byl nedodržení patřičné normy Euro a z toho vyplývající pokuta pro koncern VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Rád bych se zeptal majitelů, kteří mají manuální převodovku ve spojení s tímto motorem, zda-li jim motor cuká, či nikoliv. Jedná se mi pouze o verzi motoru montovanou do OIV (myslím DPCA). Měl jsem možnost být na předváděcí jízde a při rozhovoru s prodejcem mi říkal, že tohle už je dávno pořešené. Nicméně na různých fórech to zřejmě není zase až tak pravdivé tvrzení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...