Jump to content

Cukání motoru


Georgius
 Share

Recommended Posts

Hmm. Tak to holt budu jezdit na 1 ve vyssich otackach :)). Ted vazne. Neberu to jako zasadni vec taky to mam jen kousek nez se vymotam mezi barakama a ve vyssich otackach problem neni. Motor se ohriva rychle. Jen me to prekvapilo ze staci ~10 stupnu po ranu. No uvidime az bude pod nulou jak se to bude chovat. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

mám octávku 4 s motorem 1.5tsi a to vypínání válců je úplně o ničem... nechápu, že to vypíná dva válce už při studenem motoru. Ještě nemá olej ani 50°C a já jedu už na dva válce... a při rozjezdu cuká,jak píšete.

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
V 22. 9. 2020 na 8:40, Georgius napsal:

Hmm. Tak to holt budu jezdit na 1 ve vyssich otackach :)). Ted vazne. Neberu to jako zasadni vec taky to mam jen kousek nez se vymotam mezi barakama a ve vyssich otackach problem neni. Motor se ohriva rychle. Jen me to prekvapilo ze staci ~10 stupnu po ranu. No uvidime az bude pod nulou jak se to bude chovat. 

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

Link to comment
Share on other sites

cau, zajimalo by me jestli ten motor cuka i pri otackach kolem 2000 a vyse nebo jenom pri nizsich otackach a dale jestli je schopen ten motor  rozjet auto jenom pomalym pustenim spojky bez pridani plynu nebo to taky cuka (mam na mysli pomaly rozjezd treba v garazi) dik

Link to comment
Share on other sites

Začnu tou druhou otázkou. Ano, lze se bez nejmenších problémů rozjet bez přidání plynu jak dopředu, tak na zpátečku 😉. K té první toho moc neřeknu, protože jsem zatím žádné cukání za studena, ani když je teď ráno kolem 0°C, nezaznamenal..... 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Moje zkušenosti:

- s novým autem jsem skákal jak kosák v autoškole. Půjčil jsem to kamarádovi a rozjel se jak mazák. Prostě jsem byl zvyklý, že auto táhle od nízkých otáček. Bohužel tento motor je hodně přiškrcený (tedy ekologický) a prostě je potřeba na ten plyn trochu šlápnout. Vyřešeno řazením ve vyšších otáčkách. Dvojku řadím kolem 3,5k a trojku kolem 3k.

- start stop naprosto nesmyslně chcípe úplně studené auto. Člověk potřebuje topit a odmlžovat okna, ale start stop se rozhodne pro "ekologii". Vyřešeno vytáhnutím kablíku u baterie.

- vypínání válců? Hlučné a otravné kurví-ko.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

V 2. 11. 2020 na 9:50, bouchy napsal:

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

Až na to, že u DSG si na skákání u starších modelů v podstatě nikdo nestěžuje :)

Link to comment
Share on other sites

V 2. 11. 2020 na 9:50, bouchy napsal:

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

S DSG se žádné skákání nekoná.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Problém je asi v tom, že 1.5 TSI DADA (O3) i DPCA (O3 a O4) má velice složité uspořádání. Po startu vstupuje do řídící jednotky, teplota, nasávaného vzduchu, teplota katalyzátoru, motoru, atmosférický tlak a další. Když nastartujete jsou změny teplot, tlaku a jiných hodnot velice dynamické, řídící jednotka se snaží o regulaci, ale celý systém je velice nestabilní. Už je to, že motor má samostatný kompresor, který vede do katalyzátoru je další proměnná. Řídící jednotka obtížně stanovuje dávku paliva i vzduchu, krásně to uvidíte, pokud nastartujete a vyšlápnete spolku na studeném motoru v zimě, otáčky budou lítat minimálně o 250 ot/min. Motory vyrobené cca do 03/2019 vyžadují aktualizaci a je zdarma, ale to se týká myslím jen O3. U O4 je jediná rada nechat motor 30 s běžet na volnoběh…

K ACT… oni to moc dobře vědí, že ACT se spouští hluboko pod 85 °C, ale kdyby to chtěla Škodovka řešit bude muset zaplatit Audi dost velký balík. Otázka je, zda to Audina umí vůbec vyřešit. Pokud nebude dostatek stížností nebude Škodovka mít důvod řešit.

Nejlepší řešení by myslím bylo ACT deaktivovat, ale to zatím nikdo pořádně neumí a Audina to neudělá, protože pak by motor měl v testu o málo vyšší exhalace. Výsledek by byl nedodržení patřičné normy Euro a z toho vyplývající pokuta pro koncern VW.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Rád bych se zeptal majitelů, kteří mají manuální převodovku ve spojení s tímto motorem, zda-li jim motor cuká, či nikoliv. Jedná se mi pouze o verzi motoru montovanou do OIV (myslím DPCA). Měl jsem možnost být na předváděcí jízde a při rozhovoru s prodejcem mi říkal, že tohle už je dávno pořešené. Nicméně na různých fórech to zřejmě není zase až tak pravdivé tvrzení. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...