pabloescobar Vloženo 9. Května Sdílet Vloženo 9. Května Svata pravda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 9. Května Sdílet Vloženo 9. Května A taky v info o aute je hlaska " je nutny beh motoru" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bilovec Vloženo Pondělí v 20:20 Sdílet Vloženo Pondělí v 20:20 A proto používám DPF Control a mám vždy jistotu, že regeneraci uspěšně dokončím... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokrouš Vloženo Pondělí v 22:11 Sdílet Vloženo Pondělí v 22:11 A k čemu je ta aplikace dobrá? To, že běží regenerace poznám i bez aplikace a to, že se dokončila to poznám taky. Jak to funguje a co to umí jiného? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo Úterý v 08:22 Sdílet Vloženo Úterý v 08:22 Jak se to dá dneska poznat bez aplikace? Dřív to šlo, dneska poznám leda...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokrouš Vloženo Úterý v 12:25 Sdílet Vloženo Úterý v 12:25 No máš to ode mě detailně popsaný v posledním příspěvku na předchozí straně. 😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo včera v 09:17 Sdílet Vloženo včera v 09:17 Právě proto se ptám. Tam píšeš jen že auto hučí a nebo má zvýšený volnoběh a spotřebu. To může být projev jiných záležitostí, které běžně nastávají. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pabloescobar Vloženo včera v 09:41 Sdílet Vloženo včera v 09:41 Nemyslim si, ze jine situace nastavaji BEZNE. Tohle se ti bude dit naprosto pravidelne, klidne 1 - 2 x za tyden. Ver, ze to poznas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo včera v 10:00 Sdílet Vloženo včera v 10:00 (editace) Já určitě. Mám přes OBD auto trvale napojené na apku, a to jen kvůli regeneraci. Nebýt té diagnostiky, měl bych podle oněch indicií pocit, že regeneruj každý den, páč tyto projevy hučení atd probíhají běžně, třeba každý den. A nebo naopak, regenerace probíhá a žádné hučení se nekoná. Editováno: včera v 10:01, autor: Clerfayt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokrouš Vloženo včera v 10:01 Sdílet Vloženo včera v 10:01 (editace) před 45 minutami, Clerfayt napsal: Právě proto se ptám. Tam píšeš jen že auto hučí a nebo má zvýšený volnoběh a spotřebu. To může být projev jiných záležitostí, které běžně nastávají. Nepíšu, že hučí NEBO má zvýšený volnoběh a spotřebu. Má to všechno dohromady. A neznám mnoho jiných situací, kde jsou vysoké volnoběžné otáčky, vysoká spotřeba na volnoběh a k tomu hučí sahara a ještě je vysoká teplota oleje, která i při volnoběhu roste dál. Plus je to i lehce cítit nosem, když si stoupneš za auto + sálá víc tepla zespod auta. Prostě to pozná každej kdo má funkční smysly. Nebavím se o regeneraci na dálnici při rychlé jízdě, ale o regeneracích, které prudí ve městě při krátkých jízdách a nebo v cílové destinaci, kde není čas pokračovat v jízdě a nebo hučet dalších 10-15 minut na místě. Editováno: včera v 10:04, autor: Mokrouš doplnění 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokrouš Vloženo včera v 10:07 Sdílet Vloženo včera v 10:07 před 5 minutami, Clerfayt napsal: Já určitě. Mám přes OBD auto trvale napojené na apku, a to jen kvůli regeneraci. Nebýt té diagnostiky, měl bych podle oněch indicií pocit, že regeneruj každý den, páč tyto projevy hučení atd probíhají běžně, třeba každý den. A nebo naopak, regenerace probíhá a žádné hučení se nekoná. Tobě každý den auto točí 1000 otáček a žere 1,1 litru na hodinu a k tomu ti hučí sahara, když dojedeš do cíle a dáš řadící páku do "P? A když vypneš motor, tak ti hučí dál třeba 5 minut a vybíjí ti baterku? A tvoje krabička ti hlásí, že se nic neděje??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo včera v 10:07 Sdílet Vloženo včera v 10:07 Z auta za jízdy nelezu. Jinak ano, tam se to pozná snadno. Jinak nadále bohužel nejsou projevy směrodatné. Ale je mi to fuk, nikomu neberu pocit, že mu auto regeneruje třeba neustále. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokrouš Vloženo včera v 10:12 Sdílet Vloženo včera v 10:12 Tady nikdo nemá pocity. My normálně poznáme regeneraci, která probíhá každých cca 250-600 km cca. Podle stylu jízdy. A když to bohužel 2x do měsíce vyjde někde na parkovišti, tak to člověka vytočí. Spíš bych byl nervózní, pokud bych měl denně projevy regenerace bez regenerace. A o těch tu píšeš jen ty. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo včera v 11:05 Sdílet Vloženo včera v 11:05 U moderního motoru dnes není prakticky možné dát 600km bez regenerace (max cca450 na dálnici). Ale OK, když nezastavuješ, jedeš souvisle, nelze regenerace zjistit. O tom přesně mluvím. Jinak v létě běžnásituace: Klima naplno a auto drží cca 1000 ot na volnoběh. Drtím dálnici, pak zastavím u pumpy a sahara hučí jak prokoplá. V létě běžný jev a žádná regenerace neprobíhá. V zimě naopak. Když je sepnuté PTC, nebo studený motor, klidně je zvýšený volnoběh i se zvýšenou spotřebou. Když hodně mrzne, sahara nesepne ani při regeneraci. Taky když čerstvě zahájí regenerace a vypnu motor, sahara nejede. Prostě ty projevy můžou a nebo nemusejí regeneraci znamenat. Ostatně sahara je v motorech odpradávna a to ještě DPF nebylo. Navíc ten software je u nových aut tak brutální, že klidně zahájí regeneraci ihned po nastartování studeného, nebo i zmrzlého motoru. To se dřív třeba u motorů CDP.... nedělo. Počkalo to až motor zahřeje na 50°C ikdyž byl požadavek na regeneraci vybaven. Průběhy regenerací DPF sleduji u aut od r. 2011. A to přes OBD, abych nepodléhal domněnkám a viděl i přlrůběh teplot, délku, stav EGRek atd.... A různých motorů bylo víc jak 10, páč to pro zajímavost občas diagnostikuju i u služebáků. . Není nic jednodušší než koupit za 300Kč OBD BT adaptér a nepsat o hučení a spotřebě jako dogmatu. A to jsem nechtěl rýpat, ale fakt mě zajímalo jestli někdo spolehlivě nezjistil nějaký zaručený indikátor u EVO TDI, abych nemusel vytahovat mobil. Pravda, že při zahájení regenerace motor náhle zjemní chod. Ale je to tak slabý projev, že ho vnímám jen když vím, že regenerace právě začne. Když jedu a myslím na hovadiny, nic nepoznám. Nebo občas převodovka přestane vyřazovat na neutrál. Tak mě to ťukne a zapnu apku na mobilu. A kolikrát se mi stalo, že regenerace neprobíhá, takže zase nic jednoznačné. Jen podotknu, třeba u motorů s piesovstřikovači šlo nádherně a jednoznačně zjistit probíhajíci regeneraci. Protože ty vstřikovače při dlouhých vstřicích vydávaly specifický zvuk. Ale tyhle doby jsou pryč. Stejně tak když stačilo po regeneraci vynulovat počítadlo km, páč další regenerace začala s železnou pravidelností přesně za 750km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokrouš Vloženo včera v 12:55 Sdílet Vloženo včera v 12:55 Tak pokud potřebuješ vědět, kdy regeneruješ při delší jízdě, tak to bez diagnostiky moc nezjistíš, to je fakt. U moderního TDI EVO je tolik proměnných, že to nejde 100% určit. Jak říkáš to vyřazování na neutrál taky sleduju, ale to souvisí i s "inteligentním" ničením, teda dobíjením baterie atd... Jinak samozřejmě, že sahara může hučet ve vedrech a nebo při dojetí z dálnice, ale to zase nemáš okamžitou spotřebu na volnoběh 1-1,1l/h. Taky dnes může sahara chladit brzdy, nebo korigovat přebíjení baterie, když sjíždíš z Grossglocker hochalpenstrasse v 7℃ a ono to hučí a hučí... Občas se dějí věci. Ale to zase není vysoká spotřeba. V zimě zase můžeš jak píšeš ohřívat interiér a dobíjet baterii, ale zase ti jen tak nesepne sahara. Prostě se to vzájemně vylučuje a nedám hlavu na špalek na 100%, ale na 99% poznám regeneraci od jiných jevů. Ty regenerace u studených motorů mě taky vytáčí doběla. Všude pořád tvrdí, jak to musí splnit specifické podmínky a prdlajs. Normálně, když se spustí regenerace a já jí přeruším, protože nemám čas, tak jak nasednu a ujedu se studeným motorem klidně jen 1km, tak už běží zase a takhle třeba 3x za sebou, když musíš objet banku, poštu, doktora a pak teprve někam jedeš dál, kde se to dokončí. Ovšem dioda, která mi bude svítit a k tomu pípák je mi k prdu, protože to poznám sám, ale dioda mi neumožní to managovat a na to nadávám nejvíc. Hrozmě mě štve, že není nikde v infotainmentu možnost zobrazit menu DPF a vidět stav zaplnění, přibližný čas/km do spuštění, není možnost manuálně spustit regeneraci dřív, když jsem na delší cestě a vím, že pak budu 3 dny poskakovat okolo domu, nebo naopak ji odložit o pár km, třeba 20, když vím, že po 3 jízdách v rozmezí 3-5km bude následovat jízda 300 km. Všechno to dělají tak, aby to nerušilo absolutní motoristický lamy, ale doplatí na to vždycky motorista, co věcem přiměřeně rozumí a chce je dělat dobře. A samozřejmě auto, protože se ničí víc, než by muselo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miziov Vloženo včera v 13:52 Sdílet Vloženo včera v 13:52 A u novějších aut už se nepíše "Nutný běh motoru"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deto Vloženo včera v 15:07 Sdílet Vloženo včera v 15:07 Ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokrouš Vloženo včera v 15:53 Sdílet Vloženo včera v 15:53 před 1 hodinou, miziov napsal: A u novějších aut už se nepíše "Nutný běh motoru"? TDI EVO 147kW MR21 mi nic takového nenapsalo během 4 let nikdy. Možná, že by k tomu došlo spolu s rozsvícením kontrolky, pokud bych neustále jezdil jen krátké trasy a přerušoval probíhající regenerace. Netuším. Já nikdy takovou kontrolku u sebe svítit neviděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miziov Vloženo včera v 18:59 Sdílet Vloženo včera v 18:59 Není to kontrolka, ale oznámení v infotainmentu. Viz obrázek: https://images.app.goo.gl/o6AmEGLt9Dd18aLJA Mám TDI EVO 110kW MR20 a mám to tam. Možná to souvisí s verzí infotainmentu? MIB2.5 vs MIB3. Já mám ještě ten starší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokrouš Vloženo včera v 20:19 Sdílet Vloženo včera v 20:19 Já to pochopil a proto jsem psal "spolu s rozsvícením kontrolky". Já mám už MIB3 a nic takového mi to nepíše... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo před 11 hodinami Sdílet Vloženo před 11 hodinami Škoda, že nejde regenerace zpozdit, nebo odpálti dřív. Přitom to některá auta od VW umožňují. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.