Přejít na obsah

Aditiva (Verva 100)


panet

Doporučené příspěvky

Paliva E5 budou v nabídce stále. Toho bych se nebál. V Německu stále jsou souběžně s E10. 

 

ETBE ma lepší výhřevnost než samotný etanol, ale je horší než u čistého benzinu. 

 

Čili zde šlo o švindl, jak udělat radost ekologům a zároveň zvýšit pomoci vyššího podílu ETBE oktanové číslo. Nicméně ta výhřevnost bude skutečně asi o něco málo nižší. 

 

A primárně samozřejmě ušetřit. Z bio se neplatí spotřební daň. Z benzinu ano. 

 

Jinak Verva 100 se skutečně dělá v Kralupech. Mám to potvrzené ze zdoje z Unipetrolu. Nicméně jej nenabízí třetím stranám na prodej. Proto ho nemají vyloženě uvedený v nabídkách. 

 

Tahle problematika mě spíše zajímá z pohledu uživatelů, kteří mají předepsaný N98. 

 

V úplně prvních vydáních kompatibility bylo např. U Škodovky, že jej nesmí mít Octavia RS 1.8T s motorem AUQ, kde je právě požadavek na N98. 

 

Nicméně je možné, že zde se jedná o N98 E10 s Ethanolem. Ovšem N98 na bazi etanolu jsem popravdě neviděl. A to ani v zahraničí. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, JendaII napsal:

A jaké z toho máš dojmy? Já do Shell půjdu nakonec taky. Pumpu Shell mám po cestě do práce... Pro vervu 100 jsem musel dojíždět. 

Zatím stejný, jel jsem dnes jen 16km, navíc nádrž nebyla úplně prázdná, byla tom ještě 100 od Benziny někdy z ledna. Ale zítra najedu tak 150 km, tak uvidím.

Ale podle mě to bude pod rozlišovací schopnost a max nějaký placebo efekt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta cukačka je hodně nepatrná, věřím že si jí dost lidí ani nevšimne já jsem na tohle docela hnidopich, ale je to docela dobře cítit, pokud třeba stojí s prohřátým motorem na červené, občas si to prostě velmi jemně vynechá, když do toho nyní liji N95+VIF tak efekt zmizel, popř. se to projeví (s vervou) pod velmi lehkým plynem pokud mám otáčky pod 2k (takové to lehké popojíždění kdy prostě jen udržujete nízkou rychlost v pomalém provozu). Zkoušel jsem dát ještě jednou vervu, ale problém se vrátil, je to určitě v tom palivu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, dodge napsal:

....všechny druhy benzínů jsou na jejich čerpacích stanicích čerpány z jedné nádrže?

To by asi odpovídalo, jezdím ke tchyni, kde ne nedaleko státní uložiště ze kterého jezdí cisterny všech možných značek, ano asi pro ně dělají jen dopravu. Opravdu? Občas vezmu mušli, občas maxxx, občas noname, jezdím dost a echt rozdíly nepociťuji

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, McMatej napsal:

Z jedné nádrže? Nemohlo to být tím, že aditiva jde dodávat až ve stojanu, podobně jako se kdysi míchal olej do dvoutaktů?

Ve stojanech se žádný aditiva do paliva nedodávaly, ani se neměnilo oktanové číslo. Prostě že všech stojanů, s ůdajně různými benzíny teklo to samé. Proto se Shellem AŠ v tichosti ukončila veškeré kontakty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, JendaII napsal:

Myslel jsem to pocukávání,  taky mi to nedávno při jízdě po městě dělalo...

Za jízdy žádné pocukávání nemám, občas to zakopávalo na volnoběh, ale to hlavně v létě

Teď motor běží na volnoběh hladce, asi taky pomohl čip  a ještě předním nové svíčky, kdy ty původní po 60 tis.km byly velmi opotřebované - chystám se měnit po 30 tis. km.

Dívám se, že téma je 1.0 MPI, no mám 1.2 TSI (chip) a 1.0 TSI, litr se třepe na volnoběh sám od sebe, občas "kopne" v otáčkách pod 2000 ot., 1.2 za jízdy bez problému.

U litru jsem lepší palivo nezkoušel, neb je to služebák.

 

K té jedné nádrži na všechna paliva, tak mi to přijde jako nesmysl, minimálně Eurooil má nádrže stavebně oddělené (což vyplývá z PD k čerpací stanici) a dost bych se divil, kdyby ostatní to měli jinak.

Nehledě na to, že se počet oktanu kontroluje.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to nedalo a po zkušenostech s Vervou zde publikovaných v posledních dnech dostal Karoq poprvé něco jiného, konkrétně 100 MaXXe. Nutno přiznat, že mu asi chutnal ... žádné cukání se nekonalo. Zatím jsem ujel jen asi 100 km. Spotřebu posoudit nedokážu. Co mě ale nejvíc překvapilo byl projev při vypnutí dvou válců (ACT). Ne, že bych ho do současné doby nějak zásadně vnímal, ale občas to prostě poznat bylo. Teď ale vůbec. Prostě kdybych to neviděl na maxidotu, tak nevím že je aktivní. Norma na stojanu stále E5. Tak ho asi chvilku vyzkouším. Naštěstí nemám velký nájezd, tak nad rozdílem v ceně přivřu oči. 

maxx.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Nejsem sice škodovkář, ale hledání zkušeností s novou Vervou 100 mne přivedlo do této diskuze. Do nového Capturu (7 tisíc km) jsem natankoval minulý týden Vervu 100 a motor hůře startoval, při studeném běhu po rozjezdu cukal, jako by vypadával válec. Po pár startech se to zlepšilo - asi si počítač přemapoval adaptivní hodnoty. Předtím Maxxmotion 100 bez nejmenších problémů. S benzinou jsem skončil. Mušli jsem také vyřadil - u předchozího auta byla spotřeba Poweru větší, než 98 oktanů ONO. Zatím nejlepší zkušenost s OMV, zkusím MOL. Někde jsem četl, že MOL koupil u nás síť OMV, tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem natankovaný shell, už nevím jestli 95 nebo tu jejich 100, protože jsem to ob  jednu nádrž střída la auto taky při rozjezdech lehce cukalo, od té doby jsem tankoval  na benzině 95 s aditivem a je klid.

Momentálně zkouším OMV 95 s aditivem žádný rozdíl.

četl jsem článek od svět motorů a test aditiv, a bez něj už nikdy tankovat nebudu.

PS: kamarád loni tankoval na shell  na slovensku a dojel asi 200 metrů.. u mě ztratili veškerý kredit

Editováno: , autor: Xegiie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Tak pokračování mého příspěvku o později potvrzené změně vlastností u tohoto prémiového paliva z ledna 2021. Tentokrát, a snad mně to někdo opět potvrdíte, je to k lepšímu. Vůbec netuším, jak rychle dokáží přestat dodávat tu skoro biosložku do benzínu, ale včera jsem dotankoval plnou asi po týdnu ježdění a spotřeba byl o 0,5 litrů nižší, než obvykle. Od hrdla k hrdlu 7,9 l/100 km. Většinu najezdím po smíšených silnicích, okresky tady po Krkonoších. 1. třída a sem tam dálnice. Dovoluji si to sem napsat proto, že před rokem jsem tu změnu také poznal hned po první nádrži. Včera jsem jel do HK, zkusil jsem svoji obvyklou eko jízdu, jedu na Eco, rychlost měním zásadně tempomatem, předjíždím při změně na Sport s použitím plynového pedálu. 1/2 polovina okresky bez provozu, 1/2 1. třída s hustým provozem. Tady je výsledek.  

 

 

20220401_125639.jpg

Editováno: , autor: Karel Bůna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...