Šindy87 Vloženo 21. Únor 2021 Sdílet Vloženo 21. Únor 2021 Paliva E5 budou v nabídce stále. Toho bych se nebál. V Německu stále jsou souběžně s E10. ETBE ma lepší výhřevnost než samotný etanol, ale je horší než u čistého benzinu. Čili zde šlo o švindl, jak udělat radost ekologům a zároveň zvýšit pomoci vyššího podílu ETBE oktanové číslo. Nicméně ta výhřevnost bude skutečně asi o něco málo nižší. A primárně samozřejmě ušetřit. Z bio se neplatí spotřební daň. Z benzinu ano. Jinak Verva 100 se skutečně dělá v Kralupech. Mám to potvrzené ze zdoje z Unipetrolu. Nicméně jej nenabízí třetím stranám na prodej. Proto ho nemají vyloženě uvedený v nabídkách. Tahle problematika mě spíše zajímá z pohledu uživatelů, kteří mají předepsaný N98. V úplně prvních vydáních kompatibility bylo např. U Škodovky, že jej nesmí mít Octavia RS 1.8T s motorem AUQ, kde je právě požadavek na N98. Nicméně je možné, že zde se jedná o N98 E10 s Ethanolem. Ovšem N98 na bazi etanolu jsem popravdě neviděl. A to ani v zahraničí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 21. Únor 2021 Sdílet Vloženo 21. Únor 2021 V 19. 2. 2021 na 12:33, JendaII napsal: A co Shell? Ten tam teď nakonec mám, protože otec sbíra body a jel kolem, tak mi tam frknul 100 oktan. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 21. Únor 2021 Sdílet Vloženo 21. Únor 2021 A jaké z toho máš dojmy? Já do Shell půjdu nakonec taky. Pumpu Shell mám po cestě do práce... Pro vervu 100 jsem musel dojíždět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 21. Únor 2021 Sdílet Vloženo 21. Únor 2021 Nedělám si iluzi bude to stejné jako u ostatních premiovek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 21. Únor 2021 Sdílet Vloženo 21. Únor 2021 Shell ? Není to ta firma, která ztratila v ČR kredit, když se ukázalo, že všechny druhy benzínů jsou na jejich čerpacích stanicích čerpány z jedné nádrže? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Únor 2021 Sdílet Vloženo 21. Únor 2021 Z jedné nádrže? Nemohlo to být tím, že aditiva jde dodávat až ve stojanu, podobně jako se kdysi míchal olej do dvoutaktů? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 21. Únor 2021 Sdílet Vloženo 21. Únor 2021 před 3 hodinami, JendaII napsal: A jaké z toho máš dojmy? Já do Shell půjdu nakonec taky. Pumpu Shell mám po cestě do práce... Pro vervu 100 jsem musel dojíždět. Zatím stejný, jel jsem dnes jen 16km, navíc nádrž nebyla úplně prázdná, byla tom ještě 100 od Benziny někdy z ledna. Ale zítra najedu tak 150 km, tak uvidím. Ale podle mě to bude pod rozlišovací schopnost a max nějaký placebo efekt. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 22. Únor 2021 Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 Myslel jsem to pocukávání, taky mi to nedávno při jízdě po městě dělalo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 22. Únor 2021 Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 (editace) Ta cukačka je hodně nepatrná, věřím že si jí dost lidí ani nevšimne já jsem na tohle docela hnidopich, ale je to docela dobře cítit, pokud třeba stojí s prohřátým motorem na červené, občas si to prostě velmi jemně vynechá, když do toho nyní liji N95+VIF tak efekt zmizel, popř. se to projeví (s vervou) pod velmi lehkým plynem pokud mám otáčky pod 2k (takové to lehké popojíždění kdy prostě jen udržujete nízkou rychlost v pomalém provozu). Zkoušel jsem dát ještě jednou vervu, ale problém se vrátil, je to určitě v tom palivu. Editováno: 22. Únor 2021, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 22. Únor 2021 Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 (editace) před 12 hodinami, dodge napsal: ....všechny druhy benzínů jsou na jejich čerpacích stanicích čerpány z jedné nádrže? To by asi odpovídalo, jezdím ke tchyni, kde ne nedaleko státní uložiště ze kterého jezdí cisterny všech možných značek, ano asi pro ně dělají jen dopravu. Opravdu? Občas vezmu mušli, občas maxxx, občas noname, jezdím dost a echt rozdíly nepociťuji Editováno: 22. Únor 2021, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 22. Únor 2021 Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 @15degren já si toho všiml u té jízdy kolem 2t otáček... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 22. Únor 2021 Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 před 13 hodinami, McMatej napsal: Z jedné nádrže? Nemohlo to být tím, že aditiva jde dodávat až ve stojanu, podobně jako se kdysi míchal olej do dvoutaktů? Ve stojanech se žádný aditiva do paliva nedodávaly, ani se neměnilo oktanové číslo. Prostě že všech stojanů, s ůdajně různými benzíny teklo to samé. Proto se Shellem AŠ v tichosti ukončila veškeré kontakty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 22. Únor 2021 Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 před 8 hodinami, JendaII napsal: Myslel jsem to pocukávání, taky mi to nedávno při jízdě po městě dělalo... Za jízdy žádné pocukávání nemám, občas to zakopávalo na volnoběh, ale to hlavně v létě Teď motor běží na volnoběh hladce, asi taky pomohl čip a ještě předním nové svíčky, kdy ty původní po 60 tis.km byly velmi opotřebované - chystám se měnit po 30 tis. km. Dívám se, že téma je 1.0 MPI, no mám 1.2 TSI (chip) a 1.0 TSI, litr se třepe na volnoběh sám od sebe, občas "kopne" v otáčkách pod 2000 ot., 1.2 za jízdy bez problému. U litru jsem lepší palivo nezkoušel, neb je to služebák. K té jedné nádrži na všechna paliva, tak mi to přijde jako nesmysl, minimálně Eurooil má nádrže stavebně oddělené (což vyplývá z PD k čerpací stanici) a dost bych se divil, kdyby ostatní to měli jinak. Nehledě na to, že se počet oktanu kontroluje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 25. Únor 2021 Sdílet Vloženo 25. Únor 2021 Tak mi to nedalo a po zkušenostech s Vervou zde publikovaných v posledních dnech dostal Karoq poprvé něco jiného, konkrétně 100 MaXXe. Nutno přiznat, že mu asi chutnal ... žádné cukání se nekonalo. Zatím jsem ujel jen asi 100 km. Spotřebu posoudit nedokážu. Co mě ale nejvíc překvapilo byl projev při vypnutí dvou válců (ACT). Ne, že bych ho do současné doby nějak zásadně vnímal, ale občas to prostě poznat bylo. Teď ale vůbec. Prostě kdybych to neviděl na maxidotu, tak nevím že je aktivní. Norma na stojanu stále E5. Tak ho asi chvilku vyzkouším. Naštěstí nemám velký nájezd, tak nad rozdílem v ceně přivřu oči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sheep-master Vloženo 25. Únor 2021 Sdílet Vloženo 25. Únor 2021 Nevím jestli to není placebo, ale také jsem ted to 1,5TSi natankoval Maxxmotion 100 a na volnoběh mi to přijde sametovější. Předtím tam byla 98 od Alberta v Čestlicích, koukal jsem jak puk, že už je E10 (měla by to být verva dodavatelem je Unipetrol) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 5. Duben 2021 Sdílet Vloženo 5. Duben 2021 https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/premiovy-benzin-sofistikovany-pomocnik-nebo-marketingova-bla/r~34472c92944911eb8335ac1f6b220ee8/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sheep-master Vloženo 2. Květen 2021 Sdílet Vloženo 2. Květen 2021 https://www.auto.cz/pozor-do-ceska-se-blizi-palivo-e10-co-na-to-starsi-motory-138953 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Šott Vloženo 25. Květen 2021 Sdílet Vloženo 25. Květen 2021 Nejsem sice škodovkář, ale hledání zkušeností s novou Vervou 100 mne přivedlo do této diskuze. Do nového Capturu (7 tisíc km) jsem natankoval minulý týden Vervu 100 a motor hůře startoval, při studeném běhu po rozjezdu cukal, jako by vypadával válec. Po pár startech se to zlepšilo - asi si počítač přemapoval adaptivní hodnoty. Předtím Maxxmotion 100 bez nejmenších problémů. S benzinou jsem skončil. Mušli jsem také vyřadil - u předchozího auta byla spotřeba Poweru větší, než 98 oktanů ONO. Zatím nejlepší zkušenost s OMV, zkusím MOL. Někde jsem četl, že MOL koupil u nás síť OMV, tak nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petous22 Vloženo 25. Květen 2021 Sdílet Vloženo 25. Květen 2021 Ne MOL, ale Benzina (OrlenUnipetrol) koupila cca 60% čerpaček OMV, zbytek si drží stále rakušáci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xegiie Vloženo 25. Květen 2021 Sdílet Vloženo 25. Květen 2021 (editace) měl jsem natankovaný shell, už nevím jestli 95 nebo tu jejich 100, protože jsem to ob jednu nádrž střída la auto taky při rozjezdech lehce cukalo, od té doby jsem tankoval na benzině 95 s aditivem a je klid. Momentálně zkouším OMV 95 s aditivem žádný rozdíl. četl jsem článek od svět motorů a test aditiv, a bez něj už nikdy tankovat nebudu. PS: kamarád loni tankoval na shell na slovensku a dojel asi 200 metrů.. u mě ztratili veškerý kredit Editováno: 25. Květen 2021, autor: Xegiie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Bůna Vloženo 2. Duben 2022 Sdílet Vloženo 2. Duben 2022 (editace) Tak pokračování mého příspěvku o později potvrzené změně vlastností u tohoto prémiového paliva z ledna 2021. Tentokrát, a snad mně to někdo opět potvrdíte, je to k lepšímu. Vůbec netuším, jak rychle dokáží přestat dodávat tu skoro biosložku do benzínu, ale včera jsem dotankoval plnou asi po týdnu ježdění a spotřeba byl o 0,5 litrů nižší, než obvykle. Od hrdla k hrdlu 7,9 l/100 km. Většinu najezdím po smíšených silnicích, okresky tady po Krkonoších. 1. třída a sem tam dálnice. Dovoluji si to sem napsat proto, že před rokem jsem tu změnu také poznal hned po první nádrži. Včera jsem jel do HK, zkusil jsem svoji obvyklou eko jízdu, jedu na Eco, rychlost měním zásadně tempomatem, předjíždím při změně na Sport s použitím plynového pedálu. 1/2 polovina okresky bez provozu, 1/2 1. třída s hustým provozem. Tady je výsledek. Editováno: 2. Duben 2022, autor: Karel Bůna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.