Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

Torpédo budu dělat jako první a pak to projedu. Následovat budou dveře a hlavně nové repro, na které se hrozně teším.

 

Loni jsem začal až někdy začátkem května. Chce to minimálně 18-20stupňů. Materiály lépe lepí a také neprasknou plastové příchytky atd.

 

Zatím to venku vypadá bledě. Snad se po Velikonocích pořádně oteplí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 1. 2022 na 12:51, tom01 napsal:

Jelikož bych rád nějak odhlučnil prostor pod palubkou, ale nechci ji kvůli tomu demontovat, tak jsem nahoru zkusil objednat toto těsnění u čelního okna. Kromě vyplnění mezery, kam rádo něco zapadne, by to mělo utěsnit tuto spáru i hlukově. Do spáry se to jen namáčkne bez lepení, takže když mi to bude vadit, půjde to snadno vyndat. Je to drobnost za pár drobných:

https://www.aliexpress.com/item/32970004290.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.56124c4dbk1HsW

Nemá už to také někdo v autě, příp. jaké s tím má zkušenosti a dojem?

Tak mi přišla ta guma a potvrzuji, co říkal @miklisek. Pro daný účel - zaplnění mezery mezi palubkou a čelním sklem je to na nic. Třeba pro to časem najdu nějaký využití jinde...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Sleva žádná.

Víkend samozřejmě nepočítám. Nicméně když napíšou v pondělí dopoledne že je zboží zaplaceno a balí se, tak předpokládám že ho v pondělí předají i dopravci. To udělali až dnes.

Volal jsem, mají hodně objednávek, takže nestíhají odbavovat.

Počítám samozřejmě s prodlevou +1 Den. Tj když mi napíší že balí zboží v pondělí dopoledne, tak ho i předávající tím pádem dopravci, tj. reálně by v úterý mělo dorazit, proto jsem si naplánoval akci na dnešní odpoledne tj. ještě jsem si nechal den rezervu.

 

Pokud nestíhají tak s tím problém nemám já samozřejmě počkám, ale můžou o tom dát minimálně vědět a ne poslat informaci že zboží balí je to prostě matoucí.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mňa vždy tak do 3 pracovných dní od objednania, zvyknem objednávať popoludní... Ale asi sa tam niečo deje, pomenil sa mankšaft, na infolinke už nepracujú tie super baby, s ktorými sa dalo vždy dobre podebatovať... Pomaly sa obzerám po inych dodávateľoch, bohužiaľ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po vytlumení se projev hudby docela zlepšil, ale nejvíc se mi líbí že nejde hluk z boku od silnice tj. nevnímám míjení aut. 

Musím říct že je to docela návykové už mi hlodá v hlavě, že bych mohl odlučnit podběhy a palubku odkud ted jde nejvíc hluku, ale mám strach že jak se ta spirála jednou roztočí tak skončím i u odhlučnění střechy...

 

Dělal jste tu už někdo odhlučnění toho torpéda ? Má to smysl ?

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, jsem na tom podobně. Nechal jsem se zlákat vloni velkou slevou na antivibrační materiál. To co je dnes za 129Kč/ks bylo tehdy za 39Kč/ks. Odhlučnil jsem tehdy dveře a pár zbytků naplácal do podběhů. Teď mám v plánu udělat lépe podběhy, kapotu, dno kufru a torpédo. No, aktuálně jsrm ale v práci v poklusu, není čas, počasí taky začíná těmto pracem přát teprve nyní a třeba ohledně toho torpéda čekám na recenzi od @Deawon, který jej bude dělat s jeho vyhlášenou pečlivostí 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V týdnu mám trochu času a hlavně mě čeká volná sobota. Rozhodl jsem se, že se v týdnu pustím do torpéda s nadějí, že pokud to stihnu v týdnu, tak bych se v sobotu vrhnul konečně na dveře a nové repro. Teplo by být mělo. Jediné co mi to může zhatit je déšť.

 

První krok sezony 2022 tedy torpédo a první postup bylo rozebrání:

Malím šroubováčkem sundat krytky matek stěračů > povolit matku stěrače > sundat stěrač, který je naražený na "tisícihranu" a i po 2,5letech byl jeden štěrač slušně zatuhlý. Pomohla WD40 a hrubá síla. > sundat gumové těsnění > vycvaknout plastový kryt torpéda a celý ho vyndat.

Kdybych nechal v torpédu mechanismus stěračů i s motorkem, tak bych odhlučnění nemohl udělat pořádně a než to ošulit, tak bych to raději nedělal vůbec, protože by mě to netěšilo. Takže jsem musel povolit 8torx šroubů + sundat pár příchytek hadic a tepelného štítu a povolit celý kovový kryt. Po odklopení krytu jsem z krytu vymontoval celý mechanismus stěračů. Dále jsem celé torpédo pořádně umyl a vysušil.

 

Dnes mě tedy čeká torpédo odmastit a mohu začít lepit D2 a po té Integru, protože jsem se rozhodl o co možná nejvyšší kvalitu odhlučnění. Rozhodl jsem se, že nebudu lepit vespod odtokových hlavních kanalů vlevo i vpravo, aby se v torpédu nemohla držet vlhkost.

 

Jinak torpédo je celkem uzké, ale vysoké, takže mezi hlavou řidiče a motorem je cca 30cm prostoru (žlábek s profilem písmene "U"), které polepím antivibrací D2 a na ní Integru (tohle nedělá ani ahifi). Díky tomu tvaru budou mezi mojí hlavou a motorem vlastně dvě vrstvy D2 a dvě vrstvy Integry. Polepím plechový kryt až po místo, kde se na něj pokládá plastový kryt, takže ten pomyslný "žlab" bude polepený opravdu vysoko. V integře vyřežu jenom potřebné malé díry na kabely, aby bylo odhlučnění co nejkvalitnější i za přístrojovou deskou. jediné místo, kde bude díra je nasávání do ventilace u spolujezdce, ale tam to vylepším z druhé strany od palubní desky, kterou částěčně budu později rozebírat.

 

Rozebírání bylo celkem v pohodě > vylepování bude nejspíš piplačka > samozřejmě mám strach, abych to pořádně složil. Přeci jen mám ještě záruku do 10/2024.

 

 

 

 

20220502_181640_HDR.jpg

20220502_181645_HDR.jpg

20220502_181649_HDR.jpg

20220502_181655_HDR.jpg

20220502_185833.jpg

20220502_185839.jpg

20220502_185852.jpg

20220502_185900.jpg

20220502_192559_HDR.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pondělí rozebrání torpéra > včera jsem se dal do vylepování.

 

Nejdříve odmastit a následovalo lepení D2. Byla to celkem piplačka. Nění tam moc rovným ploch a je to celkem špatně přístupné. Lepil jsem cca 0,5cm od okna a lepil až ke konci kovového krytu k bodu, kde se připěvňuje plastový kryt (aby si to na sebe sedlo). Pak je nutné D2 přitlačit. Kde to šlo, tak jsem použil váleček, ale bohužel většinu ploch jsem musel "přitlačit" rukojetí šroubováku. Práce na tak úzkém a členitém povrchu je za trest.

 

Následovala Integra. Na takto členitém povrchu není moc tvarovatelná, ale snaha byla.

 

Pokud lepíte skutečně celý ten profil ve tvaru zparchantělého písmene "U" tak se to nezdá, ale je to celkem velká plocha.  Vážně jsem spotřeboval skoro celé dvě desky D2 i Integry (oboje 50*70cm).

 

Před rozebráním stěračů ještě doporučuji pustit si je po vyndání plastového krytu a podívat se kam až zasahuje pohyb mechanismu co je v torpédu. Vracení tohoto mechanismu je pak díky přidanému materiálu složitější a nemáte tak moc místa na manévrování.

 

Výsledek je, že jsem to včera stihnul vylepit i smontovat zpátky. Dokonce to i stíralo čelní okno :) . Mezi motorem a hlavou řidiče mám tedy od okna do hloubky cca 30cm dvě vrstvy (tvar torpéda ve tvaru písmene "U") D2+Integra. Bohužel už nebyl čas na nějaké testy a tak jsem pouze nastartoval a zajel do garáže.

 

Fakt ale je, že když jsem vyrubal celé torpédo a předevčírem zajížděl do garáže a včera vyjížděl, tak byl motor mnohem hlučnější a to jsem vyndal jenom těsnění + plastový kryt a mechanismus stěračů. Vážně to bylo jako když si "pootevřete" čelní okno, jak to bylo hlučné. Takže pokud bude po odhlučnění rozdíl v hluku podobný jako po vyndání těsnění+kryt. tedy směrem dolů, tak to bude výborné.

 

Projížďka bude bohužel nejdříve až v pátek, nebo v sobotu. Ale tyhle "menší" vylepšení se špatně hodnotí. Nejbrutálnější rozdíl před a po bylo odhlučnění dveří. To bylo znát po prvních metrech.

 

Jo a ač to vypadá, že je k torpédu dobrý přístup, tak je to celkem záhul na bederní páteř, protože jste několik hodin v předklonu.

 

Snad to někomu pomůže

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Editováno: , autor: Deawon
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu, že torpédo jsem stihl nečekaně rychle v týdnu a mám volné cca 2h ve čtvrtek a celou volnou sobotu, tak oželím ryby a pustím se konečně do výměny repro.

 

Postup je jasný. Ve čtvrtek si připravit věci + sundat tapec dveří u řidiče a odvrtat repro.

 

V sobotu mě pak čeká:

- natavení nového výškového repro

- instalace plastové podložky pod nové repro

- polepit podložku D2 a vylepšit okolí repro

- instalace nového středobasu

- instalace nové kabeláže k oběma repro

- zapojení repro a výhybky + její přilepení na dveře

- izolace nové kabeláže

- přidání antivibrace na tapec

- přelepení celých dveří (na vnitřní plech) další odhlučňovací vrstvou Vision

- smontování dveří

 

a pak si to celé dát ještě 3x :)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No čekal jsem to lépe přístupné, ale musí se tam pořád naklánět a pod tím oknem nic moc přístup + je to dost členité. Ale až mě zarazilo, že po vykuchání torpéda se brutálně zvýšil hluk od motoru, takže logicky když je znát vyndání jednoho tesnění a plastu, tak bude muset znát i to odhlučnění.

 

Když počasí dovolí, tak dnes rozeberu jedny dveře a v sobotu se dám do repro. Bohužel když se konečně oteplilo, tak zase musí pršet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě obecně hluk od motoru neruší (leon 5F8) TSI motor je v autě prakticky neslyšitelný když mu nedupu na krk. Nejvíc hluku mi jde od zadní nápravy. Zkusím vytlumit plechy pod zadní sedačkou...

Taky se mi nechce dávat integru do míst kde je tolik vystavená chemií z okna a vody...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem měl v plánu pouze rozebrat přední dveře a připravit si materiál a nářadí na sobotu. No nakonec jsem stihnul kompletně celé dveře u řidiče.

 

- sundat tapec

- sundat kryt výškového repro a kabeláž ustřihnout

- odvrtat staré repro na nýtech

- vylepšit vytlumení dveří hlavně kolem repro

- nalepit těsnění kolem plastové podložky a podložku přišroubovat ke dveřím (šrouby M4 16mm)

- nové repro přišroubovat k podložce vruty 4,5x16mm

 

Kabelové rozvody:

- z krytu vyndat původní výškové repro

- tavnou pistolí nalepit nové výškové repro do krytu

- napájet na výškové repro delší kabel + izolace

- na kabel nakrimpovat FastOn konektory a připojit na středobas

- na původní rozvody připojit adaptér k reproduktorům

- na adaptéru ustříhnout FastOn konektory a na kabely napájet delší kabel + izolace

- všechny tři kabely (přívod, středobas, výšky) pocínovat a připojit na výhybku

- výhybku přilepit na dveře ve vhodném místě + izolace a těsnění

- kabely zkulturnit a zaizolovat

 

Odhlučnění:

- na vnitřní stranu vytlumení (D2) nalepit na co možná největší povrch odlučnění Vision.

 

- připojení všech konektorů a instalace tapecu

 

Poznatky:

- pokud na originální rozvody chcete připojit adaptér (protože nechcete ten originál konektor ustřihnout), tak se připravte, že za adaptérem je na černém vodiči PLUS. Škodovka má na výškovém repro na PLUS červený vodič, který jde skutečně ke středbasu, kde je vodič hnědozelený. Po zapojení adaptéru, ale PLUS hodíte do černé barvy a to je dost zmateční. Testoval jsem pomocí baterie, voltmetru na výstupu i ohmmetru na repro a měl bych to mít správně.

 

- veškeré spoje vodičů jsem pájel + smršťovací bužírka > izolace elektro páskou a následně ještě omot textilní páskou kvůli možným "klepáním" o plech

 

- pod plastovou podložku jsem dal těsnění co se dáva např. na okna, aby nedocházelo k vibracím.

 

- v případě poruch a opravy v prostoru dveří se dá izolace Vision celkem dobře a rychle sundat.

 

- originální repro má včetně gumového těsnění průměr 13cm. Nové má 14,5cm.

 

- těsnění jsem dal i na výhybku, aby mi neklepala do dveří a nebo nerezonovala.

 

- ahifi nedává na výhybku horní kryt a rovnou to celé přilepuje. Já ho tam dal, protože nikdy nevíte, kdy se elektřina zblázní > trochu se zahřeje a může vám to zapálit dveře. vešlo se to v pohodě.

 

- antivibrací D2 jsem polepil i plastovou podložku pod repro

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Editováno: , autor: Deawon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice je asi blbost hodnotit audio projev po výměně repro pouze na jedněch dveřích, ale zkusil jsem to. Abych řekl pravdu, tak první pocit bylo zklamání, kdy jsem neslyšel žádný rozdíl oproti originálu. Pak jsem si díky balanci nastavil pouze přední reproduktory, kde už bylo znát, že vlevo to hraje jinak. Když jsem si pak zapnul na pár minut jenom levé nové repro a pak to přepnul na ty vpravo, tak konečně bylo znát, že originál hrají jako "z hrnce". Nejsem žádný audiofil, ale bylo hodně znát, že Hertz hrají čistě výšky a "dole" to basuje. originály hráli tak nějak nic moc výšky a nic moc basy. Těžko se to popisuje.

 

Testoval jsem pár minut, takže těžko hodnotit. Když se bude dařit a počasí bude stát zítra při mě, tak bych rád dodělal zbývající dveře. Věci mám již připravené a hlavně už vím co a jak mám dělat a zapojovat.

 

Fakt je také ten, že ohromný nárůst kvality audio nastal po vytlumení/odhlučnění dveří loni. Pokud si někdo třeba od ahifi nechá instalovat nové repro a k tomu mu samozřejmě doporučí vytlumení/odhlučnění alepsoň dveří, tak majitel pak hodnotí nárůst kvality a přisuzuje to především novým repro, ale podle mě polovinu úspěchu tvoří to tlumení/odhlučnění.

 

Jinak kdo by pak měl zájem na koupi originál repro 10/2019 4x středobas + 2x výškové, tak klidně piště.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...