Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
V 26. 1. 2022 na 13:59, tom01 napsal:

No na mém voze už palubka jednou venku komplet byla. Vloni na podzim měnili tekoucí servotronik a kvůli tomu šla palubka ven. Bylo to těsně předtím, co jsem auto odkupoval z leasingovky. Abych si palubku vyndal sám z auta a pak zas vše správně sesadil, z toho se fakt nevidím. Ono záleží na úhlu pohledu a zkušenostech. Pro mě zas by dnes byla brnkačka někomu zas pomoci s přestavbou dveřních motorků stahovaček, což se zas ostatním jeví jako složitý monstrum 😅

 

Zkusím dát toto horní těsnění, sundám boční kryty, demontuji kastlík před spolujezdcem a vytlumím to všude, kam se dostanu.  @miklisek Nevím, jestli má smysl demontáž budíků - dostanu se pak k nějaké smysluplné možnosti vytlumení za nimi?

Čau chtěl bych se zeptat na kolik vyjdou ty motorky na stahovacky. Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Strop.thumb.jpg.81741ec34d4bacb99ce91acf1ce1e38b.jpgStrecha.thumb.jpg.b90f6b74d9cad93146b0e6fe1fbdafcd.jpg

V 2. 2. 2023 na 3:07, Kent napsal:

Má někdo zkušenost vytlumeni střechy na Rapidu či někdo dělal? 

Nazdar.

Robil som odhlučnenie strechy na Astre H a Astre K.

Antivibračný materiál som kvôli ťažisku na strechu nedával. Dával som len odhlučňovací - ľahký materiál.

Ako odhlučňovací materiál kvôli nižšej cene používam Armaflex.

 

 

Strecha komplet po zatlmení.jpg

Zatlmený strop.jpg

Editováno: , autor: HeFab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj nenapada nekoho co vytlumit kdyz u meho Rapida porad drnci neco ze dveri spolujezdce? Dvere mam vytlumene stejne jako prvni fotky v tomto tematu, takze opravdu poctive. Ale jakmile pustim hudbu urcite frekvence opravdu silene drncaji (basy 10HZ). Kdyz zatlacim na tapec v miste operky na ruku tak to prestane. Ale vytlumene je to vsude. 

 

moc diky

Editováno: , autor: Simon278
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Konečně jsem se o já dokopal k instalaci tlumení alespoň pod zadní sedák. Možná začátek další fáze? Kdo ví.... 

Pláty pěkně dát vyhřát na sluníčko a odmastit, měřit, stříhat, řezat, tvarovat, doplňovat malé kousíčky tam, kde se člověk sekne v tvaru nebo rozměru, důkladně přitlačovat, propichovat bubliny. Prostor pod sedadlem mi trval asi 3,5 hodiny. Asi půl hodiny z toho je vymýšlení, jak zajistit zpětné nacvaknutí sedáku, aby aspoň trochu držel v předních pouzdrech. Nárůst výšky pod kobercem je prostě už znát a bude muset dojít k přizvednutí pouzder, aby sedák držel spolehlivě. 

IMG_20240616_090438.thumb.jpg.63f11669bf4a0e839cacf23bd0aa4e6b.jpgIMG_20240616_104026.thumb.jpg.c7d9864b88a910b60866176ef71c4788.jpgIMG_20240616_115255.thumb.jpg.5ffa94c6dde16957c990a5f0d835e75b.jpg

 

První vrstva Comformat S1

IMG_20240616_104101.thumb.jpg.442998c7b90de5ee97d88c95d9cc5b50.jpg

Jsem tak trochu perfektcionalista.... 

IMG_20240616_095107.thumb.jpg.6eff038f112f221ddcb36842223687e3.jpgIMG_20240616_104046.thumb.jpg.bd7ee6887e14402dc42410831c2ff3b2.jpg

Druhá vrstva Comformat Raptor

IMG_20240616_110936.thumb.jpg.35426c761520e820279e0260f708c9fe.jpgIMG_20240616_110944.thumb.jpg.0085c027ccb1c5388b28831dddfbbe0d.jpgIMG_20240616_115244.thumb.jpg.a50c71c6ea350e6e819dd3c2e2e50862.jpgIMG_20240616_115238.thumb.jpg.10b84eafbb0b9b945ea3229018220e63.jpg

IMG_20240616_120243.thumb.jpg.d6f3d584a78259e3b33df242b040d6ea.jpgIMG_20240616_120319.thumb.jpg.5255de6d0f6589562766174fc1da5a17.jpgIMG_20240616_120329.thumb.jpg.a2c12e18fdf12cf59ed7d7f7f82dcd76.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Placebo je hrozná věc 🤣! Neříkejte mi, že jen toto malé tlumení může udělat takový efekt. Na kostkách auto přestalo z větší míry drnčet (něco málo tam samozřejmě pořád je, střecha, dveře, kufr dělají své) a na mé testovací hrbaté okresce kousek za městem jdou od zadní nápravy jen tlumené zvuky. Musím fakt udělat ještě ten kufr, aspoň dno a lavor pro rezervu a kastlík, prostoru když jedeme naložení na dovolenou, auto je nádherně tiché a tolik se nekroutí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak pomalu začínám být i já postižený tlumením.... Na řadě byla kapota, jakožto nejsnazší část auta. 

První vrstva https://www.ahifi.cz/comfortmat-d2.html

Druhá vrstva https://www.ahifi.cz/comfortmat-vision-xl.html

Relativně snadno se dají přes novinový papír vytvořit papírové šablony, vyzkoušet, upravit, obtáhnout fixem na materiál, nástříhat, přiložit, upravit, odmastit plochy, nalepit, přitlačit, kousky ze zbytků dolepit kouty. Na kapotu stačí fakt jeden plát 700x500mm.

Skutečný finální tvar v podobě strhnutých podkladových papírů mám schované, mohu naskenovat pro další zájemce o tlumení. 

IMG_20240629_210712_edit_2250506149484200.thumb.jpg.25c64c1f693311a5b66ebc2698b63c84.jpgIMG_20240629_211313_edit_2250491417449827.thumb.jpg.7f47d630f658d529a54be62eeb9cc79c.jpgIMG_20240630_102340.thumb.jpg.ff71cd912010806b151923ac942faa34.jpg

Protihlukovou vrstvu jsem nalepil na tlumící koberec, jak doporučují na ahifi. Musí se jen oříznout asi 4 cm od okraje, jinak nebudou fungovat původní plastové příchytky. A pak čtverec o straně asi 5,5cm okolo vnitřních otvorů.

IMG_20240629_203838_edit_2250541413643049.thumb.jpg.4f907fbb0339914b11ef4d0cc51cccf5.jpgIMG_20240629_203850_edit_2250526530038363.thumb.jpg.ebd1925d2749fbb0028ddd46a52ab7b5.jpgIMG_20240629_203954_edit_2250517780945656.thumb.jpg.69871d3deed3bc1192de790e5cfd24ff.jpg

 

Zatím mám za sebou asi 1100km s touto úpravou. Zdá se mi, že vpředu motor fakt ztichl, vzadu ale pocitově trochu zvuk zhrubl, ale ne nic obtěžujícího. Možná ale je tam vliv zaplněného kufru, který utlumí zvuk od tlumiče výfuku a to, že vzadu nesedávám. Co je ale super je zvuk zaklapnutí kapoty! Nové silnější plynové vzpěry taky kapotu v pohodě unesou. 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vida, nebál ses toho ve vztahu ke vzpěrám kapoty 👍. Já se toho docela bál a antivibrací to jen "postrašil" v těch na poklep nejzvonivějších plochách (sdělal jsem cca silnější půlku antivibračního plátu 500x700mm) a pak na plech (ne na deku kapoty) nalepil jen takovou lehkou pěnu z Aliexpressu. Motor především při poslechu zvenčí citelně ztichl. Krásně tlumený zvuk zavření kapoty spolu s poslední "origo" verzí vzpěr si ale opravdu užívám a škodolibě, když stojí Scala v garáži, jen klepnu prstem na zavřenou kapotu. Ten zvuk plechové poplenice (takhle zněla naposled kapota snad u našeho Fiatu Uno), to se směju pak ještě dlouho 😅. Scala má nejen kapotu, ale i zvuk zavírání dveří opravdu hrozný (F4 je na tom prý stejně, ne-li hůř), u naší Scaly to ještě zesilují zvuky mechaniznu ochrany hran dveří (to ještě občas vržou o dosedací plochu rámu karoserie ty plastové čepy, které tento mechanizmus ovládají) - prostě děs u auta, které tehdy jako nové stálo třičtvrtě mega 😏. V tom i dnes už zatracovaný Rapid byl na tom z výroby líp a jakékoli další vylepšení jej posouvá o parník dál. Hlavně u vnějšího plechu dveří zatlumit i prostor za repro. I ne zrovna dobré repro z výroby najednou dovedou příjemně překvapit 😊

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nebojíte se, že když jste nalepili tlumení na podběhy z venkovní strany, že to pod tím může rezavět? Chápu, že logika říká, že když je to suchý a ještě to nerezne, asi ne, ale bojím se (taky laškuju s tlumením), že to může hnít "nepozorovaně".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...