bavor75 Vloženo 16. Květen 2021 Sdílet Vloženo 16. Květen 2021 Zdravím, nedávno som kúpil Scalu s motorom 1,5 tsi, 6 stupňový manuál, mám najazdené cca 2300 km. Všimol som si pri kontrole teploty oleja na palubnej doske, že pri diaľničnom tempe cca 130-140 km/h mám neustále teplotu oleja cca 105-108 °C. Teplota vody ukazuje stále 90 °C, ani sa nehne. Pri normálnej jazde po okreskách cca 100 km/h je teplota cca 100 °C. nie je to veľa.? Porovnávam to preto, že som vlastnil pred tým Fabie 1,0 tsi 81 kw a 1,2 tsi 66 kw a tie mali teplotu na diaľnici cca 94 °C, jedine na na dovolenke v HR v stúpaniach plne naložená max 102 °C. Na okreskách cca 91 °C. Ešte dodávam že od výroby mám namontovanú prípravu na ťažné zariadenie, kde by to malo chladiť ešte lepšie , myslím väčší chladič, ináč spúšťaný ventilátor chladenia atď. Ďakujem za akékoľvek odpovede alebo príspevky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 16. Květen 2021 Sdílet Vloženo 16. Květen 2021 Ja len cakam kedy vam tu teplotu oleja zrusia, alebo vyfiltruju ako to urobili s teplotou vody. Voda ti beha od 82 do 98st a ukazuje ti 90 tak si spokojny. Olej daju na 100st v rozsahu 90 az 110st a budes tiez spokojny. Jazdit neriesit olej okolo 100st je v poriadku. Do 110to ani neries. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 16. Květen 2021 Sdílet Vloženo 16. Květen 2021 Mám to u své 1.5 TSI stejně. Na 1.0 a 1.2 TSI jsem také míval ve stejných režimech méně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bavor75 Vloženo 16. Květen 2021 Autor Sdílet Vloženo 16. Květen 2021 Ďakujem za príspevky, neriešil by som to, ak by som nejazdil pomerne veľa, vo firme jazdievam na Superbe 1,8 tsi 4x4 a tam teplotu ukazuje cca 102 °C, na Octavii 1, 4 tsi nemám ukazovateľ teploty oleja, chodievam cca rovnako, tak som to nemal ako porovnať. V autorizovanom servise o tom moc nevedia povedať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 17. Květen 2021 Sdílet Vloženo 17. Květen 2021 Viem, že mám iný motor ( 1.6 TDI ) ale aj u mňa teplota oleja na dialnici cez 107 stupňov. Mám to tak odnova. Neriešim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 17. Květen 2021 Sdílet Vloženo 17. Květen 2021 Netreba to riesit. To je normal. Po kupe som i ja sledoval, ze pri dialnicnom tempe to ide az k 110 (TDI) a pod 100 prakticky na dialnici ani neklesne, no ziadna vada to nie je. Proste , keby ten ukazovatel tam nie je, ani by sa to neriesilo. Jedine na co ja davam pozor je, aby bolo aspon 50°C ked zacnem jazdit sviznejsie. Ale to uz vodu mavam na 90ke skoro, ked sa objavy 50ka na oleji. Dovtedy sa snazim ist bez prudsich predbiehani, ci razantnejsich zrychleni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bavor75 Vloženo 17. Květen 2021 Autor Sdílet Vloženo 17. Květen 2021 Ďakujem, táto otázka ma napadla aj preto lebo v letnej sezóne bude využívať zadný nosič na bike-3ks, teraz je teplota cca 15 C° , chodím bez nich, a čo to bude robiť v horúčavách pri 30 C° , zapnutej klíme a plnom využití vozidla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 (editace) Já mám s 1.2 TSi 81kW CYVB teploty na dálnici pokud je venku přes 30 běžně teplotu pořád přes 115 stupňů a běžně to přehupuje přes 120 už jsem viděl i 130, aniž by se teplota vody hnula. Motor má už najeto hodně a pořád funguje takže bych řekl že je to normální :-) Editováno: 21. Červen 2021, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 Na který rychlostní stupeň po té dálnici jezdíš :D ? Protože 120°C indikovaných považuji dle návodu za hranici, kdy se olej nedegraduje. Ani chladicí kapalina už tou dobou nebude na 99°C, nevím kolik ten motor (s přetlakovou náplní) vydrží, kolik vydrží kapalina (nevařící), ale nad takových 105°C to asi nebude. Aby něco nefouklo, i víčko je problém. Osobně jsem ještě neviděl víc jak 113°C po příletu do kolony s AC, nebo trackday, ale je to asi o výkonu chladiče, chladiči olej/voda, kterým asi 1,2 TSI nedisponuje :) V 17. 5. 2021 na 9:15, csabac napsal: aby bolo aspon 50°C ked zacnem jazdit sviznejsie. Ale to uz vodu mavam na 90ke skoro, ked sa objavy 50ka na oleji. Dovtedy sa snazim ist bez prudsich predbiehani, ci razantnejsich zrychleni. Ne, na 90ke vodu v tu chvíli nemáš bohužel. Olej je blíž motoru, ohřívá se dříve. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 V tomto počasí to nejsou žádné extrémní čísla, alespoň podle mých zkušeností: 1.0 TSI - 90-100° dle stylu jízdy 3.0 TDI - 95-120° dle stylu jízdy 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 Před hodinou, bouchy napsal: Na který rychlostní stupeň po té dálnici jezdíš :D ? Protože 120°C indikovaných považuji dle návodu za hranici, kdy se olej nedegraduje. Ani chladicí kapalina už tou dobou nebude na 99°C, nevím kolik ten motor (s přetlakovou náplní) vydrží, kolik vydrží kapalina (nevařící), ale nad takových 105°C to asi nebude. Aby něco nefouklo, i víčko je problém. Osobně jsem ještě neviděl víc jak 113°C po příletu do kolony s AC, nebo trackday, ale je to asi o výkonu chladiče, chladiči olej/voda, kterým asi 1,2 TSI nedisponuje :) Ne, na 90ke vodu v tu chvíli nemáš bohužel. Olej je blíž motoru, ohřívá se dříve. 105-115 mám dle terénu na dálnici pořád pokud jedu 130 km/h a teplota vzduchu je přes 30 (tacho 140). Nad 120 se dostávám pokud tlačím dálničním tempo na tachometrových 160 a držím více 5 stupeň a 6 dávám jen když udržuji rychlost po rovině/kopec přes 120 se dostanu poměrně snadno, stačí vícekrát po sobě roztáhnout auto na 180+ na 5 stupeň. Pokud to drtím na hranici a přejdu přes 200 s 5 kvaltem tak to vyšvihne na těch 130 krátkodobě. Bavím se samozřejmě o německých dálnicí v čr jezdím obvykle do 140 na tachometru, ale i tak často vidím 120 - stoupání na D1 to vyhřejí i na 6 stupeň. Jinak nerad ti beru iluze ohledně chlazení oleje, ale motorizace od 1.0 TSi po 1.5 TSi mají naprosto stejný chladič oleje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 s mým MPičkem na dálnici při tomto počasí na reálných 130km/h (137 tempomat) mívám běžně 115-117°C, takže bych se té teploty zase tak neděsil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 Ano zmensie to, problem je ten ze to neznesie 30tkm :D ale to uz musi kazdy uvazit sam. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 30 tis. km nesnese žádný olej používaný v běžných osobních autech, i kdyby byl po celou dobu provozovaný na 85°. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 Tak to mám celkem studený motor :D a těch 130-140 taky občas jezdí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 Před hodinou, atlan napsal: Ano zmensie to, problem je ten ze to neznesie 30tkm ale to uz musi kazdy uvazit sam. byť mám LL, dělám si mezivýměny mezi garančkami po 15t oleje sám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slots Vloženo 21. Červen 2021 Sdílet Vloženo 21. Červen 2021 Tak včera jsem se na to shodou okolností díval, venku 32°, olej se nedostal přes 107°. Trasa dálnice 130 - 140, část přes město, hustý provoz. Scala 1,5. Když jsem dříve jezdil s O3 1,6 TDI, tak olej často chodil kolem 115°. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bavor75 Vloženo 26. Červen 2021 Autor Sdílet Vloženo 26. Červen 2021 Pozdravujem, minulý týždeň, so scalou 1,5 , prvý príspevok , pri teplotách cca 31° , jazda po dialnici , rýchlosť 145 tacho. teplota oleja stále 110-112° ,pri rýchlej jazde , krátkodobo teplota oleja 115° , po zastavení a dochladzovaní motora cca 5 minút , mi vyskočila teplota na teplomeri vody na cca 110° , ručička teploty sa zdvihla asi na 2 sekundy a zaplo vetrák chladiča ručička okamžite klesla na 90° , v tom okamihu bola teplota oleja 104° , vetrák následne bežal asi 1 minútu .Naposledy som videl zdvihnutú ručičku ukazovateľa teploty vody nad 90° na vozidle škoda felícia 1,3 a 1,6....to len poznatok k pozorovaniu tepelného manažmentu chladenia motora scaly , asi to tak má byť, ináč olej som už dolieval cca 3 dcl. najazdených .4000 km, vizuálna kontrola oleja, je stále relatívne pekné žltý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.