Přejít na obsah

Tlačítka vlevo pod volantem – SS, zadní senzory


danielt1

Doporučené příspěvky

Ahoj, při výměně ledek v tlačítkách jsem si neopatrně omylem odpájel nějakou mikromikrosoučástku – u pravého tlačítka je to napájený úplně dole v pravém rohu (dioda? nevím). Přestalo mi fungovat vypnutí parkovacích senzorů. Ví někdo, o co se jedná, jestli to dokážu jednoduše nahradit, aby tlačítka fungovaly?

 

Popř. jestli ne, koupil bych náhradní. Problém je ten, že dokážu sehnat jen tlačítka s tlakem pneumatik. Je plošňák totožnej s tím, kde jsou senzory? Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jojo, to přesně myslím, teprv dneska se mi podařilo vyfotit. 

 

To je fakt rezistor? Díky!

 

EDIT: Tak jsem to teď proměřoval. Nalevo jak píšeš je 10kOhm, ale napravo (mám už nový tlačítka) mi to měří jenom 0,01 Ohm. Tak jsem zas na začátku 😃  

Editováno: , autor: danielt1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Chybu regulace sklonu světel mi to psalo, když jsem měl odpojený spínač světel.  To s tím nemusí nutně souviset.  Mezi piny 1 a 9 musíš naměřit ~0 Ohm, právě když je to PA tlačítko stisknuté.  Pokud tam je 0 Ohm trvale, tak tam máš někde šlus a s odpojením té součástky to nesouvisí.  Na mém autě můžu ty spínače kompletně odpojit a jedinou chybu, kterou vidím na diagnostice, je tahle:

 

1113875 - Kontrolka pomoci pri parkování
          B10FF 13 [008] - Preruseni
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 3
                    Frekvence závad: 1
                    Počítadlo resetů: 160

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nový tlačítka jsem už před časem koupil a ty starý už neexistujou, takže už to nevyřeším 😃  . Ale těch 0 Ohm jsem naměřil na nových tlačítkách (odpojených), tak jsem z toho trochu zmatenej. Každopádně snad už to nebudu muset řešit no, ale díky za podněty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, tohle je taky udělané z tlačítka ASR.  Ten spínač by se ještě dal dozapojit (kontrolka ASR OFF je tak jako tak na budících), ale bylo by s tím 10x tolik práce.  Už jsem neměl volné piny na tom modulu tlačítek a natáhnout drát do motorového prostoru by mi taky dalo zabrat.  A nevím, proč to nepatří do vlákna, co se jmenuje "Tlačítka vlevo pod volantem".  Podle mě není potřeba pro každou kombinaci těch tlačítek používat samostatné vlákno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem spíš tipy na to, co by teoreticky šlo zapojit. Napadlo mě třeba rozsvícení interiérových světel po chcípnutí motoru (u Kessy musím otevřít dveře, aby se svwtla rozsvítila) nebo tak něco podobně.

 

Ale ještě bych chtěl poprosit, nevysvětlil bys v rychlosti, jak jsi napojil třeba i to zapalování? Snažím se v tom plošňáku zorientovat, ale s mejma laickejma znalostma nejsem schopnej pochopit, co se tam vlastně děje, ten princip toho, co se stane, když se zmáčkne tlačítko. Tak jen v rychlosti, jak jsi tam vlastně cokoliv napojil.

 

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celý modul tlačítek je analogový.  Není tam žádná datová sběrnice, ani žádné aktivní součástky.  Tlačítka SS (pin 3) a PA (pin 9) se spínají proti kostře (pin 1).  Tlačítka ASR (pin 4) a TPM (pin 9) se spínají proti svorce 15 (pin 5).  Na pinu 2 je podsvícení (svorka 58d) - z něj jsou přes samostatné rezistory napájené 1-3 (podle varianty) malé LEDky pod nezaslepenými tlačítky proti kostře (pin 1). Na pinu 6 je zapojená kontrolka SS přes rezistor proti kostře (pin 1).  Na pinu 8 je zapojená kontrolka PA přes rezistor proti kostře (pin 1).  Ty větší LEDky mají ten rezistor složený ze dvou paralelně zapojených rezistorů, aby se to lépe chladilo.  Asi by bylo přehlednější nakreslit schéma, než to takhle vypisovat, ale s tím je víc práce...

 

Na tom plošňáku to prostě musíš předrátovat podle potřeby a vyvést si, co potřebuješ, na nějaké volné piny.  Přitom musíš dávat pozor, aby ty dráty nezavazely tam, kde se to bude z čelní strany opírat o tu gumu nebo plasty.  Kontrolku startování jsem s rezistorem v sérii zapojil mezi piny 4 a 5, katodou na pin 4.  K pinu 4 jsem pak přes pojistku přivedl svorku 75x.

Editováno: , autor: shrek_85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...