Přejít na obsah

Startování tlačítkem


Kolacek12

Doporučené příspěvky

Malo by sa najprv zapnúť zapaľovanie, nech elektrika ponapája riadiace jednotky,premeria napätia, teploty, až potom štartovať. Robím to tak roky na každom aute. Napríklad Rapid keď odomkneš, otvoríš šoférove dvere, automaticky začne tlačiť benzínové čerpadlo benzín do systému. Na Scale som to dáko nezbadal, alebo to nepočuť, neviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Startuju" na dvakrát spíš ze zvyku ale domívám se, že startování hned napoprvé nebude na závadu. Kdyby to měl být nějaký problém, nejspíš by to nefungovalo. Dneska všechno v autě řídí elektronika a není problém zajistit, aby si systém nejdřív zjistil, jestli má splněné všechy podmínky pro start.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak kenny.

Co říká návod??? 

To bude asi směroplatné😀

 

Jsem si všiml, že když chvátám, sednu, zmáčknu tlačítko a čeká to o něco déle než začne start. Elektronika. Takže to neřešit. 

 

Koláček se ptal, tak proč neodpovědět😉

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U benzinu asi priamo. U diesla start priamo nie je dobry. Zhavi asi kratsie, lebo start je tazsi v chladnom pocasi, ako ked stlacim tlacidlo, pockam kym zhasne zhavenie a zatlacim este raz.

AK u benzinu v tomto nebadat rozdiel, tak by som neriesil a startoval ho priamo. To pocut predsa na zvuku, ze ci je to fajn pre ten motor.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Pawouk napsal:

Co řešíte? Zmáčknu tlačítko a celou startovací sekvenci provede auto. S klíčkem jste u starších aut také dělali tuto nesmyslnou exhibici? K čemu?

Ano dělali. Bylo doporučeno počkat na cvaknutí.
 

  

před 15 minutami, csabac napsal:

U diesla start priamo nie je dobry. Zhavi asi kratsie, lebo start je tazsi v chladnom pocasi,

Moj hypotéza je, že žhavit může (byť částečně) i po otevření řidičových dveří.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cosmicboy isto nezhavy otvorenim dveri. to ak nejdem nikam a otvorim auto trebars 10x, by mi neustale zhavilo. to pochybujem.

zhavy po stlaceni tlacidla. a presne ako som pisal, ak stlacim pockam kym nazhavy a stlacim zase, naskoci na brnk. ak necham plne automaticky start jednym stlacenim, tak start nie je na brnk. pocut 3-4potocenia-pokusy, kym naskoci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno,  diesel má kontrolku žhavenia. 

A áno, je pravda aj to čo píše csabac. Ak v mrazoch štartujem ráno diesel na jedno stlačenie, auto žhaví, ale štartér toči dlhšie. Ak najprv prebehne len rozsvietenie kontroliek, bez stlačenia spojky auto žhaví. Potom , pri stlačení tlačidla 2x už so spojkou auto točí výrazne kratšie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, csabac napsal:

to ak nejdem nikam a otvorim auto trebars 10x, by mi neustale zhavilo. to pochybujem.

Není důvod. Stačí, když tam bude nějaký countdown, nebo hlídání teploty. Ostatně palivové čerpadlo u OIII slyším taky jen po odemčení auta a prvním otevření dveří. Ne, že bych nějak často lomcoval s dveřmi bez nastartování...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, bouchy napsal:

Ano dělali. Bylo doporučeno počkat na cvaknutí.
 

 

 

před 10 hodinami, cosmicboy napsal:

Mně kdysi dávno bylo cpáno do hlavy, že startovat (teda klíčkem) mám až poté, co zhasnou kontrolky. Nebo-li několik málo sekund po otočení klíčkem do první polohy. Ale na důvod se mě neptejte :-D. 

Kým doporučeno a proč? Proč až zhasnou kontrolky? Je to například někde v manuálech výrobce? Řídím od roku 1994 a nikdy jsem toto u žádného auta nedělal, není proto relevantní důvod. Otočím klíčem rovnou do startovací polohy, nebo zmáčknu tlačítko a rovnou startuji. Co by se jako mělo autu zlého stát, když nečekám až zhasnou kontrolky?

 

Žhavení sem netahejte, TSI není diesel. V tom pokračujte viz odkaz od @keras

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já rozhodně netvrdím, že to je správné a má to nějaký důvod. Nevím, kde jsem k tomu kdysi (možná před 20 lety?) přišel. Max. mě napadá nějaké "načítání" hodnot z ŘJ? Ale asi plácám nesmysl, jak říkám, je to info hóóódně staré a kdo ví, jestli to i tehdy mělo nějaký smysl či ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle je to správně v roce 2021 pro tlačítko a ani u klíčku Škodovna neřeší nějaké čekání na zhasnutí kontrolek (bohužel pro někoho mám anglický návod):

 

Starting the vehicle with manual transmission
› Secure the vehicle with the parking brake.
› Move the shift lever to the neutral position.
› Keep the clutch pedal depressed.
› Press the starter button.
Starting the vehicle with automatic transmission
› Secure the vehicle with the parking brake.
› Keep the brake pedal depressed.
› Move the selector lever to position P or N
› Press the starter button.


After switching on the ignition on vehicles with
diesel engines, the indicator light - Preheating
system illuminates. The engine starts after goes
out.

Editováno: , autor: thejohndoe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...