Přejít na obsah

Co ten benál a nafta?


keras

Doporučené příspěvky

před 33 minutami, Dodi 15 napsal:

Jaká je nyní cena v Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku, ví se?

Já bral běžnou naftu převčírem večer na dálnici u Salzburgu za cca 1.9 Eur.

 

Jinak ceny letí raketově vzhůru v celé Evropě.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všude je nafta levnější než benzín. Důvod proč je nyní drahá je vysoká poptávka a šroubují jí nahoru řetězce co se na tom pakují.

 

Jinak nevím čemu se divíte, už minulý týden jsem vám tu psal, že se v plánech počítá do konce měsíce s cenou PHM mezi 80 a 120 Kč/l (rozsah je dle toho jak se EU domluví na restrikcích proti ruské ropě) a opakuji že to nejsou informace vycucané z prstu ale informace od kompetentních lidí.

 

Smiřte se prostě s tím že doba levných PHM skončila. Aspoň začnou mizet scénáře, kdy maminky vozí 2t SUVčkem svoje ratolesti do 500m vzdálené školy/školky.

Ano 100 kč za litr benzínu ovlivní i tyto lidi. Ty bohatší si samozřejmě nakoupí elektrická suvčka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, Dodi 15 napsal:

@15degren

"Všude je nafta levnější než benzín." - právě, že nyní není, tak  mě udivilo, že na SK to neplatí.

 

Ty máš na všechno odpověď a svoji pravdu, že? :-)

 

Ano protože pravdu větišnou mívám. 

Samozřejmě neberu nyní v potaz aktuální situaci, kde většina zemí má ted naftu dražší protože jí tam všichni dopravci nakupují do zásob. Na slovensku taková panika evidentně není, nebo se tam toho nesnaží místní obchodníci zneužít.

Na naftu je výrazně nižší spotřební daň. Jediný důvod proč je nyní dražší je proto že se s ní spekuluje a je výrazně vyšší poptávka než po benzínu.

Obchodní trhy totiž žádná válka nezajímá, business je business. 

 

Jestli chceš rozporovat moje komentáře, tak prosím krom hloupých nic neříkajících bezdůvodných komentářů zkus dosadit i nějaká data, děkuji. 

 

@virtual

 

Osobně doufám že podobnou hovadinu jako Poláci nebo hůř jak maďaří u nás nevymyslí.

Maximálně bych udělal dočasně nějakou podporu dopravcům aby se s vyššími ceny měli šanci vyrovnat, snižování daní nebo zastropování ceny nikam nepovede. První scénář vykrade už naší tak dost prázdnou státní kasu a koncákům zas tak nepomůže a druhý scénář je to samé jen ještě horší.

 

Je třeba se s těmito cenami naučit žít, je marná iluze si myslet že se ty ceny srovnají. Garantuji že nižší než jsou nyní minimálně ten to rok nebudou.

Prostě si nebudeme vozit prdel všude v autě a naučíme se šetřit potravinami, nevidím na tom nic špatného. Jakékoli kompenzaci, řešené přes státní kasu nás nakonec doženou ještě s horšími následky.

 

To jak zbytečně se nyní jezdí dokazuje zahuštěný provoz za posledních 10 let, který vzrostl extrémně. Zajímavé že dřív to třeba nebylo.

Až bude cena na 100 kč/l tak se bude jezdit tak o třetinu méně, což nás vrací do roku 2010 nevidím to jako zásadní problém.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Dodi 15 napsal:

Jaká je nyní cena v Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku, ví se?

Hornstein na A3 u Maďarských hranic na OMV byl v sobotu N95 za 47,40 ... ovšem z dnešního pohledu vývoje cen, už je to sakra dávno, takže netuším kolik tam bude dnes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, 15degren napsal:

Jinak nevím čemu se divíte, už minulý týden jsem vám tu psal, že se v plánech počítá do konce měsíce s cenou PHM mezi 80 a 120 Kč/l (rozsah je dle toho jak se EU domluví na restrikcích proti ruské ropě) a opakuji že to nejsou informace vycucané z prstu ale informace od kompetentních lidí.

Ano, jenže do tohohle asi EU nepůjde, podívej se na Německo jak se cukli od zákazu dovozu plynu z Ruska. A i když ten magor z Kremlu vyhrožuje zastavením dodávek, ty obrovské příjmy z prodeje ropy a plynu by mu těžko v takovém množství někdo jiný nahradil. 

Samozřejmě v současné situaci se může stát cokoliv, pak by ten černý scénář s cenou barelu za více než 180 dolarů asi přišel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, 15degren napsal:

Je třeba se s těmito cenami naučit žít, je marná iluze si myslet že se ty ceny srovnají. Garantuji že nižší než jsou nyní minimálně ten to rok nebudou.

Prostě si nebudeme vozit prdel všude v autě a naučíme se šetřit potravinami, nevidím na tom nic špatného. Jakékoli kompenzaci, řešené přes státní kasu nás nakonec doženou ještě s horšími následky.

Ačkoliv je to velmi nepříjemné, s tímhle souhlasím a pokud bude jen toto daní za to, že nemusíme řešit tanky s okupační armádou v ulicích, tak jsme vlastně vyhráli. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, 15degren napsal:

Osobně doufám že podobnou hovadinu jako Poláci nebo hůř jak maďaří u nás nevymyslí.

Maximálně bych udělal dočasně nějakou podporu dopravcům aby se s vyššími ceny měli šanci vyrovnat, snižování daní nebo zastropování ceny nikam nepovede. První scénář vykrade už naší tak dost prázdnou státní kasu a koncákům zas tak nepomůže a druhý scénář je to samé jen ještě horší.

 

Je třeba se s těmito cenami naučit žít, je marná iluze si myslet že se ty ceny srovnají. Garantuji že nižší než jsou nyní minimálně ten to rok nebudou.

Prostě si nebudeme vozit prdel všude v autě a naučíme se šetřit potravinami, nevidím na tom nic špatného. Jakékoli kompenzaci, řešené přes státní kasu nás nakonec doženou ještě s horšími následky.

 

To jak zbytečně se nyní jezdí dokazuje zahuštěný provoz za posledních 10 let, který vzrostl extrémně. Zajímavé že dřív to třeba nebylo.

Až bude cena na 100 kč/l tak se bude jezdit tak o třetinu méně, což nás vrací do roku 2010 nevidím to jako zásadní problém.

Předpokládám, že většina inteligentních lidí chápe, že "zastropovat cenu" je nerealizovatelný nesmysl (nebo návrat k centrálně plánovanému hospodářství), jen Burešův stranický tisk a sociální média tvrdí opak.

Na druhou stranu ale popisuješ nepěkné sociální inženýrství (co je zbytečná jízda a kdo to rozhodne?), přičemž lidi s 2t SUV by o svůj komfort přišli nepochybně mezi posledními...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem jel přes Tábor. V 7 ráno Benzina 47.70 v poledne 49.90. Dneska jsem jel přes Most v 7 ráno Benzina 49,90 v poledne 52.30.

Je to šílený jak rychle to skáče.

Každopádně ceny už jsou zastropovaný. Víc jak 99,99 ten totem neumí. Teda doufám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, virtual napsal:

Předpokládám, že většina inteligentních lidí chápe, že "zastropovat cenu" je nerealizovatelný nesmysl (nebo návrat k centrálně plánovanému hospodářství), jen Burešův stranický tisk a sociální média tvrdí opak.

Na druhou stranu ale popisuješ nepěkné sociální inženýrství (co je zbytečná jízda a kdo to rozhodne?), přičemž lidi s 2t SUV by o svůj komfort přišli nepochybně mezi posledními...

 

Nevím jak to myslíš.

Rozhodne si každý člověk sám jestli je jízda zbytečná nebo ne, pokud opravdu bude nutná, tak prachy na PHM povětšinou najde pokud měl na auto. Rozdíl bude v tom že lidé co nakupují ojetiny do 100K bez funkčního emisního systémů např. oblíbená hulící 1.9TDI  s černým kufrem. Majitel takového vozu prostě nenajezdí ročně 20K km ale jen 10K km.

Zde zároveň očekávám velký skok k lepšímu v kvalitě ovzduší (když nepočítám zimu, očekávám že lidé začnou pálit co bude hořet)

 

Je to prostě svobodný trh a nekupuji tedy něco na co nemám. Cesta osobním vozem pro osobní použití je VŽDY zbytečná a je to pouze komfortní prvek. Máme tu kvalitní občanskou i státní vybavenost pro všechny život ohrožující případy.

Jak už jsi napsal tak předpokládám že i z mích názorů je to cítit - Ano budu raději platit 200 kč za litr benzínu a 300 kč za chleba, než aby se tu opakoval rok 68. Pouze hledám pozitiva na tom všem...

 

Jinak dobrá poznámka k cifrám na tandemu, jsem zvědavý jak to ošetří, ale předpokládám že to prostě přelepí hláškou že cena je k dispozici u obsluhy.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cenu vyřeší jako když na SK přecházejí na Euro, posunou des. čárku…

 

Jinak k tvému “občanské vybavenosti” a zbytečnosti jízd, ano, pokud bydlíš ve stejném městě kde i pracuješ, potom ano. Nicméně je zde spousta lidi co denně dojíždějí více než 70km jen kvůli tomu, aby se dostali do práce, pokud toto považuješ za zbytečnou jízdu autem, potom ano… A ano, opravdu existují místa, kam jede autobus párkrát do dne a nemusí to být kompatibilní s prac. dobou…

 

Samozřejmě souhlas, ze nějaké stopování nebo snižování daní není cesta, stejně tak jako opakování historie…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...