Přejít na obsah

Zadne brzdové kotúče


petulko

Doporučené příspěvky

Tak ja som zavolal do servisu SA a poslal foto kotucov a stav km nech to skusia zreklamovat. Prijímací technik síce vravel že na to sa vzťahuje záruka len 6 mesiacov ale vravel som že nech to aspoň skusia predsa len 24 tisíc km a kotúče v háji nieje normálne. Tak som zvedavý na druhý týždeň aká bude odozva. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Měření je hodně benevolentní co se týče rozdílu na nápravě. Ono pokud jsou oba kotouče vzadu ve špatném stavu, tak asi není úplně důvod, aby v nich byl rozdíl velký. Ten rozdíl vpředu je divnější, na druhou stranu, dokud nebudou brzdy ok vzadu, tak bych to až tak neřešil. Jinak výměnu bych určitě doporučil, kotouč má "vylámanou" třecí plochu a vpředu vyčistit. Vibrace při brždění necítíš?

 

1383859084_kotou.thumb.PNG.e7eb9d8664a3c61d53a6ce3f9253d11b.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde sem četl že by proti tomu reznutí dotykových ploch mohla pomoct dokódování sušení brzd (zvolit jde tři úrovně přítlaku),

 Mělo by to fungovat tak, že auto samo průběžně za jízdy lehce přibržďuje aby se kotouče zahřály a tím se voda rychleji odpařila, nevýhodou je rychlejší opotřebování. Nikde sem se ale nedočetl jestli se to aktivuje pouze za deště.

 

No nevím co si o tom myslet, jestli je to víc na škodu nebo jestli to fakt může pomoct...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pamatuji si na problém u Fabia 3, kdy u slabší motorizace 1.0 TSi (70kw) docházelo k nadměrné korozi na zadních kotoučích, protože se používali horší desky. Že by podobný problém, akorát posunutý objemově výše? 1.5TSi vs 1.0 TSi - lepší/horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes mi prišlo vyrozumenie že reklamáciu na brzdy mi neuznávajú. Odpoveď a posúdenie je len zo servisu kde chodím. Čakal som že moju požiadavku odišlu do ŠA na centrálu na posúdenie ale nestalo sa.

Viete mi poradiť na koho sa mám obrátiť na centralu ŠA  aby posudili moju reklamáciu tam? Na infolinke je zbytočne vypisovať a nejaké reklamačné oddelenie som nenašiel. Už mi nejde o tých +/-200 eur ale o princíp. 

Takže ak viete niekto kde napísať o prehodnotenie rozhodnutia servisu dajte mi info.

Ináč je mi jedno napíšem aj riaditeľovi 🤔 S autom som trávil dosť času v servise kôli nedostatkom tak by mohli urobiť nejakú výnimku a vymeniť to zdarma alebo dať zľavu na opravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja keď som tlačil na reklamáciu, tak som volal na importéra. No po telefóne zahral presne ten postoj, čo ich asi ŠA učí, odbiť zákazníka. Tak som poslal požiadavku do systému, čo mali tam na stránke a to sa zaregistruje a musia to riešiť.

Hneď boli aktívny a tlačil na servis vyriešiť moju reklamáciu. Čo sa bŕzd týka, tak to je spotrebný materiál a ťažko sa takýto komponent reklamuje, lebo sa môžu vyhovárať na rôzne vplyvy. Tu by ti podľa mňa pomohla len analýza materiálu a poškodenia, či bola v dôsledku materiálu, zle vyrobeného kusu.

Auto máš asi staršie ako rok, že?

Ak nie, môžeš si dať spraviť nezávislý posudok, ktorý ide na účet ŠA. Ak je staršie ako rok, hradíš si ho ty, len tuším v prípade, keď dokážeš svoju pravdu sú ti povinný uhradiť náklady. Skús importéra, alebo rovno ŠA v ČR. Tu kolegovia ti isto vedia dať link, či kontakt kam to poslať  u nich priamo na ŠA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skor si poloz otazlu ci ti 5o zato stoji a co tym ziskas, budes tu pobehovat zhanat posudky pravnika, ok nahidou vyhras. A co z toho daju ti tam tie iste kotuce z cinskej konzervy a dosky s rakosia, co budu za 24tkm vyzerat rovnako. 

Kup normalne kotuce a dosky a budes mat 100tkm pokoj. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mám 6/2019 takže je viac ako 2 roky. Ja som myslel že servis to posle na prehodnotenie do ŠA a nie že oni to sami vyhodnotia. To som hneď vedel že to neuznajú. Ja nebudem dávať nič na posúdenie a prehodnotenie materiálu. Je mi jasné že v takom prípade je to ťažko dovolať sa pravdy. Ide mi skôr o princíp. Auto má síce 2 + roky a 24 tisíc km. A práve o to sa chcem opýtať v ŠA či by oni boli spokojný keby po tak malom nájazde km mali meniť kotúče a doštičky kde si servis pýta 260 eur. (Samozrejme tam to nedám vymeniť). No a popri tom im napíšem že kúpil som si nové auto s tým, že nebudem behať toľko po servise a riešiť zavady na novom aute a či na ten počet návštev servisu mi nemôžu uznat aj výmenu kotucov a dosticiek v rámci záruky. Za pokus od pc to stojí. Niekedy som tak riešil tiež problém s Feliciou a oblastný technik Škody vyhodnotil že pravdu mám ja a vymenili mi diely aj keď servis to odmietol. Len neviem či ešte existuje niečo ako oblastný technik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dobách kdy jsi jezdil novou Felicio, nebylo zvykem mít ve 4 členné rodině 3 auta. Vozový park byl v čr malý o zákazníky se autosalony rvali.

Dnes kdy každý nad 18 let má svoje vlastní auto a v ČR je celkem víc aut než obyvatelů, už takový přístup není nutný. 

 

Jednoduše jsi autoservisu úplně u prdele, jakákoli práce navíc, byť napsaní mailu a řešení reklamace se jim vůbec nevyplatí. To že tam znovu nepřijdeš je vůbec nezajímá, zákazníků je mraky.

Dnes už se nechce moc pracovat ani garážníkům a jejich kvalita práce je podle toho jak se zrovna vyspí.

Realita je taková, že pokud nejsi úplně levý a máš nějaký prostor (barák nebo garáž) tak je lepší si zřídit nájezdovou rampu a drtivou většinu servisu si udělat sám.

1. Víš opravdu co tam vše dáváš.

2. Uděláš to pravděpodobně pečlivěji.

 

Nechal jsem si naposled před 6 roky měnit kompletně brzdy, kotuče, destičky a pod. Předpoklad že vyčistí perfektně všechy dosedací plochy, rozhýbou a vyčistí pohyblivé části popřípadě doporučí a repasují krycí části apod. je naprosto zcestná. Po roce brzdy zase v hajzlu.

 

od té doby si vše dělám sám. Brzdy které si repasuji sám vč. údržba třmenů a krycích plechu atd. a od té doby už neřeším problémy s opakujícími se závady, protože si tomu prostě věnuji tu péči, kterou  9 z 10 mechaniku neudělá, protože je to oser a rutina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 5. 2022 na 8:29, petulko napsal:

Auto mám 6/2019 takže je viac ako 2 roky. ..

 

Já si nejsem úplně jistej, jestli u kotoučů a zejména zadních je stáří a nájezd zcela relevantní údaj. Spíš bych naopak řekl, že čím menší nájezd za rok, tím hůř a když k tomu ještě jezdíš tak, že brzíš málo a ty brzdy neobrzdíš, tak to dopadne takto. Je to spotřební materiál ať se nám to líbí nebo ne a pokud člověk parkuje ve vlhku, jezdí většinou sám v prázdném a tedy lehkém autě a brzdí jen tak zlehka, tak kotouče průběžně reznou, ale nejsou průběžně obržďovány a rez postupuje hlouběji a hlouběji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 4. 2022 na 12:10, ExecutedDonut napsal:

Někde sem četl že by proti tomu reznutí dotykových ploch mohla pomoct dokódování sušení brzd (zvolit jde tři úrovně přítlaku),

 Mělo by to fungovat tak, že auto samo průběžně za jízdy lehce přibržďuje aby se kotouče zahřály a tím se voda rychleji odpařila, nevýhodou je rychlejší opotřebování. Nikde sem se ale nedočetl jestli se to aktivuje pouze za deště.

 

No nevím co si o tom myslet, jestli je to víc na škodu nebo jestli to fakt může pomoct...

 

Z výroby už je to dosušování nakódovaný jako aktivní - na střední úroveň

Ano, jen za deště (resp. se zapnutými předními stěrači)

 

 

 

@MIgráčekjj..tohle je problém snad všech škodovek...

 

Teď jsem četl jakejsi speciál o ojetinách ze Světa motorů, a tam mechanici doporučují jednou týdně intenzivně, ale krátce zabrzdit, a pak ještě za deště pořád brzdit, aby jste zastavili se suchými kotouči.

 

To by mně zajímalo, kolik lidí bude za deště imrvére šlapat před dojezdem na brzdy...

Editováno: , autor: hardhouse.trip
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, hardhouse.trip napsal:

To by mně zajímalo, kolik lidí bude za deště imrvére šlapat před dojezdem na brzdy...

 

Bude úplně stačit najíždět agresivně do zatáček. Shitová náprava dělá v zadu pořád brykule i když to není moc cítit, při agresivní jízdě tu prdel brzdy pořád rovnají.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degrentak u tohohle auta bych si to netroufnul ani s novýma gumama :-D dřív zamlada možná :-D

 

 

 

Jinak trošku offtopic, ale když tak koukám na fotky od one-z a ExecuteDonut, na tu rez všude kolem, a to je max. po třech letech, mám chuť nejradši nechat nastříkat spodek tím gumoasfaltem, nebo jak se to jmenovalo, tak jak když jsem to dělal na Octě 1...

 

Jak to může asi potom vypadat po 10-ti letech?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše @MIgráček , pro hezké brzdy je potřeba hodně jezdit nebo hodně brzdit, nejlépe oboje. Dříve, když kotouče byly z kvalitnější oceli, tak nebylo potřeba to nijak přehánět. Já jezdím sice denně, ale ne brzda plyn a zadní brzdy mám bych řekl na hraně, aby nevypadaly hrozně. Jsou v nich vyjeté drážky, což je taky špatně, ale obrždění celkem ok. A v podstatě každý den vzdušná vlhkost udělá mírný film koroze na zadních brzdách, viditelný, přední kotouče jsou na pohled ok (tím netvrdím, že jsou extra kvalitní). Který se odstraňuje při prvních brždění, každý den, je to hezky slyšet...

 

Ten kdo nejezdí denně a jezdí ještě na spotřebu, tak má velmi brzy stav, který už nelze zachránit a je to pouze na výměnu, viz @petulko. Výhoda je, že motor tsi 1,0, který mám, skoro nebrzdí, tak je potřeba více brzdit brzdama.

 

Možná bych i dohledal fotku, kdy jsem s předchozím autem v zimě 3 týdny nejezdil, auto stálo venku na zahradě, sníh, déšť a auto mělo na kotoučích pouze lehkou povrchovou korozi (bylo to bmw s origo brzdama) a mamka s fabií III po 2 dnech stání na stejném místě měla kotouče v na pohled 5x horším stavu, jak byly orezlé... Je to o penězích, nová auta jsou velmi levná, zde zmíněná Felicie stála na tehdejší dobu tolik, že by Scala měla stát milion v základu (odhad). A to ta Felda neměla nic, jen volant a 4 kola a to ještě maličká....

 

Jinak plechová kola na zimu jsou lepší, lépe chrání.

 

Ještě jsem zaznamenal, že někteří řešili, že vzadu se jim nečerní prachem z destiček disky. Vzhledem k tomu, že Scala má na zadní nápravě jen cca třetinu hmotnosti a při brždění se "váha posouvá", tak bych se nedivil, že bezpečné rozdělení účinku mezi nápravami bude někde na poměru 80 % předek, 20 % zadek. A jsme opět u peněz, výrobce za těch pár peněz, za kolik to auto prodává, nebude nijak extra řešit rozložení hmotnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...