Září 8, 20222 r No dnes jsem si náhodou sednul do kolegovo služební Scaly v plné výbavě a te posed je někde jinde. Seděl jsem tam minutu a fakt paráda. Tam kde má u beder Rapid propadlou díru, tak tam má Scala vyloulenou sedačku a je to strašně příjemné. Sice moc dlouhé trasy nejezdím, ale teď vážně začínám uvažovat nad nějakým vylepšením. Jedna věc jsou finance, ale druhá je ta starost něco nepodělat. Auto mám do 10/2024 v záruce. Zajímalo by mě jestli to někdo nedělá jako službu. Dokoupit nějaký "polštář" zvenku se mi určitě nechce. Možná jenm něco napevno nacpat do toho sedadla?
Září 8, 20222 r Jak píše Degren15, řešil bych to výměnou předních sedadel za sedadla z 0III, nebo FIII (nejlépe montecarlo) Ještě mě napadlo, nechceš sedačky na pokusy? Jsou jako nové, najeto cca 5000 km. Pravda bez airbagů, nemají výhřev, ani výškové nastavení. Proto jsem je taky vyměnil. Za symbolichých 1500 jsou tvoje :) Upraveno Září 8, 20222 r od Clerfayt
Září 8, 20222 r @Clerfayt a o jaké sedačky se konkrétně jedná a mají bederní opěrku? Z F3 nebo O3? Nějaké foto. Klidně pošli SZ. To mě zajímá 👍 Upraveno Září 8, 20222 r od tom01
Září 8, 20222 r Mě krom chybějící bederní opěrky na Rapidu irituje to skokové polohování opěradala páčkou. Fabie 3 či Octavie 3 měly polohování normálně plynule růžicí, ne? Je otázkou, zda lze tento mechanizmus přenést do skeletu sedaček Rapida (abych zachoval dekor potahů, airbagy i jejich výhřev). Nebo naopak zda by šlo do sedačky řekněme z Octavie přenést případné chybějící věci (výhřev, airbagy...).
Září 8, 20222 r To by mě zajímalo, jak se tam sedačky z O3 nebo F3 vejdou, když Rapid má užší kolejnice sedadel, stejně jako rám sedadla téměř shodný s Citigem... u F3 kolem sedadla není skoro žádný prostor, ale u Rapida je mezi sedadlem a prahem dveří, nebo sloupkem spousta místa, právě díky těm užším kolejnicím.
Září 8, 20222 r V 29. 8. 2022 na 13:03, 15degren napsal: Dáš, dokonce tam můžeš dát i cokoli jiného z koncernu v danném ročníku, třeba z audi nebo z VW. Koupíš i s funkční airbagem a je to bezpečné. Taková A3 má mnohem kvalitnější sedačky než i O3. @15degren Tvrdí co výše cituji a upřímně moc se mi to nezdá... @Dushek ty budeš mít své tvrzení jistě ověřeno. Pamatuji si tvou radu, když jsem se trápil s el. okny, to jsi měl do puntíku pravdu a moc jsi mi tehdy pomohl. Mám pocit, že jedinou cestou je úprava stávajících sedadel Rapida. Upraveno Září 8, 20222 r od tom01
Září 8, 20222 r Nejjednodussi by byla uprava stavajicich sedacek. Nez tam cpat nejaky mechanismus tak jestli tam nenacpat jenom nejaky "polstarek" pod potah?
Září 8, 20222 r Autor Jo to na ruském fóru taky zkoušeli. Dali tam opasek do míst bederní páteře....🤦🏻 🤣
Září 8, 20222 r Tak prodavaji se primo bederky do aut. Rozdil by byl dat ji pod potah. Je tam problem ze misto "boule" tam je u Rapida dira. Dnes v te scale to bylo hrozne prijemne. Asi neco vymyslim ale az na jare.
Září 8, 20222 r Když už by se dávalo čalounění dolů, je lepší dle mého rovnou doplnit komplet stavitelnou opěrku...
Září 8, 20222 r před 5 hodinami, Dushek napsal: To by mě zajímalo, jak se tam sedačky z O3 nebo F3 vejdou, když Rapid má užší kolejnice sedadel, stejně jako rám sedadla téměř shodný s Citigem... u F3 kolem sedadla není skoro žádný prostor, ale u Rapida je mezi sedadlem a prahem dveří, nebo sloupkem spousta místa, právě díky těm užším kolejnicím. Je to možné nevím u rapid jsem to nikdy neřešil je to plečka kolem města neznám nikoho kdo by tam sedadla řešil. Vycházel jsem z toho že ho řadí mezi FIII a OIII, nenapadlo by mě že tam použijí atypické kotvení kolejnice. To je pak samozřejmě solidně na hovno... Zkusil bych se podívat jestli není ekvivalent od audi (u seautu to bude stejná bída a budou se špatně shánět), tam mají i ty nejnižší řady hodně pěkné sedačky o proti zbytku koncernu. Např. do O3 jdou nacpat sedačky z audin v ekvivalentu třídy a je to mnohem lepší posezení než většina továrních sedadel z OIII. Audiny mají delší podsedáky. Nebo možná polo? Upraveno Září 8, 20222 r od 15degren
Září 11, 20222 r V 8. 9. 2022 na 19:01, Deawon napsal: Tak prodavaji se primo bederky do aut. Rozdil by byl dat ji pod potah. Je tam problem ze misto "boule" tam je u Rapida dira. Dnes v te scale to bylo hrozne prijemne. Asi neco vymyslim ale az na jare. Také jsem teď předsedal z Rapida přímo do Scaly a zpět. Ten rozdíl je opravdu citelný. Původně jsem měl v plánu dodělat ty bederní opěrky v zimě, kdy člověk mívá vice času. Vyndat sedačky z auta a doma u kamen si s tim hrát... @miklisek Dá se uvažovat o možnosti provést tuto úpravu bez demontáže sedadel z auta? Sám v navodu máš zpětné vystrojení opěradla s upnutím spodní lišty potahu už spolu se sedákem. V jednom z těch ruských návodů mekdo zmiňuje, že to také dělal přímo v autě. To musíš mít opěradlo nejak sklopené dopředu či dozadu?
Září 11, 20222 r Autor To si nedokážu představit. Hlavně instalaci ovládání a řezání toho otvoru na správném místě. Hlavně něco děláš zepředu sedačky, něco zezadu, takže jsem sedačkou buď na stole točil nebo jsem ji obíhal, občas i bylo potřeba sedačku naklonit.
Září 11, 20222 r Ono nez se do toho pustime dalsi tak by to chtelo si sednout do jiz upravene sedacky. Jestli je to opravdu znat a vyplati se to za ty penize a praci
Září 11, 20222 r Myslím, že posun k lepšímu to bude jistě citelný, jak miklisek popisuje. Doplňuji ještě k demontáži čalounění návod z DP. Koukal jsem na možnosti udělat to v autě. No zkusit to můžu, ale myslím, že bez vyndání sedačky ven to asi nepůjde... DP_čalounění sedadel.pdf
Září 11, 20222 r Autor Dobrý návod pro ty, co to nikdy nedělali. Fakt se toho ale nebojte. Při instalaci opěrky se navíc nemusí oddělovat potah od molitanu.
Září 11, 20222 r Miklis má pravdu! Jednou jsem byl nucen dát do sedačky Airbag a nedovedu si to představit dělat v autě. A to to byla vlastně prkotina. Věřte, vyndat sedačku je to nejmenší. Jen si nezapněte klíček bez té sedačky, resp. s rozpojenÝm konektorem airbagu. Jinak budete muset nulovat chyby airbagu diagnostikou.
Září 12, 20222 r Dnes jsem udělal sedačku spolujezdce. Mikliskův návod spolu s těmi ruskými jsou skvělý, díky za ně. Nyní mohu bezprostředně porovnávat sedačku s opěrkou a bez ní. Rozdíl to je opravdu citelný a rozhodně stojí za to dát si s tím tu práci 👍. Pokud se sežene levně materiál, tak je to úplně super dodělávka.
Září 12, 20222 r Autor Koukám, že jsi zvolil verzi s úpravou roštu zkrácením a jeho zvednutím nahoru. Poloha zvedací části opěrky je ale plus mínus stejná, jako u mě. Jinak Rusové ještě zajišťují polohu pružin pomocí stahovacích pásek, aby nesjížděly dolů nebo nahoru. Originální umístění ok pružin je totiž v takovém tom prohnutí drátu.
Září 13, 20222 r Neboj, nemá se kam co hnout. Svislé osnovy rámu visí nahoře, pružiny jsou kolmo na to, nic se vzájemně nehne 😉. Dnes dokončena sedačka řidiče. K obdobnému postupu jsemjen přidal samolepicí filc na vršek rámu opěradla, což eliminuje pazvuky v oblasti lopatek při opření do opěradla. Foto bohužel nemám, tak jsem aspoň poznacil červeně...
Září 14, 20222 r Ano, přesně tak. Ten plech i molitan mají takový trochu mastný a lepivý povrchy. Jak ten molitan, který má být na fest na rámu, trochu odstává, tak při opření a odlehčení zad se pokaždé jako odlepí a vydá to takový mlasknutí. Ten filc to v tomto místě eliminuje. Nicméně toto vzniká jen pokud se rošt otočí a zavěsí nahoru dle těch ruských navodů. Pro tyto dva dráty není ale v molitanu příslušné vybraní, proto to dělá... Jinak připojím vlastní zkušenosti. Při demontáži vypojit konektor airbagu pod sedačkou, to je peklo. Oba dva jsem nakonec odpojil, ale vlastně nevim jak, ten černý jazyk vytáhnout nahoru, ale pak se ještě nějak odjišťují ty růžový jazýčky (foto bohužel nemám). Ostatní konektory sedačky jsou oproti tomu úplně easy. Ještě upozorňuji, že s odpojeným airbagem není dobré pouštět klíček, jinak auto bude hlásit chyby, co jdou smazat jen diagnostikou. Při vyndavání sedačky z auta i jejím vrácení doporučuji rozmyslet kudy a jak vyndat/nandat. Není od věci zakrýt okolní plasty a omotat si něčím měkkým konce ližin pojezdů ať se nic neporve. Nebrat při tom vůbec za madlo pojezdu, ať se vzájemně nerozjedou ližiny pojezdu! Já si je hned omotal papírovou páskou, aby se mi omylem nerozjely. Vlastní sundání i potom nandání čalounění, byť v návodu vypadá nejnáročněji, jde úplně v pohodě. Úpravu roštu jsem volil dle návodů rusáků. Zde jen upozorňuji, ty dráty jsou sakra tvrdý z kalený oceli. Na štípačky zapomeňte, ani pilka na železo s tím moc nezmůže. Teprv flexa na to platí 😁. Ty háky roštu pro zavěšení nahoře do rámu je třeba o cca 1,5cm zkrátit a upravit jejich ohnutí ve svěráku. Obalil jsem pak ty háky raději textilní páskou (TESA). Vršek rámu opěradla jsem polepil pruhem filcu, jak jsme rozebrali výše. Jinak postup dle nasdilených návodů. Na konec drobnost. Aby se páčka bederky tolik nebořila do čalounění, tak jde o pár mm přibrat ta dírka pro její zajištění. Případně na dno páčky neco vlepit, aby se vymezila vůle mělčího nasunutí na hřídelku. Ještě odladím... Výsledek, jak jsem už psal, za to ale opravdu stojí 👍.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.