Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

No dnes jsem si náhodou sednul do kolegovo služební Scaly v plné výbavě a te posed je někde jinde. Seděl jsem tam minutu a fakt paráda. Tam kde má u beder Rapid propadlou díru, tak tam má Scala vyloulenou sedačku a je to strašně příjemné. Sice moc dlouhé trasy nejezdím, ale teď vážně začínám uvažovat nad nějakým vylepšením. Jedna věc jsou finance, ale druhá je ta starost něco nepodělat. Auto mám do 10/2024 v záruce. Zajímalo by mě jestli to někdo nedělá jako službu. Dokoupit nějaký "polštář" zvenku se mi určitě nechce. Možná jenm něco napevno nacpat do toho sedadla?

Jak píše Degren15, řešil bych to výměnou předních sedadel za sedadla z 0III, nebo FIII (nejlépe montecarlo)

Ještě mě napadlo, nechceš sedačky na pokusy? Jsou jako nové, najeto cca 5000 km. Pravda bez airbagů, nemají výhřev, ani výškové nastavení. Proto jsem je taky vyměnil.  Za symbolichých 1500 jsou tvoje :)

Upraveno od Clerfayt

@Clerfayt a o jaké sedačky se konkrétně jedná a mají bederní opěrku? Z F3 nebo O3? Nějaké foto. Klidně pošli SZ. To mě zajímá 👍

Upraveno od tom01

Mě krom chybějící bederní opěrky na Rapidu irituje to skokové polohování opěradala páčkou. Fabie 3 či Octavie 3 měly polohování normálně plynule růžicí, ne? Je otázkou, zda lze tento mechanizmus přenést do skeletu sedaček Rapida (abych zachoval dekor potahů, airbagy i jejich výhřev). Nebo naopak zda by šlo do sedačky řekněme z Octavie přenést případné chybějící věci (výhřev, airbagy...).

To by mě zajímalo, jak se tam sedačky z O3 nebo F3 vejdou, když Rapid má užší kolejnice sedadel, stejně jako rám sedadla téměř shodný s Citigem... u F3 kolem sedadla není skoro žádný prostor, ale u Rapida je mezi sedadlem a prahem dveří, nebo sloupkem spousta místa, právě díky těm užším kolejnicím.

V 29. 8. 2022 na 13:03, 15degren napsal:

Dáš, dokonce tam můžeš dát i cokoli jiného z koncernu v danném ročníku, třeba z audi nebo z VW. Koupíš i s funkční airbagem a je to bezpečné.

Taková A3 má mnohem kvalitnější sedačky než i O3.

@15degren Tvrdí co výše cituji a upřímně moc se mi to nezdá... @Dushek ty budeš mít své tvrzení  jistě ověřeno.  Pamatuji si tvou radu, když jsem se trápil s el. okny, to jsi měl do puntíku pravdu a moc jsi mi tehdy pomohl.

 

Mám pocit, že jedinou cestou je úprava stávajících sedadel Rapida.

Upraveno od tom01

Podle ETKY  má stejný rám sedák a opěradlo pouze SEAT Toledo mezi roky 2013 až 2019.

  • Autor

Protože Toledo je co? Převlečený Rapid! 

Nejjednodussi by byla uprava stavajicich sedacek. Nez tam cpat nejaky mechanismus tak jestli tam nenacpat jenom nejaky "polstarek" pod potah? 

  • Autor

Jo to na ruském fóru taky zkoušeli. Dali tam opasek do míst bederní páteře....🤦🏻 🤣

Tak prodavaji se primo bederky do aut. Rozdil by byl dat ji pod potah. Je tam problem ze misto "boule" tam je u Rapida dira. Dnes v te scale to bylo hrozne prijemne. Asi neco vymyslim ale az na jare.

Když už by se dávalo čalounění dolů, je lepší dle mého rovnou doplnit komplet stavitelnou opěrku...

před 5 hodinami, Dushek napsal:

To by mě zajímalo, jak se tam sedačky z O3 nebo F3 vejdou, když Rapid má užší kolejnice sedadel, stejně jako rám sedadla téměř shodný s Citigem... u F3 kolem sedadla není skoro žádný prostor, ale u Rapida je mezi sedadlem a prahem dveří, nebo sloupkem spousta místa, právě díky těm užším kolejnicím.

 

Je to možné nevím u rapid jsem to nikdy neřešil je to plečka kolem města neznám nikoho kdo by tam sedadla řešil. Vycházel jsem z toho že ho řadí mezi FIII a OIII, nenapadlo by mě že tam použijí atypické kotvení kolejnice. To je pak samozřejmě solidně na hovno...

 

Zkusil bych se podívat jestli není ekvivalent od audi (u seautu to bude stejná bída a budou se špatně shánět), tam mají i ty nejnižší řady hodně pěkné sedačky o proti zbytku koncernu. Např. do O3 jdou nacpat sedačky z audin v ekvivalentu třídy a je to mnohem lepší posezení než většina továrních sedadel z OIII. Audiny mají delší podsedáky.

 

Nebo možná polo?

Upraveno od 15degren

V 8. 9. 2022 na 19:01, Deawon napsal:

Tak prodavaji se primo bederky do aut. Rozdil by byl dat ji pod potah. Je tam problem ze misto "boule" tam je u Rapida dira. Dnes v te scale to bylo hrozne prijemne. Asi neco vymyslim ale az na jare.

Také jsem teď předsedal z Rapida přímo do Scaly a zpět. Ten rozdíl je opravdu citelný. Původně jsem měl v plánu dodělat ty bederní opěrky v zimě, kdy člověk mívá vice času. Vyndat sedačky z auta a doma u kamen si s tim hrát...

 

@miklisek Dá se uvažovat o možnosti provést tuto úpravu bez demontáže sedadel z auta? Sám v navodu máš zpětné vystrojení opěradla s upnutím spodní lišty potahu už spolu se sedákem. V jednom z těch ruských návodů mekdo zmiňuje, že to také dělal přímo v autě. To musíš mít opěradlo nejak sklopené dopředu či dozadu?

  • Autor

To si nedokážu představit. Hlavně instalaci ovládání a řezání toho otvoru na správném místě. Hlavně něco děláš zepředu sedačky, něco zezadu, takže jsem sedačkou buď na stole točil nebo jsem ji obíhal, občas i bylo potřeba sedačku naklonit.

Ono nez se do toho pustime dalsi tak by to chtelo si sednout do jiz upravene sedacky. Jestli je to opravdu znat a vyplati se to za ty penize a praci

Myslím, že posun k lepšímu to bude jistě citelný, jak miklisek popisuje. Doplňuji ještě k demontáži čalounění návod z DP. Koukal jsem na možnosti udělat to v autě. No zkusit to můžu, ale myslím, že bez vyndání sedačky ven to asi nepůjde...

DP_čalounění sedadel.pdf

  • Autor

Dobrý návod pro ty, co to nikdy nedělali. Fakt se toho ale nebojte. Při instalaci opěrky se navíc nemusí oddělovat potah od molitanu. 

Miklis má pravdu! Jednou jsem byl nucen dát do sedačky  Airbag a nedovedu si to představit dělat v autě. A to to byla vlastně prkotina. Věřte, vyndat sedačku je to nejmenší. Jen si nezapněte klíček bez té sedačky, resp. s rozpojenÝm konektorem airbagu. Jinak budete muset nulovat chyby airbagu diagnostikou. 

Dnes jsem udělal sedačku spolujezdce. Mikliskův návod spolu s těmi ruskými jsou skvělý, díky za ně. Nyní mohu bezprostředně porovnávat sedačku s opěrkou a bez ní. Rozdíl to je opravdu citelný a rozhodně stojí za to dát si s tím tu práci 👍. Pokud se sežene levně materiál, tak je to úplně super dodělávka.

20220912_102752.jpg

20220912_122954.jpg

20220912_150448.jpg

  • Autor

Koukám, že jsi zvolil verzi s úpravou roštu zkrácením a jeho zvednutím nahoru. Poloha zvedací části opěrky je ale plus mínus stejná, jako u mě. 

Jinak Rusové ještě zajišťují polohu pružin pomocí stahovacích pásek, aby nesjížděly dolů nebo nahoru. Originální umístění ok pružin je totiž v takovém tom prohnutí drátu. 

Neboj, nemá se kam co hnout. Svislé osnovy rámu visí nahoře, pružiny jsou kolmo na to, nic se vzájemně nehne 😉

 

Dnes dokončena sedačka řidiče. K obdobnému postupu jsemjen přidal samolepicí filc na vršek rámu opěradla, což eliminuje pazvuky v oblasti lopatek při opření do opěradla. Foto bohužel nemám, tak jsem aspoň poznacil červeně...

20220913_152118.jpg

20220912_122946~2.jpg

  • Autor

Předpokládám, že to máš nalepeno přímo na plech rámu.

Ano, přesně tak. Ten plech i molitan mají takový trochu mastný a lepivý povrchy. Jak ten molitan, který má být na fest na rámu, trochu odstává, tak při opření a odlehčení zad se pokaždé jako odlepí a vydá to takový mlasknutí. Ten filc to v tomto místě eliminuje. Nicméně toto vzniká jen pokud se rošt otočí a zavěsí nahoru dle těch ruských navodů. Pro tyto dva dráty není ale v molitanu příslušné vybraní, proto to dělá...

 

Jinak připojím vlastní zkušenosti. Při demontáži vypojit konektor airbagu pod sedačkou, to je peklo. Oba dva jsem nakonec odpojil, ale vlastně nevim jak, ten černý jazyk vytáhnout nahoru, ale pak se ještě nějak odjišťují ty růžový jazýčky (foto bohužel nemám). Ostatní konektory sedačky jsou oproti tomu úplně easy. Ještě upozorňuji, že s odpojeným airbagem není dobré pouštět klíček, jinak auto bude hlásit chyby, co jdou smazat jen diagnostikou. Při vyndavání sedačky z auta i jejím vrácení doporučuji rozmyslet kudy a jak vyndat/nandat. Není od věci zakrýt okolní plasty a omotat si něčím měkkým konce ližin pojezdů ať se nic neporve. Nebrat při tom vůbec za madlo pojezdu, ať se vzájemně nerozjedou ližiny pojezdu! Já si je hned omotal papírovou páskou, aby se mi omylem nerozjely. Vlastní sundání i potom nandání čalounění, byť v návodu vypadá nejnáročněji, jde úplně v pohodě. Úpravu roštu jsem volil dle návodů rusáků. Zde jen upozorňuji, ty dráty jsou sakra tvrdý z kalený oceli. Na štípačky zapomeňte, ani pilka na železo s tím moc nezmůže. Teprv flexa na to platí 😁. Ty háky roštu pro zavěšení nahoře do rámu je třeba o cca 1,5cm zkrátit a upravit jejich ohnutí ve svěráku. Obalil jsem pak ty háky raději textilní páskou (TESA). Vršek rámu opěradla jsem polepil pruhem filcu, jak jsme rozebrali výše. Jinak postup dle nasdilených návodů.

 

Na konec drobnost. Aby se páčka bederky tolik nebořila do čalounění, tak jde o pár mm přibrat ta dírka pro její zajištění. Případně na dno páčky neco vlepit, aby se vymezila vůle mělčího nasunutí na hřídelku. Ještě odladím...

 

Výsledek, jak jsem už psal, za to ale opravdu stojí 👍.

20220913_122837.jpg

  • Autor

S tou drážkou a vložením něčeho do dna je to super nápad! Paladím taky. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.