Přejít na obsah

Octavia IV FL


Rapid1.0

Doporučené příspěvky

@Rapid1.0 jo tak to jsem špatně pochopil, díky za dovysvětlení. Ok tak to osobně mně asi nevadí. Já osobně objednávám RS vždy v plné (teda až na tažné - ale to si na RS 2.0 TSI dá málo lidí). Jednak se znám a vím, že co mi dnes nechybí, tak při doručení vozu budu nutně potřebovat (nebo až to uvidím na jiném autě) a jednak mám ze zkušenosti ověřenou i následnou lepší prodejnost ku ceně. Jednou jsem si nakonfiguroval vůz podle aktuálních potřeb a pak mě to stálo šilené peníze a nervy ledacos dodělat a zas tak bohatý taky nejsem. Navíc u aktuáních modelu je dodělávání výbav větší a větší problém. Takže zjednodušení a velké pakety já osobně možná i uvítám. Chápu ale, že většinový zákazník to asi neuvítá, protože Škoda vždy nabízela konfigurovatelnost skoro jako Rolls. Spíš jsem zvědavý na zdražení a tu dobu dodání. Navíc dle jednoho ofiko diagramu pro slovenský trh, který někdo již před dobou leaknul do obecného vlákna Octavia IV bylo znázorněno, že uvedení má být v únoru a začátek objednávek až někdy v červnu pokud se nepletu. Pak i kdyby již lhůty byly v normálu (3-5 měsíců), tak jsme stejně skoro na roce :( Ikdyž otázka, zdali ten diagram pořád platí. Škoda mění plány skrz uvádění modelů, jako ponožky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Rapid1.0 napsal:

@iphonik4 Nemyslím si, že kolega nad tebou mluví o ořezání výbavy a ani podle mě to škodovka neplánuje. Co se ale už tu psalo výše a je to logické, že dojde k omezení výbav ve smyslu Ambition Plus, Style Plus, paketů ve smyslu Klima paket, Klima paket Premium, Funkční paket, Funkční paket TOP apod. Prostě těch možností jak si nakonfigurovat vůz bylo v minulosti strašně moc, což je hodně náročné na logistiku. Po vzoru japonských automobilek nás tedy s největší pravděpodobností čeká to, že si vybereme pevně danou výbavu s minimální  možností úprav. Což nutně neznamená ořezání výbavy. 

Vidím to stejně. A dává mi to smysl. Ono to není ani těžké udělat tak, aby byla drtivá většina lidí spokojená. Jasně, nějaké malé procento, co si volilo něco "speciálně", bude naštvané, že musí připlácet za celý paket místo jedné položky, ale tak s tím se musí počítat a celková prospěšnost tohohle kroku to zkrátka převáží. Ty možnosti konfigurace dříve byly něsmyslně bohaté, až fakt přestřelené. Asiati ví moc dobře, proč tohle dělají. Zjednodušení a zlevnění výroby, logistika a dostupnost dílů... tak snad to bude mít i pozitivní dopad na doby dodání 😃

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celková prospěšnost je pouze pro výrobce, zákazník z toho žádný prospěch mít nebude. Jestli si někdo myslí, že to zlevní auta, tak je hodně naivní. Mně osobně tato změna vadí hodně už teď ve stávající podobě, kdy skladba výbav člověka buď donutí objednat nejvyšší konfiguraci a nebo vzít polotovar. Pokud si chci nějaký prvek objednat, je v paketu často dohromady s nějakou píčovinou. A za tu musím platit. Právě možnost konfigurace přesně podle přání byla pro mě velkým pozitivem. Ale ono to zapadá do kontextu, kdy posledních několik let prakticky žádná změna není ku prospěchu zákazníka.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bojler Nikdo tu ale nepíše, že to zlevní auta. 😉 

 

Zas bych neviděl všechno tak černobíle - z toho tvého komentáře to vyznívá tak, jako kdyby nám to Škodovka dělala naschvál. Pro automobilky posledních 5 let musí být jako zlý sen. Absurdně protlačovaná elektromobilita, Covidová krize spojená s tou čipovou, válka na Ukrajině, ceny energií vyhnané do extrému (a úplně zbytečně). V kontextu toho přeci nejde nějaký podnik obviňovat z toho, že dělají změny k neprospěchu zákazníka, když to kolikrát můžou být změny existenčního charakteru. My Češi si rádi neustále na něco stěžujeme. Do teď to byly dlouhé dodací lhůty - "šílený, poslední auto od Škodovky", "čekat na auto rok, rok a půl, kdo to kdy viděl?!" ... a když to v důsledku krize chce Škodovka vyřešit revizí výbav a paketů, aby se situace z posledních 2 let neopakovala, opět se najde někdo, kdo tento krok zkritizuje. To mi docela připomíná hejty na soc. sítích ohledně litrových tříválců (1.0 TSI ale i jiných), jak taková auta nemají motor apod. Ale přitom jsou takové pohony opět jen důsledkem eko diktátu z Bruselu. Tedy přizpůsobování se aktuální době. Stejně jako teď ty výbavy. Na O4 se opravdu čekalo extrémně dlouho, 15, 18 měsíců dodací lhůta nebylo nic neobvyklého. S tím spojené náklady na pronájem x odstavných ploch. Absolutně se nedivím, že to Škodovka nechce s FL svého nejprodávanějšího modelu absolvovat znovu. 

(omlouvám se za částečné OT, byť stále diskutujeme na téma omezení výbav u O4 FL.)

  • Pozitivní 5
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bojler Já nepsal nic o tom, že se zlevní auta pro koncáky. A ano, zákazník z toho prospěch mít bude, protože nebude muset čekat na auto rok a půl. Holt jsi člověk z těch pár procent, s tím se musíš smířit. @Rapid1.0 Jinak zbytek už napsal "za mě", naprosto souhlasím. U auta za třeba 700 tis. Kč a více řešit, jestli si připlatím 10 tis. Kč zbytečně za píčovinu... když teda pominu fakt, že vyšší výbava je lepší i pro následný prodej auta, to už je trochu jiný level na mě. Buď to auto chci a je mi to fuk, nebo jej nechci.

 

@Zzzzz Zvýšení tržeb o 18 % a PŘITOM snížení zisku o 42 % je solidní průser, který není dlouhodobě udržitelný, takže by Škodovka musela něco hodně zásadně změnit, jinak by skončili, pokud by to takhle pokračovalo dále. Jeden dva roky tě nepoloží, pokud dobře hospodaříš před nimi, ale pokud se to takhle táhne více let, tak jsi ve slušném průseru.

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-automobilka-skoda-auto-hlasi-pokles-provozniho-zisku-o-42-procent-21009928 

Editováno: , autor: xmenadis
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 8/22/2023 at 1:10 PM, Rapid1.0 said:

Po vzoru japonských automobilek nás tedy s největší pravděpodobností čeká to, že si vybereme pevně danou výbavu s minimální  možností úprav.

Což je v mých očích další podstatné mínus pro to, abych si Oktávku potažmo škodovku vybral jako své další auto po stávající OIV.

Právě ta možnost nakonfigurovat si výbavu, která mi vyhovuje a vynechat to, co nepotřebuju, se mi na škodovkách ohromně líbila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 8/23/2023 at 1:07 PM, xmenadis said:

tak snad to bude mít i pozitivní dopad na doby dodání

Jako člověk, který v rámci své práce trochu "vidí" do logistiky škodovky, můžu říct, že tohle spolu nijak nesouvisí. Dramaticky největší podíl viny za ty dlouhé dodací lhůty leží na straně dodavatelů, ne škodovky. A pokud dodavatel není schopen spolehlivě dodávat potřebný počet dílů, vázne výroba.

Naopak je pravděpodobnější, že sdružování jednotlivých prvků výbavy do větších skupin dobu dodání bude prodlužovat. V mém případě se dlouho čekalo na elektroniku pro zadní kameru. Pokud by se situace opakovala a zadní kamera by byla součástí nějakého balíčku, všichni kdo si objednají ten balíček budou čekat. Tedy i ti, kdo by si kameru nezvolili, kdyby mohli vybírat jen jednotlivé funkcionality.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, xmenadis said:

Zvýšení tržeb o 18 % a PŘITOM snížení zisku o 42 % je solidní průser, který není dlouhodobě udržitelný

Tohle je velmi odvážné tvrzení. On i nulový zisk může znamenat velmi zdravou firmu s hospodařením v perfektní kondici. Ze samotné výše zisku nebo jeho meziročního vývoje ve dvou letech se nedá usuzovat vůbec nic. Tzn. může to být solidní průser stejně jako skvělý úspěch. Bez znalosti struktury nákladů, investic a dlouhodobé strategie je to jen bezrozměrné číslo, které může ohromit v populárním článku, ale které o hospodaření a kondici firmy neříká v podstatě nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Už jsem viděl nějaké fotky, co naznačují podobně rozšiřující se světla směrem k masce jako u O3 FL, akorát bez rozdělení.

Jinak počítám s dechromem jako u Superba 4 a Kodiaqa 2. Snad tento FL bude míň kontroverzní než ten u minulé generace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten "matný" materiál, co má nový Superb, je fajn. Jen se bojím, jak to bude se znakem na masce, aby šel ještě vyměnit, aby ladil do barvy auta 😃 Ale ten design začíná vypadat zajímavě, na FL by to mohlo být hodně v poho

 

@Martab Piha na masce bude přední kamera

Editováno: , autor: xmenadis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab Jop. Mě, který jsem na tyhle věci fest detailista, to hrozně se*e, že to někdo dává takhle mimo 😄 Ale není to první auto, u kterého to vidím. Je možné, že je nějaký novější / větší radar za tou částí a kameru tam teda dát nešlo, proto je bokem.

Editováno: , autor: xmenadis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...