Publikováno Listopad 29, 20222 r Máte prosím představuo výkonech zásuvek 12V? Chci na roadtripu použít toto: https://www.autio.cz/53645-varna-konvice-1l-12v170w.html Je tam 170W... Utáhne to zásuvka? Která má větší výkon? Ta pod palubovkou nebo ta v kufru? Díky.
Listopad 29, 20222 r Pojistka na zapalovač je na pozici 44. Pokud je tam více než 14.2A, bude to fungovat, jinak ne.
Listopad 29, 20222 r Největší problém je v zástrčce (to co je na kabelu) může být kvalitní ale topit to bude jako čert pokud čínská tak shoří. Uskřípnul byl zástrčku a dal tam kleště co jsou na startovacích kabelech. Stačí malý a zapojit na baterii.
Listopad 29, 20222 r Autor Díky za názory. Pak jsem na stejném webu objevil ještě 120W, ta už by se teda vlezla do specifikace, ale je jen na 0,4l. Pokud někdo máte něco podobného, o čem víte, že funguje, nechám si poradit.
Listopad 29, 20222 r před 15 minutami, Karel z HK napsal: Největší problém je v zástrčce (to co je na kabelu) může být kvalitní ale topit to bude jako čert pokud čínská tak shoří. Uskřípnul byl zástrčku a dal tam kleště co jsou na startovacích kabelech. Stačí malý a zapojit na baterii. Tohle bych nedělal, ne bez dodání tavné pojistky do obvodu. Případný zkrat znamená požár. Btw, v jiném tématu jsem se ptal na příkon dodaný 2 piny v 13polové zásuvce tažného zařízení. Ten pin, co dodává proud při běžícím motoru, byl asi na 240W, už nevím. Ten druhý, co jde z akumulátoru, měl myslím míň. Originální el. zásuvka tažného zařízení je na to dimenzovaná (průřez vodiče, zvláštní konstrukce vodiče "bez spojů"). Ale uznávám, tahat kabel ze zásuvky do kufru je kočkopes. Líbí se mi, že vypnutý motor = odpojení spotřebiče, takže nehrozí vybití akumulátoru jako v případě vždy připojené zásuvky 12V (zapalovače). Upraveno Listopad 29, 20222 r od bouchy
Listopad 29, 20222 r bouchy nesmíš to brát tak vážně. Jakej požár vždyť tu konvici u baterky musí mít pod dohledem a spíše by mu hořela zásuvka v autě. Vodu taky asi nebude vařit za jízdy. A zásuvka přívěsu taky asi nee. Tady je schéma do ŘJ vedou sice 2,5 mm kabely přes pojistku 25A ale do zásuvky jen 1mm. A jako že by mu někdo dával na kabel rychlovarné konvice 13tku zástrčku 🤔.
Listopad 29, 20222 r No, pak asi zásuvka TZ u Fabie porušuje normu ISO na 13p zásuvku, kterou tam cituji. Zásuvka 12V nemá co hořet, od toho je v zástrčce 5-8A tavná pojistka. Raději bych se na konvici vykašlal, svého času Škodovka nabízela espresso na 1 hrnek do záísuvky 12V, to by mělo být bezpečné.
Listopad 29, 20222 r Ono se taky hodí zamyslet se nad tím, jak rychle to bude ohřívat, 120W s účinností 98% bude ohřívat 0.4l vody cca 19min (z 20°C na 100°C). Možná by jsme zvážil, zda nebude lepší koupit plynový vařič a hrnec...
Listopad 29, 20222 r Autor Ten mám, chtěl jsem vyzkoušet změnu. Zajímavá debata. Osobně si myslím, že na udělání jedné polívky by to mohlo být fajn, ale řešit, že jsem si s sebou nevzal dost pojistek.. :D No a jinak ve výšce 1000 nad mořem to mám dojem vře rychleji...
Listopad 29, 20222 r Jen tak z legrace! U tý Oktávky má na 30" kabel 2,5mm Fabia 1 mm. Zásuvka co má v sobě pojistku je to největší svinstvo protože je tlačená pružinkou přes kterou jde proud ten jí vyhřeje a hurá zásuvka hoří. A oni chtějí jet na roadtrip a pokud si budou chtít uvařit polívku tak jim nestačí hrnek na espresso.
Listopad 29, 20222 r Asi nejlepší je co píše Martab plyňák. Nebo si zjistit za jak dlouho ta rychlovarná konvice vaří. A podle mě nejlepší ty kleště na baterku už ťech 120W tj. 10A je na zásuvku moc.
Listopad 29, 20222 r Autor To jsem necekal, že tu rozpoutám takovou debatu:D ok, budiž plynový hořák. Díky.
Listopad 29, 20222 r před 2 hodinami, shmaic napsal: Ten mám, chtěl jsem vyzkoušet změnu. Zajímavá debata. Osobně si myslím, že na udělání jedné polívky by to mohlo být fajn, ale řešit, že jsem si s sebou nevzal dost pojistek.. :D No a jinak ve výšce 1000 nad mořem to mám dojem vře rychleji... Ano, v 1000m.n.m. je tlak cca 94,2kPa (u hladiny moře cca 100kPa) a bod varu je zde nižší, cca 96°C. Tzn. v těch 1000m.n.m. to nebude tu vodu z 20°C na var ohřívat 18min 40s ale "jen" 17min a 45s :) Spoiler Ikdyby jsi byl v 10000mnm, tak bod varu je 79˚C a ta konvice bude těch 0.4l ohřívat stále docela dlouhých 14min. A to nepočítám ztráty které tam budou z důvodu odvádění tepla přes povrch konvice do okolí :) Upraveno Listopad 29, 20222 r od Martab
Listopad 30, 20222 r před 9 hodinami, shmaic napsal: No a jinak ve výšce 1000 nad mořem to mám dojem vře rychleji... Akorát ta voda pak není uvařená a v hodně vysokých nadm. výškách pak piješ trochu víc vlažnou vodu. před 7 hodinami, Karel z HK napsal: . Zásuvka co má v sobě pojistku je to největší svinstvo protože je tlačená pružinkou Dá se pořešit. A jednu přepálenou pružinku mám za sebou. Nic nehořelo.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.