Přejít na obsah

1,4 16V vs 1,6 16V


petrk1

Doporučené příspěvky

Já si myslím, že 1,4 16V (63kW) není špatná volba, je to léty prověřený motor a pokud se spotřeba bude od TSI lišit o cca 0,5 l, tak to je docela zanedbatelné. Vždycky bude hrát velkou roli, jak zejména řidič bude šlapat na pedál plynu. Já osobně, když jedu s prckem na výlet mám spotřebu okolo 6l, když jedu sám a chci se pořádně projet jedu klidně za cca 8-9l. Když jedu jak kloboučník a hlídám se dostanu se na spotřebu okolo 5l. Z hlediska dynamiky se ten motor musí více vytáčet. Nejlepší zátah má od 3 500 ot. Taky si pročítám všechno o TSI a říkám si jestli nebylo lepší počkat, ale myslím, že vše má své výhody a nevýhody a že by TSI přínášelo nějakou super spotřebu, to si nemyslím. V sobotní autosalůnu na Primě testovali Seat s 1,4 TSI - průměrku měli okolo 8,4l, ale říkali, že spíše se spotřeba pohybuje okolo 10,8l, což je teda dost a to by odpovídalo tomu, jakou spotřebu naměřil ten uživatel Golfu viz výše. Ovšem se zájmem se těším na první test TSI ve fábii. :palec2:

Editováno: , autor: martius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K té spotřebě - ono to prostě fyzikálně jinak nejde, pokud se vozidlo má chovat tak, jak řidič potřebuje, je energie na jeho uvedení do pohybu požadovanou rychlostí daná pouze několika faktory - hmotností vozu (setrvačností, odporem vzduchu a valivými odpory kol. Jak vidno, nikde zde není uveden objem motoru - takže stejnou energii pro zrychlení jednoho kila své váhy řekněme z 50 na 90 musí vydat Fóbija Junior se starým "litrem" i nějaký "pětilitr turbo". Pokud budeme srovnávat stejnou hmotnostní kategorii nebo dokonce shodné vozy s pouze odlišnou motorizací (a dorovnané na shodnou hmotnost), je potřebná energie naprosto totožná - a záleží jen na účinnosti motoru, kolik paliva si na získání tohoto množství mechanické energie z nádrže odebere. Zde jsou ve výhodě větší objemy, které mají principiálně vyšší účinnost - i když rozdíl je pouze ve zlomcích %. Motor hnaný do toček (malé objemy, kde se ten sekundový výkon prostě musí nějak získat) pak samozřejmě žere víc, než pomalu a spokojeně si poblafávající "větší bratr". Nemluvím o dieselech, které mají z principu vyšší účinnost (vyšší pracovní tlaky). Ale pokud budeme spotřebu převádět ne na litry, ale na MJ a GJ spotřebované energie na vydaný kW, bude objemově malý motor vždycky v nevýhodě v okamžiku, kdy se od něj bude požadovat sportovnější režim jízdy - vždy, kdy se od něj bude požadovat často podávaný vyšší výkon. Přitom v režimu vyrovnané jízdy ustálenou rychlostí bude spotřeba obou (větší i menší kubatury) prakticky srovnatelná... Takže 1,2TSI je motor, který sice maximálním výkonem překonává 1,4 a vyrovná se 1,6, ale ve výsledku je to pouze úlitba "někomu nahoře", požadujícímu "takzvanou ekologii". Tento motor se koncepčně více blíží závodním motorům - jeho výkon je v mnohem užší oblasti otáček, je potřeba ho více "točit" a také častěji řadit, aby se v rozmezí dobrého výkonu udržel - ta tam je pružnost a schopnost vyrovnaného provozu... Stručně řečeno - už naši dědové tvrdili, že OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě přijde super nárust krouťáku o 12Nm což je znát a také jeho posunutí směrem níž. Lze takový soft do jednotky sehnat a jaký výfuk + sání tam montují. Má někdo z MB více info? Docela bych do toho šel, protože na 1.4 nikdo chipnout neumí.

Už sem to sem někam nedávno psal - údajně takový zásah pouze sw nejde, protože jsou jiné vnitřnosti a nedělá se to kvůli minimálnímu zájmu ani v Něměcku. Tohle je informace od čipery Cimbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže 1,2TSI je motor, který sice maximálním výkonem překonává 1,4 a vyrovná se 1,6, ale ve výsledku je to pouze úlitba "někomu nahoře", požadujícímu "takzvanou ekologii". Tento motor se koncepčně více blíží závodním motorům - jeho výkon je v mnohem užší oblasti otáček, je potřeba ho více "točit" a také častěji řadit, aby se v rozmezí dobrého výkonu udržel - ta tam je pružnost a schopnost vyrovnaného provozu... Stručně řečeno - už naši dědové tvrdili, že OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ...

Ale dyť tohle právě vůbec není pravda. Výkony jsou stejné, jenom jsou maxima posunutý níž a je výrazně strmější nárůst výkonu - ten je pak dostupný dávno před tím, než se k němu dohrabou 1.4 a 1.6.

Pokud je druhé a pak další souvětí k TSI, tak taky nemůžu souhlasit. Ano, TSI prostě nahoře chcípá a o lineární nárůstu mluvit nemůžeme. Konkrétně podle grafů TSI 63kW končí. Že by se snad musel víc točit, to je úplně naopak - točením se nic nedosáhne, protože všechny schopnosti dává v nízkých otáčkách.

Objem ničím nenahradíš je podle mého názoru fráze, která vznikla v dobách dávno minulých a frází se stala díky technickému vývoji. Mě osobně TSI v Yetim extrémně nenadchlo a euforické výkřiky napříč novinama moc nechápu. Linearita zátahu je podle mě třeba u 2.0TDI v Superbu lepší - to se ale předpokládám poladí. Na druhou stranu - když si vezmu klasický provoz, který se vyhne cihle na plynu a plně naloženému autu, je to imo velký pokrok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

>protože jsou jiné vnitřnosti a nedělá se to kvůli minimálnímu zájmu ani v Něměcku. Tohle je informace od čipery Cimbu.

No, že by se do toho časem někdo vrhnul se asi čekat nedá, protože 1.4 16V pomalu končí a bude jich čím dál méně. Škoda, myslím, že zájemců by bylo dost. Takže si nechám zajít chuť :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, že by se do toho časem někdo vrhnul se asi čekat nedá, protože 1.4 16V pomalu končí a bude jich čím dál méně. Škoda, myslím, že zájemců by bylo dost. Takže si nechám zajít chuť :aggressive:

ale nemusis....1.4 chipuje vice firem...take jsem o tom uvazoval.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Teď se znova objevil motor 1,4 63 kW v nabídce Fabia Family, kde vyjde tak levněji než slabší TSI, ale nevím, jestli jít do něj nebo ne. Nevím, jak si motor 1,4 bude rozumnět s tempomatem a Climatronicem a jaká bude spotřeba ve městě, když si vzpomínám, že tento motor do 3 000 ot. nejede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

rovnaky zvuk ako HTP ???? To asi nie. Mal som 2 x HTP, uz ich viac nechcem ani vidiet, teraz mam 1.4 63 kW a mozem zodpovedne prehlasit , ze na HTP sa to podoba asi tak ako pes na kona.

HTP 50 km/hod. - 3000 ot./min

1.4 63 kW 50 km/h - 2600 ot. /min.

HTP 100 km/h - 3000 ot/min.

1.4 63 kW 100 km/hod. - cca 2700/ min.

Samozrejme zalezi, kolko je vas v aute a od terenu. Isiel som sam po rovine.

HTP max. krutiaci moment pri 3000 ot./min

1.4 63 kW - max. krutiaci moment pri 3800 ot/min.

V ludskej reci to znamena, ze HTP konci s dychom prim 3000 ot/min, 1.4 dosiahne svoj vrchol s pohladu krutiaceho momentu, nie kW !!!! pri 3800.

O kultivovanosti chodu 4 valca a 3 valca ani nehovorim... Clovek si nikdy nie je isty, ci to sem tam trasie preto, ze je to 3- valec, alebo preto, ze zase su vypatlane voditka ventilov... Pri prvej fabke HTP som si povedal, ze smola . Pri druhej som menil olej po 7500 km, preradoval pri 3500/min, aby som nespadol pod 2500/min, nic nepomohlo. Oprava 1080 €. HTP nie je motor- je to ironia. Uz nikdy nebude v mojej garazi ziadny pokusny agregat od vw, ani od nikoho ineho.

Podotykam, ze nejazdim na spotrebu, po obci jazdim na 3-ke, pretoze na 50km/h 4-ka iba zakaronuje motor, ale nebudem nikomu vyvracat jeho pravdu. Kazdy je si strojcom svojho stastia . To su moje postrehy na temu HTP a 1.4 16V 63 kW od VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď se znova objevil motor 1,4 63 kW v nabídce Fabia Family, kde vyjde tak levněji než slabší TSI, ale nevím, jestli jít do něj nebo ne. Nevím, jak si motor 1,4 bude rozumnět s tempomatem a Climatronicem a jaká bude spotřeba ve městě, když si vzpomínám, že tento motor do 3 000 ot. nejede.

Mám vyzkoušené oba motory - služební mám FI combi 1,4 16V (59kW) - velká spokojenost - s tím jezdím nejvíce, na "exkluzivnější" jízdy máme FII combi 1,2 TSI (63kW) a jako soukromé jsem si vybral FII 1,4 16V (63kW). TSI jezdí dobře, jeho charakteristika se více blíží jízdě s naftovým motorem a pokud seš řidič pohodář, tak dosahuje i velice slušné spotřeby. Avšak, jak začneš tlačit na pilu, tak spotřeba rapidně roste. Realita: okresky mám za cca 6l/100 km, dálnici okolo 7,5-8,5l/100km a město nemám reálně odměřené, ale myslím si, že to bude okolo 6,5 l. FII 1,4 16V (63kW) používám rok a protože máme malého prcka, tak většinou jezdíme jak stěhováci. Mě osobně tento motor velice vyhovuje. Nesouhlasil bych s tím, že do 3000 ot. je úplně mrtvý. Pravdou je, že když potřebuje člověk předjet je potřeba ot. vyhnat nad 3500 ot., pak umí motor pořádně zabrat. Okresky jezdím za cca 5,8-6,2 l/100 km, město podle zácpy, ale většinou cca 7 l/100km, pravdou je, že Ostrava není Praha :) Dálnice při dodržování 130 km je to cca 7,5 až 8,0 l/100 - např. jízda Ostrava - Brno a zpět jsem měl za cca 7,5 l (2,5 lidí v autě a plnej kufr). Kdybych teď vybíral nové auto, těžce bych se rozhodoval mezi 1,4 a TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...souhlasim. Bracha si pred pul rokem koupil Roomstra TSi 63kW a tak se porad hecujeme lol. Oba vsak mame stejny nazor.

Kdybychom si kupovali nove auto, tak bychom museli hodne premyslet kterou motorizaci. Ja bych se v soucasne dobe stale priklonil k stavajici, kterou mam. TSi 63 kW me zatim nepresvedcilo, ze je lepsi nez stara 63 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zda 1,4 16V nebo 1.2 TSI. Dle mého názoru odpověď rozhodne budoucnost. Hlavním činitelem bude životnost a spolehlivost motoru. V tomto ohledu favorizuji 1.4. TSI by se mi líbila jako nová a v záruce, jako ojetinu bych z ní měl velký strach... Blbě na tom budou vylágrované služebáky s 200 tis. Ale jsme v moderní době, dnes i auto je spotřební věc - opotřebovat a ekologicky recyklovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...souhlas....take by se mi libilo TSicko a docela vazne jsem o nem ze zacatku uvazoval. Mam vsak dosti dobre informace z prvni ruky a tak jsem zustal u sve /musim ted zaklepat/ spolehlive 1.4ky......minulou sobotu jsem byl u znameho v servisu a meli tam jiz vytazene dva motory na reklamaci do Skody Mlada Boleslav. Jeden 1.9 TDi a druhy 1.2 TSi. Dalsi Fabie, ktera stala opodal ,cekala na komletni vymenu vstrikovacu. Vsechno zanovni motory!!.....kamos rikal, ze nic nedelaji /s troskou nadsazky/ nez, ze opravuji 1.2 TSi. Dokonce u jednoho z tech vytazenych motoru byla praskla ojnice...Vzhledem, ze mam najeto pres 140.000 km a nebyl zadny problem s autem, bych byl v soucasne dobe asi na palici, abych si kupoval ted TSicko. Na dotaz kolik by 1.4ka mela vydrzet, tak jsem dostal informaci, ze by nemel byt 400.000 km problem. Coz u Tsicka si myslim ani nahodou. Pro rejpaly. Nemam nic proti TSi !!! Rad bych ho vlastnil, ale v jine kvalite. Myslim, ze jeste nejsou vyrobne dotazene do dokonalosti... A vzhledem k tomu co mam za informace a co vidim, tak muj nazor je v soucasne dobe takovy, jaky je.......A dejme si ruku na srdce. Kdyz, bych mel dnes pri vyberu zohlednit spolehlivost mezi 1.4 16V a 1.2 TSi, tak nevaham a beru 1.4ku a jeste lepe, kdyby byla k dostani 1.6ku 16V. Bohuzel, kdyz jsem kupoval Rumcajse, tak jsem nutne potreboval auto a 1.6ka nebyla prave k mani.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zda 1,4 16V nebo 1.2 TSI. Dle mého názoru odpověď rozhodne budoucnost. Hlavním činitelem bude životnost a spolehlivost motoru. V tomto ohledu favorizuji 1.4. TSI by se mi líbila jako nová a v záruce, jako ojetinu bych z ní měl velký strach... Blbě na tom budou vylágrované služebáky s 200 tis. Ale jsme v moderní době, dnes i auto je spotřební věc - opotřebovat a ekologicky recyklovat.

částečně se dá souhlasit, vždyť i ceny tomu odpovídají, majitelé aut kteří koupili před např. 3 roky aby si vzteky koule urvaly :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...souhlas....take by se mi libilo TSicko a docela vazne jsem o nem ze zacatku uvazoval. Mam vsak dosti dobre informace z prvni ruky a tak jsem zustal u sve /musim ted zaklepat/ spolehlive 1.4ky......minulou sobotu jsem byl u znameho v servisu a meli tam jiz vytazene dva motory na reklamaci do Skody Mlada Boleslav. Jeden 1.9 TDi a druhy 1.2 TSi. Dalsi Fabie, ktera stala opodal ,cekala na komletni vymenu vstrikovacu. Vsechno zanovni motory!!.....kamos rikal, ze nic nedelaji /s troskou nadsazky/ nez, ze opravuji 1.2 TSi. Dokonce u jednoho z tech vytazenych motoru byla praskla ojnice...Vzhledem, ze mam najeto pres 140.000 km a nebyl zadny problem s autem, bych byl v soucasne dobe asi na palici, abych si kupoval ted TSicko. Na dotaz kolik by 1.4ka mela vydrzet, tak jsem dostal informaci, ze by nemel byt 400.000 km problem. Coz u Tsicka si myslim ani nahodou. Pro rejpaly. Nemam nic proti TSi !!! Rad bych ho vlastnil, ale v jine kvalite. Myslim, ze jeste nejsou vyrobne dotazene do dokonalosti... A vzhledem k tomu co mam za informace a co vidim, tak muj nazor je v soucasne dobe takovy, jaky je.......A dejme si ruku na srdce. Kdyz, bych mel dnes pri vyberu zohlednit spolehlivost mezi 1.4 16V a 1.2 TSi, tak nevaham a beru 1.4ku a jeste lepe, kdyby byla k dostani 1.6ku 16V. Bohuzel, kdyz jsem kupoval Rumcajse, tak jsem nutne potreboval auto a 1.6ka nebyla prave k mani.........

V TSI jsem se ještě nesvezl-nemohu porovnávat, ale 1,4 16V mě trochu výkonem zklamala-čekal jsem víc ! V podstatě fabia1 50 kw jede úplně stejně, snad se to změní proběhem kilometrů-dalším zajetím, zatím 6tis.km. Možná mě mrzí, že jsem nevzal 1,6. Představa, že vezu rodinu na dovolenou s plně naloženým autem a dusím motor v dálničním stoupání na plnou čtyřku min. za 9 litrů mě děsí. Raději na to vezmu starou dobrou 10-ti letou Octávku TDI která má už něco za sebou :-)

Jinak ke spolehlivosti do 14-ti dnů budu řešit proč mi motor na rezervu v nádrži chcípe třeba i při PC dojezdu 40-80 km. Chcípne - naskočí a jede dál. Uvidíme jestli v servise při řešení problému v záruce nevyteču :-) Jinak není problém vše funguje jak má.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám najeto něco přes 13000 km a pohoda, zatím, klepy, klep, žádná porucha. Nemůžu souhlasit s tím, že by byl motor nějaký lenivý. Byli jsme na dovolené na jihu moravy - plně naložené auto a 2.5 lidi v něm. Pořád jsem držel rychlost na 140 kopec nekopec a spotřeba byla cca 8 l. Když potřebuje předjed "kvalitně" podřadím a jedu. Normálně jezdím za cca 6 litrů a to nejezdím na spotřebu, já jsem spokojenej:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímala by mě jedna věc - nyní se do modelu Family montuje 1,4 63 kW splňující emisní normu Euro 5, má někdo zkušenosti, jaký je v praxi rozdíl z hlediska uživatele mezi motory 1,4 s Eurem 4 a Eurem 5?

Vím, že někdo zde psal, že jakási "díra" v kroutícím momentu při 120 km/h, je třeba tohle stále stejné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tak to by mě taky zajímalo. Za sebe můžu říct, že nějakou "díru v kroutícím momentu" při 120 km/h nepociťuju. Jen vím, že co mám zatím tak změřené, že z hlediska spotřeby je v podstatě jedno jestli jedu 120 nebo 130. Pár uživatelů tady píše, že 120 je optimální pro spotřebu a cestování. Co mám vysledované, tak mi přijde, že je to celkem jedno, protože jestli jedu dejme tomu za cca 7,5 nebo 7,8, tak to je pakatel. Optimální u mě na spotřebu je rychlost do 110, tady se vejdu do cca 6,5l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

110 km/h na dálnici je už celkem málo, pokud jedu nyní s TSI 63 kW na dálnici, tak udržuji 120 km/h a to je hluk snesitelný a spotřeba je do 7 litrů.

Musím si někde půjčit 1,4 s Euro 5 a vyzkoušet tu samou rychlost.

Já si koupil TSI těsně před nabídkou Family a jezdím většinou krátké cesty, kdy se motor ani pořádně nezahřeje, na takovéhle popojíždění by 1,4 byl předpokládám vhodnější.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som so 1.4 EU4 spokojný. Na 400km trase: po diaľnici 115-120km/h všade inde na okreskách 90 až 100. Na horských priechodoch kde sa dá tak 90 alebo podľa premávky. Cez obce klasika 50. Ale tých je už menej ako niekedy. Spotreba 5,9l/100km. :palec2: Tu istú trasu ale v opačnom smere som sa trocha ponáhľal: na diaľnici min 130 a spotreba už bola 6,8l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jedu delší trasu, tak na dálnici udržuju tempo okolo 140 km/h (dle GPS jsem na 130 km/h). Když jedu kratší vzdálenost jedu těch 110 km/h. Hlučnost se mě zdá docela v pohodě. Ve většině případů poslouchám mp3, tak jen zvýším hlasitost a pohoda :) Ja bych se zase chtěl někdy projet v fabče 1,6 16V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...