Přejít na obsah

Vysoký odběr v klidovém stavu Octavia III


Mykabula

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

aktuálně řeším problém na Octavii 3 1,8TSI r.v.2015. Při startování jsem si všiml, že baterie má problém roztočit starter. Přisuzoval jsem to baterii, která je ještě původní, ale po změření odběru v klidovém stavu jsem naměřil cca 166mA, což je dle toho co jsem se dočetl příliš. S jinou baterií je odběr stejně vysoký. Zkoušel jsem vytahovat pojistku jednu po druhé a kontrolovat, zda se odběr nesníží. Snížil se jen v případě, že jsem vytáhl 7,5A pojistku pro řídící jednotku ABS, ESP a řídící jednotku motoru - hodnota spadla na 3mA. Párkrát se mi stalo, že po odpojení a opětovném připojení baterie s měřákem sama spadla hodnota klidového odběru na zmíněné 3mA, ale toto se dělo zcela náhodně. Nevíte, kde by mohl být zakopaný pes? Neřešil jste někdo obdobný problém?

Děkuji všem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepises kolik ma baterie voltu, ani jak odber meris. Zamkni auto a koukni na merak po 10 minutach (merak trvale pripojen). Pokud je baterie 7-8 let stara, zahravas si s tim, ze jednoho dne vypnes auto treba v Rakousku u pumpy a uz neodjedes (jako ja) 😀.

Muj nazor je spis takovy, ze baterie uz neda takovy startovaci proud aby starter tocil tak jak ma. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klidový odběr by měl být do 30mA, v drtivé většině je 0-10mA a to do max 2-3min po uzamčení vozu (zavřená kapota, dveře, kufr) samo platí pro auta bez externích alarmů, gps apod....

Baterie po takové době bude na konci života, není nic snažšího než si ji nechat někde změřit. Každopádně Škodovka teď má velice zajímavé ceny baterií, akce bude do března, tak bych neváhal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 2. 2023 na 11:42, Stanson napsal:

Nepises kolik ma baterie voltu, ani jak odber meris. Zamkni auto a koukni na merak po 10 minutach (merak trvale pripojen). Pokud je baterie 7-8 let stara, zahravas si s tim, ze jednoho dne vypnes auto treba v Rakousku u pumpy a uz neodjedes (jako ja) 😀.

Muj nazor je spis takovy, ze baterie uz neda takovy startovaci proud aby starter tocil tak jak ma. 

Volty si teď přesně nepamatuji....Nicméně teď o víkend jsem otestoval, že když baterii přes noc odpojím, ráno není žádný problém s nastartováním. Vím že je baterie stará a je možné že je na konci životnosti. To ale nemění nic na tom, že ten odběr je opravdu vysoký a nová baterie sama o sobě dle mého názoru nepomůže :-).

Měřím tak, že auto komplet zavřu, zamknu, odpojím mínusový kabel, na něj dám červenou svorku měřáku, černou svorku měřáku přiložím na mínus baterie. Odběr postupně padá, ale zastaví se na cca 160mA

Editováno: , autor: Mykabula
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...