Publikováno Březen 10, 20232 r Zdravim zjistil jsem žemi teče olej z motoru. Mám zablitej blok za olejovým filtrem (filtr je suchý) a kolem alternátoru a kompresoru na klimu. Nesetkal se s tím někdo
Březen 10, 20232 r Jestli je to zablitý hodně a nevidiš zdroj úniku to vystříkej to čističem na brzdy a jezdi a pozoruj odkud to teče. Tohle ti od stolu nikdo neřekne. BTW nikdo neví co máš za auto a motor...
Březen 10, 20232 r Autor před 2 hodinami, lucky.jack napsal: Jestli je to zablitý hodně a nevidiš zdroj úniku to vystříkej to čističem na brzdy a jezdi a pozoruj odkud to teče. Tohle ti od stolu nikdo neřekne. BTW nikdo neví co máš za auto a motor... Mam fabii 2 combi motor 1,2 tsi 63kw (kod CBZA) zality je to dost ted jsem dolejval pul litru a vypadá to jak kdyby to teklo nekde od olejovýho filtru jestli tam třeba neni nějaká hadicka nebo nějakej plast odkud by to mohlo tíct
Březen 11, 20232 r Ak to netecie z filtra tak to moze byt mazacia trubka do turba. Tam je 2x N 013 813 1 a duta skrutka N 021 071 9. Alebo tesnenie pod chladicom oleja 03F 115 111A Alebo tesnenie pod drziakom samotneho filtra 03F 903 575 C Upraveno Březen 11, 20232 r od PyroSVK
Březen 21, 20232 r Autor Tak nakonec to bylo těsnění mezi blokem a držákem olejového filtru ( 03F 903 575 C ) také doporučuji koupit pouzdro pro držák olejového filtru a alternátoru ( 03F 121 215 ) to se při demontáži úplně rozpadlo rovnou jsem taky vyměnil drážkový řemen . Dále jsem potřeboval trochu oleje a chladící kapaliny to při demontáži trochu vyteklo a koupil jsem také nový průtokový šroub na trubku mazání turba protože samotný těsnění bylo dražší než cely komplet. Jestli někdo bude chtít napíšu zde i celý postup práce
Březen 21, 20232 r Teď jsem byl u kámoše co má servis a stává se to i u koncernovejch nafťáků,to že teče olej kolem držáků filtru.Nevím jak tady,ale tam je ten držák olejovýho filtru plastovej.Jak je plast na kovovým,tak to časem přestane těsnit.
Březen 29, 20232 r Ahoj, mám asi ten stejný problém, teče mě olej. Můžeš mě poslat postup práce. Moc děkuji
Duben 2, 20232 r Autor V 29. 3. 2023 na 9:41, Ladislav Klement napsal: Ahoj, mám asi ten stejný problém, teče mě olej. Můžeš mě poslat postup práce. Moc děkuji zdar tady je ten postup. Odpoj baterku sundej zespoda plastovej kryt motoru schod drážkovej řemen odšroubuj klima kompresor odpoj konektor nech ho viset na hadicích demontuj držák kompresoru s napínací kladkou 3 šrouby sundej vodící kladku a sundej altík odpoj od el. Ted budes muset odšroubovat plechovej kryt kolem výfuku je pod ním jeden šroub. Odpoj konektor lambda sondy (vrchní) a vyšroubuj jí ted mužeš dat pryč ten plech já ho dal jen na stranu, odšroubuj držák altíku a už jsi u držáku filtru odpoj trubku mazání turba (ja koupil novej šroub s těsněníma ) dale odpoj hadici od chladiče oleje (vyteče trochu chladící kapaliny tak je dobrý tam dát nějakou nádobu na zachycení ) a ted už mužes odšroubovat držák filtru, sundej to celí i s filtrem. Vyteče cca 1,5 l chladící kapaliny a trochu oleje ja tam nacpal hadr aby to tak neteklo všechno pořadně vyčisti a odmasti vymen těsnění ( 03F 903 575 C ) a kup taky pouzdro pro držák olejového filtru a alternátoru ( 03F 121 215 ) to se při demontáži úplně rozpadlo taky jsem rovnou koupil novej drážkovej řemen . A máš hotovo ted to všechno slož zpátky nezapomen dolejt chladící kapalinu a zkoukni olej. Já to dělal na jámě cca 3 hodky
Prosinec 13, 20231 r Zdravim pani, robil som rovnaku cinnost na Audi A1 ale trochu jednoduchsie... Mam pocit ze vo Fabii je este o chlp viac miesta. Uplne som vynechal demontaz klimakompresora a jeho drziaku. Iba som z neho odpojil konektor aby ma kablik neobmedzoval pri manipulacii s alternatorom. Odpojil som vsetky vodovodne hadice v okoli chladica oleja a vyklopil ich dozadu. Tu co smeruje dole k chladicu som zastuploval, a po pretiahnuti dole pod motor som nou vypustil chladiace medium. Demontoval som klinovy remen a vodiacu kladku. Nasladne som demontoval alternator - kable som neodpajal, iba som ho vyklonil smerom dopredu. Potom som odpojil a demontoval regulacnu lambda sondu a nasledne tepelny stit vyfuku. Odpojil som trubku mazania turba, a nasledne uz pohodlne demontoval drziak olejoveho filtra. A uz treba len vsetko dokladne umyt, vymenit tesnenie 03F 903 575 C a puzdro na prietok chl. media 03F 121 215 To je vsetko. Potom to treba poskladat opacnym postupom. Navyse som este pred montazou olejoveho filtra zalial mazacie kanaly olejom, aby som skratil na minimum cas ktory potrebuje olejove cerpadlo na dotlakovanie sponovaku rozvodovej retaze a ostatnych menej dolezitych miest. Ze sa treba "pohrat" s plnenim chladiacej sustavy asi nemusim pripominat.
Prosinec 15, 20231 r Já to dělám přesně jako na tomto videu. Není na to potřeba nic extra, jen klíč na lambdu se hodí.
Květen 24, 20241 r Servis mi už dávnejšie hlásil slabší únik oleja, vo svojom vlákne som spísal čo všetko sa menilo (čísla dielov aj väčšinu cien).
Duben 19Dub 19 Také mě to už začalo sáknout najeto 160tisíc. Úspěšně vyměněno. Díky za info. Upraveno Duben 20Dub 20 od voltys
Červenec 28Čvc 28 Unik oleja motor CBZA pdozrenie ze tecie priamo klima kompresor, moze to byt ono? Dakujem za kazdu relevantnu radu . Jedna sa ale o VW Golf 6
Červenec 30Čvc 30 Také jsem to měl takto zablité jelikož to stéká po bloku na klima kompresor. Podívej se zvrchu pod ten chladič oleje jestli je to od oleje už tam nahoře tak je to to těsnění mezi chladčem oleje a blokem co jsem dělal.
Srpen 12Srp 12 Dakujem, presne to je to tesnenie pod drziakom olejoveho filtra a este nejke jedno. Uz mi ale povedali ze vymenia ja napinaky rozvodovej retaze preventivne. Rozvody su zatial ok.. Otazka menil si zaroven aj olej po tejto oprave a filtre?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.