Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

Konstrukčně starý, ale ověřený :kol-142: . Dvě jednašestky nenabízí jen Škoda, ale i VW a Audi a asi vědí dobře proč to MPI do těch aut ještě strkaj :). Mě spíš mrzí, že to FSI ve Škodovce není standartně montovaný v šestikvaltu jako například právě ve VW, protože asi se mnou budeš souhlasit, že na dálnice by se šestka hodila a auto by to utáhlo a v takovým případě si myslím, že by se pro FSI rozhodlo investovat více lidí.

Ne, zatím o tom nepřemýšlím, možná někdy. I když věřím, že chip od sportmotoru bude kvalitní, tak přesto na to nemám ještě odvahu :unsure: .

Jo šestka by se občas hodila, ale jelikož nejezdím dálnice denně (k nejbližší dálnici to mám 80km) a většínou jezdím do 150km/h dálnici tak ta šestka zas pro mě není tak nutná. Kdesik jsem četl, že Golf V s 1.6 FSI má šestku jen o krapánek delší než OII s 1.6 FSI.

Kolik točí 1.6 MPI na pětku při 140km/h? (tachometrových) Mě točí 3850 ot/min

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krysarr: díky za odpověď

Marios: při 140 km/h ti to takhle přesně neřeknu, ale bude to někde lehce nad 4000 ot/min.

Nz :)

Jj, taky tocim nejak tak. Ja bych do pridelani sestky sel, kdyby to nekdo delal, kdyz jsem mel jeste nejakej rozumnej najezd. Davat v poslednich letech Eurotuningu 25k, kdyz to ma najeto hromady km, nema cenu, ale za zivotnost auta by se mi ta investice bohate vratila, kor ted pri vetsich kolech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nz :)

Jj, taky tocim nejak tak. Ja bych do pridelani sestky sel, kdyby to nekdo delal, kdyz jsem mel jeste nejakej rozumnej najezd. Davat v poslednich letech Eurotuningu 25k, kdyz to ma najeto hromady km, nema cenu, ale za zivotnost auta by se mi ta investice bohate vratila, kor ted pri vetsich kolech.

Ještě se zeptám... kupoval jsi k tomu ten sportovní vzduchový filtr K&N jak doporučujou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se zeptám... kupoval jsi k tomu ten sportovní vzduchový filtr K&N jak doporučujou?

Jj, ale asi az pul roku pote, co mi to cipovali. Mel jsem tam predtim nejakej jinej, pak ho vyhodil, bylo to k prdu, ale po cipu to znat je, takze ho vozim porad, jen cistim asi tak 5x castejs, nez doporucuje KN :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak je to emisema na STK ?

"2. Vyhovuje motor i po chiptuningu provedeném firmou Sportmotor emisním předpisům?

Ano, pokud by motory neprošly emisní kontrolou, nemohly by být, v souladu s platnými zákony, provozovány na pozemních komunikacích. Podmínkou ovšem je správná funkce všech systémů vozidla (všech čidel, těsnost sacího systému, turbodmychadlo, vstřikovače atd.).

Motor 1.9 TDI 77 kW s chiptuningem Sportmotor prošel úspěšně měřením emisí v TÜV-ÚVMV Praha dle EHK83 a splňuje tedy EURO4.

Jedná se o kompletní test, kterým procházejí všechny nové sériové motory jdoucí do výroby, ne o emisní kontrolu v rámci STK." [sportmotor.cz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady ej řeč o benzínu, ale mělo by to bejt stejný. nicméně už se našel někdo, kdo udělal tuhle, dle mě nesmyslnou investici?

O TDI se píše až od druhého odstavce, takže předpokládám, že odpověď v prvním odstavci je obecně pro všechny motory.

Našel.. zkus se podívat o pár příspěvků výš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle 100pro delaji tesnici krouzky na zdvihatkach ventilu a prave to ze se ti to objevuje kdyz jedes vyssi rychlosti => vetsi otacky motoru a unika ti olej do valcu a spalujes ho. Doporucil bych ti vymenu neni to zase az tak drahe a muze ti to usetrit katalizator apod. Pokud se ti teda neobjevuje olej v chladici kapaline a po jinych takovychto zaludnostech(pak z toho kouka tesneni pod hlavou apod. zverstva) ... mam stejnou zkusenost z OI a z Felicie 1.6, v obouch motorech po 150tkm vymena techto tesneni a pak byl zase pokoj od dolevani oleje, ale chce to opravdu zjistit zda to jeste neunika nekudy jinudy.

K tomu servisu sou to nejaky paka tohle je nejcastejsi oprava techto motoru...po skrtici klapce teda :)

PS: Samozrejme vytahane rozvody nemaji vliv na spotrebu oleje...jen bych si na takoveto rozvody daval pozor..potkany motor neni vubec nic prijemneho!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to zbytečnost nebo ne nevím, proto zjišťuju informace, kdybych o tom v budoucnu třeba uvažoval.

Že u přeplňovaných motorů se ten výkon softwarově dá zvednout podstatně výš než u atmosféráků je jasná věc, ale ta cena je tomu taky úměrná.

"Životnost u přeplňovaných motorů závisí především na stylu jízdy, na pravidelně prováděných servisních prohlídkách v souladu s doporučeními výrobce vozidla, včasné výměně rozvodového řemenu (pokud je jím motor vybaven) v souladu s doporučeními výrobce a výrazně rovněž na kvalitě používaného paliva a motorového oleje (proto doporučujeme použití plně syntetických olejů a pouze značkových paliv a to bez jakýchkoliv dodatečných přísad). Zde může dojít při běžném používání a zejména při dodržení výše uvedeného, ke snížení životnosti max. o 5%, u motorů nepřeplňovaných nedochází ke snížení životnosti vůbec. " [sportmotor.cz]

Zatím si říkám proč ne.. pokud to udělá spolehlivá firma, která má dlouholeté zkušenosti a poskytuje záruku, lidé jako krysarr si to vychvalují, chování motorů se zlepší, lehce menší spotřeba něco z investovaných peněz vrátí, atd. Třeba někdy zjistím negativní argumenty, který můj názor definitivně změní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda , měl jsem to ve Feldě 1.6 a dodnes s tím chipem motor jezdí a opravdu velice dobře.Jediné co Feldy je asi jiné oproti Okině-tam se provádí skutečně HW zásah do desky tištěných spojů v ŘJ-výměna procesoru a ještě snad něčeho, takže v servise nemůže nastat situace, že by chip smazali-a taky se to nikomu za 10 let co jsem s Feldou jezdil nepodařilo.Překvapujete mě, že v Okině se jen nahraje nový SW do ŘJ a není výměna procesoru.I u atmosférického motoru chip smysl má taky, protože pomůže zvednout krouťák v nižších otáčkách a i když ne o moc je to znát a v běžném ježdění to pomůže.Motor se rychleji nadechne k většímu výkonu.Samozřejmě turbo to nenahradí ale ještě jsem neslyšel o žádné firmě, která by k atmosférickému motoru dodatečně montovala turbo, byť jen k měkkému přeplňování.

Samozřejmě chipování atm. motoru nepřináší velký přínos výkonu ale je taky podstatně levnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, a jakýho úpravce byste doporučili? Mně příjde nejsympatičtější zatím ten Sportmotor, když tak pročítám ty názory a zkušenosti.

Já jsem měl chip od Cimbu a 10 let v 1.6 Feldě a OK, bez problémů. Ve firmě jsme měli chiplou od Cimbu i 2.0TFSI v RS a taky bez problémů.

Sportmotor bohužel neznám tak se nemohu vyjádřit.

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...