Přejít na obsah

1,5 TSI EA 211evo2


Seehirt

Doporučené příspěvky

Zážehový motor1.5 TSI evo2 znamená ještě vyšší účinnost a nižší emise pro globální motor koncernu Volkswagen. Kompaktní čtyřválec je neustále vyvíjen. Výsledkem jsou výrazné výhody ve spotřebě paliva a velmi dynamická odezva. Stojí za zmínku zejména deaktivace válců ACTplus, čištění výfukových plynů na bázi motoru a moderní spalovací proces TSI-Evo.

 

Nová high-tech jednotka kombinuje vysokou účinnost a vysoký výkon

Další optimalizované základní motory pro mnoho modelů  koncernu Volkswagen se 110 kW (150 k)

Nová jednotka je určena i pro paliva s obnovitelnými složkami

Kompaktní motory TSI jsou instalovány v továrnách po celém světě

 

Vyšší účinnost a nižší emise: Volkswagen dále vyvinul svůj nejprodávanější benzinový motor 1,5 TSI a nyní přináší nejnovější generaci TSI evo2 do prvních modelů v Evropě. Umožňuje spotřebu a úsporu CO 2 . Kompaktní, ultramoderní čtyřválec bude zpočátku k dispozici s výkonem 110 kW (150 k), další varianty 1.5 TSI evo2 budou následovat. První modely dodávané s novým motorem jsou T-Roc a T-Roc Cabriolet. TSI evo2 se do konce roku postupně začne používat i v dalších modelech.

 

„Motor 1.5 TSI je základním pilířem nabídky motorů Volkswagen, protože pohání mnoho modelů po celém světě od T-Cross po Passat Variant.na. Kompaktní čtyřválec jsme neustále vyvíjeli. Výsledkem jsou výrazné výhody ve spotřebě paliva a velmi dynamická odezva,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, divize „Technický vývoj“. „V poslední fázi rozšíření stojí za zmínku zejména deaktivace válců ACTplus, čištění výfukových plynů na bázi motoru a moderní spalovací proces TSI-Evo.“

 

Přehled inovací EA 211 evo2.

V posledním evolučním stupni 1.5 TSI vývojáři přesunuli třícestný katalyzátor a filtr benzinových částic do blízkosti motoru v jednom modulu (MAR = čištění výfukových plynů v blízkosti motoru), což dále zlepšilo účinek výfukových plynů čištění plynu. Jako další příspěvek k udržitelnosti to umožňuje snížené používání drahých kovů při výrobě a zároveň vytváří základ pro budoucí emisní normy.

 

Klíčovou technologickou součástí pro snížení spotřeby paliva u 1,5 l evo2 je dále vyvinutá deaktivace válců ACTplus – společný vývoj v závodech Wolfsburg a Salzgitter. Nový vývoj se zaměřoval na zlepšení zapínání a vypínání dvou válců, aby byl zajištěn hladký chod motoru. Byl optimalizován spalovací proces ve dvouválcovém provozu a rozšířena škála aplikací pro aktivní deaktivaci válců. U ACTplus nedochází k odpalování druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení a otáčkách. Přepínání není téměř znatelné. Účinnost se zvyšuje v aktivních válcích, zatímco prostřední válce běží téměř beze ztrát - znovu se aktivují, když znovu zrychlíte.

 

Kromě turbodmychadla na výfukové plyny VTG (proměnná geometrie turbíny) nabízí 1.5 TSI další high-tech komponenty: vysokotlaké vstřikování vytváří tlak až 350 barů, plazmově potažené vložky válců snižují tření a písty s litým chlazením kanály umožňují další optimalizaci spalování pro zvýšení účinnosti.

Koncept odolný vůči budoucnosti. Motory TSI evo2 jsou navrženy pro provoz s palivy, která obsahují regenerativně vyrobené komponenty – to také zajišťuje jejich budoucí životaschopnost. Jsou také vhodné pro různé úrovně hybridizace; Díky plug-in koncepci je možný systémový výkon až 200 kW (272 k).

 

Světový motor – nejmodernější již deset let Kompaktní motory TSI z rodiny EA 211 (EA = vývojová zakázka) jsou od roku 2012 světovými bestsellery: Volkswagen jich ročně vyrobí přes čtyři miliony na jedenácti místech na třech kontinentech. I když v roce 2012 debutovaly – tehdy ve třech variantách zdvihového objemu – přinesly s sebou mnoho špičkových funkcí. Přísná lehká konstrukce snížila jejich hmotnost oproti předchůdcům až o 21 kilogramů.

 

Spalovací proces TSI-evo. Spalovací proces TSI evo, známý již z 1,5 l TSI evo1, pokračuje i v generaci TSI evo2. Kromě optimalizace chlazení spalovacího prostoru je rozhodující opět symbióza Millerova cyklu (brzké uzavírání sacích ventilů s vysokou kompresí) a technologie přeplňování VTG (proměnná geometrie turbíny). Tento další krok umožnila zejména schopnost vyvíjet a optimalizovat příslušné softwarové komponenty motoru interně ve VW.

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/de/pressemitteilungen/15-tsi-evo2-noch-mehr-effizienz-und-geringere-emissionen-fuer-den-weltmotor-von-volkswagen-8064

 

Martin Vaculík a motor 1.5 TSI Evo II rozebraný na prvočástice!

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5 TSI EA 211 evo2.png

Editováno: , autor: Seehirt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím a chtěl bych se zeptat. Chci koupit Karoq a asi bych uvítal, kdyby už měl motor 1.5 TSI Evo2. Vybírám ze skladových vozů (vozy ihned k odběru) a tak by mě zajímalo jak poznám, že v autě tento motor je a že nejde o nějakou starší "skladovku" s motorem Evo1? Předem díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...