Publikováno Říjen 14, 2024Říj 14 Ahojte všichni motoristé a motoristky. Události se seběhly tak, že přes svůj záměr zajíždět nové auto v ideálních teplotních podmínkách, jej kupuji nyní a dostanu jej až někdy v prosinci či lednu. A protože jsem puntičkář pokud jde o zacházení s technikou (mnohdy řeším i to co jiné ani nenapadne), tak se ptám: Jak moc může záběh nového syrového motoru v nízkých teplotách ovlivnit jeho budoucí chování. Může třeba záběh motoru v zimě mít za následek vyšší spotřebu oleje do budoucna? Nebo jinak negativně ovlivnit jeho vlastnosti? A co je vlastně pro motor již nízká teplota, která může mít negativní dopad? Motor zpočátku přetěžovat nebudu, budu jezdit rozumně, ale přeci jen může nastat situace, že motor bude promrzlý, studený start, pak se motor ohřeje na provozní teplotu, po vypnutí opět začne promrzat... Převodovka a ostatní součásti to samé. Asi bych i vydržel do jara, na ježdění bych si prozatímně něco půjčil, ale odstavení by autu asi také nepřidalo si myslím. Konkrétně se bude jednat o záběh nové Octavie IV 1.5 TSI DSG7.
Říjen 15, 2024Říj 15 Pokud hned v tom zmíněném prosinci, či lednu nebudeš vyzvedávat a provozovat auto někde na Sibiři, ale v našich Českých klimatických podmínkách, tak to vůbec neřeš. Toto bude vzhledem k jedinečnosti každého vyrobeného kusu až ta poslední odrážka k zamyšlení. ;-)
Říjen 15, 2024Říj 15 V zimě je asi výhoda, že když budeš mít motor zahraty na provozní teplotu, tak ho obtížnější prehrejes čili tak hned nepretizis. Jinak souhlasím s tím jezdit.
Říjen 15, 2024Říj 15 Hlavně záleží na tom, jak dlouhé trasy plánuješ jezdit a jak velký bude podíl studených startů. Ale jak se píše výše, nejde o život, tak jde o ....
Říjen 15, 2024Říj 15 Stále pořád to samé... Studený motor nehonit nevytáčet nesmyslně, ale zbytečně zase nepodtáčet. Řazení podle ekotipů v autě je na podtáčení motoru, takže bych volil řazení podle sluchu a ucha.
Říjen 15, 2024Říj 15 Autor Tak jasně, motor zpočátku určitě vytáčet nebudu a trasy bych zkraje jezdil trošku delší, aby se motor dostatečně prohřál. Na denní dojíždění do práce to nechám až budu mít najeto alespoň 2 tis. Nevím co je na tom pravdy, možná jsou to jen mýty, ale slyšel jsem názory, že motory zajížděné v zimě trpí na zvýšenou spotřebu oleje.
Říjen 15, 2024Říj 15 Tak pochopitelně, že při zimě trvá déle, než se motor ohřeje, tím pádem je větší prostor na průnik oleje do spalovacího prostoru. Ale tím bych úplně nespojoval zvýšenou spotřebu oleje.
Říjen 15, 2024Říj 15 Autor Pokud by případná zvýšená spotřeba byla jen v zimním období, tak to beru, ale slyšel jsem, že motory zajeté v zimě "prý" pak mají zvýšenou spotřebu oleje trvale. Tak snad je to jen další z motoristických mýtů...
Říjen 15, 2024Říj 15 Oni ti ho zajeli chlapci při najetí na vagon a při skládání před showroomem Kromě toho ve fabrice probíhá jízdní zkouška (VK) - nastartovat, vytočit na 90, zkontrolovat vibrace, chcípnout, vyjet na dvůr. Osobně jsem viděl.
Říjen 15, 2024Říj 15 otázkou taky je čemu říkáš "zvýšená" spotřeba oleje, ono v dnešní době ta "zvýšená" může být "normální". Když ti to bude brát třeba 1l/10 000km, tak to není vůbec nic neobvyklého. Takže jak píší nahoře bych vůbec nerozlišoval jestli zajíždím v létě nebo zimě. Když už, tak vzhledem k tomu že máš DSG tak bych si hlídal, aby moc nepodtáčelo a případně jezdil na S.
Říjen 21, 2024Říj 21 Ahoj, za poslední dva roky jsem měl možnost zajíždět tři nová auta – konkrétně od Škody: Škodu Kodiaq LK 147 kW a Octavii RS 180 kW. Vždycky mi v autosalonu tvrdili, že v dnešní době už na zajíždění aut nezáleží tak jako dříve. Technologie pokročily natolik, že prý můžeš s autem jezdit hned od začátku naplno a jakýkoliv problém je krytý zárukou. Dokonce mi prodejce radil, abych byl k autu trochu tvrdší, protože se tak lépe zajede převodovka a nebude časem líná. Nicméně, já jsem se i tak rozhodl prvních 1000 km jezdit s rozvahou – žádný sportovní režim a žádné zbytečné honění otáček. A zajímavost na závěr: Kodiaq si za 22 tisíc km vzal 4,7 litrů oleje, které jsem musel dolít. Takže tak...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.