olapino Vloženo 14. Října Sdílet Vloženo 14. Října Ahojte všichni motoristé a motoristky. Události se seběhly tak, že přes svůj záměr zajíždět nové auto v ideálních teplotních podmínkách, jej kupuji nyní a dostanu jej až někdy v prosinci či lednu. A protože jsem puntičkář pokud jde o zacházení s technikou (mnohdy řeším i to co jiné ani nenapadne), tak se ptám: Jak moc může záběh nového syrového motoru v nízkých teplotách ovlivnit jeho budoucí chování. Může třeba záběh motoru v zimě mít za následek vyšší spotřebu oleje do budoucna? Nebo jinak negativně ovlivnit jeho vlastnosti? A co je vlastně pro motor již nízká teplota, která může mít negativní dopad? Motor zpočátku přetěžovat nebudu, budu jezdit rozumně, ale přeci jen může nastat situace, že motor bude promrzlý, studený start, pak se motor ohřeje na provozní teplotu, po vypnutí opět začne promrzat... Převodovka a ostatní součásti to samé. Asi bych i vydržel do jara, na ježdění bych si prozatímně něco půjčil, ale odstavení by autu asi také nepřidalo si myslím. Konkrétně se bude jednat o záběh nové Octavie IV 1.5 TSI DSG7. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Října Sdílet Vloženo 14. Října Neřešit nesmysly a normálně jezdit. 13 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zzzzz Vloženo 15. Října Sdílet Vloženo 15. Října Pokud hned v tom zmíněném prosinci, či lednu nebudeš vyzvedávat a provozovat auto někde na Sibiři, ale v našich Českých klimatických podmínkách, tak to vůbec neřeš. Toto bude vzhledem k jedinečnosti každého vyrobeného kusu až ta poslední odrážka k zamyšlení. ;-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 15. Října Sdílet Vloženo 15. Října V zimě je asi výhoda, že když budeš mít motor zahraty na provozní teplotu, tak ho obtížnější prehrejes čili tak hned nepretizis. Jinak souhlasím s tím jezdit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 15. Října Sdílet Vloženo 15. Října Hlavně záleží na tom, jak dlouhé trasy plánuješ jezdit a jak velký bude podíl studených startů. Ale jak se píše výše, nejde o život, tak jde o .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 15. Října Sdílet Vloženo 15. Října Stále pořád to samé... Studený motor nehonit nevytáčet nesmyslně, ale zbytečně zase nepodtáčet. Řazení podle ekotipů v autě je na podtáčení motoru, takže bych volil řazení podle sluchu a ucha. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olapino Vloženo 15. Října Autor Sdílet Vloženo 15. Října Tak jasně, motor zpočátku určitě vytáčet nebudu a trasy bych zkraje jezdil trošku delší, aby se motor dostatečně prohřál. Na denní dojíždění do práce to nechám až budu mít najeto alespoň 2 tis. Nevím co je na tom pravdy, možná jsou to jen mýty, ale slyšel jsem názory, že motory zajížděné v zimě trpí na zvýšenou spotřebu oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 15. Října Sdílet Vloženo 15. Října Tak pochopitelně, že při zimě trvá déle, než se motor ohřeje, tím pádem je větší prostor na průnik oleje do spalovacího prostoru. Ale tím bych úplně nespojoval zvýšenou spotřebu oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olapino Vloženo 15. Října Autor Sdílet Vloženo 15. Října Pokud by případná zvýšená spotřeba byla jen v zimním období, tak to beru, ale slyšel jsem, že motory zajeté v zimě "prý" pak mají zvýšenou spotřebu oleje trvale. Tak snad je to jen další z motoristických mýtů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jenycek Vloženo 15. Října Sdílet Vloženo 15. Října Za mě je, protože já jsem zajížděl od února 2022 a olej mi přibýval 🙂 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 15. Října Sdílet Vloženo 15. Října Oni ti ho zajeli chlapci při najetí na vagon a při skládání před showroomem Kromě toho ve fabrice probíhá jízdní zkouška (VK) - nastartovat, vytočit na 90, zkontrolovat vibrace, chcípnout, vyjet na dvůr. Osobně jsem viděl. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 15. Října Sdílet Vloženo 15. Října otázkou taky je čemu říkáš "zvýšená" spotřeba oleje, ono v dnešní době ta "zvýšená" může být "normální". Když ti to bude brát třeba 1l/10 000km, tak to není vůbec nic neobvyklého. Takže jak píší nahoře bych vůbec nerozlišoval jestli zajíždím v létě nebo zimě. Když už, tak vzhledem k tomu že máš DSG tak bych si hlídal, aby moc nepodtáčelo a případně jezdil na S. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rostak475 Vloženo 21. Října Sdílet Vloženo 21. Října Ahoj, za poslední dva roky jsem měl možnost zajíždět tři nová auta – konkrétně od Škody: Škodu Kodiaq LK 147 kW a Octavii RS 180 kW. Vždycky mi v autosalonu tvrdili, že v dnešní době už na zajíždění aut nezáleží tak jako dříve. Technologie pokročily natolik, že prý můžeš s autem jezdit hned od začátku naplno a jakýkoliv problém je krytý zárukou. Dokonce mi prodejce radil, abych byl k autu trochu tvrdší, protože se tak lépe zajede převodovka a nebude časem líná. Nicméně, já jsem se i tak rozhodl prvních 1000 km jezdit s rozvahou – žádný sportovní režim a žádné zbytečné honění otáček. A zajímavost na závěr: Kodiaq si za 22 tisíc km vzal 4,7 litrů oleje, které jsem musel dolít. Takže tak... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.