Jump to content

Jak doma bezpečně vyměnit kolo?


frogale

Recommended Posts

Superba 3 mám bez rezervy a tedy i bez nouzového heveru. A můj starý domácí pojízdný hydraulický hever má na konci jen kovový kalíšek s výstupky:

image.thumb.png.0e704d3c714133f334193cc107d5bc48.png

 

Jak zvedáte auto? Různé příspěvky doporučují puky, snad jen ty s V drážkou a ne s tou rovnou (kvůli sedření ochrany). Zvedat tedy za ten plechový lem i v domácích podmínkách? Principielně za spodek lemu, aby puk nedosáhl na práh, že?

 

Tohle prý ne:
https://www.alza.cz/auto/sixtol-jack-pad-6-d12439572.htm
Tohle prý ano:
https://www.alza.cz/auto/sixtol-jack-pad-3-d12439567.htm
Tohle možná lepší (dvě různé výšky drážky):
https://www.alza.cz/auto/sixtol-jack-pad-5-d12439566.htm

 

Edited by frogale
Link to comment
Share on other sites

Jojo, v servisech ale zvedaji na ctyrech bodech, cili sily jsou kolme a rovnomerne. Doma pri vymene kola zvedam trochu sikmo a dost mozna je na ten bod i vetsi zatez, nez pri zvedani na rovine. Takze se trochu bojim poskozeni toho tenkeho plechoveho lemu.

Link to comment
Share on other sites

V servisech jsou rádi, že puk (plochý) jde na zvedací bod (ten dvojitý plech) a ne do prahu. Samozřejmě, že se to časem odře... nebo to udělej jako já a kup si zvedák, origo, neorigo, s plechovou drážkou.

 

Superb III | Hever , zvedák vozu Originál 3Q0011031A , 3Q0 011 031 A | Auto  díly na všechny vozy Škoda - MAXI L s.r.o.

Link to comment
Share on other sites

Používám origo hever, ale u Octávky jsem to tímto zvedákem dělal tak, že jsem si tu "korunku" srovnal aby tam ten zesílený segment na prahu pěkně zapadnul a ještě jsem tam vložil tenčí koženou pracovní rukavici, jako polstrování. 

Ale jak koukám na ty puky od 100Bubu, tak to se mi líbí nejvíc.

Link to comment
Share on other sites

V 22. 10. 2024 na 16:26, frogale napsal:

Jojo, v servisech ale zvedaji na ctyrech bodech, cili sily jsou kolme a rovnomerne. Doma pri vymene kola zvedam trochu sikmo a dost mozna je na ten bod i vetsi zatez, nez pri zvedani na rovine. Takze se trochu bojim poskozeni toho tenkeho plechoveho lemu.

 

Jenže v servisu zvedajíí celé auto a ne jen část, takž síly jsou úplně jinak rozložené. Jinak řečeno, při zvedání auta v jednom bodě, zvedáš logicky poměrně mnohem menší váhu, a proto zatížení jednoho bodu je mnohem menší. Za mě to moc hrotíte. Je jasně dané kde máš auto zvedat heverem. V případě použití klasického hevírku by neměl být problém pakliže je hever dán takm aby byl zvedací síla působila kolmo na zvedané auto. Používám zesílenou gumu (puk), jako mají v servisem, aby nedošlo k poškození laku na styčné ploše. V nejhorším případě, jsem použil i kus dřeva. Pořád lepší než železo na železo.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

ja mam skúsenosti na FABIA1,Octavia2 Fabia 2 po predchádzajúcich majiteľoch hrúza a des. všetky lemy obite alebo zdeformovane dovnútra. pak koroze a ďalšie problémy. zvedat auto za kus nápravy alebo spodného ramena my príde veľký risk. zvedavci bod je dimenzovaný na celkovú záťaž vo výrobe aj z 1-3montažnikmi v nutri auta. zamna naj možnosť. teraz to mam na svojom 3tom aute a max spokojnosť.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...