VW_Atom Vloženo Pondělí v 11:59 Sdílet Vloženo Pondělí v 11:59 (editace) Čau, jsem tu nový sice jsou tyto fóra spíše pro škodovky, ale nejde mi se přihlásit do VW club. Tak jsem to dal do kategorie Fabia 1. Auto - Seat Ibiza 3 1.4 16v 55kw Ale zpátky k problémů potřeboval bych poradit už nevím co dál s tím autem, otočím do první polohy všechny kontrolky naběhnou normálně a v poloze start se nic neděje, proměřil jsem stálý napětí do startéru vše v pořádku včetně kostření motoru a karoserie ale nejde spínací proud svorka 50. Prošel jsem všechny pojistky každou jednotlivě a nic jsem nenašel i hlavní metalický v motoru, jedině relé byly dvě spálený 53 a odlehčovací relé proudu, po výměně začali fungovat při poloze start cvakne 53 a při otočení mezi polohy cvakne i odlehčovací relé, samotný startér je nový úplně jelikož byl v háji také. Ani při otočení na start nepohasne stropní světlo, baterku jsem zkoušel dát novou z jiného auta o které vím že stoprocentně funguje, kabely jsou v pořádku pohledově takže to nevypadá že by se tam ohřívala havěť na motoru Diagnostika nic nenapovídala bohužel Díky 👍 Editováno: Pondělí v 12:02, autor: VW_Atom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo Pondělí v 17:33 Sdílet Vloženo Pondělí v 17:33 Nevím co je ibiza 3,ale počítám že nějaký starší kousek. Zkusil bych navtahnout kabel od plus svorky na spinany kontakt na startéru. Předtím než budeš přikládat na starter tak si hlavně vyrad, ať tě to nepřejede. Tím případně zjistíš jestli je problém v kabeláži v autě resp od spínacky ke startéru resp závadu startéru. V případě že nastartuje tak už bádat od spínacky až ke startéru, kde se ztrácí proud, jinak řečeno kde se už neobjeví, v okamžiku startování. K tomu jsou ale lepší 2 lidi. Samozřejmě zkontrolovat i to zda je na startéru minus od kostry v pořádku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo Pondělí v 17:37 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 17:37 (editace) Ok Editováno: Pondělí v 17:49, autor: VW_Atom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo Pondělí v 17:48 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 17:48 před 14 minutami, lucky.jack napsal: Nevím co je ibiza 3,ale počítám že nějaký starší kousek. Zkusil bych navtahnout kabel od plus svorky na spinany kontakt na startéru. Předtím než budeš přikládat na starter tak si hlavně vyrad, ať tě to nepřejede. Tím případně zjistíš jestli je problém v kabeláži v autě resp od spínacky ke startéru resp závadu startéru. V případě že nastartuje tak už bádat od spínacky až ke startéru, kde se ztrácí proud, jinak řečeno kde se už neobjeví, v okamžiku startování. K tomu jsou ale lepší 2 lidi. Samozřejmě zkontrolovat i to zda je na startéru minus od kostry v pořádku. No Ibiza 3 je z roku 2004 ale startér ten byl rozebráný a měl špatný stator, tak se koupil úplně nový kousek ale do spínací svorky právě nejde proud ale relé cvakne normálně. Tak nevím kde by se mohl ztrácet proud a všechny pojistky jsem zkontroloval multimetrem a nikde sem nic nenašel bohužel Ale z logického uvážení by měl jít ze spínačky proud do ovládání relé startéru ne??, a když cvakne tak by spínačka měla být v cajku. Je možnost že se ztrácí proud před vstupem do relé ten přerušovaný obvod relé Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo Pondělí v 21:03 Sdílet Vloženo Pondělí v 21:03 Já tomuhle úplně nehovim, nicméně mi není jasný na co by měl starter nějaký telátko...? Chápal bych pojistku. Ale relé... K čemu? 🤷♂️ Máš nějaká schémata zapojení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo Pondělí v 21:10 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 21:10 Schémata jsem nesehnal nikde na netu, psal jsem do autorizovaného servisu zda by mě neposlali schémata obvodu. Prý nemůžou s interních důvodu, ale s tím relé to taky nemůžu říct s jistotou. Takže myslíš že je to přímo ze spínačky do startéru ?? Já jsem myslel že to vždy prochází přes relé nebo tak něco Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo Pondělí v 21:14 Sdílet Vloženo Pondělí v 21:14 (editace) Schémata ti nepošlou, to chápu. To je jediné přes známosti... Chápal by tu pojistku, ale relé nevím k čemu by tam bylo. Zkus popatrat na netu. Já jsem taky našel komplet el. Schémata na tchanovu ibizu z 93 roku 😂 Myslím že to bylo z nejakyho fóra. Editováno: Pondělí v 21:17, autor: lucky.jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo Pondělí v 21:18 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 21:18 (editace) Ok díky, a kdyby to byla spínací skříňka ta se mění jen ten spinák, a ne celý s tím klíčkem ?? A musí se to případně znovu nakódovat na imobilizér?? A to jsem myslel že mě už nic nepřekvapí na autech, za tu dobu co to dělám 😄 Kdyžtak se ozvu kdybych něco vypátral Editováno: Pondělí v 21:22, autor: VW_Atom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo Pondělí v 21:20 Sdílet Vloženo Pondělí v 21:20 https://www.seatclub.cz/manuals.php?ddlb_category=11&ddlb_model=14 Pročítat se mi to nechce 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo Pondělí v 21:24 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 21:24 Díky zítra prolustruju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo Úterý v 06:47 Sdílet Vloženo Úterý v 06:47 Změř napětí na kontaktu 50b spínací skříňky při poloze klíčku startování. Pravděpodobně tam napětí nebude. Tento kontakt je přímo spojen se startérem bez nějakého relátka. Na nezávislém kontaktu 50 je při startování také napětí, ale toto vede do řídicí jednotky, kde možná slyšíš cvakat to relátko. To ale s startérem nemá nic společného, jenom odpojuje při startování spotřebiče s velkou zátěží pro akumulátor. Vložka spínací skříňky se dá vyměnit a není třeba nic kódovat. Spínač zapalování spínací skříňky - dlouhý - 40.14.653 | E-shop LKQ CZ s.r.o. (autokelly.cz) Výměna spínací skříňky Škoda Fabia | Fabiaauto.cz - Škoda Fabia 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo Úterý v 06:52 Autor Sdílet Vloženo Úterý v 06:52 Díky dneska se pokusím dostat ke spínačce a napíchnu to na multimetr, jako já jsem to podezření na spínačku měl taky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo Úterý v 09:25 Sdílet Vloženo Úterý v 09:25 Jen přidám zkušenost s litrem Ibiza 1999, on taky někdy nestartoval (a myslím cvakal) a majitelka že je to baterkou. Já jsem rozsvítil kromě palubky i hlavní světla a říkal jsem že asi ne, pak jsme baterii buď vyměnili anebo jen dobili a on začal startovat. A ona mě teď ještě připomněla, že jsem měnil taky nějakou pojistku, a to si pamatuji byla nějaká sdruzena pojistka asi pro 3 nebo 4 věci (mám pocit nějaká žárovka +teplota chladící kapaliny +...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo Úterý v 09:28 Autor Sdílet Vloženo Úterý v 09:28 Díky teď jsem se dolaboroval ke spinačce, ale obrus volant dolů kvůli krytu volantu airbag ven 😅 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo včera v 14:53 Autor Sdílet Vloženo včera v 14:53 No zatím čekám až přijde spínačka nová, tak uvidíme pak dám vědět jak to dopadlo 😄 Jelikož to stojí 220 Kč od Magneti marelli tak to risknu stejně nic jinýho nezbývá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo před 10 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 10 hodinami (editace) V 7. 1. 2025 na 7:47, Dula napsal: Změř napětí na kontaktu 50b spínací skříňky při poloze klíčku startování. Pravděpodobně tam napětí nebude. Tento kontakt je přímo spojen se startérem bez nějakého relátka. Na nezávislém kontaktu 50 je při startování také napětí, ale toto vede do řídicí jednotky, kde možná slyšíš cvakat to relátko. To ale s startérem nemá nic společného, jenom odpojuje při startování spotřebiče s velkou zátěží pro akumulátor. Vložka spínací skříňky se dá vyměnit a není třeba nic kódovat. Spínač zapalování spínací skříňky - dlouhý - 40.14.653 | E-shop LKQ CZ s.r.o. (autokelly.cz) Výměna spínací skříňky Škoda Fabia | Fabiaauto.cz - Škoda Fabia Čau tak jsem zase tady, dnes mi přišla spínačka vše jsem složil a otočím a furt to stejný, takže je to nějaký pikantnější problém. Máte někdo nějaký další nápad ?? 😀 Protože já už jsem v háji s nápady Takže souhrn vyměněné relé 53 a relé 100 včetně spínačky a startéru, prošel jsem všechny pojistky jednotlivě žádnou prsknutou jsem nenašel včetně metalických v motoru Stálý proud do startéru jde ale do spínacího svorka 50 nejde Editováno: před 10 hodinami, autor: VW_Atom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo před 9 hodinami Sdílet Vloženo před 9 hodinami Máš na kontaktu 50b napětí při startovací poloze klíčku? Tím jsi měl začít. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo před 8 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 8 hodinami (editace) No já jsem musel odpojit airbag takže jsem nechtěl zapsat chybu airbagu (přes diagnostiku mi naposledy to nešlo musel jsem do autorizáku), ale jestli jsem podle schémata obvodu spínačky pochopil ten proud jde z baterky a slouží na napájení v první a druhý poloze klíčku, takže by se ani nerozvítili kontrolky ne ?? No spínačka je nová takže asi tam, dejme tomu proud nejde co je před tou vstupní svorkou 50?? Editováno: před 8 hodinami, autor: VW_Atom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo před 8 hodinami Sdílet Vloženo před 8 hodinami Ve spínací skříňce je šest nezávislých oddělených spínačů. Ten první zprava spíná podklíčkové plus (15), ten druhý spíná startér (50b), třetí říká řídicí jednotce, že se startuje (50), další je pro S-kontakt (86s), další spíná parkovací světla při vypnutém zapalování a poslední je pro odlehčovací relé. Takže, to že svítí kontrolky vůbec není znamení, že jsou všechny kontakty OK. Bez měření se těžko dá zjistit, kde je chyba. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo před 8 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 8 hodinami Ok dobře rozebereru znova a proměřím to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo před 7 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 7 hodinami (editace) Před hodinou, Dula napsal: Ve spínací skříňce je šest nezávislých oddělených spínačů. Ten první zprava spíná podklíčkové plus (15), ten druhý spíná startér (50b), třetí říká řídicí jednotce, že se startuje (50), další je pro S-kontakt (86s), další spíná parkovací světla při vypnutém zapalování a poslední je pro odlehčovací relé. Takže, to že svítí kontrolky vůbec není znamení, že jsou všechny kontakty OK. Bez měření se těžko dá zjistit, kde je chyba. Tak jsem to proměřil a proud tam jde jak do 50 tak do 50b svorky, takže problém se svazkem startéru ?? Editováno: před 7 hodinami, autor: VW_Atom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo před 5 hodinami Sdílet Vloženo před 5 hodinami A zkontroloval jsi podle schématu, zda ti nějaká pojistka nechybí? Nám snad nesvítilo nějaké zadní světlo, pokud si pamatuji správně Ibiza má vzdau 4 poziční, kontroloval jsem nejdříve žárovky a pak jsem zjistil, že tam chyběla jedna sdruzena pojistka. Asi někam vypadla. Tak jestli to není tvůj případ. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo před 5 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 5 hodinami No právě že jsem multimetrem proměřil všechny a nic jsem nenašel, jak ty malý ty jsem vyndaval každou zvlášť a pak ty normální nožičkový jsem bral multimetrem, a všechny byli v pohodě, prý podle schématu jestli jsem to pochopil tak by pak měla ze spínačky rovnou do startéru, ale jediný co nebyli při první poloze pod napětím byli obrysový světla a pojistka pro blink ale ty jsem neměl zapnutý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VW_Atom Vloženo před 5 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 5 hodinami (editace) Teda pokud ještě nejsou někde schovaný jenom v tom hlavním boxu u řidiče a v motorovým jsem kontroloval, jsou ještě vzadu nějaký někde pojistky ?? Jako někde chybí od výroby ale pak kouknu pro radši Editováno: před 5 hodinami, autor: VW_Atom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo před 5 hodinami Sdílet Vloženo před 5 hodinami Myslel jsem ty u řidiče, tam prostě jedna nebyla, asi někam vyladla. A pak ještě bych zkusil dobít baterku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.