Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdar,

 

měli jsme v plánu krátkou dovolenou na pomezí DE/PL (cca 620 km z Prahy) a jelikož na nový vůz stále čekám (starý Kodiaq prodávám), tak jsem si vypůjčil na cestu Elroq Sportline 82 (asi v dosti plné výbavě, ale nijak blíže jsem to nezkoumal, cena ale byla 1.3 mio). Byl jsem zvědavý, zda to auto to už v pohodě zvládne delší cestu v relativně plném obsazení (3 osoby, pes a zavazadla).

 

Odpověď: zvládlo to a docela v pohodě.

 

Auto jsem doma dobil na cca 99%, dojezd ukazovalo 540 km. Vyrazili jsme z Prahy směr DE, takže v dálničním tempu 110 - 130 km/h (120 v DE už mi přijde jako běžná maximální rychlost), první zastávka v půlce trasy po cca 300 km (auto ukazovalo dojezd 150 km), dobíjení na superchargeru (300 kW) - za necelých 20 min na 80%, za 35 min téměř 100%, v cíli (610 km z Prahy) stejná situace, tedy ujeto 310 km a dojezd 140 km, cestou nazpátek to bylo v zásadě vše podobné. Závada či výpadek žádný. Celkem ujeto 1.400 km.

Takže dojezd ok, dobíjení ok, komfort běžného vozu....

 

Líbilo se mi: člověk do toho sedne a je to škodovka se vším všudy, za minutu spárovaný tel, za 2 min vše nastavený a odjezd. Vzdušná kabina, je z toho auta celkem dobře vidět. Akcelerace jako tramvaj, když je potřeba, tak jede (a žere samozřejmě, ale to i ta tramvaj).  

 

Nelíbilo se mi: až na palubní desku je to šíleně plastový auto, vše se hned odře, ale to vnímám, že je teď trend u všech aut. Cena je opravdu stále vysoká. 

 

Poznámka na konec: v DE auto budí zájem, v PL moc ještě neví, co to je, v CZ budí vášně - jakmile vás může někdo předjet (i za cenu, že se u toho málem zabije), tak to udělá, jen aby vám ukázal, kdo je tady pánem.

315463e7-e0e7-4827-9455-20cd0084690a.thumb.jpg.16c33a2e29818c48d66ddde79c97ac0b.jpg

Upraveno od Vytlacil

Super fotka z double energy filling station.

Elektromobil na dálky holt velí zvolnit trochu hektické životní tempo. Negativem taky je, že člověk víc jí a vypije víc kafe 🤣

Já jsem o víkendu jezdil po republice jiným elektrickým autem, Volvem EX30. A při jízdě na dálnici jsem přišel na velmi efektivní taktiku, Vyhlídnu si dodávku, jedoucí rychlostí od cca 110 do 130 km/h. Nastavím tempomat a nechám auto jet za ní. A dá se dosáhnout velmi slušná spotřeba při vysokých dálničních průměrech. Konkrétně u toho Volva to bylo 17 kW na 100 km. Chci s novým Elroqem vyrazit na jih Chorvatska kam jezdíme pravidelně Kodiaqem a tohle pro mě bylo zajímavé zjištění. 

  • Autor
před 15 hodinami, miklisek napsal:

Super fotka z double energy filling station.

Elektromobil na dálky holt velí zvolnit trochu hektické životní tempo. Negativem taky je, že člověk víc jí a vypije víc kafe 🤣

Ano ano, to nabíjení je takhle za mě fajn, člověk nemá pocit, že tam nepatří; tuhle benzinku znám dobře (v opačném směru totéž), takže o nabíjení bylo předem rozhodnuto, navíc spojeno s obědem a vyvenčením psa, což je s ohledem na les hned vedle v pohodě....

 

Ani nemám pocit, že bylo potřeba zvolnit, v DE i v PL byl svátek stejně jako u nás, takže všude plno + plno limitů na 120.    

  • Autor
před 14 hodinami, Karel Bůna napsal:

Já jsem o víkendu jezdil po republice jiným elektrickým autem, Volvem EX30. A při jízdě na dálnici jsem přišel na velmi efektivní taktiku, Vyhlídnu si dodávku, jedoucí rychlostí od cca 110 do 130 km/h. Nastavím tempomat a nechám auto jet za ní. A dá se dosáhnout velmi slušná spotřeba při vysokých dálničních průměrech. Konkrétně u toho Volva to bylo 17 kW na 100 km. Chci s novým Elroqem vyrazit na jih Chorvatska kam jezdíme pravidelně Kodiaqem a tohle pro mě bylo zajímavé zjištění. 

Jel jsem podobně, v závěsu, pásmo 110 - 130, občas i víc, a výsledek za mě fajn 

Na kolik ta dobíjení vyšla?

Už jsem potkal pár Tesel v závěsu za kamionem. Opravdu bych takhle chtěl jet třeba z Prahy do Rostocku...

Ale jo, ten dojezd bude časem stále lepší. .nakonec on ten můj boxer nedá o moc víc.

  • Autor

cena na superchargeru byla myslím kolem 0.70 EUR / kW + nějaký poplatek za stání na nabíječce, vždy to bylo kolem 40 EUR...

 

no za kamionem zrovna jezdit nemusím, ale auta jedoucí v tom pásmu 110 - 130 jsou ok...

 

jakmile ten reálný dojezd bude kolem 500 km (a teď mám na mysli skutečný dojezd, ne eco ralley v ponožkách), tak si myslím, že už to bude akceptovatelný, pak samozřejmě ještě ta kupní a pak prodejní cena...

 

kamarád jel s Jeepem Wrangler Rubicon (2l benzín) a byl na tom dost podobně s dojezdem 

Na ten reálný dojezd jsem zvědav, každopádně ceny ultrarychlonabíjení bez registrace jsou docela ujeté. V září před cestou do Chorvatska plánuju aktivovat na měsíc Ionity power za cca 200 Kč na měsíc, nabíjení pak vychází kolem 12 Kč/kW, což už jde, pokrytí během cesty je také solidní, tak bych si asi jen s Ionity na tomto elektrodobrodužství vystačil ...

  • Autor

já mám powerpass, ale zase tohle bylo mimořádně komfortní - tedy blokace na platební kartě, dobíjení, oběd, odjezd, vyúčtování...

 

ano, cena kolem euro je šílená, kdybych jezdil pravidelně, tak bych to taky asi řešil intenzivněji, ale takhle mi to přišlo zbytečné...  

Čítam, že si nabíjal pri dojazde okolo 150 km. Práve som sledoval teraz jedno viac dielne video jedného YouTubera, ktorý išiel tentokrát s Elroqom z Budapešti do Talianska a späť so zástavkou vo Viedni (už piaty krát s EV), kde pochodil trochu severnú časť (cca. 2500 km) a jeho skúsenosť je taká, že sa oplatí vybiť baterku pod 20 %, ideálne s predtemperovaním batérie pred nabíjaním a potom to dávalo bežne nabíjacie prúdy aj cez 160 kW a následne nabíjanie netrvá tak dlho ak nenabíjaš zbytočne viac, než koľko potrebuješ. Samozrejme ak máš cestou napríklad obľúbenú reštauráciu, tak to netreba riešiť, ale ak potrebuješ prejsť čo najviac kilometrov za čo najkratší čas, tak najlepšie je začať s plnou baterkou a nabíjanie naplánovať ak už je kapacita okolo 10 % a robiť opakovane iba krátke dobíjania po nejakých cca. 50-80 %, podľa trasy. Takto stráviš najmenej času na nabíjačke. Ďalšia vec je ideálna voľba rýchlosti. Niekedy sa oplatí ísť povedzme o 10 km/h pomalšie a zvládnuť cestu bez (ďalšej) zastávky na nabíjanie.

  • Autor

jak klesá nabití baterie, tak stoupá nabíjecí proud, což kolem 20 % dělá podle auta možnost dobíjet kolem 180 kW, u 80 % baterie to klesá ke 30 kW a níž, takže ideálně je to držet v pásmu 20 - 80 %, což je těch plus / minus 20 min na dobíječce, která zvládá minimálně 175 kW dobíjení, supercharger měl 300 kW, a to je pak raketa, bylo tam 9 dobíječek a průběžně během 30 min 6 obsazeno, ale nikdo nebyl déle než 30 min...     

Samozřejmě že celkový výkon nabíjení s proudem souvisí, ale bylo by dobré rozlišovat co je proud a co je nabíjecí výkon. 

40eur za "plnou nádrž" a ujede to na ní cca 350km?

Za 40eur může být necelých 30l N95  - pri spotrebe 8l/100km, to je tak zhruba stejný dojezd... 

Nějak mi stále chybí srovnání EV vs spalovák, co se týče nákladů na dojezd (pokud nemám vlastní FVE). 

To si bohužel musí spočítat každý sám. Benzín stojí všude “stejně” a dlouhodobě nějakých 30-40czk/l. U EV záleží jestli člověk nabíjí doma za 6-7czk/kWh. Nebo jen na veřejných nabíječkách, kde podle tarifu může neregistrovaný zákazník na rychlém stojanu nabíjet za 22czk/kWh, ale taky registrovaný zákazník může na stojanu do 50kW výkonu nabíjet za 8czk/kWh a v některých lokalitách 5.9czk/kWh.

https://www.cez.cz/webpublic/file/edee/futurego/prilohy/smlouvy/cez-elektromobilita_cenikb2c_2025-01-01_cz.pdf

 

https://forum.skodahome.cz/topic/186273-pawoukův-pracovní-elektrický-citronëk-🍋-ë-c3/page/4/#comment-2698790

 

Upraveno od Martab

Já momentálně při zafixované ceně silové elektřiny 2,84 Kč/kWh jsem s distribucí na celkem 3,95 Kč/kWh v NT a při mé zatímní prům. spotřebě 14,8 kWh/100km jezdím tedy za 59 hal./km což je při uvažované spotřebě obdobného auta s benzínovým motorem (7,5l/100km) více jak 4x levnější (ceny s DPH).

  • Autor

ano, tady platí, že pokud nabíjíš doma, tak je to podstatně levnější (a pokud máš FVE a baterky, tak je to ještě o něčem úplně jiném) - těch 40 EUR je zcela srovnatelné s benzínem, o tom žádná, to bylo pro ilustraci nákladů, rychlosti a času...nicméně ve výsledku byly náklady na palivo cca polovinu toho, co s benzínem (auto mi žere v průměru 10l na sto)...    

Stíham na tom Praha - Zvolen za 3,5hod? 

  • Autor

Nie, tvojim tempom max z Prahy do Říčan a na štekr 

Potom mi nahovno také auto , a doma predlžovák do snehu hodiť aby som to dobil ... 

Nic ve zlém, ale Praha zvolen je 525km cca, když by člověk počítal že na tuto trasu potřebuje jedno tankování tak zbývá cca 3.3h, to potom průměr vychází na skoro 160km/h. Za těchto podmínek to nezvládne ani spousta spalovacích aut (třeba už jen kvůli provozu kolem)...

Pokud se podíváme na to reálně, tak na této trase by člověk mel strávit cca 30min nabíjením (ABB píše 26min).

EV není vhodné pro každého a už vůbec ne pro ty co denně lítají velké vzdálenosti po dálnicích.

 

Upraveno od Martab

natankované som mal za 5 min čo som nemusel a mohol som pred jazdou 

 

3,5hod je brane od zaciatku D1 a ciel Zvolen ...s minimalnymi zdrzaniami , celkom fajn cesta to bola a rychla ...  

Upraveno od suri.

  • 2 měsíce později...

@suri., ďakujeme za tvoj príspevok o tom, ako si absolvoval normálne 4:20 až 5:40 hodinovú cestu (podľa Google Maps od okraja Prahy) za 3,5 hodiny s autom so spaľovacím motorom pri priemernej rýchlosti 150 km/h. Tu vo vlákne o Elroqu to je naozaj užitočná informácia pre všetkých, ďakujeme.

P.s.: Z centra Prahy do centra Zvolena sa to dá dať podľa ABRP na Elroqu za 4:04 h aj s dvoma zastávkami na nabitie. Koniec sveta.

Upraveno od e1.

EDIT : a možno radšej nič 

Upraveno od suri.

  • 1 měsíc později...

Chorvatsko 2025, 1. část, cesta tam ...

Dlouho jsem uvažoval, zda vyrazit na letošní dovolenou ke slanému rybníku elektrickým embéčkem, či zda pro jistotu nejet ropákem. Nakonec jsem se rozhodl pro průzkum bojem. Před cestou jsem aktivoval v aplikaci tarif Ionity charge ultra za 305 Kč a vyrazil ... v Českých Budějovicích jsem u EONu "natankoval" baterii do 100% a frčel. Embéčko mě nabídlo trasu, včetně nabíječek. Já jsem si však vybral nabíječky předem, s tím že vyzkouším, zda u Ionity bude fungoval Plug a charge ... zkrátím to, nepremává u žádné ze tří nabíječek (na druhou stranu ke cti škody, v aplikaci taková možnost u těch konkrétních nabíječek nebyla uvedena, jen apka, nebo čipová karta), ale všechny navštívené stojany jsou na stojanu označeny plug a charge, tedy zřejmě jiné značky wagenů plugchargují). Autorizace se vždy po připojení po chvíli zastavila s tím, že se mám autorizovat jiným způsobem, byť zpočátku vše vypadalo nadějně, nabíječka komunikovala s autem jako při použití čipu. Naštěstí stačilo jen přiložit kartu powerpass a nabíjení se bez problému rozběhlo, aniž bych musel kabel od auta odpojovat a znova připojovat.

První nabíjení proběhlo v Rakousku na A9 v Trieben, asi po 230 km jízdy, baterie byla přes 50%, doplnil jsem do 100% (40 minut zdržení, od 80 do 100 to tam prostě "neteče"), druhé v Chorvatsku kousek za hranicemi, Vrankovac, opět přes 50% baterie a do 100% za 40 minut, potřetí Gospič, 80 km před Zadarem, asi 45 %, doplněné do 100 % za 40 minut. Důvodem dobíjení do 100% byla jistota a poslední nabíjení, abych v cílové destinaci kousek od Zadaru začal fungování s plnější baterií, neb jsem ještě jel na Pag pro pažský sýr a olivový olej, protože bez těchto místních ingrediencí dovo nemůže být.

Cesta celkově na pohodu a bez problémů. Auto mě jízdo naplánovalo se dvěma zastávkami na dobíjení, ale s dojezdem s 10 % baterie. Proto jsem volil zmíněné tři zastávky u Ionity, což celkově prodloužilo cestu o 2 hodiny. Zda je to hodně, nebo málo, si musí posoudit každý sám. Když si vzpomenu, jak jsem před pár lety strávil 4 hodiny v koloně na chorvatsko-slovinské hranici, je to vlastně dobré 😊. Kdybych "tankoval" do 80 %, tak si cestu zkrátím o hodinu (ale zase bych neměl větší rezervu dojezdu pro klid duše).

Jediná nevýhoda dobíjení u Ionity je umístění stanic většinou mimo dálnice, v Rakousku to nevadí, tam je elektronická známka, ale v Chorvatsku to znamená sjet a najet zpět na dálnici přes mýtnou bránu. Jinak pokrytí po evropě dostatečné a s tarifem od powerpass, nebo apkou Ionity za dobrou cenu. Vzal jsem nakonec ale od škody, bo jsem bláhově myslel, že prostě plug a charge spustím a taky přes powerpass v případě potřeby spustím většinu nabíječek, bez nutnosti si pořizovat apky místních providerů.

První den pobytu jsem chtěl vyzkoušet nabíjení u Lidlu s kartou PRE, bo dle ceníku výhodná cena roamingu. Ale asi nikdo nepočítá, že u Lidlu v Biogradu lze autorizovat jen mobilem, karta PRE mě byla platná jak mrtvému rybník, v aplikaci PRE nelze zahájit nabíjení, mám autorizovat čipem 😂, tak jsem nedobíjel, bo šťávy zatím dost (ale šlo by autorizovat a spustit v případě potřeby přes apku powerpass, jen holt by to bylo o něco dražší ...).

Zážitky za života elektromobilisty během pobytu u slaného rybníka budou popsány v další části, za pár dnů, cesta zpět a shrnutí za pár týdnů ... Na připojeném foto nabíjení u Ionity v Gospič v Chorvatsku (byl jsem tu skoro sám, jinak bývá hodně často ve vytížených termínech plná) ...

20250901_084325.jpg

Upraveno od velkytom
doplnění, překlep

Neviem ako to ma Skoda v appke, ale u VW sa este samostatne musi povolovat Plug & Charge pre dane auto. A evidentne je to nejaka SW zmena v ramci auta, kedze to chvilu trvalo (doslova to posobilo ako instalacia na dialku).. Este som to neskusal, asi najskor az o mesiac.

Inak k nabijaniu - minimalne prve nabijanie bolo zle. Ak ma auto cez 50%, tak praveze dava zmysel pokracovat dalej. Nabijanie z 50% na 80% bezne trva dvoj az trojnasobok casu z 20% na 50%.

Ked tak nad tym rozmyslam, prve nabijania boli obe s viac ako 50% -> davalo teda zmysel na prvom nabijani doslova len dobit na 65%, a pokracovat dalej. Na dalsiu nabijacku by dosiel clovek s minimalne 15%, a najma z tych 15% by to ladovalo fakt rychlo. Navyse pri druhom nabijani stacilo ist do 75% > k dalsej nabijacke by bol buffer cca 20%.

Nech ratam ako ratam, tam sa dala minimalne hodina ak nie hodina a stvrt usetrit (prve nabijanie 5 minut namiesto 40, druhe 20 namiesto 40, posledne nabijanie si netrufnem odhadovat, zalezi kolko clovek potrebuje v cielovej destinacii).

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.