Jump to content

Favorit 1.6 MPi


reddy
 Share

Recommended Posts

ještě s dvouma kamošama chceme udělat takovou malou prasárničku: máme favorita, r.v. 94 a chceme ho předělat na 1.6 MPi z feldy. Počítáme s tím, že tam půjde motor, převodovka, nápravy, palubka a komplet elektrika z feldy 1.6, kterou už máme vyhlídlou v rakousku. říkali jsme si, že by to neměl být zase až takovej problém, ale raději se zeptám: dělal už někdo takovou přestavbu? jde to? popř. na co si máme dávat bacha?

auto nebude jezdit po silnicích, stavíme to na srazy

díky za odpovědi a za názory

Link to comment
Share on other sites

jo de to mel sem to,ale ve favu 92. delal sem to asi 14 dni po praci jezdilo to docela dobre.ale bacha na cajty nemaj to radi !!!!!kdyz budete potrebovat poradit ozvete se .

papírově to nebudeme nějak hrotit, chceme takovou libovku na srazy, povezeme to vždycky na vleku a ježdění jenom srazy. Takže vážnější problémy nebyly? když natáhneme elektriku z feldy, nápravy z feldy, všechno se dá? tak to je super, dneska u piva probere detaily a zítra hurá do rakous pro feldu :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Tak to určitě! 1.8T by s tou váhou Fáva udělala zajímavý výsledek, i když ten Passat má stovku za 6,5s. lol Já právě kutím do Fáva tu 1.6 MPi! Celkem se hodně těším až to tam bude, časem se mi tam snad podaří hodit i nějaké to menší turbo! Díval jsem se, slovenští kolegové tam dali nějaké turbo KKK K16 údajně to je z nějakého Fiatu 2.5! Není to prý ideální volba, ale za to, co se ceny a výkonu týče, lepší možnost asi nebude! Nevíte někdo popřípadě co by na tu 1.6 MPi mohlo ještě pasnout?? :) :)

post-22743-1220185318_thumb.jpg

Edited by RadeCZek
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 years later...
  • 9 years later...

Zdar lidi,

Plánuji menší úpravu výkonu na fávu...ale nejsem si jistý co by bylo lepší (jak výkonově, tak náročností) ...ve hře je 1,6MPi z Feldy...s tím, že by se snížila hlava a nechalo by se to chipnout....otázka je...pomůžu si tím? ...dočítám se, že chipem se nechá dosáhnout až 68kW z té 1,6 ...ale stejně tak se dočítám, že ta pružnost té 1,6tky není žádný zázrak a tudíš to ani chip nijak extrémně nezlepší...

 

Další možnost jsem myslel hodit tam klasický favoriťácký karbec, s tím, že bych tam vrazil ostrou vačku, snížil hlavu a dal tam lepší karburátor....třeba Webera...ale zase nemám úplně dobrou zkušenost s karburátory ...měl jsem v rukou dva karburátorové favority a ani jeden nebyl žádný zázrak (točil si jak chtěl a tak podobně) a to i přesto, že měl několikrát štelovaný karburátor...teď mám dva s BMM a až na ten výkon jsem spokojený...a chipovat tu 1,3BMM co má v mém případě 40kW jde, co jsem koukal na stránkách, ale slyšel jsem, že jsou to vyhozené peníze 

 

Tak jaké jsou Vaše rady? :)

Link to comment
Share on other sites

A co sehnat hliníkový 1,3MPI 50kW z feldy? Ty se už reálnými výkony skoro rovnají té litiněné 1,6 od VW a jsou lehčí. Možnosti jejich dalšího ladění tam jsou. Viz Cimbu Autosport (Zdeněk janda). Vrcholem by bylo dostat tam 1,4MPI z Fabie, ale to už asi bude složitější s elektronikou. U té 1,4, když se dá hlava z 1,3MPI, která má oproti 1,4 větší sací kanály + úprava softu a výkon by mohl být kolem 60-65kW. Kdysi jsem o tom četl tuším ve Světě motorů - Janda udělal takhle dceři z Fabie 1,4MPI docela žihadlo, který srovnávali s Fabií RS 1,9 TDI a ta 1,4 na zatáčkovité trati s tím TDI směla držela krok :-D. To bylo v dobách, kdy pro SM začínal psát Vaculík...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...