Přejít na obsah

Neorigo radio


Doporučené příspěvky

Ten 2 DINovej Piooner vypadá slušně. Je tam potřeba ještě nějakej rámeček či jiná redukce? Mám FII před FL bez MAXIDOTu a rádio DANCE a vadí mi tam, že tam není USB na flash disk a přemýšlím jak to udělat abych tam měl radio na flashky. Pokud by šlo jen vyměnit rádio, bylo by to super, ale myslím si, že to nebude tak jednoduchý, budou potřeba nějaký drahý redukce a podobně. Nevíte někdo co je k tomu vše potřeba abych vyměnil radio Dance za nějaký neoriginální a to 2 DINový se mě celkem líbí. Děkuji za Vaše postřehy, rady či připomínky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji, není ale potřeba pro jiné radio, např. i to rcd 510+ nějaký drahý převodník canbus 1.6 - 2.0 ? Nejsem si jistý tím označením, ale někde jsem něco takového četl a prý je ten převodník hodně drahý.

Editováno: , autor: k.ats
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nazdárek. Tady je pár fotek z montáže neorig. rádia Pioneer DEH 1120,plastového rámečku a kabelu.Rámeček a kabel jako set 2 v 1 za 780,- rádio 2080,- na audiocar .cz. Dodáno 2 den po objednání. Pro zapojení bylo třeba jen zapojit červený drát na stále napájení a vše nainstalovat. Rádio funguje nazávisle na klíčku.

jak se tenhle 1din ramecek oddelava? mam radio kenwood a uz nemam ty klice a zaboha ho nemuzu vyndat. mam radio sony s BT,tak to chci prehodit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

jj skodovka ma zameneny napajeni hlavni a napajeni pameti, ja to zapojovla u FI a musme sme to proklemovat, aby to hralo porad.

orig radio se vypne po vytazeni klicku, ale opetovnim zmacnutim tlacitka se zase zapne i bez klicku, ma casou ochtanu a po hodine se zase vypne. to mi prijde super, ja jako ridic vyndavam klicek kdykoli jdu z auta ven a ostani muzou poslouchat radio nez se vratim,

Já tam nemám vůbec spínaný napětí...je to propojený s hlavním napájením  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na S-kontakt ( je pod napětím až do vytažení klíčku ze spínací skříňky) se můžeš připojit i na spínací skříňce (T8a/5 86s) - zeleno/hnědý vodič. Ovšem na kabel musíš dát pojistku! Nebo najít rudo/hnědý vodič u centrální řídící jednotky auta, ten už je jištěný pojistkou č. 19.

post-516-0-56569500-1466666214_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na škoda eshop je v příslušenství takový svazek - je to jen kablík pár konektorů a pojistka a stojí to cca 600kč,  ale to je to co potřebuješ - je tam i přesný návod.

 

 

 

 

rkonf -  děkuji za vložení "linku"  já to sem dát neumím.

Editováno: , autor: macc33
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hola hej! Měl bych jeden technický dotaz... koupil jsem si rádio (bazarové). Ani nevím jestli to má nějakou značku, šlo mi jen o to, že jsem chtěl vyměnit to kazetové co jsem měl do teď za něco nízkonákladového s usb/sd ...rádio jsem vyměnil, zapojil, hraje.. ale nemám k tomu návod. FM rádio mi nechce automaticky hledat stanice. Prostě to jen hledá a hledá a furt dokola. Jedno jestli FM1,2,3... Nějakým způsobem se mi tam podařilo naladit manuálně nějaké stanice, ale automaticky nic. Kde může být problém??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pouzil jsi napajeci vyhybku k antene?

nevím co je napájecí výhybka, ale předpokládám, je že to ten  tlustej váleček :kol-48: .. ten je nějakej součástí žlutého kabelu jinak tam další není..u původního rádia nebyl..jak říkam..předchozí rádio jsem měl napojený od původního majitele a Vaši, takže teď jsem akorát cvakl konektor s kabelama a popájel kabely podle barviček . Zbyl mi jen modrý kabel, který není nikde.

 

 

EDIT: pokud myslíš jestli tam mám tohle: http://www.fabiaauto.cz/sites/fabiaauto.cz/files/autoradio-fabia-6.jpg  ...tak nemám. můj kabel končí tím černým konektorem co je napravo od válečku (fantoma). Ten mám přímo píchlej v rádiu

Editováno: , autor: Krtek6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důvodem může bejt i ta "bazarovost" = rádio je vadný a proto se ho předchozí majitel zbavil ...

 No tuto variantu samozřejmě nemůžu vyloučit...ale zatím se na to dívám tak, že z logiky věci když to naladím manuálně tzn. stanici to najde, tak proč to nenajde automaticky? Nejsem elektrikář takže pokud je v tom jiný technický důvod rád se přiučím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře dostali jste mě... jsem vůl a potřebuji to polopatě :)) chybí nebo nechybí mi tam ten fantom? :)) Pokud chybí tak podle toho návodu to píchnu do koaxu..a modrej spojím s modrým?

 

podle toho co jsem četl tu by to odpovídalo:

 

http://blog.kerpof.net/auta/spatny-prijem-autoradia-ve-voze-skoda-seat-audi-volkswagen-vw-koncern/

Editováno: , autor: Krtek6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jen pro informaci dávám fotku jak bylo zapojeno původní staré radio na kazety. Všechny kabely vyjma MODRÝCH jsou spojené. A fotku toho co jsem střihl. Krátké konce kabel jsem šmikl já dlouhé tak už byly.

 

 

kdyby se někomu zdálo propojení kabelů jako prasárna, tak se omlouvám nejsem jejich autorem, pouze uživatelem...

post-22147-0-04388500-1466931264_thumb.j

post-22147-0-17668800-1466931278_thumb.j

Editováno: , autor: Krtek6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dvojice šedá+šedá s pruhem, fialová+fialová s pruhem, zelená+zelená s pruhem a bílá+bílá s pruhem jsou ISO konektor část "ISO-B" = vývody pro repráky u autorádia s můstkovýma koncovýma stupněma = žádnej vývod nesmí bejt spojenej s kostrou auta.

ISO konektor část A je napájecí - tam je černej kostra, červenej a žlutej patří na +12V (červenej by měl bejt na +12V od klíčku, žlutej na trvalejch +12V - některý auta to mají přehozený, je potřeba vyzkoušet kdy rádio po vypnutí klíčku neztratí nastavení = to je správně zapojený napájení), to máš ty pro funkci nejdůležitější, pak je tam fialovej = GALA, to je řízení hlasitosti podle rychlosti auta, oranžovej = MUTE = to je ztlumení rádia od palubní hands-free sady, zelenej = LIGHT = podsvícení (ovládání podsvícení rádia v závislosti na zapnutí osvětlení auta) a MODREJ = REMOTE. Funkce Mute, Gala a Light nejsou důležitý, ale ten modrej (pozice ISO-A číslo 5) dostane napájecí napětí +12V teprve potom, co se zapne celý rádio. Původně se tím napájely vysunovací motorový antény, teď se to používá k napájení anténních předzesilovačů (aby nebraly trvale proud z baterky) nebo výkonovejch zesilovačů (důvod ten samej = aby v klidu nežraly). Ten modrej drát buď musíš mít spojenej s napájecím přívodem ANTÉNNÍ VÝHYBKY, který se hovadsky a tuzérsky říká "fantóm" (fantómový napájení je ve skutečnosti něco jinýho, používá se v profesionální muzikantský branži a slouží k napájení elektronickejch mikrofonů napětím 48V po symetrickejch káblech).

Anténní výhybka dovolí posílat po koaxiálním svodovým káblu směrem "nahoru" k anténnímu předzesilovači stejnosměrný napájení a zároveň po něm "dolů" do rádia stahovat vf signál - opačně fungující část (oddělení stejnosměrnýho proudu pro napájení od vf složky) má anténní předzesilovač už v sobě. Stejně tak některý rádia už mají tu spodní část implementovanou v sobě u anténního konektoru = je potřeba vědět, jestli tam je nebo není, podle toho už pak není nebo naopak je potřeba tu spodní část doplnit ("fantóm"). Původní škodofkový rádia (všecky co koncern montuje origo na lince) tu napájecí výhybku mají už v sobě. Pokud máš neorigo rádio (v podstatě jakoukoliv "přespultovku" = nejen kvalitní věci jako JVC, Panasonic, Sony, Pioneer, ale i Sencor a podobný sračky), musíš tu napájecí výhybku mezi spodní konec koaxiálu a rádio doplnit a připojit její napájecí přívod na ten modrej drát od pozice č.5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji Ti za vyčerpávající odpověď. Do své odpovědi jsi víceméně shromáždil veškeré informace, které jsem potřeboval nebo našel dříve po různých fórech a fotkách. Takže zajistím toho "zesilovače" a uvidím co to udělá. Jenom se teď už třepu jak to tam všechno naláduju, aby to rádio netrčelo. Už teď je tam toho kotel. No, ale to je můj problém. Snad poslední dotaz. V té odpovědi píšeš, že ten modrý kabel mám spojit s pozicí č.5 což je u mě modrobílý. To je mi jasné to jsem pochopil a je to logické. Na různých fotkách a fórech jsem však viděl, že tento modrý / modrobílý drát je spojen ještě s červenožlutým (sepnutí při nastartování). Je to nutné? Popř. za jakých podmínek? Díky

Editováno: , autor: Krtek6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdo to napojuje na klíček - v případě, že se vyčoudil spínač uvnitř rádia a to po svým zapnutí není schopný poslat na ten pin č.5 napájení +12V. Dobrý rádio to učuní, ale samozřejmě pokud je někdo vosel a ten drát z pinu č.5 zkratuje na kostru (třeba prodřením izolace), tak se vyčudí elektronickej spínač - obyčejnej malej spínací tranzistor pro proud do 200mA vevnitř v rádiu, ale hledej si ho, když je často uvnitř nějakýho integráče...

 

Pak nezbyde než to obejít a stejně jako se samotný rádio zapne klíčkem, tak tihle "machři" odbočujou z toho samýho drátu i napájení pro anténu. Správně by tam měli dát odpor, tranzistor a diodu plus nějakou filtraci/blokování proti rušení, protože v tom je největší průser = v tom, že na tom přívodu od zapalování je taky všecko "motorový" rušení, který tak má otevřenou cestu do anténního zešilovače a z něj i do vstupu rádia, zatímco ten interní spínač je pro sichr v drtivý většině proti rušení aspoň minimálně blokovanej paralelním kondíkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...